Škoda Octavia G-TEC: šetrná alternativa ujede na na stlačený zemní plyn až 500 km

redakce - 30 Červen 2020

Nová Škoda Octavia G-TEC bude uvedena na evropský trh na podzim letošního roku. V porovnání s benzinovým motorem nabízí asi o čtvrtinu nižší emise.Škoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-TEC
foto: Škoda

Díky zásobníkům zemního plynu s kapacitou 17,33 kg nabízí Škoda Octavia G-TEC dojezd až 500 km (WLTP) při provozu na zemní plyn.

V kombinaci s benzinovou nádrží o objemu 9 l se dojezd zvyšuje o dalších 190 km. Škoda Octavia G-TEC tak nabízí celkový ideální dojezd na jedno natankování všech nádrží přes 700 km.

Vůz využívá benzinový motor pouze v případě, kdy vůz startuje po doplnění zemního plynu, pokud venkovní teplota klesne pod -10 °C nebo pokud jsou zásoby zemního plynu natolik vyčerpány, že tlak v nádrži klesne pod 11 barů.

Charakteristickými znaky vozu Octavia G-TEC jsou specifický vzhled virtuálního kokpitu a plaketa G-TEC na zádi. Objem zavazadlového prostoru činí 455 l u verze liftback a 495 l u verze kombi.

Auto se dodává s motorem 1,5 TSI o výkonu 96 kW. Pracuje velice úsporně, mj. díky proměnnému časování sacích ventilů, které umožňuje chod v takzvaném Millerově spalovacím cyklu. Spotřeba činí 3,4−3,6 kg CNG/100 km při provozu na zemní plyn a 4,6 l/100 km v benzinovém režimu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Anonym123

Vůz využívá benzinový motor pouze v případě, ...
to má dva motory?

Škoda? Díky nechci.
https://www.autorevue.cz/i-skoda-octavia-propadla-v-losim-testu-spravnou-cestu-ji-musela-ukazat-corolla

Se závažím v podobě nádrží na CNG to bude určitě ještě horší.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

a nemáte kde zaparkovat kvůli bezpečnosti ... pro nechytré dobrý :)

Škoda, že naše legislativa háže CNG a LPG do jednoho pytle, protože v zásadě je problematické jen LPG, které je těžší než vzduch a proto do podzemí nesmí. U CNG tento problém není.
Takže nechytré jsou spíš předpisy.
Zajímalo by mě, jaké vozidlo bych tedy měl vlastnit, abych byl podle Vás chytrý (LPG ani CNG nevlastním)

díky za info

za mě jedině EV, a to Tesla, jinak stará auta, ty jsou spolehlivá :-)

bezpečnost a podzemní garáže u EV? No hasiči si to nemyslí, když pořizují kontainery ve kterych to máčí dny, než "dohoří" :D

Ale jasně LPG a CNG není bezpečné :D

lži, fosilní auta dle statistik hoří 10x více pravděpodobně ;)
např. nedávno někdo zapálil Teslu, celá shořela, ale baterie nevzplanuly, lháři :)

výjimka potvrzuje pravidlo, nauč se vzdělávat a nedezinformuj/nelži jako ČT a Bakala :)

Tak zalezi, nekdo parkuje v podzemi denne, nekdo mozna jednou za rok.... v privnim pripade je pak CNG dost zasadni problem, v druhem snadno resitelna drobnost....

myslím, že je i zásadní/pohodlné občas jet na nákup do garáží :)

No jak rikam, rozhodne ne kazdy bydli na takovem miste, kde na nakup parkuje v garazi. Ja jsem treba 6 let neparkoval v podzemi vubec (ani prace, ani nakupy) s vyjimkou napriklad jednorazovky na dovolene. Ted naopak parkujuv podzemi denne (i kdyz bych nemusel, je tu i venkovni parkoviste) plus i jedno OC ma jen podzemni garaz....

Mam ujeto 180 tis. km. Na každém kilometru šetřím 1,40 oproti starému autu. Tzn. za pět let mám ušetřeno přes 200tis korun. To mně za občasný zaparkování na střeše OC vůbec nevadí :) Navíc, třeba v Ikea mají vyhrazený místa pro LPG a CNG u vchodu :)

---

CNG Golf VII 2015 - Komplet sada elektrického nářadí Ryobi - elektrická sekačka na trávu na stejné AKU - el. kolobežka Segway na venčení psa. 3000 km v eGolfu, Fiatu 500e, BMW i3 a 1500 km v TESLE S P75. Hned jak bude možnost kupuju ojetou Teslu pro sebe a Fiátka 500e pro přítelkyni. Dešťovka ve fáz ...

musíš i počítat počáteční vyšší náklady, máš to tam?

Nebyly vyšší náklady. Kuipoval jsem to v Highlinu, a tam rozdíl mezi dízlem v Highlajnu a CNG highlajnu byl minimální. A highline bych kupoval stejně. Takže CNG motor byl cca o 20 tisíc dražší. A první roky jsem jezdil za 60-80 halířů. Nyní po lednovém navýšení spotřebky (žlutej Babiš nechce slyšet o ničem jinym než co jezdí na řepku) už jezdím za 0,90-1,20. Ale stále o víc jak korunu levnění než staré auto.

---

CNG Golf VII 2015 - Komplet sada elektrického nářadí Ryobi - elektrická sekačka na trávu na stejné AKU - el. kolobežka Segway na venčení psa. 3000 km v eGolfu, Fiatu 500e, BMW i3 a 1500 km v TESLE S P75. Hned jak bude možnost kupuju ojetou Teslu pro sebe a Fiátka 500e pro přítelkyni. Dešťovka ve fáz ...

Ale nafta jezdi za 1,30 Kc tak jakej rozdil koruna Km?

..ale předchozí auto mně jezdilo za 2,40,-
A jak řikám, před pěti lety se jezdilo max za 0,70,-

---

CNG Golf VII 2015 - Komplet sada elektrického nářadí Ryobi - elektrická sekačka na trávu na stejné AKU - el. kolobežka Segway na venčení psa. 3000 km v eGolfu, Fiatu 500e, BMW i3 a 1500 km v TESLE S P75. Hned jak bude možnost kupuju ojetou Teslu pro sebe a Fiátka 500e pro přítelkyni. Dešťovka ve fáz ...

ok, díky :-)
jinak náklady na servis/závady stejné jako u normal fosilů?

Zatím jen oleje, svíčky. Na 160tis. kotouče/desky vzadu, na 170 desky vpředu.

---

CNG Golf VII 2015 - Komplet sada elektrického nářadí Ryobi - elektrická sekačka na trávu na stejné AKU - el. kolobežka Segway na venčení psa. 3000 km v eGolfu, Fiatu 500e, BMW i3 a 1500 km v TESLE S P75. Hned jak bude možnost kupuju ojetou Teslu pro sebe a Fiátka 500e pro přítelkyni. Dešťovka ve fáz ...


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil