Výzkum společnosti Jaguar Land Rover na poli strukturální elektroniky by mohl přinést nahrazení klasických palubních desek zakřivenými displeji. Díky panelům, které mění barvu, by si tak řidiči mohli přizpůsobovat interiér.
foto: JLR
Jaguar Land Rover jako první na světě vyvíjí technologii lehké elektroniky ve zjednodušené architektuře (LESA – Lightweight Electronics in Simplified Architecture), která se standardně používá ve flexibilních nositelných zařízeních a v zakřivených OLED televizích, také pro interiéry automobilů.
NEPŘEHLÉDNĚTE TEST: Jaguar I-PACE EV400 – Sázka na prémii
Tato novinka může v budoucnosti radikálně změnit interiéry aut a nabídne zákazníkům větší schopnost personalizace vozů a přizpůsobení jejich potřebám. Díky technologii LESA bude Jaguar Land Rover schopen vyrábět panely s displeji, které budou zobrazovat informace pouze tehdy, kdy to bude zapotřebí.
To designerům v budoucnu pomůže dosáhnout čistého uhlazeného vzhledu bez tlačítek. Tento druh designu může zahrnovat přizpůsobitelné ambientní osvětlení interiéru, které obklopuje palubní desku bez jediného tlačítka a různé materiály nebo kůži vyhřívaných volantů.
Systémy tištěné elektroniky rovněž sníží hmotnost elektronické výbavy na palubě až o 60 %. Vodiče, senzory a procesory jsou obsaženy ve všech nekovových materiálech, tím pádem není potřeba další místo navíc pro řídící jednotky.
Prvky, které využívají technologii LESA, by se vyráběly rychlejším, jednodušším a více automatizovanějším procesem. Byly by flexibilnější při používání a nabízely by technologické výhody jako například zobrazování digitálních údajů na povrchu jako je dřevo bez potřeby displeje.
Tato technologie by rovněž umožnila přidání solárních panelů do vozu bez zvýšení jeho hmotnosti. Sluneční energie by pak mohla být používána k dobíjení baterie. Na rozložení součástky do své 2D struktury systém využívá počítačové výkresy (CAD).
Poté je požadovaný elektronický obvod, který je obvykle napojený na tradiční ECU, vytištěn na rovný povrch. Před složením do původní 3D podoby jsou ještě namontovány komponenty. Díl je potom vyroben s elektronikou natištěnou do struktury.
Jaguar Land Rover úspěšně vyzkoušel technologii LESA na prototypu ovládacího panelu umístěného ve stropě vozu. Dosáhl tak snížení hmotnosti o 60 % a zmenšil velikost součástky z 50 mm na 3,5 mm. Výzkum získal ocenění Inženýrské a technologické inovace (IET).
Výhody nízké hmotnosti jsou krokem na cestě k „Destination Zero“, kterou si Jaguar Land Rover stanovil. Cílem je bezpečnější a zdravější společnost a čistší životní prostředí. Budoucí modely značek Jaguar a Land Rover budou díky snížení hmotnosti těžit ze zvýšeného dojezdu v elektrickém režimu nebo nižší spotřeby paliva.
2030.. jsem v servise proto, ze nefunguje hlasovy povel pro
2030.. jsem v servise proto, ze nefunguje hlasovy povel pro stazeni PP bocniho okna o 35mm. Supertechnik to odhadl na 8hod a 1234€ bo musi vymenit tapecirunk stropu bo tam to nasloucha a radeji vsechna oblozeni vsech dveri bo tam to ovlada :-))
Offffff… prave jsem spustil aktualizaci u Tesla 3 LR. Za 20
Offffff… prave jsem spustil aktualizaci u Tesla 3 LR. Za 20 minut bude mit o 5% vyssi vykon. Neco jako chiptunning, ale zadarmo a bez cerneho koure z vyfuku. A pekne z kresla u PC.
1* dobrý 😉 přihraj pak recenze
1* dobrý 😉 přihraj pak recenze
https://cz.ucil-jsem-se.eu/
Líbí se mi skvělé reklamy
https://cz.ucil-jsem-se.eu/
Líbí se mi skvělé reklamy které financují tento server. Normálně bych to asi ignoroval, ale protože jde o čestné slušné lidi od elektromobility, věřím že je vše poctivé. Takže jsem tam poslal peníze a těším se jak díky metodě profesora LeRouxe budu vydělávat miliony. Přidejte se ke mě přátelé, čím víc peněz vyděláme tím víc elektromobilů si budeme moci koupit.
Kup si místo v Bohnicích, víc nepotřebuješ.
Kup si místo v Bohnicích, víc nepotřebuješ.
Na Ripple bych nesázel, když už tak BTC.
Na Ripple bych nesázel, když už tak BTC.
Jako ironie dobrý 🙂 Já podle toho dlouhého popisu myslel,
Jako ironie dobrý 🙂 Já podle toho dlouhého popisu myslel, že zas jedna zázračná metoda na zbohatnutí pomocí binárních opcí… a ono to je nějaná interntová měna. Jinak, koukal jsem na to a za poslední rok cca. -50%, tak to nevím, no 🙂
Elon musk prohlasil, ze Evropska Gigafactory bude pobliz
Elon musk prohlasil, ze Evropska Gigafactory bude pobliz Berlina. Jen 400 km od centra. V USA to je primestska cast. V Evrope je to pulka statu.
Berlín proto, protože je tam hodně startupů a mladejch
Berlín proto, protože je tam hodně startupů a mladejch chytrej progresivních lidí z celýho světa a je víc kosmopolitní než zbytek germánie.
Proste jeden migrant vedle druhyho.
Proste jeden migrant vedle druhyho.
To tezko. Slysel jsem primo Muska a ten rikal ze to bude
To tezko. Slysel jsem primo Muska a ten rikal ze to bude pobliz noveho mezinarodniho letiste.
Jižní Braniborsko dává dobrý smysl. Ten kraj je
Jižní Braniborsko dává dobrý smysl. Ten kraj je kousíček od Berlína, má dobré spojení, je v severní půlce Německa, tj. hodně těží z větrné energie, a zároveň potřebuje reindustrializovat, protože zdejší významný zaměstnavatel – povrchové doly na hnědé uhlí a uhelné elektrárny, postupně končí. Navíc je to bývalá NDR, kde se už 30 let snaží je ekonomicky pozvednout.
Skoda ze si nevybral Cesko.
Skoda ze si nevybral Cesko.
Repkovy mafian a Lukoil to zatrhli.
Repkovy mafian a Lukoil to zatrhli.
Česko nikdy nemělo reálnou šanci. Mě osobně překvapilo,
Česko nikdy nemělo reálnou šanci. Mě osobně překvapilo, že si to vybrali tam. Čekal jsem něco blíže moři a bohatému, hustě osídlenému kraji Vestfálska+Porýní+Beneluxu.
My už jsme dost velká montovna…. potřebujeme něco, co
My už jsme dost velká montovna…. potřebujeme něco, co bude generovat přidanou hodnotu a nejlépe být finalisté produktu – ne
jen montovaného, ale i u nás vyvinutého
Tohle, cituji „Zároveň by v Berlíně mělo vyrůst
Tohle, cituji „Zároveň by v Berlíně mělo vyrůst inženýrské a designérské centrum Tesla.“, neni to, co mate na mysli? Navic pokud je ci bude vyroba aut maximalne automatizovana a budou zdaneny roboty, pak by dle meho ty montovny davaly smysl, protoze i personal bude muset byt daleko kvalifikovanejsi jak nyni.
Bude tam levnější pracovní síla než v Bavorsku a bude ji
Bude tam levnější pracovní síla než v Bavorsku a bude ji více. I když nevím, jestli na tom nějak moc záleží a nejsou důležitějšá jiníé věci.
SpaceX vypustilo dalších 60 satelitů pro internet
SpaceX vypustilo dalších 60 satelitů pro internet Starlink
https://vtm.zive.cz/clanky/spacex-vypustilo-dalsich-60-satelitu-pro-internet-starlink-pristi-rok-jich-bude-uz-nekolik-tisic/sc-870-a-201163/default.aspx
…V plánu je nyní vynášet na oběžnou dráhu 60 satelitů každé 2 týdny
Je to hnus. Narušuje to vrstvu ozónu, dělá uhlíkovou
Je to hnus. Narušuje to vrstvu ozónu, dělá uhlíkovou stopu. Fakt hnus.
noo čoveče stím teda souhlasím, asi by se to už na orbit
noo čoveče stím teda souhlasím, asi by se to už na orbit srrrt nemělo, obzvlášt v desetitisících ;(
Ozonovou vrstvu narušují nejvíc rakety na tuhá
Ozonovou vrstvu narušují nejvíc rakety na tuhá paliva(Falcon-kapalná).Jistě, můžeme zrušit družice na počasí,televizi,telefon,záchraný systém,GPS atd. a začneme např.více tisknou automapy, ale ta uhlíková stopa bude asi větší než u těch družic, co myslíte?
Podle dostupných databází kroužilo koncem roku 2018 kolem
Podle dostupných databází kroužilo koncem roku 2018 kolem naší planety téměř 5.000 umělých družic. Zatímco v roce 2018 přibylo na oběžné dráze něco přes tři sta satelitů, v rekordním roce 2017 to bylo neuvěřitelných 453 satelitů.
Ílon chce pro svůj starlink vypustitit dalších přez 10.000 ks… to je trošku jiná liga soudluhu 😉 to je doslova z3násobení současnýho počtu, nikoli pár set meteoroligickejch ročne.
Faktem je že starlinkovský družice jsou poměrně malý ale i tak to je 10.000 / 50 na jednu raketu = 200 startu a permanentní obnovování družic na nízkým orbitu protože budou padat jako mouchy 😉
Povrch země je cca 500 milionů km2, děleno 10000=50000km2
Povrch země je cca 500 milionů km2, děleno 10000=50000km2 na jednu družici, která navíc může manévrovat já bych tam problém neviděl.Problém jsou staré nefunkční družice a smetí na vyšších oběžných drahách kde budou desítky let.Musk se na řešení problému podílí https://www.kosmonautix.cz/2018/09/sit-proti-kosmickemu-smeti-otestovana/
nj jenže pak si podobnou sít bude chtít vybudovat džef
nj jenže pak si podobnou sít bude chtít vybudovat džef amazon pak majkrosoft a šukrber a z 5 tisíc do pár let bude 50 tisíc s tisícem startů emise a padat na hlavu a vozařovat zemi aaaa stejně to bude pomalý … lepší je natáhnout voptiku 🙂
Doplnění,počítal jsem to pro jednu „letovou“hladinu,pokud
Doplnění,počítal jsem to pro jednu „letovou“hladinu,pokud budou třeba po 20km jistě si vypočítáte kolik se jich tam vejde, a je to taky otázka povolení k provovu-kdo dřiv přijde……podobně jako pásma pro mobil, televizi atd.Tahat optiku na moři a oblastech např.severního a jižního polu je trochu problematické,a hlavně u lodí a letadel.
Tady je konkurence
Tady je konkurence https://www.kosmonautix.cz/2019/11/prvni-start-projektu-oneweb-z-bajkonuru-se-odklada/
a v noci když koukneš nahoru to bude padajících
a v noci když koukneš nahoru to bude padajících hvězdiček ani přání ti nebudou stačit 🙂 hele lidstvo je přemnožený druh, vyhlásí se zákaz množení a arktida antarktida zakázanou zonou 😉 tvl ty bys tu planetu dočista dojebalcoo 😉
Pár set raket ročně je prd proti miliardě
Pár set raket ročně je prd proti miliardě spalováků,desítky tisíc letadel a tisíce zaoceánských lodí, nemyslíte?Skoro každý chce mít trvalé připojení k internetu, tak jak to chcete vyřešit?
no paráda no tak k tý miliardě spalováků, desítky tisíc
no paráda no tak k tý miliardě spalováků, desítky tisíc letadel a tisíce zaoceánských lodí přidáme ještě Pár set raket ročně a můžeme vo tom klimatu fakt jen mluvit :)) všichni nemůžou mít prostě všechno, obzvlášt ti co se množí geometrickou řadou
A jak těm cca 5 miliardám chcete zakázat západní
A jak těm cca 5 miliardám chcete zakázat západní standart?Kde jsem tvrdil,že se nemají omezovat emise, prioritní je omezit hlavní znečisťovatele, a to ty rakety rozhodně nejsou.Kolik asi ušetřil globální internet energie jenom nahrazením dopisů, které cestovaly po celem světě,domívám se, že to bude hodně, a tím bych to ukončil.
čína taky dokázala omezit množení, v osn, bud se to
čína taky dokázala omezit množení, v osn, bud se to vyřeší slovy anebo klasicky jako obvykle už mockrát v minulosti válkou, nedá se svítit země je jen jedna :)) podivej se jak dvě největší milijardový množírny futrujou svět oxidem uhličitým permanentně 24/7 😉 co na to říkáš?
https://www.windy.com/cs/-Zobrazit—p%C5%99idat-vrstvy/overlays?cosc,40.711,76.078,3
super,obce ušetří za veřejné osvětlení
super,obce ušetří za veřejné osvětlení
Jasně, dělá to miláček Musk, tak je to v pořádku. Mě
Jasně, dělá to miláček Musk, tak je to v pořádku. Mě by úplně stačilo neposílat tam další desetitisíce družic kvůli intenretu.
Vy ty vymoženost družic nevyužíváte?Opakovaně
Vy ty vymoženost družic nevyužíváte?Opakovaně použitelné rakety tu uhlíkovou stopu snižují, nemyslíte.I ten váš příspěvek má uhlíkovou stopu.
Ne. Muskovi družice nevyužívám. Heleďte, nikam to
Ne. Muskovi družice nevyužívám. Heleďte, nikam to nepovede. Jste zamilován a se zamilovanými se nedá bavit. Nakonec zjistíte, že kvůli těm 10000 družic od Muska kleslo CO2 a zrodilo se několik nových živočisných druhů. Raději už nic nepišme a nedělejme uhlíkovou stopu. Pššš.
Pochopitelně, zatím to není v komerčním provozu, a co
Pochopitelně, zatím to není v komerčním provozu, a co družice, které tam vynesl falcon, tam vám ta uhlíková stopa nevadí?PS ty plky o zamilovanosti, to opravdu nemáte na víc?
off:
Dnes jsem na parkovišti u obchoďáku viděl novou Teslu
off:
Dnes jsem na parkovišti u obchoďáku viděl novou Teslu 3. Koukl jsem se ze zvědavosti dovnitř a jak jsem se přiblížil k oknu řidiče a nakoukl, rozsvítil se ten velký tablet uprostřed, červené podsvícení a nápis „Wächter-modus aktiviert“. Jsem se normálně lekl… tak asi budu na záznamu. Jinak teda, je to tam vevnitř úplně prázdné až na ten svítící displej 🙂
PS:
To byl asi ten sentry mode, nebo jak se nazývá ten Tesla hlídač, ne?
Tak jestli jste neudělil s nahráváním souhlas, máte
Tak jestli jste neudělil s nahráváním souhlas, máte možnost si na úkor majitele přivydělat.
to těžko záznam má majitel na zabezpečeným serveru,
to těžko záznam má majitel na zabezpečeným serveru, žádný příživnictví počezku nebude…. ale ten majitel by ksicht toho debila co mu líza vokýnko umohl za bitkojny střelit anonymně nedohledatelně do porna. Je ted málo pornoherců jak je votročí šáde na lince a sou dost vyflusaný, jeden se nedávno i voddělal. Ksicht by se hodil zbytek fotošop domaluje a je to nedokazatelný
a ted doufej že na dveřích bude škrábanec a máš to za
a ted doufej že na dveřích bude škrábanec a máš to za dvacku, nemáš bez dovolení se co votírat vo cizí káru :))
Ani jsem se toho krámu nedotkl 🙂 Už když jsem zajížděl
Ani jsem se toho krámu nedotkl 🙂 Už když jsem zajížděl vedle ní, tak jsem si dal bacha, abych jel pomalu, protože jak je to šlendriánsky sestavené, aby se náhodou nerozpadla a nebylo to na mě.
Jo a měla kliky zasouvací 🙂
jen moc nekecej lexusáci sou známý slintači teslích voken
jen moc nekecej lexusáci sou známý slintači teslích voken jak sou tou rejžovinou vycukaný vobzvlást tady jeden na hybridu :))
kliky zasouvací ???????
Jako… nevím jestli je nad čím slintat. Ten interiér se
Jako… nevím jestli je nad čím slintat. Ten interiér se mi zdá hnusný, ale uznávám, že to chce vidět za pořádného světla a sednout si do toho… pochybuji ale, že to bude méně hnusné 🙂 A jezdit bych s tím taky nechtěl, za Lexuse bych to neměnil ani náhodou.
Jo, kliky zasouvací/vysouvací, nebo jak je nazvat, prostě aerodynamicky splívající s kastlí… to jsou ty, co z nich máš pořád trauma 🙂
nooo ten amerikánsky interier se mi taky moc nelibí a 15cka
nooo ten amerikánsky interier se mi taky moc nelibí a 15cka tablet už vůbec ne. No ale zasouvací kliky má jen S a X. 3jka má protikliky… tak co to bylo za káru??
https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/
Byla to určitě Tesla 3, to poznám, ne? Žádná
Byla to určitě Tesla 3, to poznám, ne? Žádná pristrojovka a uprostřed tablet.
No prostě to mělo kliky, co netrči, jak se vysouvací nebylo poznat.
no ty seš teda expert, tm3 nema vysouvaci kliky ale
no ty seš teda expert, tm3 nema vysouvaci kliky ale mechanický protikliky, mohls tam správně strčit palec a vylezla by ven, pokud nebyla ovšem zase přimrzlá :)))))))) viz odkaz videa
Z vás dvou budou ještě kamarádi.
Z vás dvou budou ještě kamarádi.
Koukám, že už mě má František i v podpisu 🙂 Akorát
Koukám, že už mě má František i v podpisu 🙂 Akorát nevím, co to znamená…
To určitě, dotknu se toho a ten krám mi dá ránu 🙂
To určitě, dotknu se toho a ten krám mi dá ránu 🙂
Hořelo to? Jestli ne, tak to tesla nebyla. 🙂
Hořelo to? Jestli ne, tak to tesla nebyla. 🙂
byl to ševrošit
byl to ševrošit :))
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tunel-blanka-kour-auta-doprava-hasici.A191114_124043_praha-zpravy_rsr
Buď rád že se neaktivoval burning mode.
Buď rád že se neaktivoval burning mode.
Já nevím asi jsem starej. Ale pro mě je přednější aby
Já nevím asi jsem starej. Ale pro mě je přednější aby základní funkce byli dostupné pomocí tlačítek. Topení, rádio, vyhřívání sedaček a další věci které se štelují za jízdy chci mít možnost ovládat tak, abych to mohl dělat po paměti.
Tím že budu kvůli nastavení teploty nucen tlapkat na displej chápu povinnost nouzového brždění a držení v jízdním pruhu.
Klasické tlačítka žádný displej nenahradí.
přesně tak. to je jako s ledkama nejen v palubovce ale i
přesně tak. to je jako s ledkama nejen v palubovce ale i doma, zas se vracím k žárovkám, jsou prostě lepší přirozenější světlo oku
Brzy zadna tlacitka nebudou. Vse se bude ovladat hlasem nebo
Brzy zadna tlacitka nebudou. Vse se bude ovladat hlasem nebo gesty. A nekdy v budoucnu i myslenkou. Stejne pri autonomni jizde nic nebudete ovladat. Nastoupite, povezete se a vystoupite. Jako v autobuse nebo taxiku. Mackate tam neco? No vidite, presne tak to bude.
Pokud bude auto co bude jezdit samo, ta ať si je klidně
Pokud bude auto co bude jezdit samo, ta ať si je klidně tablet u každé sedačky a žádný další čudlík.
Pokud se mám věnovat řízení, tak chci ovládání takové, které nebude nebezpečné mě ani mému okolí.
No tak možnost změnit barvu palubovky je to poslední co mi
No tak možnost změnit barvu palubovky je to poslední co mi na světě chybí :-/
off
Zabijou Tesla s Gůglem německé automobilky?
Will Tesla
off
Zabijou Tesla s Gůglem německé automobilky?
Will Tesla and Google Kill the German Car?https://www.spiegel.de/international/business/will-tesla-and-google-kill-the-german-car-a-1293415.html
Excelentní článek.
Excelentní článek.