Tesla pracuje na předehřívání baterie pro chladnější klima

Jan Horčík - 19 Prosinec 2017

Baterie nejen elektromobilů jsou citlivé na teplotu. Tesla nyní pracuje na softwarovém updatu, který umožní baterii v chladném klimatu na povel předehřát.auto elektromobil dobíjení Tesla Model S

Termální management baterie je u elektromobilů jedním z klíčů k efektivnímu využití kapacity baterie
foto: Tesla

Nissan musel před lety u první generace elektromobilů Nissan Leaf kvůli úbytku kapacity v extrémně horkých klimatech typu Arizona pozměnit chemické složení svých baterií. Při nízkých teplotách je naopak ideální baterii předehřát.

Tesla umožňuje u elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X už dlouho předehřátí kabiny. Nyní ale podle informací magazínu Electrek.co pracuje také na předehřívání samotné baterie, které bude možné aktivovat i z mobilní aplikace.

Důvod je prostý: pokud je baterie auta předehřátá, je možné při nabíjení využít větší část její kapacity, než pokud nemá ideální teplotu. Pak musí totiž část své energie využít ke svému předehřátí.

Díky nejnovějším updatům firmwaru se majitelé elektromobilů Tesla, kteří musí své auto nabíjet v tuhé zimě, zároveň snadno dozví, kolik kapacity jim mráz ubral. Chystaná možnost předehřátí baterie tak bezesporu bude pro všechny majitele elektromobilů Tesla vítaným detailem.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Jedna zmrzlá Tesla, jeden Nor a vše co jste o tom chtěli vědět.
https://youtu.be/mw7Ua1Q1EYc

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele honza.t

Hyperloop hlásí nový rychlostní rekord, na 387 km/h stačilo pár set metrů dráhy
https://www.novinky.cz/veda-skoly/458437-hyperloop-hlasi-novy-rychlostni-rekord-na-387-km-h-stacilo-par-set-metru-drahy.html

To není možný, nevěřím tomu, musí to být zfotošopovaný. Vždyť na diskuzi na novinkách a živě.cz tvrdili, že je to fyzikálně a technicky a vůbec nemožný. Takže je to fake, rozhodně. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je tutovka, není možná, elektromobily přeci nikam nedojedou, hrozně dlouho se jim nabíjejí baterky, jsou těžký, hoří a upadávají jim kolečka :)))

A už je to tam zase :-D. "To bude mrtvejch", "Hrozí dekomprese tunelu", "Komunisti" apod. :-D

Obrázek uživatele ePavel

Pro mě trochu matoucí nadpis.
Spíše bych to viděl tak, že tesla pracuje na vylepšení ohřívání.
Pokud je baterka studená, tak se před nabíjením spouští ohřev již dnes. A to již při teplotách kolem 0. Je to slyšet u auta, případně na mobilní aplikaci se to pozná tak, že to napíše čas nabíjení 24+ a do baterky teče velmi malý proud. Po chvilce, až se baterka nahřeje již ukazuje normální proud a normální čas.
U Performance verzí lze ohřívání spustit ručně, nahřívá na vyšší teplotu pro snížení vnitřního odporu jakožto přípravu na maximální výkon.
Bohužel ani zde nelze spustit na dálku.
Velkým + by tedy bylo aby se ohřev dal spustit přes aplikaci u všech verzí, případně se dalo i nastavit, třeba že při připojení na síť udržuje teplotu třeba 20°.

---

Tesla referral kód: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 340.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

co ma elektromobil spoelcneho s dieselem? zhaveni :-) ... ten s tou dekou pod autem byl dobry. obcas se clovek v diskusich fakt docte zajimave veci.

Předehřívání baterky zatím řeším odložením nabíjení tak, aby skončilo před plánovaným vyjetím, takže baterka si dá před jízdou takovou "ranní rozcvičku" )). Bez ní to už při nule prakticky nebrzdí rekuperací.
Samostatný ohřev baterky je pro naše klima rozhodně potřebná funkce, byť klukům v Kalifornii se může jevit nadbytečná )).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Keby sa zo spodu na kryt baterky nalepila nejaká tenká tepelná izolácia ktorá by udržala baterku dlhšie teplú. To by nemuselo byť na škodu.

Obrázek uživatele ozana

V horkých letních dnech by to mohlo být na škodu, baterie by se hůř ochlazovala. A horko = vyšší degradace.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla má aktívny teplotný management, takže ani v horúcich dňoch by to nemal byť problém. Práveže by sa zo spodu dostalo menej tepla z rozpáleného asfaltu.

Obrázek uživatele ozana

Tesla je Tesla, ta má i účinné ochlazování, ale ostatní ...

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Kuk

Tesla pro ohřev kabiny využívá taky odpadní teplo ze svý elektroniky a power managementu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vyhřívání baterií mám dávno vyřešené obyčejnou elektrickou dečkou a spínacími hodinami,dečka funguje jak na síťové napětí,tak na trakční baterii.stálo to dohromady asi 500 kč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

iMiev ma klimu napojenou na baterii a fen primo v baterii... takze v zime nahreju bezproblemu a v lete v pohode vychladim, samotne auto ceka dokud neni baterie v radne teplote nez zacne nabijet, takto nenici trakcni baterku jako Leaf nebo Tesla, nicmene toto muze necekane protahnout dobijeni, protoze auto klidne 10 minut aklimatizuje baterii nez tam pusti silovou elektriku, takze idealne dobijim po hned po dojezdu, kdy je baterie uz radne aklimatizovana.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můžete mi prozdradit jak tu baterku v zimě přes topení nahříváte? Mám MIEV a podle mě to uživatelsky nejde.
Baterka se nahřeje jen při pobíjení sama, když je víc jak -25
viz. návod.

Předpokládám že pokud bydlíte v čechách tak se u Vás taková teplota nevyskytla.

Rád bych ty baterky občas ručně nahřál když je třeba -15 ,nebo
před rychlodobíjením.

Miev to má napojené na systém topení,ale za jizdy to teplo
nebere, protože by to prostě zase netopilo do kabiny.

Protože topím nezavislým topením na vodní okruh, tak by bylo zajímavé to teplo pustit na baterky,ale nevím jak aby to bylo bezpečné a zbytečně bych je nepřehřál.

Tesla ma jeden z najlepsich tepelnych managementov baterie zo vsetkych elektromobilov a zaobchadza s bateriou obzvlast setrne.
Preto bateriam tesiel najmenej klesa kapacita. Neviem ako mozte dat kvapalinovy tepelny management baterie tesly do jednej skupiny s Leafom, ktory ma len ventilator.

Obrázek uživatele Josef

Teslám klesá kapacita nejpomaleji taky kvůli tomu, že na stejný počet ujetých km mají naprosto jasně nejmenší počet cyklů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Leaf nemá ani ten větrák. Chlazení baterie je jen pasivní a v těch největších vedrech stačí jedno rychlonabíjení a baterka vydrží v červeném poli až do rána.
V ČR je to jen několik dní v létě, ale je to hodně nepříjemné.
A ta nová to vlastně nevyřešila, jen ta baterie na to neodejde tak rychle.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tú deku dáte iba pod auto, alebo ako?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jasně:-))) před barákem na asfalt pod auto a ráno smotat do kufru

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dost nepohodlné :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"pokud je baterie auta předehřátá, je možné při nabíjení využít větší část její kapacity, než pokud nemá ideální teplotu. Pak musí totiž část své energie využít ke svému předehřátí."

To nedává smysl. Od hybrid.cz bych čekal že fungování akumulátorů rozumíte lépe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla uz baterie predehriva pri zapnuti topeni pres treba aplikaci v telefonu ale jen na 12°C. Ideal je ale 35-30°C.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Že jo, já si to taky myslim, dávalo by to smysl, že to tam mají od začátku. Ale pak teda nechápu, o čem má bejt takhle zpráva, jako že zvednou teplotu? Hlavně jak zjistit, jestli už to tam mají nebo ne. Regeneraci mě tesla vypíná ráno normálně už když je jako teď nějakých -5 ráno. Než se baterky ohřejou a začne mi to posunovat zelenou čárku mi trvá obvykle tak 10 - 15 km i když si předehřejvám cca. půl hodiny předem.

a pri 17°C zmizi carky uplne to je cca 30kw rekuperace, pokud maj baterie 35°C tak tesla umi na dalnici pri vyssi rychlosti rekuperovat az 90kw

jinak musi byt RANGE MODE OFF jinak se baterie pri natopovani interieru neohrivaj

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vám tesla opravdu jako vypíná rekuperační brzdění už při teplotě -5 , napadá mě proč a jakou mají chemii článků, když se musí nahřívat. Tak málo nízká teplota to vypadá jako by tam byli baterie co se dávají na elektrokola a ruční nářadí, ty se také nemohou v mrazu nabíjet.

Mám Japonský miev a ten podle návodu může vypnout rekuperaci při -15 ,ale mě se to nikdy nestalo.

A baterii nahřívá pouze v případě nabíjení když je připojen na sít a to mezi -25 až -30 pak nahřeje baterii na teplotu -20 a vyhřívání vypne (jestli se teda dá teplotě -20 říkat nahřátá baterie). Podle návodu je možná normálně dobíjet do -25

Opravdové problémy mohou nastat až při -30 to už v návodu píšou že se může v extrému stát že to nepůjde rozjet.

tesla se k baterkam chova velmi hezky proto taky ma tak male ubytky na kapacite, proto je nabiji a vybiji podle teploty a kapacity, coz ma za nasledek ze muzete mit k dispozici jen 120kw vykonu a nebo třeba 360kw, zni to divne ale v realnem provozu to funguje bezproblemove a hlavne ridic hned vydi kolik ma vykonu k dispozici popripade kolik auto bude rekuperovat a tim brzdit

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můj názor proč má tesla malý úbytek kapacity je hlavně v tom, že má ohromnou kapacitu a tím pádem na ujetí třeba 400 tis. Km spotřebuje nějakých pouhých 800 cyklů na baterce.
Oproti tomu u auta s dojezdem 100 Km to je 4000 cyklů a čož dají jen ty nejlepší články.

Třeba Ioniq nemá v základu vytápění baterek vůbec a taky musí fungovat v mrazech a záruku na baterky má 8 let.

Třeba úspěch tesly a její dojezd je dán tím že používá levné články které původně nejsou určeny do aut a do zimy (dá jich tam mnohem víc). Ale zase si může díky kapacitě je udržovat teplé a tím to celé funguje velice dobře.

Má někdo zkušenost s Teslou, když se třeba jede na hory bez možnosti napojit na kabel jestli o o kolik klesne dojezd při několikadenním stání s záporných teplotách?

na yo toho najdes hodne, kdyz je baterka zmrzla tak tesla to da vedet a ukroji kapacitu z baterky a defakto ji zacne ohrivat a nedovoli ji ani nabijet ze site. jinak tesla ma v sobe az 70procesoru a defakto se sama dokaze vybit za 20-30dni stani v zime i min

Obrázek uživatele Josef

U Tesly se myslím předpokládá garáž, takže podobné problémy zase tak moc nehrozí.

v norsku stoji spousta tesel na mrazu i -20°C a problém nemaji, moje je sice v garazi ale i tak je ji zima a preheat vyuzivam porad, dokonce i kdyz auto necham zaparkovane a jdu si treba nakoupit necham bezet topeni treba i hodinu a to same v lete zas klimu, zas tolik to z dojezdu neukroji

Obrázek uživatele Josef

Nj, to já si u BMW i3 nedovolím, z té 22 kWh baterky to ukrojí hodně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

panebože, proč sem pleteš ty parodie, so mají problém se vším, bavíme se o skutečném autě! Takže upřímnou soustrast.

Předpokládám, že chytrák jako ty má v garáži model S, X a rezervaci na 3.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja mám teslu v garáži a pri +5 mi obmedzí rekuperáciu na 15-20kW

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teď čtu ten zdroj na electrek.co a pochopil jsem, že přidají samostatný tlačítko na preheat pouze baterie. Asi pro případ, že někomu stačí si pustit sedačku po tom co vleze do auta. Na to tam taky pokud se nemýlim čudlík nemají - předtopit jenom sedačku a nepustit u toho topení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čo tým myslíte, že sa nedá zapnut vyhrievanie sedačky samostatne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No myslím, že to funguje tak, že sedačku mi Tesla z aplikace předehřeje pouze tehdy, pokud mám z předchozí jízdy vyhřívání zapnuté. Pokud ho mám v autě vypnuté, tak se pustí z appky v CLIMATE/TURN ON jenom topení, a ne sedačky. Schválně jsem si pustil appku a zaťukat prstem na samostatné sedačky jak mi je to ukazuje v CLIMATE nejde, aby se pustili. Jediné, co se tam dá dělat je regulovat teplotu a kliknout na TURN ON. Nebo to jde ještě jinak? Dík za radu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tiež som neprišiel na to ako to funguje, ale pravdupovediac mi to ani nechýba, lebo ked zapnem vyhrievanie kabíny asi 15min dopredu, tak aj sedačky sú celkom teplé.
Ale keby to pridali do apky, tak by sa to niekedy hodilo...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za doplnění.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


10% sleva na produkty EVmotionVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol