Autobusy na CNG: milionové úsporyBYZNYS
Autobusy na CNG: milionové úspory
Test elektromobilu Peugeot iOnTEST
Test elektromobilu Peugeot iOn
Češi pracují na revolučních bateriíchVĚDA
Češi pracují na revolučních bateriích
myCopter - létající auto budoucí městaFUTURE
myCopter - létající auto budoucí města

Ve Finsku budou jezdit čínské elektrické autobusy

Ivo Hradil - 19 Březen 2012

, čínská automobilka vyvíjejí také elektromobily a hybridy, a společnost Finland Oy spolu podepsaly dohodu o spolupráci. Díky ní bude Veolia v příštích letech testovat elektrobusy BYD EBUS-12, které se tak stanou vůbec prvními čistě elektrickými autobusy ve Finsku.BYD EBUS-12

Jak si poradí čínské elektrické autobusy BYD EBUS-12 s nástrahami severské zimy? Brzy se to dozvíme.
foto: BYD

Na projektu se kromě těchto dvou hlavních aktérů bude podílet i řada dalších institucí jakými jsou například vedení města Espoo (právě zde bude testování probíhat), Ministerstvo dopravy a spojů, Ministerstvo práce a ekonomiky, a také Finské technické výzkumné centrum VTT, které bude po celou dobu testování situaci monitorovat a vyhodnocovat.

Jak všichni zúčastnění předpokládají, výsledkem celého projektu bude nalezení udržitelného řešení budoucí mobility ve . Severská země bude vzhledem k velkým teplotním rozdílům, které zde v průběhu roku nastávají, pro elektrické BYD a hlavně jejich baterie znamenat velkou zatěžkávací zkoušku.

„Je pro nás velkou ctí spolupracovat s firmou BYD, která má v tomto směru obrovské zkušenosti. Teplotní rozdíly se u nás během roku pohybují od mínus 30 až k plus 30 stupňům Celsia. I přes tyto náročné podmínky jsme si jisti, že v budoucnu mohou nahradit ty naftové a zajistí nám tak do budoucna dopravu s nulovými emisemi,“ řekl Sami Ojamo, ředitel finské divize společnosti Veolia.

BYD EBUS-12foto: BYD

Elektrické autobusy BYD EBUS-12 (číslice 12 udává délku autobusu v metrech) jsou podle údajů výrobce schopny ujet v městských podmínkách na jedno nabití železo-fosfátových vzdálenost dlouhou 250 km. Spotřeba není vyšší než 130 kWh na 100 km.

Tyto elektrobusy jsou nyní pravidelně nasazovány v osobní dopravě ve čtyřech čínských městech, včetně Šen-čenu kde sídlí společnost BYD, a právě zde už tyto ekoautobusy najely více než 3,2 miliónů kilometrů. Město Šen-čen dokonce oznámilo, že rozšíří vozový park o dalších 1 000 elektrických autobusů BYD a pouze tak potvrdí svou pozici hromadného dopravce s nejpočetnější flotilou vozidel s .

Vaše hodnocení: Není Průměrně: 5 (3 hlasů)
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

když si spočtu kolik by stála baterka z článků co mám na kole tak samotná by stála 6.5mil :D

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články