Siemens představuje novou lokomotivu Vectron Dual Mode, která může fungovat jako elektrická i motorová

redakce - 19 Září 2018

Na celosvětově největším veletrhu železničních technologií – InnoTrans 2018 v Berlíně – představuje společnost Siemens Mobility novinku mezi lokomotivami. Vectron Dual Mode může být provozován jako motorová i jako elektrická lokomotiva. Vectron Dual Mode je kombinace motorové a elektrické lokomotivy. K objednání bude od konce září 2018.

Vectron Dual Mode je kombinace motorové a elektrické lokomotivy. K objednání bude od konce září 2018.
foto: Siemens

Na elektrizovaných úsecích trati je nová lokomotiva poháněna elektřinou, což šetří palivo a zároveň snižuje náklady na údržbu i zatížení životního prostředí. Na úsecích bez trakčního vedení je poháněna spalovacím motorem. Koncepce lokomotivy Vectron Dual Mode přináší provozovatelům vysokou užitnou hodnotu po celou dobu její životnosti. Lokomotiva je určena pro nákladní dopravu v Německu a lze ji objednat již od konce září 2018.

Německá železniční síť je v současnosti zhruba ze 60 % elektrizována. V Česku je to asi třetina. Po částečně elektrizovaných relacích jsou dosud vlaky dopravovány buď v celé trase motorovou lokomotivou, což zvyšuje provozní náklady na energii i údržbu, nebo jsou lokomotivy v průběhu cesty měněny, což snižuje produktivitu a zvyšuje investiční náklady.

S novou duální lokomotivou od společnosti Siemens Mobility mohou být úseky bez elektrizace překonány, aniž by došlo k výměně lokomotiv. To přinese ve srovnání s použitím tradiční motorové lokomotivy v celé délce jízdy vlaku velký ekonomický efekt, neboť elektrický provoz je výrazně levnější, než naftový. Zároveň budou městské aglomerace a velká města, kde již je železniční síť elektrizovaná, ušetřena od emisí výfukových plynů a hluku.

Lokomotiva Vectron Dual Mode využívá osvědčené komponenty platformy lokomotiv Vectron. Je řešena pro rozchod koleje 1 435 mm a má hmotnost 90 tun. Lokomotiva je určena pro střídavé napájecí napětí 15 kV a je vybavena vlakovým zabezpečovacím zařízením PZB. V obou provozních režimech (naftovém i elektrickém) dosahuje trakční výkon na obvodu kol 2 000 kW. Palivová nádrž lokomotivy má objem 2 500 litrů, nejvyšší provozní rychlost činí 160 km/h.

Lokomotiva Vectron Dual Mode vytváří zajímavý protějšek k elektrickým lokomotivám Vectron AC s modulem Last mile. Ten obsahuje spalovací motor, který elektrickým lokomotivám umožňuje provoz nízkým výkonem i na kolejích bez trakčního vedení (například na vlečkách a v přístavech).

Nový princip naopak umožňuje motorové lokomotivě odstavit na traťových úsecích vybavených trakčním vedením spalovací motor a využívat ekonomických i environmentálních výhod liniového elektrického napájení. A to plnohodnotně, při nesníženém výkonu a rychlosti.

Kromě obvyklého pojetí čistě elektrické a čistě motorové lokomotivy jsou tak v rodině Vectron i dvě neobvyklé lokomotivy: elektrická, která umí jezdit i na kolejích bez trakčního vedení, a motorová, která dokáže při jízdě na elektrizovaných tratích tiše využívat levnější a čistší energii z trakčního vedení.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2000kw,a není to málo Antone Pavloviči?
Předpokládám, že těch 2000kw výkonu je v motorové trakci a v elektrické to bude standartních 6400kw.
Nicméně, u Siemense neobjevili Ameriku.
Takové lokomotivy již má v portfoliu např. Stadler ve svém Španělském závodě.
Takzvané Last mile moduly, tedy lokomotivy se slabším dieselem a plnohodnotnou elektrikou, vyrabí i Bombardier v Německu a Polská Pesa.
Dá se předpokládat, že od Siemense to bude mít vysokou kvalitu a provozuschopnost. Ano, lokomotiva je určena pro provoz pouze v Německu a Rakousku. Tedy tam, kde je vlakový zabezpečovač PZb.
Co na to říct? Zejména Německým a Rakouským železničním firmám tato lokomotiva sníží provozní náklady a samozřejmě zvýší zisk.

Mám od Siemense lednici a to žádná vysoká kvalita není.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Nebyl by lepsi ten koncept s pridavnou baterii misto dieselgeneratoru?

http://www.hybrid.cz/oebb-siemens-vyvijeji-regionalni-elektrickou-lokomotivu-s-pridavnym-akumulatorem

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Noo tudle potvoru bysme počebovali do Trutnova na expres Prágl-Ťunťov a z5t do díry :)))) To je katastrofa 50 let furt přepřahat f Jaráku soudruzi !! :))

Jak za císařpána když natáhli koleje
Jak za komára dyž natáhli troléje :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi jsem naivní, ale myslel jsem, že takováhle jednoduchá věc funguje běžně odjakživa.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Víte, jak se to říká: Myslet znamená houby vědět. :) Pokud by to bylo tak jednoduché, tak už to dávno jezdilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pravidlem o myslení a vědění se snažím řídit. Psal jsem to jako domněnku a fundovaný kolega Carlos mi to vysvětlil.
Nicméně nesouhlasím s tím, že: Pokud by to bylo tak jednoduché, tak už to dávno jezdilo. V ideálním světě ano, ve skutečném světě se vývoj technologií nevyvíjí podle logiky, jednoduchosti a přínosnosti, ale podle potřeb osob, které na celosvětové mediokracii vydělávají.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, v ještě nedávno době unitárních státních drah to nebylo třeba, to se na to tak nějak kašlalo. V principu je to opravdu jednoduché, ale jak je vidět z hmotnosti, problematické. 90t představuje třeba absolutní limit hmotnosti lokomotiv se čtyřmi nápravami - 22.5t/náprava. Na velkou část sítě u nás se taková lokomotiva nepodívá pro nižší třídu zatížení - cca 20t/náprava.

Dále je problém v tom že lokomotiva je určená jen pro 15kV soustavu, u nás se tedy neprojede a nejspíš ani pro náš trh nikdy nebyla určená, takže si o tom mohou místní šotouši nechat jen zdát. Pro naši železniční síť by snad byla vhodnější nějaká vhodná přestavby z brejlovců či bardotek, ovšem celá nová výzbroj by byly limitována do 5t. Nevím jestli je to vůbec možné.

A nebyl spis donedavna problem s tim, ze se obe soustroji proste nevesla? Podle fotek je i vnitrek ciste elektricke lokomotivy celkem plny.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za vysvětlení. Já mašinkám nerozumím. Měl jsem za to, že naopak velká hmotnost je žádoucí a samotný motor, generátor a trakční elektromotory nenaplní celou hmotnost a měnič a pantograf je navíc pár set kilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No hmotnost je dobrá do určitého bodu, pak začnete mít nežádoucí účinky na trať. Navíc ten měnič nebude jen pár stovek kg, ale spíše tuny, protože musíte musíte mít celkem slušný filtr. Pokud by jste chtěl měnič přímo k troleji, tak byste potřeboval něco co snese až 70kV při proudu cca 1kA. (pokud máte vícesystémovku 25kVAC 3kVDC).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky čumím že na to přišli teprve teď. Asi záleží na reálné skladbě tratí, možná to ani moc nepotřebovali

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUS