RWE otevřela v Brně svoji 12. CNG plnicí stanici

redakce - 15 Červenec 2015

Od poloviny července provozuje RWE svoji dvanáctou CNG plnicí stanici v Brně. Motoristé ji naleznou na adrese Plynárenská 499/1, Brno - Špitálka v areálu RWE. Lze zde platit CNG kartou a provoz je zajištěn nonstop.auto Zdeněk Kaplan jednatel RWE Energo u jedné z plnících stanic CNG

Zdeněk Kaplan, jednatel RWE Energo, u jedné z plnících stanic
foto: RWE

Zaváděcí cena CNG je na nové plničce jen 26,50 Kč za kilogram CNG, což je pouze 18,90 Kč za metr krychlový. „Chtěli jsme poskytnout všem CNG motoristům v Brně a okolí komfort v podobě dvou CNG stanic od RWE. Kromě Slatiny tak u nás můžete natankovat i na Špitálce,“ říká Zdeněk Kaplan, jednatel RWE Energo.

Ačkoliv se od ledna dvojnásobně zvýšila tzv. spotřební daň na CNG a letní motoristická sezóna je v plném proudu, RWE zlevnila CNG na většině svých stanicích.

Na plničkách RWE tak motoristé nyní natankují kubík CNG za průměrných 19 Kč. Pro srovnání odpovídá toto množství CNG energeticky jednomu litru benzinu. „Na další stanice se pak motoristé mohou v nejbližších měsících těšit v Trutnově a Rožnově pod Radhoštěm,“ dodává Zdeněk Kaplan.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Bez ohledu na to, jak je CNG také fosilní palivo a ještě asi nějakou dobu bude, než se více ujme syntéza metanu z vodíku, tak 12 stanic je asi zhruba zlomek promile čerpacích stanic, když uvážím, že benzínových stanic je na našem území několik tisíc. Kdyby RWE slavil 120. stanici, tak dejme tomu, ale takhle - není to trochu málo Antone Pavloviči?

---

hariprasad

Ani nie (možno 2 by bolo naozaj málo :-)). Toto som riešil pred 3 rokmi, keď som kupoval CNG auto. U nás (SR) máme dokopy 8 kompresných staníc (trochu mi chýba pokrytie Vysoké Tatry). A dnes si myslím, že to stačí na pozitívne rozhodnutie o kúpe CNG auta. Samozrejme, musíte mať stanicu v rámci svojich jazdných trás (dochádzať kvôli čerpaniu je nezmysel). U vás mi trochu vadí pomerne malý počet staníc, kde môžem platiť platobnou kartou (aj prípad RWE).
Takisto som pri kúpe preferoval veľkú benzínovú nádrž, čo dnes považujem za nezmysel (pokiaľ jazdím prevažne na CNG). Taký Opel Zafira má tuším "len" 15l. Pre denné dochádzanie na CNG to ako rezerva bohate stačí a 1x za rok do Chorvátska (spolu 2 kompresky) budem častejšie tankovať - 1x za rok sa to dá prežiť. Pri rozhodovaní o "palive" je dôležitý režim v akom auto plánujem používať. Napr. môj kamarát kupoval Ford Mondeo 2.0 TDC. Keďže denne dochádza 4 km do práce, odporúčal som mu kúpiť radšej benzín. Nechal sa zlákať papierovo nižšou spotrebou a teraz plače - motor používa temer výhradne na studeno (vysoká spotreba), baterku musí pravidelne dobíjať a servisy sú taktiež podstatne drahšie.

Obrázek uživatele Radovan

Občas se člověk fakt lidem diví, jak píšete. Já jezdím jedním směrem 5 km do práce na elektrokole, tedy mohu jet v obleku a kravatě a nezpotím se. Auto vytahuji jen pro delší jízdy nad 20 km denně a manželka dojíždí denně 36 km do práce elektromobilem. Ovšem Ford Mondeo 2.0 TDC na 8 km denně, to je tedy síla. Dlouhá a široká kupa skoro 2 tun plechu pro odvoz 80 kg živé hmoty na 4 km tam a 4 km zpět. Jako lidstvo děláme fakt něco špatně. A to jsem ještě nezmínil MHD.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol