SOUTĚŽ: Vyzkoušejte si, co byste dělali při havárii jaderné elektrárny!

Ve spolupráci s Reactor Meltdown přinášíme soutěž o 5 vstupenek na unikátní únikovou hru, která vám umožní zažít dobrodružství v jaderné elektrárně.

Soutěžte a vyhrajte jeden z pěti vstupů do únikové místnosti Reactor Meltdown v Praze!
foto: Reactor Meltdown

UPDATE 31.7.2017:

Děkujeme všem účastníkům soutěže o jeden vstup do únikové místnosti Reactor Meltdown. Správných odpovědí (b) Aby nebylo přerušeno chlazení reaktoru) se nám sešlo nakonec víc než dost, a tak jsme místo 5 výherců vylosovali dokonce osm! Výhry jim už byly odeslány na email a my tímto ještě jednou gratulujeme.

Výherci jsou:

Tomáš Starý
Marek Lazor
Karel Schweitzer
Jana Antošková
Pavlína Švihlová
Tomáš Dušek
Lukáš Polák
Petr Havránek

Nová úniková hra Reactor Meltdown nabízí prohlídku jaderné elektrárny v samém centru Prahy. Zkušený průvodce vás provede všemi zajímavými částmi elektrárny, ukáže a vysvětlí začátečníkům základní principy fungování a pokročilým zájemcům předvede vyspělé technické vybavení.

Úniková místnost Reactor Meltdown

Bylo by velmi nemilé, kdyby se během prohlídky náhle něco zvrtlo, že? A právě takový pocit zažijete v únikové hře Reactor Meltdown!
foto: Reactor Meltdown

Hra vhodná pro všechny dobrodruhy, od malých po velké, ale nejvíce si ji užijí ti, co mají rádi jadernou tematiku. Řeší se nejlépe ve 2 až 4 hráčích, časový limit je 90 minut. Nečekejte směsku nesouvisejících šifer a křížovek!

„Elektrárnu jsme budovali s cílem být lepší, než únikové hry, které jste mohli poznat doposud,“ vysvětluje Richard Bayer, provozovatel místnosti.

SOUTĚŽ

Princip soutěže o 5 vstupů je jednoduchý. Pošlete na email redakce@hybrid.cz správnou odpověď na následující soutěžní otázku:

Jaký je nejpodstatnější bezpečnostní důvod pro zásobování elektrárny elektrickou energií zvenčí nebo z nouzového zdroje za odstávky?

a) Aby byl generátor s hlavní turbínou udržen v nepřetržitém chodu
b) Aby nebylo přerušeno chlazení reaktoru
c) Aby svítila světla na chodbách

Z odpovědí obdržených do půlnoci neděle 30.7.2017 vylosujeme 5 výherců, kteří obdrží po jednom vstupu zdarma. Každý vstup platí pro 2 až 4 osoby. Výherce ohlásíme na webu a Facebooku Hybrid.cz příští pondělí.

Adresa: Panská 6, Praha 1 (jen 350 metrů od Václavského náměstí, parkování obtížné, lepší doprava MHD; nejbližší zastávkou metra je Můstek).

vlastní

43 Comments on “SOUTĚŽ: Vyzkoušejte si, co byste dělali při havárii jaderné elektrárny!”

  1. Docela by mne zajímalo, jak se skupinky co tohle absolvovaly,
    Docela by mne zajímalo, jak se skupinky co tohle absolvovaly, postaví k budoucnosti JE v ČR. Tedy zda jim dojde děsivá síla jaderné reakce. Po Černobylu (který mi málem zajistil jako vojáčkovi v masce někde u Váhu ostré cvičení) a Fukušimě (tehdy nejbezpečnější JE světa) jsem osobně z jaderné energetiky zcela vyléčen. Nemíním podporovat tunelování státního rozpočtu výstavbou, poté zvýšením cen elektřiny po spuštění a následnou sanaci škod po případné havárii opět státem. O dalším tunelu v podobě budování úložište odpadu se ani nebavím. Jsem ochoten trpět provoz stávajích jaderných bloků, za podmínky zrušení exportu 30% výrobené energie a uzavření starých uhelných elektráren. Z ušetřených peněz na výstavbu JE se hravě doplní energetický mix o VE, podpoří montáž solárů v místě spotřeby, a rázem jsme někde jinde. To by ovšem vední státu muselo mít víc úcty k přírodě a zdraví lidí, než k všemožným lobbistům.

      1. To je přeci už nějakou dobu překonaná hloupost.
        To je přeci už nějakou dobu překonaná hloupost. Potřebujete ne zálohu, ale akumulaci. Pokud řešíte výrobu a spotřebu na jednom místě spolu s akumulací, tak se dostáváte mimo tento přežitek. Když na ostrově s kombinací větrné, solární a vodní energie dnes potřebují pokrýt jen 5% spotřeby, tak co by proboha dělali se 100% zálohou?

        A nemusíme chodit tak daleko. Po skoro 3 měsících žena včera zapnula na večer náš plynový kondenzační turbokotel. Kvůli ohřevu teplé vody na mytí. Protože počasí nám nepřálo a střídavě už třetí den lilo, byť tedy povětšinou za jasné oblohy. My máme ohřev vody solární, tedy sluncem, které musí svítit a ohřát kapalinu v solárním kolektoru a ta pak ohřeje vodu v bojleru. Kdybychom měli už nainstalovaný plánovaný bojler s ohřevem přebytky z fotovoltaiky, která stále i v dešti dávala 20% výkonu, tak jsme ho nemuseli zapínat vůbec.

          1. Nic složitého, běžné obchodní označení pro kotle, co
            Nic složitého, běžné obchodní označení pro kotle, co nemají klasický komín, ale ventilátorem řízené natahování vzduchu a vypouštění spalin. Obvykle řešeno dvouplášťovou rovnoběžnou trubkou přes fasádu mimo dům. Středem odchází spaliny, kraji dvouplášťové trubky se nasává vzduch ke kotli. Může to být i ve svislé variantě a vypadat jako malý komínek, tak to mám třeba já. Protože kotel visí na vnější zdi a nad koupelnou je hned valbová střecha.

      2. Je to naopak, je nutno držet zálohu minimálně ve výši
        Je to naopak, je nutno držet zálohu minimálně ve výši největšího zdroje v síti, což je Temelín. Aby při jeho výpadku síť nezkolabovala. Donedávna jednou z těch záloh byla u nás v Ústí nad Labem Teplárna Trmice, kde dostávali velké peníze za „kotle v pohotovosti“, které startovali jen při nečekaném výpadku Temelína.

      3. Máte tam chybu, s jadernými elektrárnami to ještě dlouho
        Máte tam chybu, s jadernými elektrárnami to ještě dlouho nepůjde, pro OZE musíte mít schopnost akumulace, vysoký instalovaný výkon a hlavně zdroje které jsou schopné měnit svůj výkon velmi výrazně v řádu hodin, což JE ani náhodou nejsou, respektive to zkracuje životnost, ledaže by se našel způsob jak regulaci přenést na tu část kde je výměna komponent násobně levnější, možná a třeba i rychlejší. To znamená na druhý okruh.

        U nás by třeba zhruba 20GWp FVE + asi 60-80GWh akumulace (máme s bídou 2.5GWh) bylo sto pokrýt stejný podíl jako JE v současnosti. Pokud se k tomu nainstalují VtE a zahrnou současné další OZE, které dodávají asi 10% energie, pak by se snad dalo dostat na 50-60 % dodávky EE z OZE. Pokud by se správně nastavily mechanismy, dalo by se to zvládnout za 10-20 let. Ale muselo by se chtít.

  2. tyoe co je to za kraviny?? Dokovany s Temelíkem sou celkem
    tyoe co je to za kraviny?? Dokovany s Temelíkem sou celkem moderní. Ale v germánii máte 20 atomovek ze 70tých minulýho a ve franciji dalších 40. To jsou 50 let starý herky. Věčně fouká západní vítr od atlantiku do český díry. Stačí jedna jediná bumbác a šance jak přežít je jen zalést si hlouběji :)))))) páč na stíhačku nemáte, vy jste češi vy jste nej vy nejlépe hrajete hokej :DDDD

    1. Nejslabsi clanek v bezpecnosti JE je vzdy obsluha. Viz
      Nejslabsi clanek v bezpecnosti JE je vzdy obsluha. Viz Cernobyl. I kdyz jsou nemecke JE starsi, neznemena to ze nejsou moderni. Behem te doby se leccos vymenilo a doplnila se moderni technika. Ten beton je casem pevnejsi, tak take neni problem. Samozrejme ze s poctem JE riziko narusta. Na celem svete je ca. 450 JE. Jsou tam staty kde nejsou tak dusledni. Kdo vi kdy a kde to zase „bouchne“. Zemekoule neni zase tak velka ze by jsme se tomu vyhnuli. Behem tydnu to je vsude.

    1. Zapomněl jste zakrýt okna novinami (nikdy jsem neslyšel
      Zapomněl jste zakrýt okna novinami (nikdy jsem neslyšel konkrétně jak, nejspíš asi přichytit lepící papírovou páskou) a zapomněl jste za terénní vyvýšeninou čelem k zemi. Ale někteří oponenti tvrdili, že je lepší hlavou k směrem k výbuchu. Taky jste zapomněl na IPCHO (improvizovaná protichemická ochrana – vztahuje se i na jaderný výbuch), hlavně pláštěnku na sebe a igelitové pytlíky na ruce i nohy a dýchací masku na hlavu. Kdo si to zkusil, pochopí, že se v tom víc jak dvacet minut nedá vydržet…

        1. bych se vás prosím pěkně jako zkušenýho elektromobilistu
          bych se vás prosím pěkně jako zkušenýho elektromobilistu chtěl zeptat, věděl byste kdepak mezi Prahou a Hradec Králové a Jeseníkem cca 140 km by šlo rychlonabít nebo alespoň přidobít NISSAN LEAFa z půjčovny? tzn. že nemám registraci čez ani jiných a vytvářet ji na tu chvilku nechci tzn platba kreditkou a podobně… A japak to chodí u tý rychlodobíječky NISSANu v Pardubicích??

            1. dík, EVMapu už studuju, BBQ house na jeden zátah obě trasy
              dík, EVMapu už studuju, BBQ house na jeden zátah obě trasy by snad měl jít. LEAF dá včetně dálnice tak 130 až 150km říkají. V případě akcelerací uvažuju přidobití hned u D11 Poříčany inChaNet od pana Kubiše

              evmapa.cz/poricany-inchanet-benes-a-lat

              případně pojistku u vás Nechanice dík 🙂 každopádně nejste na evmapa.cz …

              V případě 2 denní mise s přespáním HK/Jaroměř ovšem cesta do Jeseníku začíná být zajímavá, protože bych to viděl na Chademo nádraží HK ČEZ čip TredPark v ceně půjčovného jako START a potom buď jeden zátah do Jeseníku což při cestě kopečkama a určitě neudržím nohu v klidu 🙂 vidím bledě, takže ještě něco mezi hledám 🙂

                1. no uvidím D11 90tkou bych se musel krotit, to vidim tak
                  no uvidím D11 90tkou bych se musel krotit, to vidim tak 110-130 😉 no zážitek každopádně hlavně nepříjít o štávu kde není nabíječka, každopádně dík 🙂

                2. jak to funguje u toho BBQ Smokehouse – inChaNet
                  jak to funguje u toho BBQ Smokehouse – inChaNet

                  evmapa.cz/bbq-smokehouse-inchanet

                  na stránkách nic nevidím, to je 24/7 provoz??
                  a platba není, píšou Zatím zdarma s registrací EVmapy počítám že?

                  inchanet.cz/

                3. Funguje to automaticky, 24/7. Je to normální nabíječka,
                  Funguje to automaticky, 24/7. Je to normální nabíječka, podle všeho to zatím není třeba ovládat přes EV mapu.

                4. tak to je fajne, to je v současnosti nejlepší varianta
                  tak to je fajne, to je v současnosti nejlepší varianta dobíjení : chademo s vlastním kabelem a bez registrace zdarma. Jako konzerva ještě placení bezkontaktní či pinovou kreditkou bych uznával jako pohodový nabíjení 🙂 Ale zajímalo by mě: jak LEAFa dobiju z domácího rozvodu 3fáze 400V 5ti kolík? Potřebuju na to nějaký kabel že? Je součástí půjčenýho LEAFa ??

                5. Naa to je potřeba wallbox, lze i přenosný. Typ 2 zásuvky a
                  Naa to je potřeba wallbox, lze i přenosný. Typ 2 zásuvky a konektory jsou totiž elektronicky řízený, aby v případě, když se nenabíjí, neobsahovaly elektřinu.

                6. jaký jsou možný nouzový řešení když přeženu nožní
                  jaký jsou možný nouzový řešení když přeženu nožní masáž plynovýho pedálu a ocitnu se v situaci Jeseník řekněme dojezd pár kilásků a nabíječka 20km daleko 🙂 Zažil ste to už někdo? Má to 1,5 tuny, posilovač brzd by měl fungovat že? takže stačí zařadit N jako neutrál a už ste LEAF někdo někdy táhnul na laně?? 🙂 Dá se to vytáhnout 85kW fosilem do kopce???

                7. Z kopce to auto nežere. Tahat to auto jde, ale opatrně,
                  Z kopce to auto nežere. Tahat to auto jde, ale opatrně, protože rekuperace není stavěná na dlouhé prudké nabíjení. A v manuálu to vysloveně zapovídají. Na každé benzínce mají zásuvku…

                8. Kolega nepsal o rekuperaci ani čárku (tahat do kopce na
                  Kolega nepsal o rekuperaci ani čárku (tahat do kopce na „neutrál“).

                  A slova „prudké“ a „dlouhé“ se trochu vylučují, ne?

                  Pokud by chtěl někdo nabíjet tažením na laně, tak ať si nechá v baterii alespoň 1%. T.j. dokud vše funguje (posilovače, elektronika).

                9. nemyslel jsem samozřejmě rekuperovat taháním LEAFa fosilem
                  nemyslel jsem samozřejmě rekuperovat taháním LEAFa fosilem na laně 🙂 to bych se skoro prázdnou baterkou si moc nepomohl. Myslel jsem jestli je schopný 85kW fosil utáhnout 1,5 tuny LEAF (má pár % v baterce na funkci posilovače brzd a řízení) na nejbližší dobíječku, kam by LEAF už nedojel. Jestli ho utáhne i do kopce? Si říkám že 85kW bude slabý, že by to chtělo asi něco silnějšího tak 120kW či 150kW… Může lehčí auto tahat těžší auto??

                10. Musíš naložit stopaře 😀
                  Musíš naložit stopaře 😀

                11. Chceš Leafa tahat do hodně velkých kopců (stoupání)?
                  Chceš Leafa tahat do hodně velkých kopců (stoupání)?

                12. :)) no na Praděd ne samozřejmě ale tak nějaký průměrný
                  :)) no na Praděd ne samozřejmě ale tak nějaký průměrný kopeček. Zatim sem tahal 1,2tunovýho fosila 75kW fosilem po rovince si vzpomínám a měl docela dost. Takže jak tak nad tím přemýšlím tahat 1,5 tuny 85kW a ještě k tomu kopečky to asi nepujde. To pak je na odtahovku sakra práce 🙂

                13. na youtube se da najit video, jak nejaky anglican tahne jeden
                  na youtube se da najit video, jak nejaky anglican tahne jeden Leaf druhym. Ale je pravda, ze to vypadalo spis na krajinu typu placka.

                14. hmm tak to je supr 10.000 za kabel nj ten je
                  hmm tak to je supr 10.000 za kabel nj ten je drahý

                  inchanet.cz/products.html

                  ted sem se dozvěděl že v LEAFu TrendPark je součástí kábl 400V 5ti kolík tak snad jinak se pojede přes noc 220V 😉

Napsat komentář