Seat Ibiza 2009 Ecomotive

Nový Seat Ibiza Ecomotive se spotřebou 3,7 l

Nová generace Seatu Ibiza (2009) je na tuzemském trhu již několik měsíců k mání. V porovnání s předchůdcem nepatrně povyrostla, vůz překročil o 5 cm hranici čtyř metrů na délku. Povedený je ovšem zejména design vozu, jehož exteriér i interiér působí skutečně atraktivně. Nyní se automobilka patřící do koncernu VW nechala slyšet, že za měsíc bude na španělském trhu k dispozici také verze Ecomotive. Ta si sice ponechává motorizaci z předchozí generace, ale přesto bude ještě o něco „čistší“.

Nová Ibiza v kombinaci s dieselovou čtrnáctistovkou o výkonu 80 PS dosahuje kombinované spotřeby 3,7 l/100km, přičemž emise činí pouhých 98 g/km. Pro Španělsko byla určena cena v přepočtu 380 tisíc korun. Přesně tolik stojí nyní na českém trhu verze s motorem 1,4 TDI DPF (80 k) bez úprav Ecomotive, jejíž hodnoty spotřeby a emisí jsou vyšší o jeden litr, resp. 20 g/km.
Pokud tedy přijde Ibiza Ecomotive 09 na tuzemský trh za cenu podobnou té Španělské, bude jistě zajímavou volbou.

Seat Ibiza Ecomotive

Nejzelenější vůz Německa: Seat Ibiza Ecomotive

Alespoň tak praví Verkehrs-Club Deutschland, který sestavil žebříček vozidel s nejvyšším přínosem pro životní prostředí. První místo si Ibiza vysloužila díky úspornému 1,4l motoru o výkonu 80 koní. Ten v kombinaci s aerodynamickými úpravami, odlišným zpřevodováním a pneumatikami s nižším valivým odporem, což je vše důsledkem značky Ecomotive, dosahuje v kombinovaném cyklu emisí 99 g/km při spotřebě 3,8 litru benzínu.

Zajímavé hodnoty. Otázkou ovšem zůstává, proč nejsou výše zmiňované úpravy samozřejmostí.