U nabíječek ČEZ, PRE a E.ON lze nově platit jedinou kartou

Nákupní aliance Axigon firmám a podnikatelům nově poskytuje takzvanou Energokartu. Ta je akceptována společnostmi ČEZ, PRE a E.ON.

V loňském roce v Česku výrazně přibylo elektromobilů a ruku v ruce s tím také dobíjecích stanic, kterých bylo ke konci roku evidováno již 734
foto: ČEZ

Energokarta nahrazuje několik čipů pro dobíjení u různých provozovatelů, šetří náklady i administrativu. Nákupní aliance Axigon, která se zaměřuje na služby spojené s provozem firemních vozidel, tím rozšiřuje portfolio svých služeb právě v segmentu elektromobility.

Vedle stávajících výhod v podobě například plošných cen benzínu a nafty nebo výrazné slevy na CNG u téměř poloviny plnicích stanic v Česku Axigon díky Energokartě nově umožňuje nabíjet elektromobily u předních provozovatelů tuzemských nabíjecích stanic.

Podle Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) se v České republice ke konci loňského roku nacházelo 734 nabíjecích stanic a na nich dohromady 1516 nabíjecích bodů. O rok dříve, přesněji ke 31.10.2019, přitom MPO evidovalo pouze 237 stanic. Odpovídající skok nastal také ve statistikách nově registrovaných elektromobilů, kterých bylo podle Svazu dovozců automobilů loni meziročně 4,5x více.

„Firma nebo živnostník nemusí podepisovat dílčí smlouvy s jednotlivými provozovateli. V případě zájmu získá zdarma jedinou Energokartu, která je akceptována ve všech zmíněných sítích. Není tak nutné disponovat několika různými čipy pro odběr energie od každého dodavatele zvlášť, jak bylo dosud obvyklé,“ dodává Damir Duraković s tím, že v průběhu letošního roku se počítá s rozšířením akceptační sítě Energokarty o dobíjecí stanice společnosti innogy Energo.

Kromě uživatelsky pohodlnějšího řešení v porovnání s čipem pro každou síť zvlášť nabízí Energokarta úsporu nákladů i administrativy.

„U společnosti ČEZ dosáhne držitel karty na ceny dle rozsahu odběrů, aniž by musel mít předplacen jakýkoliv měsíční program. U PRE a E.ON lze nabíjet za zvýhodněné ceny, které dostávají jen registrovaní klienti,“ popisuje Damir Duraković.

„Veškeré transakce se pak promítnou do jediné společné faktury za nabíjení uskutečněná v předešlém měsíci. Součástí je i přehledné vyúčtování všech nabíjení dle jednotlivých karet, kterých může mít firma k dispozici více podle počtu vozidel či řidičů,“ uzavírá Damir Duraković.

tisková zpráva

93 Comments on “U nabíječek ČEZ, PRE a E.ON lze nově platit jedinou kartou”

  1. Má Axigon nějakou aplikaci? Nebo jen kartu?
    Lze na jeden

    Má Axigon nějakou aplikaci? Nebo jen kartu?
    Lze na jeden účet mít víc karet?
    U ČEZ jsem zvyklý na aplikaci, kterou se mnou můžou sdílet další 2 rodinní příslušníci. Pokud by manželka potřebovala další kartu za 720Kč/rok, tak už by to tak super nevypadalo. A předávat si jednu kartu, to je o ničem.
    A co nabíjení na AC ČEZ u Kauflandu – je jako přímo u ČEZ zdarma nebo se platí?

    1. Aplikaci na nabíjení EV zatím nemáme. Tím, že jsme
      Aplikaci na nabíjení EV zatím nemáme. Tím, že jsme koordinovali spolupráci s třemi klíčovými společnostmi na trhu (vlastně předběžně i s innogy a dalšími) tak jsme rádi, že zatím máme alespoň jednu společnou kartu 🙂 Ale aplikace je určitě směr, kterým se chceme vydat. Pokud byste platili z jedného účtu pro obě karty, tak kolegové z klientského servisu Vám jistě vyjdou vstříc s nějakým „rodinným balíčkem“.

      Úplně nerozumím dotazu na AC ČEZ u Kauflandu…Kterého konkrétně? U řady Kauflandů je nabíječka ČEZ, kde platí standardní ceny ČEZ.

              1. Pokud se vám zahraničí podaří, tak to bude super!!!
                Sám

                Pokud se vám zahraničí podaří, tak to bude super!!!
                Sám EON s tím zápasí od samého začátku (údajně problémy s různým DPH). Navíc v cizině mají většinou dvojitou sazbu. Platí se za kWh a k tomu ještě ihned od zahájení nabíjení za minuty ve výši dle atraktivity místa. Pokud používám jinou katru, pak ještě jednorázový poplatek za spuštění.

  2. Tak jsem si to zjišťoval. Kartu neklientovi FO dají za 720
    Tak jsem si to zjišťoval. Kartu neklientovi FO dají za 720 Kč včetně DPH, což je cena za 12 měsíců a pak využíváte přesně dle ceníku. Pro mě je to výhodné jen u ČEZu, nemusí se platit žádný paušál a cena dle počtu kWh. Omezeno je to do 2000 Kč měsíční útraty, což nikdy určitě nepřesáhnu.

    1. Zdravím, Energokarta je primárně určena pro fimy a
      Zdravím, Energokarta je primárně určena pro fimy a živnostníky, kteří u nás využívají i palivové karty Shell. Tam jsou odběry řádově i v statisících, a proto se zpravidla část odběru zajišťuje vratnou kaucí. Původně jsme o Energokartě pro fyzické osoby vůbec neuvažovali, ale vzhledem k počtu dotazů, které dostáváme jsme včera nastavili podmínky i pro FO. Kauce se neskládá. Zatím jsme u Energokarty pro FO nastavili haranici odběru 2 000 Kč. Pokud by se ukázalo, že to pro běžné uživatelé nestačí upravíme na 3 000 Kč.

      1. Jak vidno téma je živé. Možná by někdo kompetentní měl
        Jak vidno téma je živé. Možná by někdo kompetentní měl shrnout všechny podmínky-u kterých dodavatelů je možno čerpat (elektro i PHM) za jakých podmínek, paušál, kauce, frekvence vyúčtování, ceníky atd atd. Myšlenka jednoznačně pozitivní, jde o provedení.

        1. Jsem přímo z AXIGONU, takže se můžete zeptat na cokoliv
          Jsem přímo z AXIGONU, takže se můžete zeptat na cokoliv 🙂 Info o elektromobilitě najdete zde: https://bit.ly/39PDJzL. Je tam i odkaz na ceník nabíjení.

          Karty (ani Energokarta ani karty na nákup PHM a CNG) standardně nejsou určeny pro fyzických osob (FO) ale pro naše zákazníky z řady firem a živnostníků. Zatím k FO, které projevily zájem o Energokartu přistupujeme jako k výjímkám, ale je možné, že z toho uděláme standardní službu. Pak info přidáme i na výše uvedenou adresu.

          Předběžně je to postaveno tak, že je Energokarta dostupná za 60 Kč/měsíčně (vč. DPH), je nutné si nastavit inkaso. Při odběrech do 2 000 Kč měsíčně není požadována žádná vratná kauce. Fakturuje se jednou měsíčně. Karta je akcepotvána u ČEZ, PRE a E.ON, a innogy, které letos má postavit desítky stanic (a je našim dlouholetým partnerem v oblasti CNG) také počítá s akceptaci Energokarty.

      1. Jak jsem už psal u dalších příspěvků – původně karta
        Jak jsem už psal u dalších příspěvků – původně karta vůbec nebyla určená pro fyzické osoby, ale pro firmy a živnostníky, kteří u nás využívají celou řadu služeb (tankování, platba mýta, pojištění vozidel, monitoring vozidel…). Pro fyzické osoby jsme nastavili možnost využívat Energokartu za 60 Kč/měsíčně, bez nutnosti skládat vratnou kauci, fakturace za celý kalendářní měsíc.

          1. Rádo se stalo 🙂 Jinak, vidím, že EV hodně fandíte.
            Rádo se stalo 🙂 Jinak, vidím, že EV hodně fandíte. Zaregistroval jsem, že EV nabíjíte hlavně doma, ale pokud by se Vám karta hodila na dobíjení ve veřejné sítí „v případu nouze“ dejte vědět. Pošleme Vám ji za 1 Kč 🙂

            1. Ano, máte pravdu.
              Jezdím už pět let, třetím

              Ano, máte pravdu.
              Jezdím už pět let, třetím elektrovozem. Ještě před rokem jsem nabíjel i několikrát denně (malá baterka). Za poslední rok jsem nabíjel na DC 2x, naposledy dnes u Čezu a to z mé blbosti, bo jsem si večer nezapnul nabíjení. Rychlost 34 kW/hod byla přímo kosmická, po půlhodině jsem to vzdal.
              Pro případ nouze mám dva čipy a jednu kartu (pro ČR) a doufám, že další rok je nepoužiji :-).
              Takže díky za nabídku, myslím, že bude vhodná zejména pro nové EVčkáře bez možnosti nabíjení doma.

    1. Hmmm, díky.
      Díval jsem se tam. A zatím nechci kartu od

      Hmmm, díky.
      Díval jsem se tam. A zatím nechci kartu od jednoho z největších odběratelů pohonných hmot v České republice, který protočí více než 4 mil. litrů pohonných hmot měsíčně.
      Fakt ne, ani za 125 korun měsíčně.
      Budu dál nabíjet doma za dvěpadesát. Tarif maxipremium.

                1. Ak má splatenú FVE, tak je to úplne zadarmo.
                  Ak má splatenú FVE, tak je to úplne zadarmo.

                2. To je pravda, mohl bych to prodat do sítě. Tuto hodinu za
                  To je pravda, mohl bych to prodat do sítě. Tuto hodinu za 1,66 Kč.

                3. Za 1.66 to neni spatna cena
                  Za 1.66 to neni spatna cena

                4. Proti loňsku to šlo dost nahoru. Myslím, že dodavatelé
                  Proti loňsku to šlo dost nahoru. Myslím, že dodavatelé vám na konci roku zdraží.

    2. To jsou ceny pro firmy a živnostníky, primárně pro
      To jsou ceny pro firmy a živnostníky, primárně pro využívání našich tankovacích karet Shell (ale i EuroOil a karet CNG od innogy a E.ON), monitoringu vozidel od SHERLOGU atd. atd.

      Energokartu jsem uvedli na trh hlavně pro naše stávající klienty (cca 10 000 firem a živnostníku), kteří ve svém vozovém parku maji i elektromobily. Energokartu tak dostanu v rámci svého stávajícího členství zdarma. Pro fyzické osoby jsme včera nastavili podmínky: 60 Kč/měsíc (vč. DPH), neskládá se kauce (limit do 2 000 Kč měsíčně).

        1. No… to se uvidí, až ta karta bude. Já vidím tady
          No… to se uvidí, až ta karta bude. Já vidím tady výhodu, že sice platíte paušál 60/měs., ale za to pak máte např. u ČEZ lepší cenu než jejich zákazník bez paušálu. Na tuto lepší cenu se u ČEZ karty dostanete jenom, když platíte jejich paušál. A to jsem pochopil, že je víc než 60/měs. Nebo se pletu?

          Samozřejmě, není to pro někoho, kdo nabije na veřejných DC jednou za půlrok 🙂

                1. Vycházím z ceníku
                  Vycházím z ceníku tady:
                  https://fdrive.cz/clanky/jednou-kartou-lze-nove-nabit-u-tri-nejvetsich-siti-nabijecich-stanic-6799

                  Podle toho je to u ČEZ výhodnější. Není potřeba platit žádný paušál ČEZ a podle odebraného množství kWh se dostanete na určitou sazbu. Klidně můžete jeden měsíc odebrat více (jste na cestách) a dostanete se na sazbu jako taxikář a nemusíte platit ten vysoký paušál, který ČEZ poožaduje při tomto tarifu požaduje. Další měsíc tankujete málo, tak máte sazbu třeba za 7,50. Ale jakmile překročíte 36 kWh, už máte v tom měsíci cenu 5,50/kWh a ne 7,50. A to vše za paušál 60 KČ/měs. Mě to přijde jako dobré řešení a super na tom je ta flexibilita. A samozřejmě jedna karta na ČEZ, PRE a EON. U PRE nabíjíte stejně jako s PRE kartou a u EON dokonce levněji.

                2. U PRE je to za zakaznicke ceny a u EON je to stejne…
                  U PRE je to za zakaznicke ceny a u EON je to stejne…

                3. Ano, napsal jsem to opačně… Správně je, jak zmiňujete,
                  Ano, napsal jsem to opačně… Správně je, jak zmiňujete, že u EON platíte stejně a u PRE máte nižší cenu – takovou, jako kdybyste byl zákazníkem PRE. Což je fajn, ne?

                  Takže znamená to, že tato karta je výhodnější u ČEZ i PRE a u EON je cena stejná. Já myslím, že dobrý počin a pro mnoho elektromobilistú, co občas nabíjejí i na cestách to dává smysl namísto třech karet (čipů) od třech poskytovatelů mít kartu jednu. A bonus je levnější nabíjení u dvou z nich.

                4. Finančně není karta výhodnější! Je to za stejné
                  Finančně není karta výhodnější! Je to za stejné peníze za nabíjení +720 Kč. Pokud nejste zákazníkem ČEZ, EON a PRE, tak vám může vyjít nabíjení přes kartu AXIGON levněji. Tak to bylo asi myšleno. Kdo má 3 čipy a 3 smlouvy od uvedených společností si kartu AXOGON zřejmě nepořídí. Navíc zanedlouho bude možné použít jakýkoliv z těchto čipů.

                5. U PRE s touto kartou nabíjíte za ceny 4 5 a 7 KČ, kdežto
                  U PRE s touto kartou nabíjíte za ceny 4 5 a 7 KČ, kdežto jako registrovaný zákazník PRE s jejich čipem (nebo kartou) máte ceny 5, 6 a 9 KČ. Tak co je výhodnější? 🙂 Na ty ceny u PRE 4, 5 a 7 KČ za kWh se dostanete jenom tehdy, když u PRE máte elektřinu i doma nebo ve firmě. U této univerzální kartičky se na tuto cenu dostanete bez této podmínky.

                  A pak u ČEZ je to také výhodnější. Protože neplatíte jejich paušál a můžete se dostat na cenu klidně 3,50 KČ/kWh.

                  Jak jsem psal, záleží jak často a kde nabíjíte, ale každopádně min. u ČEZ je to flexibilnější (a i levnější) a u PRE je to každopádně levnější.

                  Kdo má tři čipy a smlouvy od těch tří společností, tak stačí, když se koukne, kolik za poslední měsíce, kde a za kolik nabíjel a dosadí si tam ceny z téyo univerzální karty a hned uvidí, jestli se mu to vyplatí a jako bonus dostane tu flexibilitu u ČEZ, kterou dnes nemá.

                6. Jako zákazník PRE s jejich čipem mám ceny 4 5 a 7. Tedy je
                  Jako zákazník PRE s jejich čipem mám ceny 4 5 a 7. Tedy je to úplně stejné! Není pravda co píšete, to jsou staré informace.

                7. „Kromě standardního ceníku pro registrované zákazníky,
                  „Kromě standardního ceníku pro registrované zákazníky, kteří mají čip PRE, má Pražská energetika i speciální ceník pro své zákazníky, kteří mají od PRE energii v domácnosti nebo ve firmě. Tam jsou ceny ještě zajímavější a odpadá i jednorázový poplatek za nabíjecí čip.“

                  To je informace z ledna, z tohoto článku:
                  https://fdrive.cz/clanky/pre-zverejnila-novy-cenik-za-nabijeni-elektromobilu-bude-platit-od-dubna-6379

                  A stejnou info vidím i u nich na webu, tak nevím…

                  Každopádně pokud by to bylo jak říkáte, tak máte u EON a PRE stejnou cenu a u ČEZ máte stejnou nebo lepší cenu ve srovnání s tím, když si platíte nějaký paušál – záleží kolik nabijete a jaký si platíte paušál u ČEZ. To si každý musí spočítat sám. Ale věřím tomu, že spoustě lidí se ta jedna univerzální kartička vyplatí víc.

                8. Jak jsem psal máte staré informace (sám uvádíte z
                  Jak jsem psal máte staré informace (sám uvádíte z ledna).
                  Za zákazníka PRE jsou nově považováni i ti zákazníci, kteří si pořídili čip do 31.3.2021. Kdo si čip pořídil od 1.4.2021, tak to má o korunu za kWh dražší a pokud chce být zákazníkem a mít také levnější nabíjení, musí si pořídit další jejich komoditu, tedy alespoň paušál za AC nabíjení, když už k nim nechce přejít s elektřinou. Škoda, že také EON a ČEZ nezvýhodňují své zákazníky…

                9. Dobře, tak tedy tyto výhodně tarify platí jenom pro staré
                  Dobře, tak tedy tyto výhodně tarify platí jenom pro staré zákazníky. Nový zákazník už platí standardní cenu 5, 6 a 8 KČ/kWh. Ta informace byla z ledna a ta stejná informace je i na jejich webu premobilita.cz. Takže to, že starý zákazník platí ty lepší ceny, je jakýsi bonus pro ně.

                  Takže výsledek je, že stávající zíkazníci PRE (registrace do 31.3) a EON to mají za stejnou cenu jako u Axigonu. Nový zákazník to má u Axigonu levnejší o korunu než u PRE, u EON je to stejné. U ČEZ je to flexibilnější a v mnoha případech levnější, stačí si udělat simulaci.

                  Takže pro nové zákazníky jasná motivace vzít kartu Axigon, pro stávající otázka… ti si zřejmě počkají, co vymyslí společně ČEZ, PRE a EON za roaming a podle toho se zachovají.

                10. Jestli můžu za AXIGON – karta je určena hlavně pro firmy a
                  Jestli můžu za AXIGON – karta je určena hlavně pro firmy a živnostníky, kteří od nás již mají další karty na PHM. Pro ně je Energokarta zdarma protože je jen další služba, kterou maji k dispozici. Hlavně nemusí kontaktovat tři různé poskytovatelé, podepisovat s nimi smlouvy a dostávat tři různé faktury. Původně jsme ani neměli v úmyslu nabízet Energokartu fyzickým osobám, ale řada lidí zjevně vidí tu výhodu v jedné kartě (smlouvě) a dotazuji se na možnost ji využívat i pro své soukromé EV.

              1. Energokartu pro osobní vozidlo, které nepoužíváte k
                Energokartu pro osobní vozidlo, které nepoužíváte k podnikání můžete mít za 60 Kč/měsíc (včetně DPH). Fyzické osoby nejsou našimi standardními klienty, ale zájem o Energokartu ze strany FO je tak velký, že jsme se rozhodli i jím dát možnost používat tuto kartu.

                1. Diky za info. Zvazim to. Je to trvala nabidka nebo jen
                  Diky za info. Zvazim to. Je to trvala nabidka nebo jen startovaci?

                2. Mi to přijde lepší než mít např. „pro jistotu“ kartu od
                  Mi to přijde lepší než mít např. „pro jistotu“ kartu od ČEZ (a další dvě) a když potřebujete, nabíjíte u ČEZ za 7,50 (protože paušál neplatíte). Takto stačí nabít 36 kWh a máte je za 5,50. Záleží teda jak často nabíjíte na cestách…

                3. Když takto nabijete 36 kWh, tak je máte za 7,50 !!!
                  Když takto nabijete 36 kWh, tak je máte za 7,50 !!!

                4. Ne. S touto kartičkou právěže, když nabijete za měsíc
                  Ne. S touto kartičkou právěže, když nabijete za měsíc 36-122 kWh, tak to máte za 5,50 KČ a nemusíte platit ten paušál ČEZ. Koukněte na ceník:
                  https://fdrive.cz/clanky/jednou-kartou-lze-nove-nabit-u-tri-nejvetsich-siti-nabijecich-stanic-6799

                  Aspoň tak jsem to pochopil. Takže klidně se vám některý měsíc může stát, že potřebujete více nabíjet na cestách, tak nabíjíte na ČEZ a nabijete např. 130 kWh za měsíc a rázem to máte za 4,50 za kWh. Takovou flexibilitu s kartou od ČEZ nemáte. Tam si na počátku smlouvy volíte tarif a podle toho jedete. Nebo jak to je?

                5. Já tedy vidím 0-36 kWh = 7,50 Kč (tedy 36,00 včetně). Nad
                  Já tedy vidím 0-36 kWh = 7,50 Kč (tedy 36,00 včetně). Nad 36, (36,01 a více) je to levnější.
                  Omlouvám se, ale musel jsem Vás vzít „za slovo“ 😉

                6. A já tam zas vidím:
                  36 – 122 = 5,50 KČ 🙂
                  No prostě u

                  A já tam zas vidím:
                  36 – 122 = 5,50 KČ 🙂

                  No prostě u těch 36 kWh se to láme. Ale myslím, že podstatu chápete, ne? Prostě na to, abych u ČEZ dosáhl levnější ceny za kWh nemusím u nich platit žádný tarif (a měsíční paušál), ale stačí nabít odpovídající množství kWh.

                7. Ceník jsme přebírali přímo od ČEZ 🙂 Takže pro jistotu
                  Ceník jsme přebírali přímo od ČEZ 🙂 Takže pro jistotu raději nabít 36,1 kWh :))) A je to přesně jak píšete 🙂

                8. Děkuji za info i za potvrzení, že jsem to správně
                  Děkuji za info i za potvrzení, že jsem to správně pochopil 🙂

                9. Naprosto 🙂 Jak jsem již opakovaně psal v této diskuzi –
                  Naprosto 🙂 Jak jsem již opakovaně psal v této diskuzi – pokud jste skutečný fanda do EV, a Energokarta Vám dává smyl (tedy neskončí v šuplíku), klidně Vám ji poskytneme za symbolickou 1 Kč 🙂

                10. Mohl byste mi prosím zaslat kontakty na Vás na
                  Mohl byste mi prosím zaslat kontakty na Vás na axispravce@gmail.com? Optimálně telefonní spojení. Předal bych ho našemu klientskému servisu s poznámkou o „VIP“ podmínkách pro Vás 🙂

                11. Takže pro některé fanoušky za korunu a pro jiné za
                  Takže pro některé fanoušky za korunu a pro jiné za 720/rok?
                  Tak to mě drsně odradilo i když produkt působí zajímavě…

                12. Jste také fanoušek? A budete kartu používat? 🙂 Tak si
                  Jste také fanoušek? A budete kartu používat? 🙂 Tak si klidně taky napište o kartu za 1 Kč 🙂 Já jsem to tady už popisoval – toto není oblast, která nás primárně živí. Hledali jsme způsob, jak lidem zpřístupnit možnost využít Energokartu i když to nejsou firmy nebo živnostníci. Výroba karet, její zaslání a práce klientského servisu, které to všechno vyřídí a celý rok se starají o fakturaci a podporu pro klienty holt něco stojí. Pokud si kartu chcete vyzkoušet, tak si klidně napište (ta zmíněná adresa axispravce@gmail.com) a kolegyně z KS se s Vámi spojí. Za rok si jistě vyzkoušíte, zda Vám to stojí za to, abyste si ji další rok zaplatil či ne 🙂 Přeji hezký víkend.
                  AXIGON

                13. Pokud přebíráte ceník přímo od ČEZ, tak přesně
                  Pokud přebíráte ceník přímo od ČEZ, tak přesně platí:
                  Víkendový řidič: 200 Kč : 5,50 Kč/kWh = 36,364 kWh
                  Obchodní cestující: 550 : 4,50 = 122,222 kWh
                  Taxi: 1750 : 3,50 = 500,000 kWh
                  Z toho plyne, že hranice, při které dojde k „přepnutí“ do nižší sazby za kWh je „ostrá“ pouze u 500 kWh. Ostatní uváděné 36 a 122 kWh jsou nepřesné. Takže pokud někdo nabije např. 36,1 kWh jak píšete, tak je to bohužel pořád za 7,50 Kč/kWh.

                14. u Cezu je sice hranice vikendovy ridic 36kWh, ale ten tarif se
                  u Cezu je sice hranice vikendovy ridic 36kWh, ale ten tarif se vyplati uz pri nabiti 27kWh. 27*7,50=202,50. Za 27kwh by ridic bez smlouvy zaplatil vic, nez se smlouvou (200kc) a pak ma jeste 9kWh jakoby zadarmo. U energokarty se plati 7,50 az do 36kWh. Tudiz je tarif cezu v nekterych pripadech vyhodnejsi. To plati vzdy pri priblizeni k dolni hranici zmeny tarifu. Proto obe nabidky se nedaji brat jako stejne drahe.

                15. Pokud přebírají ceník ČEZ, tak i podmínky budou stejné.
                  Pokud přebírají ceník ČEZ, tak i podmínky budou stejné. Stejně tak jako např. nabíjení na AC u Kauflandu zdarma, o kterém zřejmě neměli tušení a které prověřovali až po mém dotazu a nakonec potvrdili, že je to stejné jako přímo u ČEZ.
                  Pokud přebírají ceník ČEZ, tak by bylo nelogické, aby tyto detaily řešili odlišně, to by znamenalo zbytečnou práci a starosti navíc.
                  Právě proto jsem psal svou poznámku o hranicích. Uvidime, jak se k tomu Energokarta neboli Axigon vyjádří.

                16. O nabíjení na AC zdarma u Kauflandu jsme skutečně neměli
                  O nabíjení na AC zdarma u Kauflandu jsme skutečně neměli tušení 🙂 Energokarta je určena hlavně pro firmy, které zpravidla nepošlou zaměstnance, aby zaparkoval auto před Kauflandem a nabíjel ho pár hodin na AC. Tedy, pokud Kaufland mají hned vedle firmy a nemají možnost nabíjet ve firmě, tak možná ano 🙂

                  Zatím Energokarta (na rozdíl od naši karty Shell, kde je zvýhodněná cena paliva – např. tento týden 28,59 Kč u všech stanic Shell, včetně těch u dálnic, kde je dnes stojanová cena 32,90 Kč, nebo karty CNG, kde je sleva 2 Kč/kg CNG) má hlavní přínos v zejdodušení života a práce pro firmy – nepotřebujete 3 čipy, dostanete jednu fakturu. Věřím, že výhledově klientům budeme schopni nabídnout i výrazně zvýhodněné ceny kWh.

                  V současnosti je cena pro naše klient při nabíjení u ČEZ: od 36,01 do 122 kWh – 5,50 Kč. Od 122,01 kWh je cena 4,5 Kč. Tedy, řidič, který na veřejné dobíjecí stanici chce nabít EV jen jednou za čas, a stačí mu nabíjení v jedné sítí Energokartu nepotřebuje.

                17. Děkuji za informaci a de facto vyvrácení mé původní
                  Děkuji za informaci a de facto vyvrácení mé původní domněnky ohledně hranic, kdy dojde k přepnutí sazby za kWh. Ono je vždy lepší zeptat se, než se potom divit. Vzhledem k tomu, že zdejší fórum čte poměrně dost EV-čkářů, tak alespoň mají potvrzenou informaci od zdroje, tedy od Vás.

                  Co se týká nabíjení EV a (ne)potřeby Energokarty, tak podle mých zkušeností a ohlasů na tarify ČEZ v tomto fóru věřím, že Vaše karta bude zajímavá pro spoustu řidičů EV – právě díky tomu, že není třeba předplácet si paušál ČEZ, který můžu spotřebovat, ale taky nemusím. Pokud mám plusmínus stejný měsíční nájezd, tak si vyberu tarif ČEZ a není co řešit. Ovšem pandemie koronaviru toto zcela změnila. Stačilo omezení pohybu a nakonec uzávěra okresů… a najednou bylo všechno úplně jinak, zvlášť pokud člověk používá EV pro soukromé účely. Měnit tarif každý měsíc, to prostě fakt nejde – jak s ohledem na peněženku, tak i na to, že nejde o vyloženě jednoduchou proceduru. Navíc nikdo předem se 100%-ní jistotou neví, co bude za 14 dní nebo za měsíc. Takže přesně do tohoto jste se tou nepotřebností předplaceného paušálu dobře trefili – za to palec nahoru. Prostě jezdím, resp.nabíjím málo, platím vyšší cenu za kWh, jezdím, resp.nabíjím hodně, platím nižší cenu za kWh, téměř nikdy nepřeplatím a je na mně, za kolik mám kWh. Pro spoustu EV-čkářů to může být zajímavé, o tom svědčí i to množství dotazů, které jste zmiňoval. Opravdu dobrý počin.

                18. My v AXIGONU zase moc děkujeme, za zpětnou vazbu od vás
                  My v AXIGONU zase moc děkujeme, za zpětnou vazbu od vás všech 🙂 Budeme se snažit nadále sledovat zdejší komunikaci, a být vám k dispozici pokud vyvstanou nějaké další dotazy. Případně jsou vám k dispozici kolegové z klientského servisu na naši bezplatné lince 800 900 501.

                19. Pokud jste opravdový fanda do EV, tak Vám jako „startovací
                  Pokud jste opravdový fanda do EV, tak Vám jako „startovací nabídku“ nabídneme kartu za 1 Kč 🙂

                  Elektromobilita není náš „core business“ – my ročně fakturujeme PHM za téměř 2 miliardy korun. U Elektromobility jsme hledali způsob jak vyjít vstříc vážnám zájemcům, ale aby nám tím nevznikly jenom náklady (výroba karty, poštovné, práce kolegů) a karty pak skončí v šuplíku lidí, kteří na veřejných nabíjecích stanicích nabijí EV jednou za rok 🙂 Proto nám jako smysluplná částka přišlo těch 60 Kč/měsíčně (tedy 720 Kč ročně, včetně DPH).

            1. Jak píše Leo.
              Je to ceník „pro klienty nákupní aliance

              Jak píše Leo.
              Je to ceník „pro klienty nákupní aliance Axigon“
              Je to hned v nadpisu. Potom je potřeba se ptát, za jakých podmínek se můžu stát klientem aliance Axigon.
              A tady, jako kdekoliv jinde platí, že sleva nebude zadarmo.

Napsat komentář