V maďarském logistickém parku mají jako první na světě solární dlažební systém

redakce - 26 Leden 2018

Společnosti Prologis a Platio vydláždily logistický park solární dlažbou. Prologis Park Budapest-Harbor se stal prvním logistickým parkem na světě, který tuto zelenou technologii využije v běžném provozu.Platio Solar Paver: modulární dlažební systém vybavený výkonnými solárními články zabudovanými do dlažebních elementů z recyklovaného plastu.

Platio LLC je maďarská společnost se sídlem v Budapešti, jež se zabývá navrhováním inteligentních prvků pro veřejný prostor. Jejím prvním produktem je Platio Solar Paver: modulární dlažební systém vybavený výkonnými solárními články zabudovanými do dlažebních elementů z recyklovaného plastu. Prvky Platio Solar Paver určené pro běžný pěší provoz mohou být instalovány do dlážděných ploch venkovních zařízení či budov, jimž dodávají čistou energii. Společnost systémy vyrábí, instaluje a dále monitoruje.
foto: Platio/Prologis

Dlaždice na celkové ploše 4,7 metrů čtverečních jsou v Prologis Park Budapest-Harbor zabudovány do chodníku u nabíjecí stanice pro elektromobily. Za slunečního svitu pro ni fotovoltaický systém o výkonu 720 Wp generuje zelenou energii. Když není stanice využívaná, zásobuje energií nedalekou kancelářskou budovu.

„Udržitelnost není pouze klíčovým tématem společnosti Prologis, je přímo zakotvená v naší DNA. Do našich logistických budov přinášíme řadu zelených řešení a s ohledem na další inovace věnujeme zvláštní pozornost testování potenciálních technologií budoucnosti, jako jsou obnovitelné zdroje, jež nabízí Platio,” řekl László Kemenes, senior viceprezident a country manager Prologis pro Maďarsko.

Instalace solární dlažby

Instalace solární dlažby
foto: Prologis

„Výběr klíčových partnerů, kteří podporují inovativní technologie a umožní nám otestovat nové oblasti jejich využití, je pro nás důležitý. S pomocí Prologis se nám podařilo instalovat naše první řešení pro EV nabíjecí stanici, což je významný milník našeho působení a zároveň součást našeho poslání přispívat k rozvoji elektromobility,“ řekl Miklós Illyés, spoluzakladatel společnosti Platio.

Prologis Park Budapest-Harbor je situovaný v jižní části Budapešti v městském obvodu 22 na západním břehu Dunaje. Park sestává z 10 budov o celkové rozloze 132 000 metrů čtverečních, jeho potenciál pro další rozšíření je 27 000 metrů čtverečních. Má výborné napojení na mezinárodní silniční síť přes místní dopravní tepnu N6 a následně na dálnice M0 a M6.

Solární dlažba u nabíjecí stanice pro elektromobily

Solární dlažba u nabíjecí stanice pro elektromobily
foto: Prologis

Prologis Park Budapest-Harbor využívá výjimečně dobrého umístění a skvělé dostupnosti veřejné dopravy 
i železniční sítě. Mezi služby a vybavení, jež park poskytuje, se řadí profesionální správa nemovitostí, rekreační areál s fotbalovým hřištěm, zeleninová zahrádka nebo čistírna odpadních vod.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Anonym123

https://www.svetmobilne.cz/zlodej-ukradl-cast-cinske-solarni-dalnice-v-prvnim-tydnu-po-otevreni/5967

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

By mne zajimalo, jak je to s oterem te kryci hmoty pri prejizdeni a tedy jak poklesnou watpiiky.
Ja bych tedy volil pergolu a zastresil bych i ten wallbox a plocha by byla razem 4x vetsi a pocet parkplacu by se nesnizil, lepe by se to samo pucovalo atd atd.

Obrázek uživatele ozana

Je to čisté PR, bez reálného významu.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

tomu jsem nepochopil. cituji: "Společnosti Prologis a Platio vydláždily logistický park solární dlažbou" a dale cituji:"Dlaždice na celkové ploše 4,7 metrů čtverečních..." tak kolik toho vlastne vydlazdili? logisticky park, nebo 4,7m2 ?

Obrázek uživatele Radovan

Obrázek napoví. Reklamní pásek rozměrů cca 2x2 metry o výkonu 0,72 kWp, když moje malá elektrárna na malé jižní střeše obdélníkového domu z roku 2009 má 3,6 kWp. Jako reklama dobrý, ale jako doplněk nabíjecí stanice? To je spíše vtip. Beru, že jižněji v Maďarsku svítí násobně lépe než v Ostravě (ostatně už sestřenice u Hodonína to svou FVE oproti mé roční výrobou na 1 instalovaný kWp lehce potvrdí), ale i kdyby to jelo jenom jako ta moje, tak to ročně vyrobí s bídou 900 kWh. Jinými slovy to 56x nabije moje malého Peugeota Ion z 0 do plna. Máme 52 týdnů, takže se bavíme o nabití jednoho z nejmenších elektromobilů s 16 kWh baterkou v průměru 1x týdně. Jako pilotní řešení kolik toho solární dlažba vydrží po pár letech dobrý, ale jinak nesmysl. Když si vezmu ty hektary zastavěných ploch logistického areálu s volnými střechami všude kolem.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

toz diky, ze jste me ujistil v tom, ze co ctu je i pravda. ve zbytku naprosto souhlasim.

Zřejmě už i do Maďarska dorazily dotace na inteligentní města, viz WiFi na petřínské lanovce za 2mKč atd. Stačí nabídnout co zrovna letí a může to nakupovat státní úředník. Jikak ale technicky i technologicky zajímavý výrobek, pokud je funkční a něco vydrží.

Cože? Nějaká wi-fi na lanovce za 2milióny kč? Co tam proboha mají?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Společnosti Prologis a Platio vydláždily...."y"

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky, opraveno.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To muselo stát ale peněz... Jako demonstrátor dobrý. Podle fotky se mi jeví, že je to v místě, kde je chodník, taky auto stát nebude.
Pokud je firma tak super udržitelná, tak předpokládám, že na střechách a popř. na bocích budov už panely mají (tam, kde to má smysl) a pokud ne, tak mi to zaváním jen jako levná reklama.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Za slunečního svitu pro ni fotovoltaický systém o výkonu 720 Wp generuje zelenou energii."

Kolik tahle sranda stála? Nebylo by levnější a hlavně praktičtější proste dané parkoviště zastřešit fotovoltaikou? 720Wp je směšné a navíc vhodné jen pro dobu, kdy tam nestojí žádné auto. Pokud tam tedy bude stát elektromobil a nabíjet, bude to prakticky k ničemu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mam pocit, ze dat fotovoltaiku na parkovacie miesto, kde bude po cely cas stat auto, a tienit, je tak trochu nezmysel. Mozno z tych FV dlazdic vydlazdit pristupovu cestu by malo zmysel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsou "zabudovány do chodníku u nabíjecí stanice pro elektromobily" :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

4,7m2 - to nestoji hadam ani za zmienku. Keby tak spravili cele parkovisko, ale toto je na smiech.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?