Švédské podnikatelky vymyslely neviditelnou helmu

Jan Horčík - 10 Listopad 2013

Dvojice švédských podnikatelek navrhla a vyvinula věc, na kterou cyklistická obec čeká jako na smilování: neviditelnou helmu. Zní to jako nějaký hoax, ale věřte, že není a nápad dvou odvážných vývojářek je skutečně překvapivě geniální! Více na videu v článku.auto Hovding neviditelná cyklistická helma na kolo

Švédská cyklistická helma Hövding splyne s vaším outfitem jako chameleon
foto: Hövding

Konec nepohodlným ufonským cyklistickým helmám přichází ze Švédska, překvapivě od dvou chytrých žen. Jejich cyklistické helmy Hövding jsou při jízdě na kole téměř nepostřehnutelné, ale přesto nabízejí vyšší bezpečnost než helmy klasické ("ufonky").

Nebudeme prozrazovat na jakém principu helma funguje, protože jde o skutečně skvělý nápad a technicky velmi zajímavé řešení. Pokud to chcete vědět, podívejte se na video výše!

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vaše starosti a ministerskej plat 8-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ako uz vyssie pisali, obavam sa o cenu, inak nieco podobne uz vymyslalo BMW pre motorkarov

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ma to zrejme zabudovany G-senzor, pripadne viac takychto senzorov. Aby take nieco fungovalo spravne, muselo by sa to robit pre kazdeho na mieru. Osobne skor myslim, ze vynalezkyne skor "schudobneju" kvoli mnozstvu sudnych sporov (ide predsa o zdravie), ako zbohatnu na tomto vynaleze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už vidím, jak si to někdo v letě zapíná kolem krku. Tohle bude mít uplatnění max pro popojíždění po městě, kde se člověk pohybuje malou rychlostí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já spíš vidím problém v tom, že může docházet k nafouknutí helmy při nějakém běžném prudším pohybu. Je to helma na jedno použití - po nafouknutí musí do servisu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výborný nápad. Pro pochybovače: I materiál klasické helmy po letech provozu degraduje díky UV záření. mělo by se tedy počítat s tím, že běžně provozovaná helma by se měla vyměnit cca po pěti letech používání, kdy materiál už degradoval natolik, že není možno zaručit původní kvalitu. Zde my měla dostačovat výměna nebo nabití baterie, případně výměna pyropatron. Dále se také domívám že toto nebude fungovat pricipielně stejně jako airbag v autě, tzn. k nárazu hlavy nedojde v okamžiku kdy se polštář vyfukuje, ale právě že by k nárazu hlavy mělo dojít v okamžiku, kdy je polštář "helmy" dostatečně vytvrzen tlakem a tím tedy by mělo dojít i k onomu plošnému rozložení nárazu. Ze záběru není vidět dopad celý, ale mohlo by se dokonce počítat s řízeným "protržením" v okamžiku dopadu a tím odebrání části energie dopadu do výfuku natlakovaného plynu. Co se týký protržení "polštáře o ostrý předmět, tak existují takové látky, které jsou v podstatě "neprotržitelné".
Jediné co tedy bude pravděpodobně dosti náročné bude cena této helmy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nemyslim ze servis bude prekazkou, sam si viem predstavit kupit dve taketo "helmy" svojim dievcatam, skor sa zamyslam ako to realne ochrani hlevu pri naraze do tvrdych predmetov.

Airbag v aute funguje tak, ze hlava narazi na airbag. Teda to mekeho. Ale tu je princip iny, neotvori sa aurbag na zemi do ktoreho narazi hlava, otvori sa airgab na hlave ktory narazi do nejakeho predmetu. Tu si myslim že tvrda helma ochrani daleko daleko viac ako vankúšik, ktorý sa moze lahko pretrhnut.

Mne sa tato myslienka moc nepaci :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tiez sa mi to nepaci. cim je system zlozitejsi, tym je potencialne poruchovejsi. a aby som este aj v cyklo"helme" menil pravidelne baterky, to fakt nie. navyse pevna helma fumguje tak ze rozklada bodovy tlak na celu hlavu. ako tento vankus zabrani rozrazeniu hlavy ked narazi na ostry kamen ci obrubnik?
v aute sa nachadza mnozstvo diagnostiky a prehliadok, kto a ako bude kontrolovat funkcnost tohto airbagu aby v pripade potreby zafungoval aspon tak ako je to mienene?
a dalsia vec, nosit okolo krku hruby vak mi nepripada omnoho pohodlnejsie ako nosit helmu. nehovoriac o cyklistike v tropickych horucavach :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Airbag pro cyklistu.

Idea je to parádní a určitě to spoustě lidí pomůže. Jen se obávám o cenu a životnost takovéhoto zařízení.
Normální helma prakticky nevyžaduje kontrolu - klidně bude ve stejném stavu i za 10 let.
Tohle ale bude potřebovat kvalifikované kontroly každý rok (kdo mi nevěří ať se zamyslí, proč se požadují kontroly hasících přístrojů, kontroly komínů atd.). Takže se dostaneme do paradoxu, kdy helma bude dražší než celé kolo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Airbagy v autě někdo pravidelně kontroluje? Akorát se musí kontrolovat nabití baterie elektroniky - u auta je zdroj vždy aktivní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

airbag v aute je skonstruovany ako "sealed" - teda nie je vystaveny akejkolvek manipulacii ci zasahu, poveternostnym vplyvom, ohybaniu a pod. Helma je pevny kus niecoho, bez pohyblivych casti, To je zakladny rozdiel.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group

Newsletter