V severním Švédsku vyroste obří pozemní větrná farma

Jan Horčík - 10 Listopad 2017

Evropská investiční banka odsouhlasila 180 milionů eur pro stavbu větrné farmy na severu Švédska. Se 179 větrnými turbínami bude jednou z největších v Evropě.auto Švédsko větrná turbína elektrárna farma

Tato větrná turbína v severním Švédsku je součástí obřího projektu souboru větrných farem Markbygden 1101
foto: Svevind

Poblíž švédského města Piteå nedaleko polárního kruhu vyroste 179 větrných turbín. Půjde o 3,6MW větrné turbíny společnosti GE Renewable Energy s rotory dlouhými 137 metrů.

Celkový výkon větrné farmy by měl dosáhnout 650 MW. Švédská farma se tak stane největší pozemní větrnou elektrárnou v Evropě za větrným parkem Fântânele-Cogealac, který patří české společnosti (600 MW, 240 turbín).

To ale není všechno. Nová větrná farma je součástí ještě mnohem většího projektu nazvaného "Markbygden 1101". Ten by se měl nakonec stát největším pozemním větrným parkem v Evropě s 1101 větrnými turbínami.

Oblast zvaná Markbygden s rozlohou 450 km2 nedaleko města Piteå je pro takový projekt ideální. Je velmi řídce osídlená a vanou tu příznivé větry.

Po dokončení mají všechny větrné parky v oblasti vyrábět až 10 TWh elektřiny ročně. To by zajistilo 6,6 % celkové výroby elektřiny ve Švédsku.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neúspěšný pokus o velkou bateriovou loupež v Česku

solarninovinky.cz/?zpravy/2017111303/neuspesny-pokus-o-velkou-bateriovou-loupez-v-cesku

HE3DA prechazi na jinou strategii. Pry mu Cinane chteji ukrast jeho tajemstvi... Tajemstvi co svet nevidel. Asi hraje na narodni strunu a bude nabizet nejake podily na firme. Rysuje se dalsi tunel.
Hezky je v clanku videt jak se pokousi zakomponovat vyroky nekterych odborniku v oboru aby podporil ten svuj podvod. je to pruhledne a kdo nechce videt, at ma oci zavrene.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to jsou nám věci kuci rejžácký a od kud pak vítr vane ;) takže by neopodstatněná žaloba??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechali HE3DA dva měsíce rozinvestovat nákupy do drahých zařízení a pak v oslabení přišel útok. Je to účinná strategie, jak se zmocnit firmy a pokud někde dlužíte za nákupy, nikdo se vás ani nezastane. Geniální, ale ďábelské!“ říká Procházka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ovládnutí existující firmy a následné zbavení se jejích akcionářů je podle odborníků jedním ze způsobů, kterými se Čína levně a rychle dostává k novým technologiím !! V minulosti na to doplatily například americké technologické firmy Altair Nanotechnologies, jež vyvinula LTO-technologii umožňující indukční rychlodobíjení elektrobusů, a také společnost A123 Systems věnující se oblasti lithiových baterií.

Před čínskými investicemi do strategických oborů ostatně varuje i Evropská komise!! A pan prezident je doporučuje?? :))

A123 doplatily na nedostačnej disruptivní technologickej náskok, takže si moc nevydělali a když přišla hopodářská krize tak je to zpozdilo a oslabilo, mezitím je částečně dohnali Číňaní, Korejci i Japonci za menší prachy a to jim zlomilo vaz úplně a pak už byli na prodej, takže je Čína slupla jak malinu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele ozana

Pokud ho nechali odejít v tom parádním obleku, pak byla loupež úspěšná.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1 Bitcoin prý stojí min 200kWh ;)) Na elektřinu pro jedinou Bitcoin transakci by Tesla ujela přes 1000 km

svethardware.cz/na-elektrinu-pro-jedinou-bitcoin-transakci-by-tesla-ujela-pres-1000-km/45494

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A není to na mining jednoho coinu? Když si to vezmete, kolik by musel ten počítač brát, nebo kolik běžně berou, tak by ta transakce trvala stovky hodin a počítat o toho chod celé infrastruktury není fér protože na 1 BTC transakci připadá jen zlomek času co to běží a upřímně se po ní přenáší daleko větší objemy dat než BTC.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pálit kWh na těžení kryptoměn ukazuje jak daleko obyvatelstvo Země pokročilo ve vývoji, akorát nevím kterým směrem toho vývoje, pokrok nebo demence?

Obrázek uživatele Josef

Pokud by jeden BC stál jenom 200 kWh, těžili by ho všichni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím že nechápete pořádně to jak to funguje a jak celá ta situace vznikla. Díky tomu jaký je to algoritmus, to že je jich omezené množství, znamenalo že na začátku se snadno vytěžilo za minuty stovky coinů, ale hodnota byla 00 nic, dneska se vytěží jeden třeba za rok když máte štěstí, ale jeho hodnota jsou tisíce $. Takže by to sedět mohlo. Navíc dneska na těžení potřebujete mnohem větší výkon než dřív, proto je nikdo moc netěží, když se to dalo levně, tak to zase nebylo zajímavé pro lidi co se o to nezajímali. No a samozřejmě dneska už není skoro co těžit. Zbývají asi poslední desítky až stovky tisíc.

Obrázek uživatele Josef

Ale chápu, nicméně jsem měl dojem, že se mluví o aktuálních hodnotách, ne průměrech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono nemá v takovémto případě ani o jiných než průměrných hodnotách mluvit. většina těch coinů je stále v oběhu, až na ten disk snad se 100k, nebo snad 1 milionem coiunů co hned ze začátku ten člověk vyhodil, dost to bylo už když se dostal na asi 50-100$ za coin, myslím že si to ale už dánvno ten člověk hodil. Dneska by byl milionář a jestli to byl milion coinů tak by o něm psali. Mám ale pocit že se nakonec přece jenom bude energie potřebná na těžbu posledních coinů bude blížit nekonečnu.

Dneska má z tohoto pohledu větší smysl sledovat to kolik sežere jedna transakce.

Obrázek uživatele Josef

Ale to jsou propojené věci. Bez těžby coinů nebudou transakce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě musíte mít první nějaké coiny na obchodování, ale samotné kryptování je násobně rychlejší než ona energeticky náročná těžba.

Obrázek uživatele Josef

Zřejmě jste nepochopil princip Bitcoinů. Samotná těžba bitcoinů funguje jako ověřování a kryptování provedených transakcí. Ta měna je právě na tomto založena.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

myslím že je to energie potřebná na vytěžení 1BTC

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím, jak je to u velkých těžejních farem, ale s necelými 500GHs potřebujete zhruba 2roky nepřetržitého provozu těžení, abyste měl 1BTC to je téměř 8MWh spotřebované energie. Takže 1BTC za 200kW je sci-fi.

Obrázek uživatele ozana

Na počátku to bylo mnohem snazší než dnes.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v případě ČR se na výrobu kilowatthodiny uvádí hodnoty okolo 600 gramů CO2 * 100 (kWh baterka TESLA) = 60.000 / 500 (km dojezd) = TESLA S/X 120 gramů CO2 / 1km tak tode ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak touhle Japka těžbou můžeme veškerý autodrobný CO2 ku záchraně klima zabalit soudruzi ;)

Japonci sázejí na těžbu nového druhu paliva. "Hořlavý led" má nahradit uhlí i ropu

zpravy.aktualne.cz/zahranici/japonsko/r~04375b06c0aa11e7895f002590604f2e/?utm_source=atlasHP&utm_medium=newsbox&utm_term=position-1&redirected=1510502296

"Země vycházejícího slunce je třetím největším dovozcem ropy i uhlí na světě, a dokonce prvním největším dovozcem zkapalněného zemního plynu."

Drážděj hada bosou nohou.

"Těžba "hořlavého ledu" s sebou ale nese také závažná enviromentální rizika. Může například destabilizovat mořské dno a způsobit sesuvy půdy, které by mohly v nejhorším případě vyvolat obrovské tsunami."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíš než z nějaké tsunami bych měl strach z destabilizace samotného ložiska a prudkého odtlakování a tedy úniku methanu.

Na druhou stranu hydráty nabízejí možnost zrušit ropné monopoly, nahradit uhlí a posunout se i bez velkých investic k energetice s cca polovičními emisemi. Ovšem co je podle mne mnohem důležitější je právě ona možnost zrušit monopoly.

Navíc by to byla dobrá příležitost k plynofikaci rozvojového světa a pokud by byla cena dost nízká, pak by se snadno dalo zajistit dostatečné množství energie pro odsolování.

tak to je pecka. kdyz to vynasobime patnacti, mame sto procent spotreby pokryte cistou energii. nejakyc 7 tisic km2, 16 tisic vrtuli a jeste nejake ty powrvoly k tomu prikupime. a svedsko je v cajku. toz tleskam soudruhum. kolik ta sranda stala danoveho poplatnika se radeji ani neptam.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

rs to není tvůj problém jelikož nepředpokládám že platíš daně ve švédsku, ale kladu si otázku jestli jsi vůbec dobrý člověk? když těm švédům nepřeješ větrný elektrárny? to mají raději z daní dát ještě více peněz na podporu migrantů?
za mně je rozhodně každá kWh vyrobená z OZE přínos pro celou Zemi

migranti. to tady jeste nebylo. zajisteni miru a dostatku potravin v africe a na blizkem vychode by opravdu byli lepe investovane penize pro celou zemi nez vrtule ve svedsku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vše je jednou poprvé :-)) ale sory dávat na jednu misku vah mír a potraviny a na druhou misku vah vrtule ve švédsku je trošku nepoměr ne? ale ano daně občanů se dají jistě využít lépe, např. na nákup "levných laviček" do městských parků, navíc i kdyby se švédsko snažilo sebevíc tak samo ten mír a potraviny stejně nemá šanci zajistit, od toho jsou na Zemi jiní hráči, nicméně z toho švédska by si mohli vzít příklad úředníci v čezku, místo sabotování výstavby nových OZE je podporovat, ale dokud to nedostanou příkazem z EU tak se nic nezmění

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajištění míru a dostatku potravin v dnešní Africe by znamenalo, že za pár let se afričani rozmnoží na desetinásobek a hladomor tam bude znova. Jakkoli to zní tvrdě, jiný scénář mě nenapadá

hluboce se mylite.

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel nemýlí. Mír v Africe se zajistit za cenu brutálního neokolonialismu dá obratem. Vojenskou sílu na to máme a místní rozumějí z 99% jen hrubé síle. Odzbrojení místních bojůvek je taky pohoda.
Horší je ta druhá část, aby začali makat a prosperovat. To je práce na několik generací a vždy se to může zvrtnout. Protože když tam fungovali bílí farmáři, ty země byly nesmírně bohaté a to svůj potenciál využívaly na možná 20%. Když vyhnali inteligenci napříč ekonomikou nebo rovnou povraždili, k tomu přidali plenění, ničení infrastruktury a pohrdání vším dosaženým, v kombinaci s muslimským náboženstvím, tak to šlo do kytek komplet. Přidali etnické války a čistky mezi kmeny a bylo dokonáno.
Nyní opouštějí potápějící se loď, protože hospodařit tam kromě drancování přírodních zdrojů neumí, a ani to jim nejde dobře, protože za sebou nechávají spálenou zemi a rozšiřující se pouště. Prostě na co se tam podíváte, to je špatně. Ostrůvky pozitivní deviace existují, ale nebýt ostře chráněny se zbraní v ruce, není tam už nic.
Jsem zvědav, zda to, co podělal svým odchodem bílý muž, dokáže svými penězi postavit do latě žlutý muž. Protože tam cpe investice a bude za ně chtít protihodnotu. A tu bez stability, míru a fungující ekonomiky alespoň v částech kontinentu nedostane.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je otázka, dost těch etnických problémů je způsobeno právě kolonialismem, který načmáral hranice podle toků a hor, ale mimo hranice etnické, vzhledem k tomu že se tam dostaly potom věci jako nacionalismus jsou zdrojem těch problémů také. Víme to přece sami že C.K. Mocnářství dojelo na to samé, více národů v jednom státě s dominancí dvou (Rakušáci, Maďaři) či jednoho. Pak z toho byla ještě druhá válka na jejímž konci muselo dojít k masivním přesunům obyvatelstva.

Poku se obře pamatuji na mapu tak dole pod Saharou už moc muslimů není, tam převládá křesťanství, ale právě tam se děly ještě před 20 lety ty nejhorší věci.

Mír, záleží na tom o si pod tím představujete, dá se totiž ještě zajistit tím že se to obežene plotem a nechá vyhnít. Ale to už... To je jedno jak se to udělá. TO co se dá alespoň nějak udělat je to že se překreslí hranice aby více v potaz braly etnické složení.

Na neokolonialismus nejsou lidi a není na to mentální kapacita, na západě vznikl blok v myšlení a ani státy na východ od nás nemají kapacity na to s tím něco dělat. představa že by Ukrajina obsadila nějakou zemi, třeba Libérii, to je námět na sci-fi. My bychom nezvládli obsadit nic. Evropě se navíc hroutí demografie, takže kdo by tu koloniální válku bojoval? Automaty nikdo nenasadí taky, mají z toho strach.

My jsem na začátku minulého stoleti zvládli obsadit a zprovoznit značnou část Sibiře. Kdyby jsme byli víc panovačnější a důraznější možná by jsme prý i zabránili vzniku přiliš ohromného SSSR nebo vůbec jeho vzniku. Ale naši hoši mířili domu, takže na to už nezbyl čas. To není z mojí hlavy, to jen ventiluju zajímavé cizí hypotézy a teorie.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To samozřejmě vím a celé to beru jako nejméně šťastnou událost 20. století. Jenže to byla celkem jiná doba. Hlavně tomu zabránili mocnosti. Traduje se že jediná mocnost která byla ochotná jakš takš do toho jít bylo Japonsko, jenomže Británie a Francie řekly ne, Německo bylo poraženo, tak jim už nic nehrozilo. Co se babrat s jakýmsi Ruskem, které jim ve finále posloužilo za užitečného idiota, kterému nedali ani to na čem byli dohodnutí - Kavkaz, Armény osídlené oblasti Turecka a část Kurdistánu.

Ale představa že bychom tu dneska po 20. století našli dost lidí ochotných jít obsadit třeba Libérii, Tuvalu, Kubu, nebo zabavit USA Portoriko (protože Lelíček v službách Sherlocka Holmese) je komická nereálná, nerealizovatelná, nehledě na politicko-ekonomické důsledky takového kroku. Navíc bychom ztratili jistý status který obecně požíváme. Ano sice děláme užitečné idioty asi, ale obecně v problematických regionech jsme stále vnímáni pozitivně a většinou máme jednu z posledních ambasád v provozu protože si jí nikdo ani nevšimne. Anexe sebepitomějšího ostrůvku kdesi v Pacifiku by mohla znamenat sankce a totální ekonomický kolaps.

I když za to co jsme udělali v historii, tedy udělali neděláním a za tady ty diplomatické služby bychom si nějaký kus někde už zasloužili, nebo minimálně by se ostatní státy mohly zdržet kritiky ostatních kroků.

Mimochodem ČSR odmítla kořist v podobě části Německých kolonií v Africe.

Obrázek uživatele Josef

Je to hlavně o vzdělání. Třeba Rwanda je zářný příklad toho, že to jde. Před nedávnem tam byla totální genocida a dnes žijí všichni spolu a snaží si odpustit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S Radovanovými příspěvky moc často nesouhlasím ale tady mu dávám plně za pravdu. Sám dobře ví asi jak je těžké zaměstnávat některé problémové lidi a v africe mají podobných milióny. V Africe jsem se byl podívat a navíc mám od několika známých co v Africe žijí (konkrétně JAR) informace z reálného života, které můj názor podporují také.

tuhle debatu s dovolenim nebudu tale rozvijet. omlouvam se, ze jsem se vubec nechal do toho zatahnout. ostre debaty o tom ktera technologie je nebo neni ekologicka je uplne jina liga nez debaty o bilem cernem a zlutem muzi. to uz bychom opradvu donutili mistniho admina prispevky mazat. kazdopadne hluboce s vama nesouhlasim. to co jste napsal je z meho pohledu z uplne jineho mentalniho sveta. a v tom ja neziju. takze s dovolenim naschhle v jinych tematech.

Kdybys nebyl takovej sralbotka a zároveň sluníčkářskej zachránce chudých kontinentů, tak už bys moh třeba vědět, že jak výkup a kšeftování s kobaltem, tak i jinejma surovinama, hlavně ale výkup od nelegálních kopáčů a od dětí mají pod palcem právě Číňani a ty se s ničím nemažou a politickou korektnost už u nich vůbec nehledej či umírněné rasové názory už vůbec ne.
Jejich reklama na to jak v pracím prášku vyprat špinavého černocha na čistého Číňana jim připadá normální a zábavná...
https://www.theguardian.com/world/video/2016/may/28/chinese-detergent-advert-black-man-washed-different-colour-video

Tady máš toho čínskýho vexláka osobně
https://goo.gl/wDT6wU

Více o nelegální těžbě kobaltu zde
https://news.sky.com/story/meet-dorsen-8-who-mines-cobalt-to-make-your-smartphone-work-10784120

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Jestli chceš místo těch svejch, jak s oblibou říkají milovníci migrantů, "dobroserjskejch" pindů fakt zachraňovat chudou Afriku, tak začni ve Švýcarsku.
Ale dej si sakra velkýho majzla ať tě nenajdou pohozenýho uprostřed Sahary s kolumbijskou kravatou...!!!

Pěkně se podívej se na tuto reálnou pohádku o tom jak pár občanů jedné ctihodné obce ve Švýcarsku pomocí dnes tak oblíbené a prudce aktuální "přímé demokracie" chtělo, na rozdíl od tebe, doopravdy poslat do Afriky MILION švýcarských franků, jako pomoc a co z toho vlastně všechno vzniklo a proč...
Z týdle mrazivý reality se fakt pose#eš a budeš cítit ještě větší bezmoc.
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10418848677-proc-chudoba/212382554020007-ukradena-afrika/

Mimochodem, Afrika vůbec není chudá, je nesmírně bohatá, ale je jen šikovně vykrádaná pomocí starého dobrého nástroje a tím je korupce. A Čína si chce teď taky trochu uhryznout.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1* mazec, to je síla

Ty si stejnej vizionář jako Chechta. Ten má taky ve vśem jasno :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Bež jim to poradit, čekaj jenom na tebe. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

off

Elektrickej drifter.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=TIZ5IEWk2iM

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

SC Olomouc

s000.tinyupload.com/index.php?file_id=33729274424311046452

s000.tinyupload.com/index.php?file_id=84599344933164334785

Jupí díky! :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

off

Tesla je prej softwérová firma
Asi prej 1. dobrej článek ze Seeking Alfa
https://seekingalpha.com/article/4123319-tesla-software-company

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele germán chce českýho votroka ještě víc podrbat ;)
Víc práce o víkendu nechceme, hrozí stávkou odbory ve Škodě

ekonomika.idnes.cz/skoda-odbory-jednani-platy-mzdy-smeny-spor-stavka-superb-pzu-/ekoakcie.aspx?c=A171110_121206_ekoakcie_fih

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Shell Recharge :-)

youtube.com/watch?v=nst2RGtgzfk

Už jsem to sem dával.
Minulej měsíc tu vo tom byl i článek.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to byla zas jiná držka ale taky křivá :))))

hybrid.cz/sef-shell-moje-dalsi-auto-bude-elektricke

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ingliš bečka křivá držka a furt jen chčije ;) takže emise tam necítí. Anglije by s klidem mohla recyklovat germánský dízlpopelnice :)) tam elektromobily nepotřebují

off

Glyfosát je jako chemická zbraň, nebezpečný je i po rozkladu v půdě, varuje expert
http://www.rozhlas.cz/plus/proaproti/_zprava/glyfosat-sam-neskodi-rozklada-se-ale-na-latku-podobnou-chemicke-zbrani-varuje-expert--1768057

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Glyfosfát se používá už přez 30 let, a žádné velké problémy s ním nejsou, dokud se nepoužíval v mnohonásobném množství jako dnes k urychlení dozrávání těsně před sklizní, což jediné stačí zakázat.

Hlavní věc proč se teď organizovaně pomlouvá je, že mu vypršela práva, a tak západní loutkáři chtějí masově prosadit něco ještě pořádně neověřeného a dlouhodobě netestovaného, ale na čemž by mohli jistě okamžitě hned znásobit zisky díky patentovému monopolu na výrobu.
Jenže na podobné kulišárny už Evropa příliš schudla, a nedokázala by konkurovat zbytku světa, zvláště když Trump v USA na ně kašle, takže se to nedá dost rychle protlačit i ve velké části bývalého koloniálního světa.

Stejně to bylo v EU když schválili zákon, jenž v podstatě udělil monopol jediné firmě na "ekologickou" náplň do klimatizací, jenže kromě předraženosti i dost nebezpečně hořlavé, přitom stačilo kontrolovat likvidaci té staré ověřené, když u autoservisů se kontrolní režim hodí zavést celkový i k likvidaci vyjetých olejů atd.

Jo Roundup je úplně v pohodě, akorát 800 lidí co s tím pracovalo žaluje Monsanto, že jim to způsobilo rakovinu..., ale jinak je to fajn :-///
http://edition.cnn.com/2017/05/15/health/roundup-herbicide-cancer-allegations/index.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rakovinu způsobuje každá druhá chemikálie, když se v tom pravidelně skoro koupeš.
Tohle budou ty případy dozrávání, co bych zakázal.
Postříkají tím silně něco velkého jako plně vzrostlou kukuřici nebo řepku jeden den, a druhej den se tím klidně procházejí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výroba iPhonu X stojí $333. Marže je nejvyšší ze všech telefonů Applu

zive.cz/clanky/vyroba-iphonu-x-stoji-8-tisic-korun-marze-je-nejvyssi-ze-vsech-telefonu-applu/sc-3-a-190430/default.aspx

no neberte to za $999 to je slušná cena :))))

Obrázek uživatele Jan Veselý

To je toho, výroba jedné hlavice do Gillette stojí asi korunu. Prodávají se 4 kusy za 300 Kč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no však proto taky je kdejaká hokejka v 25ti multimilionář

cs.wikipedia.org/wiki/Karol%C3%ADna_Pl%C3%AD%C5%A1kov%C3%A1

a českýmu votroku ještě přiloží z 16cti na 18. Prostě není nad to vstávat ve 4 fachn sie bitte very gut sportu ku zdraví ;))))

ekonomika.idnes.cz/skoda-odbory-jednani-platy-mzdy-smeny-spor-stavka-superb-pzu-/ekoakcie.aspx?c=A171110_121206_ekoakcie_fih

tovis potrebuje na novou jachtu tak makejvole :D

super.cz/535599-nejen-pliskova-za-sluncem-odletela-i-petra-kvitova-takhle-ji-to-slusi-v-plavkach.html

Obrázek uživatele ozana

Tomu se dá říkat lichva.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já být stát tak svoje ovečky budu více chránit, přeci jen to jsou ovce a v žádném případě bych nedovolil prodávat zboží s lichvářskou marží, je úplně jedno jestli se jedná o lichvu u peněz nebo u zboží lichva je lichva :-)))
ale jelikož státu je u prdele spokojenost svých oveček tak nic neřeší

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kuku ty jsi to dopracoval že ti cenzor maže příspěvky:-))), ale dám ti jednu malou kontrolní otázku, kolik je odhadem ve vesmíru obydlených planet inteligentními bytostmi? (a) pouze jediná - Země, b) tisíce c) ani jedna )

Osobo hloupá ten cenzor jsem já sám, neb sem si přispěvek vymazal já sám. Když ti něco smaže admin, nezůstane po tom lautr nic :P

Počet obydlených světů si vypočítej pomocí Drakeovi rovnice a již více mě nazatězuj takovejma prkotinama! Na takovou prkotinu by ti v Indii odpověděli, že už v Bhagavadgítě se již před tísiciletími pravilo, že počet mimozemských světů je 156 a tudíž je naprosto pošetilé nad tím dále bloumat. Šup, běz si radši umejt hazl a rejpat zahrádku :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Proč? On tě někdo s pistolí u hlavy nutí aby sis to koupil?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele ozana

Jiné obory žijí s 2% marží.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

On se dá koupit mobil i s 2% marží. Jenom to nebude iPhone...

Dokud to někdo bude kupovat můžeš si dát marži jakou chceš. Pokud chceš někomu přikazovat jakou má mít marži, tak to těžce zavání zamindrákovaným komoušským myšlením, kdy akorát ventiluješ svou frustraci z toho že nemůžes snadno získat objekt svý touhy a schováváš se za falešnou morálku a údajné obecní blaho.
Pokud je to nezbytnost jako lék proti rakovině, lze to pochopit. Pokud je to taková zbytnost jako matlafoun, tak je to nanejvíš trapné, zvlášte pokud jich trh přesycen.

Nedopadni jako Erych, ten tu s tím bojuje každý den. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Josef

Však ano. Já píšu, že není problém si koupit mobil s marží 2 %, proto nevidím důvod, proč by si Apple nemohl dovolit prodávat svoje výrobky třeba s 400% marží. Lidé mají na výběr a nikdo je iPhony nenutí kupovat.

Ty si v poho, jen reaguju na Ožanovo myšlení. ;)

S 2% marží se dá hodně rychle krachnout. Trh není stabilní záležitost a je potřeba být připraven na krize, katastrofy, útoky konkurence, výpadky, apod.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no prostě to napovídá o společnosti epl co je zač kudy vítr fouká škoda že ji tenkrát nasa zachránila pachati ;)))

Přstan blábolit hlouposti a dej si žalud nebo bukvici.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj novej barák něco stojí ;) výrobou blbýho mobilu k záchraně planety ten každej pozemstan potřebuje jak vykuk drbání bez neho nelze být nejede vlak vrchol výzkumu lidstva v honbě za pokrokem :)))))

youtube.com/watch?v=Q0gTpASrRpI

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co barák!? hotový Apple stadión !!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dillí zahalil smogový opar. Je to jako 50 cigaret denně, tvrdí lékaři

zpravy.idnes.cz/smog-znecistene-ovzdusi-dilli-indie-d73-/zahranicni.aspx?c=A171110_131947_zahranicni_ert

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pardon asi dvojklik stroje smazat prosim

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dillí zahalil smogový opar. Je to jako 50 cigaret denně, tvrdí lékaři

zpravy.idnes.cz/smog-znecistene-ovzdusi-dilli-indie-d73-/zahranicni.aspx?c=A171110_131947_zahranicni_ert

off

Smog - Dílí je nejzamořenější město na světě
Každý člověk tam vdechne za den tolik mikročástic prachu jako kdyby denně vykouřil 44 cigaret
https://www.theguardian.com/world/video/2017/nov/07/delhi-smog-declared-public-health-emergency-video
https://www.youtube.com/watch?v=Yx7Ar21_Q1I

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jaká bude cena proudu, ví někdo? Pokud by byla dostatečně nízká, tak by se to dalo už využívat k výrobě syntetických paliv.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výroba syntetických paliv je neskutečně drahá hovadina.
A ani při teoretické maximální účinnosti při plném průmyslovém rozvynutí, to nikdy nemůže být u automobilů výhodnější než baterie.
Baterie a vodní přečerpávačky budou v budoucnu stačit na všechno, kromě zimního bezvětří déle než týden na což jsou plynové elektrárny.

Jenže dnes je na světě třeba přírodního metanu (který by byl na výrobu nejméně náročný) na minimálně 150 let dopředu, a v EU potřeba tepla na vytápění rychle klesá se zateplováním starých a novými domy brzy povinně na pasivním standartu.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Ono to nemusí být levnější než pohon na elektřinu, stačí když to bude levnější než benzín a nafta. Na zemní plyn je to zatím ještě dlouho bez šance.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Ten dotaz mě zaujal a tak jsem trochu provětral Google. Vypadá to následovně:
- Prakticky celá produkce půjde jednomu zákazníkovi, podepsali 19 roků dlouhý PPA kontrakt s hliníkárnami Norsk Hydro. Je to zatím největší PPA v historii.
- Hliníkárny mají smlouvu na nákup 1.65 TWh/rok, tj. minimálně očekávaný koeficient využití bude okolo 30%.
- Hodnota investice je 800 milionů EUR, tj. 1.23 EUR/W, resp. 1.43 USD/W, což je dobrá cena.
- Celou investici mají zafinancovanou tak, 300 milionů EUR je přímá investice z peněz investora, zbytek mají od bank se zajištěním od Evropské investiční banky, tj. počítám, že mají úrok tak 2-3% p.a.
- GE jim taky zajistí na příštích 20 let komplet údržbu a servis.
- Celá farma bude na ploše 150km2.
- Turbíny budou speciálně přizpůsobené pro arktické podmínky, tj. budou mít ochranu proti zamrznutí a proti vytváření ledu na lopatkách turbín.

Cenu PPA asi nezveřejnili, nikdo o ní nic nepíše. Dle výše uvedených podmínek a podle toho, že musí konkurovat opravdu nízkým cenám elektřiny v Nordpoolu bych to odhadl na 30-40 EUR/MWh.

Obrázek uživatele Josef

Mě by zajímala skutečná životnost těch větrníků v podmínkách arktické zimy... Přece jen budou zřejmě muset maziva převodových skříní generátorů být opravdu kvalitní... Skoro si troufám říct, že jestli jim to bude fungovat bez větších problémů, budou jim inženýři celého světa tleskat.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jo, není to sranda budovat v Arktidě. Ale zase na druhou stranu, už 7 let fachčí větrné turbíny i na Antarktidě. Zkušenosti jsou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To není dobré, doufal jsem ve 20-30€, co by pak v nejlepším případě mohlo znamenat ceny jen asi 60€/MWh ve vodíku a u syntetického plynu jen 130€/MWh, ale možná méně nevím kolik ceny tam dělá elektřina na záchyt CO2 Nicméně 60€/MWh H2 by bylo pěkných a konkurenceschopných, byť transportně problematických. Takto je to pořád v nemoc dobré cenově hladině.

Ale dělal jsem trochu průzkum kolem těch Audi E-fuels, a někdo nám ušetřil dost práce.
euanmearns.com/the-thermodynamic-and-economic-realities-of-audis-e-diesel/

Ve zkratce a se zaokrouhlením je tam potřeba 2MWh in na 1MWh out. To je celkem zajímavý údaj, protože to ukazuje relativně slušnou účinnost. Pořád to není sice nejlevnější, ale je to použitelné.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Díky, za odkaz. Ty čísla dobře vysvětlují to obrovské úsilí věnované poslední roky zdokonalení elektrolýzy vody. Je to prostě ten největší žrout, který sežere 3/4 potřebné energie.
No a protože počítali s cenou elektřiny 90 EUR/MWh, tak jim to vycházelo draho. To je ovšem cena pro průmysl v Německu včetně síťových poplatků. Příjde mi praktičtější obejít se bez sítě a postavit tu produkční jednotku přímo jako součást větrné farmy.
Dánové uvažují, že celou tu výrobní chemickou jednotku strčí přímo do pylonu těch 9MW offshore mrch od MHI Vestas. Na moři mají k dispozici ještě tu výhodu, že dostat ven CO2 rozpuštěný v mořské vodě je mnohem jednodušší než ho tahat ze vzduchu. Pak už to ani nepotřebuje kabely na pevninu, jen to jednou za čas objede tanker a vyčerpá zásobníky.
Taky je třeba uvažovat to, že cílem Audi bylo také pořádně ten proces poštelovat a dostat se z původní účinnosti 50% na 70%. To taky udělá s cenou hodně.
Stejně to asi pořád není konkurenceschopné. Potřebovali by elektřinu za ~20 EUR/MWh a rozjet tovární produkci standardizovaných chemických jednotek na ty e-paliva. Kdyby poskočila nahoru cena ropy, to by jim taky pomohlo, stejně jako opravdová uhlíková daň.

Obrázek uživatele Josef

Hm, já měl dojem, že elektrolýza vody je dnes zvládnutá velmi dobře a má samotná účinnost přes 90 %. Problém je s následným zpracováním produktů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ono obecně, oddělit molekule H a O od takové pevné vazby jako je voda, to chce k*rva hodně energie :).

Obrázek uživatele ozana

Energetická účinnost elektrolýzy vody (získaná chemická energie/dodaná elektrická energie) dosahuje v praxi 60-70%
https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrol%C3%BDza

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Ta samotná elektrolýza jo, ale ty tanečky okolo toho jsou strašně ztrátové. Ona obecně elektrochemie je do značné míry neprobádaná země. Tam bude ještě spousta nových věcí. Už jen kvůli baterkám a fotovoltaice.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobily
185.66.36.26