Ulice Bruselu brázdí 35 nových elektrických taxi

Čínská automobilka BYD dovezla do Bruselu 35 svých elektromobilů E6. Budou tam sloužit jako taxi. Auta jsou tichá, nehlučná a na jedno nabití ujedou až 300 km.

Čínský elektromobil BYD E6, jehož prodej je zatím omezen pouze na fleetové zákazníky
foto: BYD

Elektromobil BYD E6 je plně elektrické auto typu crossover, které čínská automobilka BYD vyrábí již od minulého roku. Doma v Číně přitom testuje tento vůz, nejčastěji právě jako taxi, již několik let. V čínských městech jich už jezdí stovky.

Zatímco elektromobily ostatních výrobců jako je Nissan, Mitsubishi, Volkswagen nebo Mercedes dnes nabízejí běžně dojezd max. kolem 150 km, BYD E6 podle automobilky dokáže ujet na jedno nabití až 300 km. Tomu ale odpovídá jak hmotnost vozu blížící se dvěma tunám, tak i vyšší cena.

vlastní

10 Comments on “Ulice Bruselu brázdí 35 nových elektrických taxi”

  1. Vše je to o
    Vše je to o penězích,politici,vedení firem je to kupa pánů a dam, co berou astronomické penízky a nebudou je riskovat investicemi.Jsou přece placení za uspěšnost teď a né za 5 let.Dojí jak dlouho to jen jde.Tohle tvrzení je faktem,pracuji v fa. která vyrábí komponenty do aut mnoha značek.Ředitel se bije do hrudi že pod jeho vedením je náš závod 2. nej v koncernu.A také za to bere pěkné drobné!To si přece nepodělá,neinvestuje se do ničeho,máme softvér jako za Svatopluka,sklad je narván až ke stropu,všude chaos a improvizace,ale jsme 2. nej!Tak proč se starat o vývoj,nebo dělat plány do budoucna,to tu bude už někdo jiný!

    1. když dělá evropská
      když dělá evropská mafiánská automobilová loby ropný kraviny se spalováky nadále a nehodlá se změnit, tak ať klidně chcípne přeci 🙂
      To je základní filozofie, ta další je EMIGRACE z ČR protože na západě bude furt líp jak c český díře:
      dělnící británie
      holky švícarsko
      řemeslníci německo
      vysokoškoláci usa
      studenti austrálie

  2. Špatně…
    Evropa žije z

    Špatně…
    Evropa žije z aut, pokud i auta jednou budeme dovážet z Číny, už nevim, co bude Evropa dělat. Pokud chce někdo do Číny dovážet auta, tak bud zaplatí obrovský dovozní cla, nebo musí v zemi postavit továrnu ve společenství s domácí značkou, čímž vpodstatě získávají know how. Evropa je ale jalová a každý si sem může dovážet, co chce… Bohužel 🙁
    Zrovna Brusel by měl jít příkladem a nakoupit třeba e-golfy, nebo sakra aspoň ty zoe. Prostě aby na tom byla práce evropanů a né čínanů. A to bych se ještě ani nedivil, kdyby na to dostali z peněz EU :/

Napsat komentář