Magazín Electrek.co píše, že podle zdroje „obeznámeného se situací“ přichází Tesle stále řada nových rezervací na Tesla Cybertruck.
foto: Tesla
Uběhlo skoro pět měsíců od přestavení elektromobilu Tesla Cybertruck. Přesto Tesla stále shromažďuje – blíže neupřesněné – množství nových rezervací.
A to navzdory tomu, že už po týdnu od představení auta Elon Musk ohlásil, že má 250 000 rezervací. Aby také ne, když vratný rezervační poplatek činil $100.
Odhady hovoří o tom, že po třech měsících od odhalení Cybertrucku měla Tesla k půl milionu rezervací. To je zhruba podobné číslo, jako v případě Tesla Model 3. Dnes už to ale může být klidně přes půl milionu rezervací.
Podle Electrek.co pomáhá Cybertruck prodejům Tesly celkově. Někteří zaměstnanci prodejen potvrdili, že někteří zákazníci přicházejí právě díky Cybertrucku – buďto si jej zarezervovat, nebo prostě proto, že se je auto zaujalo, ale koupí si jinou Teslu.
off
V roce 2013 měla Čína zkoupit 1/3 pralesů v Ekvádoru
off
V roce 2013 měla Čína zkoupit 1/3 pralesů v Ekvádoru pro těžbu ropy. Nevím jak se to má s ropou a majetky v Ekvádoru teď, ale ležej tam mrtvoly na ulicích, lidi mají mrtvé doma, hřibtovy jsou zavřené a personál v nemocnicích co nepomřel tak to vzdává protože nemaj ochranu ani pro sebe… Té dost na hovno bejt závislej na ropě. :(((
3/2013
Ecuador To Sell A Third Of Its Amazon Rainforest To Chinese Oil Companies
https://www.businessinsider.com/ecuador-selling-its-rainforest-to-china-2013-3
10/4/2020
Bodies left in streets of Guayaquil as Ecuador struggles with coronavirus
https://www.youtube.com/watch?v=XHsfjnRB-uA&t=6s
Naopak taková Kostarika se rozhodla zbavit se závisloti na
Naopak taková Kostarika se rozhodla zbavit se závisloti na dovozu fosilních paliv a přechází na maximální soběstačnost ve výrobě energie ze slunce, větru a jinejch OZE zdrojů, zároveň zapracuje na maximální elektrifikaci dopravy.
https://www.independent.co.uk/environment/costa-rica-fossil-fuels-ban-president-carlos-alvarado-climate-change-global-warming-a8344541.html
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/ropa-cena-brent-propa
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/ropa-cena-brent-propad-koronavirus-covid-19.A200325_152822_eko-zahranicni_svob
Kostarika asi nebude sledovat cenu Brent, ale WTI. Ten je o
Kostarika asi nebude sledovat cenu Brent, ale WTI. Ten je o 10-20-30% levnejsi. Ale kdyz se chteji odtrhnout od smradu a jedu, tak jsou rozhodnuty a nejake zlevneni to akorat zbrzdi, nikoli zrusi.
Mam jednu historku s Costarikou. Dostal jsem dopis na
Mam jednu historku s Costarikou. Dostal jsem dopis na prechodnou adresu v DE a na te adrese jsem uz nebydlel. Tak mi ten dopis preposlali do CR. A na obalku napsali zkratku pro Cesko „CR“. Po asi mesici jsem dostal dopis plny razitek a hadejte kde putoval. Ano, CR je pro Costa Rica. A tam zadnou takovou adresu nenasli a patrali a poslali do CZ.
https://www.autorevue.cz/elektricka-mazda-mx-30-ma-kompletni-ce
https://www.autorevue.cz/elektricka-mazda-mx-30-ma-kompletni-ceske-ceny-nakonec-nejsou-tak-vysoke
To je to auto co ma mensi baterku nez citigo?
To je to auto co ma mensi baterku nez citigo?
Jo, o 0,3 kWh využitelné kapacity, takže v podstatě
Jo, o 0,3 kWh využitelné kapacity, takže v podstatě stejnou 🙂 Pokud Mazda zamýšlí použití jako městského auta, jako u Citigo, Honda E nebo elektrické Mini, tak je to OK. Akurát ta cena…
Vypadá opravdu hezky, ale ta cena je bolestivá v kombinaci s
Vypadá opravdu hezky, ale ta cena je bolestivá v kombinaci s touhle baterkou.
Cena je zhruba na úrovni té Hondy a Mini, co jsem zmínil.
Cena je zhruba na úrovni té Hondy a Mini, co jsem zmínil. Mají cca. stejnou baterku, přitom ta Mazda vypadá trochu větší. Jen otázka, jestli si Mazda může tu cenu dovolit, přeci jenom je oproti nim taková obyčejná.
Nejde jen o absolutni kapacitu. Ta Mazda bude brat minimalne o
Nejde jen o absolutni kapacitu. Ta Mazda bude brat minimalne o 30% Vice. Aby se dojezdove mohla rovnat citigu tak by mela mit baterku kolem 50 kWh . To bych bral za ty penize jako nutne minimum. Neco jako 2008 p.
Já hlavně reagoval na Vondraka, který tvrdil, že to má
Já hlavně reagoval na Vondraka, který tvrdil, že to má menší baterku než Citigo. Ano, má, asi o 1% 🙂 S tím, že to ujede méně, samozřejmě, souhlasím.
Je to taky o dost větší auto než cigo, kdyby to dali do
Je to taky o dost větší auto než cigo, kdyby to dali do Mazdy2 za 600k tak by to bylo zajímavější, možná za pár let.
Jo, jak jsem psal… pokud to zamýšlí jako čistě
Jo, jak jsem psal… pokud to zamýšlí jako čistě městské auto, tak je to OK, jinak by ta baterka měla být kolem 50 kWh a k tomu DC nabíjení kolem 100 kW, aby to nebyl na cestách oser.
Jo souhlas ta baterie 50 kWh by za mě byla ideál, ale
Jo souhlas ta baterie 50 kWh by za mě byla ideál, ale nechal bych to na trhu, řadě lidí by možná stačila i ta menší.
Jo. Stačí se podívat na prodeje eGolfu. Ten má stejnou
Jo. Stačí se podívat na prodeje eGolfu. Ten má stejnou baterku i nabíjení, velikostně je to cca. stejné auto a prodává se (alespoň v Evropě) moc dobře, za únor je to 2.nejprodávanější BEV a celkově za 2020 na třetím místě.
https://insideevs.com/news/407029/february-2020-plugin-car-sales-europe/
Právě že se trvdí , že cenu elektromobilu dělá baterka
Právě že se trvdí , že cenu elektromobilu dělá baterka a zde je vidět , že to úplně pravda není. Nebo myslíte že to když je auto o trochu delší. širší a míto alu 16 to ma alu 18 , tak to dělá rozdíl 400-500 tisíc?
Do města a okolí by se mě ta mazda také líbila, ale u citiga dostanete za poloviny ceny z hlediska elektromobilního lepší techniku , jen je okoukaný.
Taky jsem si toho všiml. Např. Kia Soul s baterkou 38 a 64
Taky jsem si toho všiml. Např. Kia Soul s baterkou 38 a 64 kWh, rozdíl v ceně jenom 50 tisíc KČ. A to ještě ta verze s menší baterkou má slabší motor a pomalejsí nabíjení. Takže taky mi nesedí to tvrzení, že cenu EV dělá baterka.
Citigo souhlasím, to je takové cenové zjevení mezi těmi drahýmy malými elektroauty.
Přesně tak, kolega mi ukazoval že v teplotách kolem 20°C
Přesně tak, kolega mi ukazoval že v teplotách kolem 20°C jezdí po okreskách s Citigo-e pod 10 kWh/100 km. Takže Citigo-e dá 300 km v pohodě, Mazda v teplých dnech tak 180 km.
Další auto na ježdění kolem komína, no Mazda by si mělo
Další auto na ježdění kolem komína, no Mazda by si mělo posunout kalendář, i když jejich auta mám celkem rád, mají zpoždění 5 let 🙂 Dojezd v zimě tak 140 km, pomalé DC nabíjení, 1f palubní nabíječka, asi bude chybět i tepelný management baterie.
tá „vizáž“ – pripomenulo mi to mladosť (30-) keď som
tá „vizáž“ – pripomenulo mi to mladosť (30-) keď som kreslil časti kabíny „DANA“ (samohybná húfnica)
Já osobně považuji za nejpozitivnější věc na dění
Já osobně považuji za nejpozitivnější věc na dění kolem Cybertucku, že se u něj od začátku řeší v podstatě jen design. Tzn. patrně většina již uznala, že současná technologie elektrické výzbroje Tesly již nemá žádné významné omezení (dojezd vozu ani rychlost nabíjení + nabíjecí síť)
Souhlasím, taky jsem o tom zhruba takhle přemýšlel. Teslu
Souhlasím, taky jsem o tom zhruba takhle přemýšlel. Teslu to tím řadí obecně už mezi standardní, téměř klasické, automobilky.
odhadem to muze bejt i tim, ze Cybertruck proste vypada jinak
odhadem to muze bejt i tim, ze Cybertruck proste vypada jinak nez zbytek konfekce co je na trhu, snad prvni kdo pusti do sveta „koncept“, vsichni ostatni vyrobci se toho proste bojej a zijou v minulosti
i pro me je to prvni Tesla co se me opravdu libi jako celek, je proste jina
Dneska na Third Row Tesla podcastu mluvili o 600.000
Dneska na Third Row Tesla podcastu mluvili o 600.000 rezervací.
Díky za doplnění!
Díky za doplnění!