Jízdní kolo ovládáte silou myšlenekVĚDA
Jízdní kolo ovládáte silou myšlenek
Elektromobil Kia Soul EVTEST
Elektromobil Kia Soul EV
Elektrický sporťák Exagon Furtive e-GTVIDEO
Elektrický sporťák Exagon Furtive e-GT
Nissan Esflow – elektrický sporťákAUTO
Nissan Esflow – elektrický sporťák

Tesla chystá zvýšení cen elektromobilů Model S

Jan Horčík - 26 Březen 2016

Začátkem minulého týdne prodejci automobilky Tesla Motors varovali potenciální zájemce o elektromobily Tesla Model S před brzkým zdražením. Tesla nyní nadcházející "změnu ceny" potvrdila.auto elektromobily Tesla Model S

Tesla už začátkem roku prodala přes 100 000 elektromobilů Tesla Model S.
foto: Tesla

Jen pár dnů před připravovaným odhalením "levného elektromobilu" Tesla Model 3 zástupci automobilky Tesla Motors potvrdili, že hned zkraje dubna firma bude měnit ceny vozů Tesla Model S. Nepotvrdili samozřejmě zda půjde o zvýšení či snížení, ale vzhledem k dřívějším informacím od prodejcům je jasné, že půjde o zdražení.

Zároveň ale není vyloučeno, že společně se zdražením představí Tesla některé nové vlastnosti nebo verze Modelu S. Nedávno se například objevily zprávy o verzi P100D se 100kWh baterií.

Některé spekulace mluví dokonce i jemné změně designu, faceliftu, který u běžných automobilek probíhá obvykle po čtyř pěti letech. Elektromobilu Tesla Model S budou právě v létě čtyři.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TAK TY PITOMÍ FALKONKY u MODELu X SI UŽ VYBÍRAJÍ SVOJI DAŇ ;)

Páni, ve svých úvahách jste opomněli jednu zásadní věc. Tesla je těsně před představením Modelu 3. Co to je, resp. vlastně bude Model 3? Pokud velikostí bude cca 80% Modelu S, s dojezdem přes 300km a zřejmě i víc s baterkou cca 60kWh (věřím tomu, že ji tam Elon dá), tak tu bude mít Tesla de facto jak se tomu říká "kanibalismus ve vlastní stáji", a to poměrně dost zásadní. Kdo si chtěl koupit luxusní EV v podání Modelu S, ten už ho má. Kdo chtěl nebo bude chtít SUV, ten si pořídí Model X. Nechci tvrdit, že trh je nasycen, ovšem určitě je poměr nabídky a poptávky po Modelu S někde jinde, než to bylo, když se Model S začal vyrábět. V očekávání je teď podle mého názoru docela dost velká skupina zájemců, kteří nepotřebují luxusní EV a hledí především na cenu. OK, Model 3 bude ve výrobě až za rok, možná i víc, tedy alespoň v USA, ale rok je relativně krátká doba a navíc určitá část zájemců teď může vyčkávat. No a co teď s Modelem S? Jeho prodeje půjdou nejspíš postupně o poznání dolů. Čili to avizované zdražení může znamenat signál pro ty, kdo dosud váhali s koupí Modelu S: "Kupte Model S, dokud to jde, za současnou cenu." Když se někdo nemůže rozhodnout, dlouho váhá a eventuálně spekuluje na pokles ceny, tak potřebuje nějaký pořádný impuls, aby se rozhodl. A právě riziko zdražení funguje ze všeho nejlíp. Samozřejmě toto je krátkodobý efekt, který rychle odezní, ale proč ho nevyužít, že? Z dlouhodobého hlediska, zejména po zahájení dodávek Modelu 3, se dá očekávat, že prodeje Modelu S půjdou dolů, ovšem z hlediska finančního může právě zvýšení ceny Modelu S částečně Tesle vykompenzovat pokles prodejů. Bylo by to v podstatě dost podobné tomu, jako když Tesla odstartovala svůj byznys na tom, že lepší je "velký vývar z menšího počtu EV" než obráceně.
Moc rád bych se ve své úvaze mýlil a přeju Tesle, aby její výrobní linky u všech modelů mohly jet pořád na plno.

---

Nissan Leaf 24kWh, 82.000 km

Vase uvaha je logicka. Vidim v ni pro Teslu jen sama pozitiva. Trh rozhodne.

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

spinava hra, nech su jej ciele akokolvek zamerane v prospech, je stale iba spinava hra. nepripisoval by som im taketo "manazerske schopnosti", a primarne by som sa zameral na jednoduchu vec, vydaje. hra ktoru vidime sa vola uz od zaciatku, vabank.

aj 3d tlaciarne mali obmedzeny trh, ked ich cena prudko klesla pre niektore ludove modely a nasytila sa aj tato skupina, bol velmi rychlo koniec. pre vsetkych.

sledujeme uz velmi dlho, presýtený automobilovy trh.
po pravde, necakal som ze megatovaren dostavaju, skor ze sa niekde na malom percente zastavia, a bude to len tovarnicka. s autami detto.
niekto ich podla mna musel stedro zalozit a udrziavat ich az doposial.

ono sa to casom zrealni, ..mozno, podla toho ako prezil GM vlastnu klinicku smrt, ..tam niekto velmi stedro nieco deformuje.
skor to vyzera ako boj proti niecomu z vonku stoj co stoj.

Obrázek uživatele honza.t

Ve ŠKODA auto To dělají skoro každý rok v období kolem listopadu
Důvod se vždy najde .
Škoda zdražuje

Možná máš pravdu, jen si myslím že 4m vs 5m je docela dost velký rozdíl. Uvidíme, jsem fakt zvědavej s čím Tesla přijde. I s ohledem na Bolt který má rok náskok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdrazia ? nezlacnia ? Drahy elektromobil casom, nezlacnuje, zdrazuje ? HA HA HA HA HA HA HAAAAAA :-D

Hoj slava elektromobilite...
No, toto este krasne dopadne.

Obrázek uživatele Jolinar

nevim co vam na tom prijde smesne... mi to spise prijde smutne, ze neni zadna konkurence mezi EV a Tesla si muze zvedat ceny jak se ji zachce. Ale tak zda se ze za dva roky by se to mohlo zlepsit.

PS: navic Tesla oznamila zmenu ceny, nikoli navyseni, nepredbihejte. V minulosti jiz ceny nekolikrat upravovali, nekdy dolu, nekdy nahoru. Vetsinou podle toho jak se vyvijel kurz.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

s tym nabijanim za predplatne, neobmedzenym internetom kdekolvek, hlinikom v karoserii, castej kazivosti, som cakal na dve veci, vyssiu cenu, alebo krach.

inak, ja potrebujem auto v ktorom odvezem aj nieco spinave a tazke (nie len seba) v zadu, nebudem sa bat ho znicit, a celne sklo ma nebude stat majland.

Ja vsadzam skor na <|> alebo VW

(tym nemyslim zensky pohlavny organ ale znacku auta)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro tebe tak favorit ;) V zadu už opravdu nic nezničíš, čelní sklo najdeš u kontejnerů, cena za auto tě nezruinuje a se špínou si určitě nebudeš dělat těžkou hlavu. Prostě perfektní auto pro fachmena.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně, když někdo nepotřebuje "statusové managerské auto" tak pro něj leda favorita?

Chlape, to už je lepší argument někoho kdo nechápe technický lsit výrobku než pozéra jak jsi ty. Měl bys jít na Idnes, tam tě pochopí, že kdokoliv kdo potřebuje něco jiného než ty, tak je něco "nadávku co zesměšňuje" si dosaď sám podle toho co bereš jako svoji pravou víru...

Obrázek uživatele Jolinar

bohuzel internet neni neomezeny :(
A hlinik v karoserii pouziva i mnoho jinych levnejsich aut. A co se kazivosti tyce, k tomu bych mel taky vyhrady.

Ale jinak jiste, pokud potrebujete vozit spinave veci, tak si asi nekoupite auto, o ktere ostatni pecuji, aby ho meli ciste :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No pece o auto je ciste subjektivni vec, znam lidi co doma lesti stare rachotiny a lijou do nich penize jen aby jim "doprali to nejlepsi" (temi rachotinami nemyslim nejkae veterany nebo "stara dobra auta" ale fakt rachotiny typu feldy a podobnych popelnic) a pak znam lidi, co si koupi Superba v plne palbe, vozi v tom kytky na zahradu, jedina udrzba je navsteva servisu v predepsanem intervalu (v ramci servisu to auto umyjou) a to je cele... osobne neznam moc vlasntiku aut v cene pres milion, tak nevim jestli jsou i taci vlasntici mercedesu apod, ale rkel bych ze spise jo....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně, někteří lidé berou auto jako něco víc a přitom je to pouze pracovní nástroj co někdo používá tak či onak a nechtějí pochopit, že jejcih způsob využití není ten jediný a budou pak říkat, máš si koupit něco jiného balbla...
Mám spíše pocit, že je v tom pozérství, dky si nějakou značku dali jako boha a náhoidou kdyby v tom jezdil "zedník z nářadím" ztratila by značka "božské" postavení...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vsechny automobilky budou chte nechte prevadet vyrobu na EV. Jinak dopadnou jako Kodak.
Kodak se do posledni chvile koncentroval na analogovou fotografii a veril, ze digitalni fotografie nema budoucnost.
Trh je smetl a Kodak uz neexistuje.

Tesla je nejlepsi a chce levne EV pro kazdeho!!! A sakra, ja jsem se spletl, tady zadni t-fans nejsou... Pardon, nedalo mi to...

Ze by vyschl penezovod Muskovych "vyzkumnych" prostredku a museli se zacit starat sami o sebe (takze jet ve ztrate uz nestaci)?

Do toho by zapadala i snaha zacit co nejrychleji vybirat zalohy na model 3 ackoliv zatim nepredvedli jediny obrazek (pravdepodobne se neco v rychlosti dokoncuje, aby bylo 31. co ukazat). At mi nikdo netvrdi, ze kdyby meli jezdici prototyp, tak ho doted jeden jediny clovek nekde nevyfotil...

Jak co nejrychleji ? Za kazdou objednavku zaloha. Pokud vim, dobrovolna..Nechces, nech byt..

---

heros

Me ta NEVRATNA zaloha pripada dost povinna, pokud chci zapsat do poradniku na nekdy za tri roky (v lepsim pripade).

Nevim, kolik ti je, pamatujes jeste poradniky na Favorita (nebo ostatni modely te doby)? Jen, pokud me pamet neklame, se tenkrat cekalo 5+ let, pokud clovek nemel konexe nebo nedal tucny uplatek.

Husy jsem s Vami nepasl a zaloha je vratna..

---

heros

Co tak pamatuju, za poslednich 20 let se na internetovych forech nevykalo. Nevim, co se to v posledni dobe siri za mor...

Jinak moje chyba, v tom clanku opravdu je navratna (zajimavy patvar), ne nevratna...

Pro Vas mor, pro mne zakladni slusnost..kazdemu, co jeho jest..Toho samozrejmeho tykani za bolsevika bylo na muj vkus vic, nez dost..
Jinak slovo navratna je bezne, co cestina cestinou jest..

---

heros

V dřevních dobách českého Internetu a před tím na Fidu se skutečně globálně tykalo a s bolševikem to rozhodně nemělo co dělat. Teprve s masovým rozšířením netu mezi "normální lidi" se najednou začalo tlačit vykání. Tehdy mi to přišlo dost divné.

Osobně v diskusích pod články lidem vykám (leda bych je znal osobně) a v diskusních fórech, kde se člověk musí registrovat, zase tykám.

Rekl bych " Leben und leben lassen"..Kazdemu, jak libo..Hlavne zadna krec..Internet je anonymita a kazdy s ni zachazi jak je mu prijemne..

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem si 100% jisty, ze si nikdy nepodnikal, nikdy nezalozil ani s.r.o. natoz akciovku. Urcite budes jeden z tech lidi co cely zivot smrdi na jednom fleku, protoze jistota je kulomet, nadavaji a zavidi ostatnim co v zivote neco dokazali. Vetsina firem se snazi drzet na 0 nebo klidne i ve ztrate kdyz ma kapital, protoze zisk je dobry jen k jedinemu - aby prisel Big brother a ukradl(cti zdanil) ti z nej 30%. Lepsi je pripadny zisk reinvestovat do firmy. Ale tohle proste lidi jako ty nepochopi. V tom svojem malem mozecku zijes v domeni ze cim ma firma vetsi zisk tim lepe se ji dari. Bez radeji na vzduch, venku je hezky a mas prece vikend, to mivaji vetsinou zamestnanci 2 dny vychazek pokud se nepletu, aby si zasli na pivko, do kina a zapomeli na tu mizerri, kterou nazyvas zivotem.

Nasel jsem si formulaci v zakone:

"Kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně ZA ÚČELEM DOSAŽENÍ ZISKU, je považován se zřetelem k této činnosti za podnikatele."

Takze trimilonova tesla v garazi tricetimilionove vily a firma deset let ve ztrate neni podniklani, sorrac... :)

Obrázek uživatele Radovan

Bude třeba se ekonomicky trochu dovzdělat a zjistit, jaký je rozdíl mezi výdělečným podnikem a jeho účetní ztrátou, co je to hotovostní tok a vůbec zjistit, o čem ty finance - krev podniku - vůbec jsou. A že ve ztrátě, nejen účetní, ale i faktické, lze být i několik desítek let a pořád existujete a fungujete. Ostatně Tesla je toho zářným příkladem.
Ale nejste v tom sám, plave v tom díky našemu školství 26 let po Listopadu 89´ skoro 100% národa a přes 100% všech politiků a úředníků. Přes 100% proto, že dokáží vymyslet takové antiekonomické hovadiny, že kdyby blbost nadnášela, tak je to tu samý létající Čestmír. :-(

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovane, na podobné téma jsem vedl rozhovor s francouzkým vlastníkem české pobočky.
A nedokázal pochopit, že firma má "v kase 3 mega" a podnikatel s toho žije, on furt cosi mlel o tom, že si má dávat plat, vyplatit zisk a zdanit apod bláboly co v ČR každý slušný podnikatel ví, že se nedělá, protože firma je přeci ztrátová od svého založení :D

Je to v náhledu na svět co je normální na západě a jak to dělají a chápou podnikatelé u nás, bohužel i ti "tzv slušní". Ale souhlasím je to výchovou a vzděláním, které v Čr je někde jinde.

P.S. věřím, že by ten frantík taky nechápal co mu zdělujete. A je rozdíl, když mu to říkáte jako "obchodní partner", kdy se usměje a řekne chápu, a tím, že to chce "mít na slušno jako u nich" a pak chce vysvětlení, aby to pochopil skutečně...

Obrázek uživatele Radovan

No právě jste to nechtěně odhalil, o tom ekonomickém nevzdělání v ČR.
Já mohu podnikat, platit lidi, platit sobě, z toho odvádět daně z příjmu fyzických osob, daně zdravotní a sociální (to není pojistné, to jsou opravdu daně, protože se neplatí dle pojistného rizika, ale dle výšky příjmu, jen politici lžou v zákoně), platit státu DPH ze všech mnou vystavených faktur, případně i spotřební, silniční, z nemovitostí a spoustu dalších daní a poplatků, a přitom být jako právnická osoba v účetní ztrátě. Tedy nedovádět tu jednu jedinou, daň z příjmu právnických osob, o níž s oblibou žvatlají politici původním vzděláním MUDr., JUDr., PhDr, či Mgr. nebo vzděláním středoškolským ze zcela jiných oborů. A stavějí to do role - Hle, zločinný podnikatel, neplatí daně!
I Váš francouzský kolega by tohle vysvětlení pochopil, protože v tom vzdělán jistě, minimálně okrajově, je. To, že má firma v kase 3 mega jsou mimochodem peníze v pokladně, které mohou být příjmem za zboží, ale taky vkladem podnikatele, příjmem z prodeje akcií či dluhopis firmy nebo půjčkou od banky i jiného věřitele. Nebo jen nerozdělený zdaněn zisk z minulých období, prostě cokoliv. S výchovou to opravdu nemá nic společného.
Náhledem našich politiků a úředníků by jste Teslu dávno zavřel, protože má prodeje, továrny, lidi, zisky a přesto je ve ztrátě. Jenže ji platí investoři a dávají peníze do jejich investic v očekávání nějaké návratnosti. Zase něco, co se ziskem firmy sice souvisí, ale v delším horizontu. Pokud se vše povede.
Děkuji všem, kteří to dočetli až sem, ale ekonomika je v podstatě živý organismus, kde peníze jsou krev. Ani lékař do těla neustále nerýpe, jak to dělají s oblibou neustále politici a úředníci. Páč by mu pacient exnul.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovane, to Vás zrovna není hodno, já mluvím o voze a Vy o koze a věřím, že úmyslně, že nejste tak nevzdělán...

Co si přiznat, že v ČR je normální u podnikatelů využívat firemní prostředky od aut až po "pracovní prostředky" soukromě, ale účtováno do nákladů firmy? Příkladem může být čtyčkolka+oblečení pro řidiče apod. až po drobnosti jako foťák atd.

Jako můžeme si říkat, že normální, JE SI TO VYPLATIT a zaplatit daně, ALE v ČR se toto neděje, v ČR je to pohádka, kterou zde vyprávíte a stavíte se, že to funguje normálně jako na západě. Ano najdou se výjimky, ale neníVás hodno tvrdit, že většina podnikatelů je čistá jak lilie...

A to nebudeme si říkat jak to dělají OSVČ...

Radovane, já viděl jak se účtuje u firmy a OSVČ. Tak mi zde neříkejte, "jak to má chodit" správně, já viděl a vidím pod pokličku, jak to chodí a co po účetní firmě ty podnikatelé a OSVČ chtějí.
Jestli chcete, můžeme sednout a hodit řeč odborně, "jak se to správně má dělat", a pak můžeme na anonymních příkladech hodit, řeč jak to chodí v reálu, bez pohádek, že podnikatel či OSVČ jak Mirek Dušín (ano zaměstnanci na práci hodně kašlou, ale když slyším, že podnikatelé a OSVČ jsou výkvětem společnosti, pak sorry, to je stejná lež a pohádka).
Takže ne Radovane, možná Vy jste ten slušný, ale prosím nepiště pohádky, že slušných je většina. U části být nemůže, protože by nepřežili a u druhé protože legislativa není to co uznávají... Ale faktem je že na daňové zákony kašlou...

P.S. Chápu, příklad Tesly, která má úvěry a ty jim dělají "červená čísla".
P.S. Na rozdíl od Vás vím, že na daně podnikatele kašlou a "optimalizují", ale chápu, že mít tuto možnost zaměstanec v ČR, tak to dělá taky... Ale ta pohádka, kdy píšete, že to tak není, Radovane...

Obrázek uživatele Radovan

A teď si představte, že všechno to, o čem píšete, je problém nekontroly. Čili neefektivní kontroly státu čili nevynucování práva.
Slušných je opravdu většina, jinak bychom už nefungovali. Obvykle bohužel ta mlčící většina.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kontroly? A co dokáží, prosím přesně z praxe ne pohádky managmentu co se dávají dál do Německa apod.?

Slušných je většina? Hmm, v praxi to vypadá jinak. Něco z mího oboru, kde je potřeba dodavatelů (odborné, nemůže to dělat pepa z horní dolní ze dne na den, ale zkoušku odbornosti apod.). Se "ti slušní" dodavatelé (všichni) domluví kartelově na minimální ceně a protože nemáme možnost jiného odběru tak to zaplatí zákazníci. Nám "to může být jedno", my to dostaneme zaplaceno (jsme "monopol"), ale věřte tlak na nižší cenu od nás je, mění se strategie, ale to funguje tak 2-3 měsíce. Jsou pokuty, kontroly od zadání PD až po přebrání hotového díla a prd...

Takže, že by to nefungovalo, kdyby většina nebyla slušná si nechte do televize a neříkejte to někomu, kdo musí s firmama jednat a dělat kontrolu...

Mlčící většina by chtěla krást taky, protože ti nahoře kradou a je jim pak u zadku, že by neměli krást taky.

Vim, ze je v tom rozdil :) Ale z hlediska statu (resp. autora zakona) predpokladam zisk znamena to, ze firma je ucetne v plusu a tudiz odvadi dane. Ale mozna se pletu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pekne si mu to vysvetlil, ale on to s tym malym mozočkom aj tak nepochopí.
To je jeden z tých, čo svoju neschopnosť dáva za vinu iným, len nie sebe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak sa nam pochval svojou schopnostou, ty ... Genius bohaty s.r.o.

Diky za anonymni psychoanalyzu, doufam ale, ze neocekavas, ze na ni budu reagovat. Ale mala poznamka k zamysleni: kdyz budou vsichni uspesny podnikatel, kdo na ne bude vydelavat (treba vyrabet u pasu ty Tesly)?

Obrázek uživatele ePavel

Kdo na ně bude vydělávat? To je co za formulaci? Vy na někoho vyděláváte? Anebo mu spíš, jen prodáváte svoji práci? Trochu se nad tím zamyslete...

---

Najeto 108.000 el. km. 14 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Premyslel jsem, jestli nejak reagovat, ale kdyz uz jsem (asi ne uplne vhodnou formulaci) spustil takovou bouri.

At uz tomu budeme rikat jakkoliv, presto si stojim za tim, ze vize a ochota jit s kuzi na trh je fajn a nutna (klobouk dolu pred takovymi lidmi, ja priznavam, ze v sobe obchodniho ducha nemam, tak asi budu naveky deladlo), ale nikoliv postacujici - ti, kdo vizi premeni ve skutecnost (a zisk) jsou prave zamestnanci (nebo odbornici, chces-li) a "prodaji" ti celou svou kapacitu. Ne jiny podnikatel, ktery rano dela pro tebe a odpoledne pro konkurenci.

Kdyz budeme vsichni podnikatel s vizi ("postavme EV"), ale nebude nikdo, kdo by na ni pracoval (naprogramoval svareci roboty, napsal firmware pro rizeni motoru, usil potah sedacek...), tak sice budeme vsichni pan podnikatel, ale s holym zadkem.

Takze uplne nechapu nadrazenost a despekt vuci zamestnancum, ktery tady nekteri predvadi (kdo neni podnikatel, je frustrovany zavistivy mini mozecek, zijici v mizerii rodiny a hypoteky...).

Uprimne doufam, ze p. Vondrak ke svymi zamestnanci takhle nezachazi (nebo jim to alespon nerika do oci) - pokud ovsem nenabizi nekvalifikovanou praci v regionu s vysokou nezamestananosti, v tom pripade se da lidem s*at na hlavu libovolne.

EDIT: kdyby mi tohle zamestnavatel (nebo nekdo z managementu) rekl, tak ma druhy den na stole vypoved (a zrejme vetsi problem s nalezenim nahrady nez ja s nalezenim noveho mista). Ale nastesti u nas si lidi vazi.

Obrázek uživatele ePavel

Tady pěkný příklad uvažování typického zaměstnance:
https://www.youtube.com/watch?v=ZXmJ9w-E-SI

---

Najeto 108.000 el. km. 14 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Obrázek uživatele ePavel

Ano s tím nikoliv postačující souhlasím. Také je to o tom dokázat sehnat potřebně kvalifikované zaměstnance a zaměstnat je. A to taky není žádná sranda. Z pohledu firmy je to úplně stejné nakoupit materiál a nakoupit pracovní sílu. Samozřejmě čím nižší kvalifikaci má, tím může očekávat nižší mzdu, protože podobných lidí není nedostatek a naopak. Prostě lidí, co dokážou mechanicky podle pokynu něco dokola dělat je daleko víc, než těch co programují ty roboty. Dnes například takový svářeč je pán a může si dovolit dát výpověď s tím, že má velkou pravděpodobnost, že se uchytí jinde. Já tam ale žádný despekt vůči zaměstnancům nevidím. Mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem musí být rovnocenný vztah, jak si myslí jeden, že s druhým vydrbe, tak to prosperitě firmy nepřidá.

---

Najeto 108.000 el. km. 14 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Zajímavé jak se diskuze na toto téma opakovaně vrací i na hybridu. :) Osobně si myslím že vztah zaměstnavatel-zaměstnanec sice není žádná hiparáda, ale z pohledu státu = výběru daní a zaměstnanosti to celkem rozumně funguje. Osobně vidím problém spíše v u nás historicky vysokém zvýhodnění podnikání OSVČ bez žádného zaměstnance.

Obrázek uživatele ePavel

Nechci to pitvat do detailu, ale obecně s Vámi nesouhlasím. Jedno i druhé má své výhody i nevýhody. Ano, nemusel jsem si platit nemocenské, ale taky když jsem byl s nohou dva měsíce doma, nic jsem nedostal a živořil jsem s úspor. Nyní jsem sám svůj zaměstnanec, protože je to podle mě daleko výhodnější i přes o něco vyšší náklady.

---

Najeto 108.000 el. km. 14 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Obrázek uživatele Radovan

Poslední věta je bohužel klasická odborářská a socanská demagogie, jak ostatně nedávno ukázaly výpočty Asociace malého a středního podnikání a živnostníků na tvrdých datech ze zdravotních pojišťoven.
Neomluvil se za svoji špínu ani šéf odborů Středula (živnostníci by měli dostávat jen půl sádry,nepřispívají do systému), ani ministr průmyslu Mládek (sjezd ČSSD Ostrava, živnostníci parazitují na systému). Fakt u zdravotnictví je ten, že přispívají dvojnásobek toho, co vyčerpají.
Jestli si stejně jako oni 2 pánové myslíte, že podnikat s minimální daní skoro 40 tisíc ročně (povinné minimální pojistné, tedy zdravotní a sociální daň), bez placené dovolené, bez placené nemocenské, na svoje triko, ručit celým majetkem a sám si muset shánět kšefty a vymáhat vyfakturované peníze za neustálých kontrol a buzerace státem je nějaké terno, tak do toho běžte. Pak si můžete dát všechno do nákladů a neplatit žádné daně, jak zní další demagogie výše zmíněných. Tedy samozřejmě jen výdaje související s podnikáním, které obhájíte před Finančním úřadem, což je celá pravda.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Radovane nechovejte se jako Kalousek a nešiřte bludy...

Pán řekl nesmysl, ale v tom že měl srovnávat OSVČ vs zaměstnanec.

Píšete " bez placené nemocenské", co napsat, že si ji neplatí, zatímco zaměstnaci ji musí strhnout zaměstnavatel povinně? Takže žádné nemá, ale neplatí a zůstane mu v kapsi a nic mu nebrání ji platit si ji sám. Takže umýsleně manipulujete.

Minimální pojistné. Byla doba, kdy si ji neplatili. Ale co říci, že i pak měli nárok na minimální "sociální důchod", ale ten byl placen s odvodů těch co "platili poctivě", u OSVČ dobrovolně, u zaměstnace pivinně odvedeno. Tedy tito co to neplatili a že jich procentně nebylo málo, parazitují, to je fakt Radovane. A to, že zavedli minimum, tak je vyrovnání toho, aby pak bez toho aniž by odvedlil ani korunu nedostávali peníze paraziticky.

A to zdravotnictví, co si řící kolikanásobek odvádí zaměstnanci vs OSVČ? Ale k tomu přidat zkutečnost, kteoru taktně zamlčujete, a to princip zdravotního pojištění, tedy že většina pojištěnců MUSÍ odvést více jak spotřebuje. Takže teď, si řekněme kolikanásobek musí průměrný "pojištěnec" odvést víc než spotřebuje a jak ty násobky padají na různé skupiny obyvatel... Tedy 2x může více než vybere, může znít krásně plusově, ale i tak to může být "parazitické", ale to jistě víte pokud tedy chápete, jak tento systém funguje nebo omylem zamlčujete?

A ty pohádky "musí si sám schánět kšefty". Hele firma funguje jako dělba práce, kdy se tam každý specializuje na něco jiného. Kdy OSVČ dělá "všechyn tyto funkce" a ve firmě jsou jak říká klasik "oný specialisté". Takže lžete, ve firmě, si zaměstnanci také schánění svoji práci, né, že né.

Co se týká nákladů. Tady nejte že si OSVČ do nákladů dá vrtačku narex, dodávku, kde vozí materiál apod. To souhlasím musí a má na to právo. Zde se bavímě, že si do nákladů dá počítač co pak je na stole jeho syna a v rámci podnikání OSVČ nepracuje ani minutu apod. Takže zde prosím úmyslně neříkejte půl informace o "dávání si donákladů", kdy řeknete jenom, že si dává co má právo a měl by dávat, ale řekněte, proč má nárok si do nákladů dávat i soukromé věci a zaměstnanec ne? Tedy osobně by mi to nevadilo, kdyby pak Kalousek a podnikatelé, OSVČ (tedy i vy), nekvičeli, když dal "onen socan" návrh, že by si dojíždění do práce a "pracovní" oblečení(tím myslím, oblečení v kterém chodí do práce) mohl dávcat i zaměstnanec... To, ale lidé jako Kalouásek kvičí, ale u OSVČ a podnikatelů, taktně zamlčují, že dělají a ješte když se na to upozorní, kvičí jako Vy, že když pracují na své triko, že morálně můžou i když je to pritiprávní..

Některé části (tak 10procent co jste napsal) jako ručení majetkem, bych mohl souhlasit, ale jako celek, jste napsal takový demagogický žvást, že nevěřím, že nevíte, že to byl žvást.
A prsím ANO vím, že zaměstanci jsou někdy taky pěkný šmejdi, ale ty žvást o svatouškovství morálním právu OSVČ + podnikatelé mohou a u zaměstqwnaců je to odporné? Radovane, co si přiznat, že zmrdi v této republice jsou na obouch stranách a nehrát si, že skupina kde jste vy je výkvět? Co si přiznat, když s epodíváte na své zaměstnance, že stejný zmrdy procentuélně máte i v početně stejné skupině podnikatelůa osvč...

P.S. Jak si vážím toho co děláte pro elektromobilitu, pak těmito demagigickýma žvástama ala Kalousek jste u mě klesl...

Obrázek uživatele Radovan

Taky bych souhlasil tak s 10% toho, co píšete. Ovšem musím se ohradit proti srovnávání se Kalouskem. Převlékač kabátů a zprostředkovaně vrah výsadkářů a člověk kryjící všemožné špinavé kšefty, tak dobrý mafián opravdu nejsem.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

P.S. Já psal o tom co říká Kalousek, a vy jste tam sám doplnil v odpovědi "mafián", a pak jste napsal "já fakt mafián nejsem". Radovane, ale když jsem psal o tom co říká, tak jsem mysel co říká ne to, že je mafián a převlékač. A právě tato demagogie co děláte mi Kalouska vs Vy kromě názorů, také připomíná...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele prvně si řekněme, že si Vás sním spojuji, ne zkábátěním, ale protože říká přesně co Vy a pak to realizuje legislativně...

A vaše odpověď přímo ukazuje, proč si myslím, že to co píšete jsou bludy. Asi je mi jasné, a kdybychom seděli aodborně nad tím čím oním seděli se nakonec shodli. Ale budu se ozívat proti tomu co píšete, protože to teď píšete jsou ve výsledku bludy.

A dám na příkladu vaší odpovědi, kdy jste napsal:

"zprostředkovaně vrah výsadkářů"

co zákon definuje jako vraždu?
Úmyslné usmrcení jiné osoby, ať nájemnou nebo přímou.
Ani zabití se nedopustil, vybral sice firmu, která to odflákla, ale jeho prvotním jednáním bylo pouze a jenom zisk, ne ošulit kvalitu.

Takže, může se napsat, že jeho jednání vedlo ke smrti výsadkáře, ale nemůžete napsat, že je vrah či že zabil. Ano můžu souhlasit, že by měl nést spoluzodpovědnost za to co nastalo, ale dnešní zákony tak jak jsou toto neumožňují, ale i přesto bych o něm nemohl nikdy npsat, že je vrah výsadkáře. I když bych mu za tu zakázku a co způsobila dal doživotí, přesto říkám, to co jste napsal je blbost a jestli takto zkratkovitě píšete o všem, pak se nedivím co za demagogii z vás leze...

Obrázek uživatele ePavel

To že si někdo dá do nákladů počítač pro syna, bych řekl spíše je problém nekontroly. Respektive, když bude mít někdo snahu, tak mu to dodaní i s penále. Na takovýto náklad prostě nárok nemá. Asi jako když si zaměstnanec nosí svačinu z domu a stravenky od zaměstnavatele odkládá na nedělní nákup...

---

Najeto 108.000 el. km. 14 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele to co jsi napsal ty tak to mě rozsekalo.

1) Takže kontrola přijde zkontrolovat OSVČ, že má počítač a ten tam je, jak prokáže, že je fakticky jenom jeho syna? Uvědom si, že OSVČ třeba elektrikář nemá provozovnu, kde by ho dal a ani není povinen ho v té provozovně mít, protože může dělat doklady doma v ložnici nebo kuchyni... Takže zkjontroluješ prd, pokud nebude mít povinost tam mít šmírovací program a jak každý kvičí z pokladnama, které se stejně dají obejít viz chorvatsko...

2) Jak to chceš zkontrolovat? Že s nima budeš chodit do restourace, jestli si fakt objednali za celou stravenku jídlo a ještě nedostali nazpět ani korunu co bys pak od nich chtěl vyučtovat?
A to že mají svačinu z domu dokazuje co? Že ti do očí řekne, že je zvyklí jíst hlavní jídlo až po práci a během dne má svačinu za své, tak jak mu jako zaměstnavatel dokážeš opak? Půjdeš sním po práci opět zkontrolovat, že si za to koupil ten oběd?

ePavle, stejně jako Radovan čtu o kontrole, kontrole, ale pokud jim nebudete stát za prdelí, zkontroluje akorát... A jak psal Radovan, že je to výchově, ale jak chcete vychovávat, když všichni okolo sebe vidí jak ti nahoře vydrbávají systém (a většina, ne menšina jak píše Radovan), jak chcete po těch lidech dole, aby se chovali jinak?

P.S. Já mám pocit, jako by jsi ty i Radovan žili posledních 20 let v jiném státě...

Obrázek uživatele ePavel

No mě zas udivuje tvoje suverenita.

1, tady jsem se pletl, v případě počítače to totiž od podnikatele podvod být nemůže. Stát ukládá povinnost podnikateli podávat nějaké dokumenty pouze elektronicky. Například kontrolní hlášení DPH. Na to abys mohl elektronicky něco podat, musíš mít počítač. Takže je to uznatelný náklad právě z tohoto důvodu. I kdybys na tom ale udělal jen to kontrolní hlášení a 99% času na tom pak syn pařil hry je to šumák a z hlediska zákona je vše v pořádku.

2, Neříkal jsem, že chci něco kontrolovat. Dle zákona stravenka náleží zaměstnanci pouze tehdy, je-li použita na stravování během pracovní směny. Tudíž nakupování potravin na stravenky je podvod ze strany zaměstnance.

Na příkladu Počítač vs. stravenky jsem chtěl jen uvést, že typický zaměstnanec, co nadává na živnostníky si nemusí uvědomit, že něco může být ve skutečnosti a dle zákona úplně obráceně, než tvrdí...

---

Najeto 108.000 el. km. 14 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne! To je presne dalsi koncept ktery spojuje tobe podobne. Asice ze zamestnavatel je vykoristovatel, ktery ma v prdeli mincovnu a nic nedela, jen zneuziva chudacky zamestnance, da jim mrzky plat a za jejich praci vyinkasuje tucny zisk. Mohl bych ti k tomu napsat esej, ale ve zkratce: zamestnancem se stava kazdy z vlastni vule, nikdo te nenuti, aby si vyrabel u pasu u Tesly, uvedom si to. Ty muzes jen podekovat ze ti Tesla dala praci u pasu. Schopni lide si praci nehledaji, ale vytari. Pokud nejsi schopen si praci vytvorit ani sam pro sebe, musis opravu "poprosit"(jit na pohovor) nejakeho schopnejsiho cloveka, ktery ti praci vytvori a nabidne za jeji splneni odmenu. Ty se pak rozhodnes jestli se ti vyplati jeho nabidku prijmout. To je vse. Pokud se ti zda ze si chudacek co ho sdiraji v praci za mrzky peniz, tak si jen idiot co nepochopil ze neni stredovek a z prace muzes kdykoliv odejit, dat vypoved. Ze mas ale rodinu a hypoteku a nemuzes si to dovolit? To je ale tvuj problem a demence, neodhadl si svoje moznosti a sam ses dostal do pasti, je to tvuj problem ktery se ted snazis hodit na ostatni , protoze to je to co lide delaji kdyz jsou zahnani do kouta. Takze ja si prace vsech popelaru a vyrobcu pastik a delniku u pasu vazim, jsou to lidi co sou potreba a jsem rad ze oni jsou spokojeni s tim co delaji, protoze vi ze to je limit jejich moznosti.

jj, ten respekt k zamestnancum z prispevku primo cisi...

Obrázek uživatele Jolinar

proc to tedy nezmenite? Kritizovat umi kazdy... Proc nezamestnate sam par lidi? Vazne, proc?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Treba proto, ze nema zaludek byt takove hovado aby na trhu obstal. Uz dlouho to neni o slusnosti a umu, ale o tom koho ojebu vice a hloubeji. A to na strane zamestnance, spolecnika, statu i zakaznika. Bezohlednost a sebestrednost vitezi. Kdo takovy neni, prodava sve telo nebo psychiku za mrzky peniz, ktery mu nezveda kufr.

Se mi zdá že E-ryc bude jen nějaký troll z hovinky.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale pohádky píšeš, tady někteří začali místo faktů dokazovat oponentovy, že nemá pravdu "asi nebudeš podnikatel tak víš kulové, raděj sem nepiš svůj názor", místo toho aby napsali proč se němá pravdu.

A pak přešel na podstatu "proč je zaměstanenc méně než podnikatel", ale místo důkazů jenom slíší "proč sem píšeš loosře, ty ubohej človíčku od pásu", fakt argumentačně na úrovni.

Pro mě to jenom dokazuje, že ty co toto píšou, nebudou "ti podnikatelé", ale budˇzaměstnaci co závidí nebo OSVČ co se má za podnikatele i když je na stejné úrovni jako ten zamestnanec, ale vté TV mu Kalousek řekl, že je páteř národa, ten podnikatel...

Fakt nemá cenu s lidma jako vy co místo argumentů píšou "jsi zaměstnanec, nevíš nepiš" cenu debatovat...

Obrázek uživatele Jolinar

nechapu tu logiku... proc by na ne mel nekdo vydelavat?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak se odstehuj do Osoblahy, zajdi do hospody a uvidis. Rozhodne tam nebudou sama netahla jak se snazis vytvorit vseobecny dojem. Jsou tam stamgasti, kteri prijdou aby jim doma nehrablo, daji jedno a kdyz nikdo nic nepotrebuje zitra udelat, jdou domu. Jestli nezmenis postoj, bude se 48 opakovat. Na zdravi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-D

nechaj, on žije zo vzduchu. narodil sa ako Já Kerel první, hlava pomazaná. čo ho je do toho, že elektrina do jeho Tesly S ktorú nevlastní, musí byť lacno vyrobená, sama, len tak.. sama distribuovaná.., že rožok a paštika čo si pravé kúpil, sa sama, urobila.. len tak.. a aj tie smeti pred domom, sa same, len tak, odniesli, oni ked pre ne pridu, este o nich oprie svoj opovrhujuci zrak, kopne do nich, povie im zerte si to, a odpluje si.. vy chudaci, ani na Teslu S nemate, a smrdite mi tu s nakladakom, spiny, fuj..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla je firma jako každá jiná a pokud je po ní tak obrovská poptávka a na trhu není nikdo s podobným elektromobilem tak si Tesla může dovolit zvýšit cenu. Budoucnost ukáže. A jaké má Tesla investice? Rozjíždí komplet novou továrnu i když je to velmi mladá společnost na rozdíl od zaprděných automobilek, které nemají koule se do podobného projektu pustit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Model 3 už je několik let ve vývoji, prototypy už se dávno prohání i třeba jen uvnitř továrny ;)

Jezdící prototyp bude možné vidět 31.3.

http://fortune.com/2016/03/16/teslas-model-driveable-prototype/

PS. Tuším že Amazon jede ve ztrátě doteď, to číslo nic neznamená.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články