Česká republika zaostává o 50 letŽELEZNICE
Česká republika zaostává o 50 let
ČEZ pronajme 65 elektromobilůČESKO
ČEZ pronajme 65 elektromobilů
Mikrohybridní Citroen C4 e-HDi TEST
Mikrohybridní Citroen C4 e-HDi
Volkswagen Up! představen v PařížiAUTO
Volkswagen Up! představen v Paříži

Rok značky Volt

Jan Horčík - 27 Březen 2012

Prvních 40 až 80 km funguje automobil Chevrolet Volt jako elektromobil. Je poháněn elektromotorem, který dává přední nápravě Voltu sílu 150 koňských sil. Volt disponuje, podobně jako jiná malá auta, motorem o obsahu 1,4 litru. Důležité však je, že tento motor nepohání kola. Funguje pouze jako generátor.Chevrolet Volt

Chevrolet Volt je aktuální chloubou automobilky General Motors
foto: General Motors

Benzinový agregát Chevroletu Volt funguje jako generátor, který udržuje baterii nabitou na takové úrovni aby to stačilo k ujet dalších 480 km. Abyste dokázali ocenit tichou sílu tohoto auta, musíte ji zažít. Úroveň technické a konstrukční propracovanosti sloužící k minimalizaci otáček motoru je ve Voltu impozantní.

Novinkou, která vás na tomhle autě nadchne víc než cokoliv jiného, je právě velmi tichý chod v kombinaci s okamžitým točivým momentem. Stejně jako crossovery způsobily revoluci v kategorii SUV, Volt způsobil revoluci v kategorii hybridů a elektromobilů.

Další zásadní rozdíl mezi Voltem a jinými hybridy využívajícími benzinový motor spočívá v tom, že Chevrolet Volt pohání prakticky neustále elektřina. Během prvních až 80 km jede auto čistě na energii z baterií. I když sešlápnete plyn k podlaze, neuslyšíte v té době zvuk spalovacího motoru.

Chevy Volt představuje pro automobilku General Motors velký krok dopředu. Stanoví nový standard pohodlí, výkonu a efektivity vozidel poháněných elektromotory.

Před čtyřmi lety byl inženýrům a designérům z GM zadán těžký úkol – změnit definici kategorie ekologických automobilů. Navrhnout a vytvořit tolik žádané auto každodenní potřeby, poháněné zejména elektřinou, ale bez překážky, kterou je omezený jízdní dosah. Podařilo se jim to.

reklamní sdělení
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za cena Voltu 1.500.000,-Kč si koupim Topyotu Aqua se spotrebou 3l a mam i 1.000.000km zdarma i pri dnesnich cenach benzinu - a to se vyplati.

No jo, ale Aqua je v podstatě Yaris, kdežto Volt/Ampera má blíž spíš k Avensisu. To je potřeba brát v potaz. A cena má být pokud vím těsně nad milion a ne ještě o polovinu víc. Nejvíc mimo mísu s cenou je podle mě i-miev/c-zero, které i po zlevnění stojí 3x tolik co obdobná nákupní taška se spalovačem.

Kecy! Keby to bolo tak dokonalé riešenie, tak by to nedosahovalo spotreby 7 až 8 litrov, nemyslíte? No, a teraz úprimne: Koľko si Chevrolet zaplatil za publikáciu tohto článku? :D

To je ale malá spotřeba na auto takového výkonu a hmotnosti. Projeďte se někdy ve dvoulitrovém Superbu, Audi nebo něčem obdobném. Neustálé srovnávání s různými kolibříky (tím teď nemyslím BémW) je fakt nesmysl.

Ale Ampera je predsa auto nižšej strednej triedy pre 4 pasažierov, tak prečo to porovnávať autami o dve triedy vyššie? Ako elektromobil je nepoužiteľný kvôli krátkemu dojazdu a ako hybrid zasa kvôli tej spotrebe. Inak je to auto naozaj pekné. Lenže to častokrát nestačí. Oveľa lepší sa mi zdá Nissan Leaf, i keď nie je tak pekný, ale je to plnohodnotné auto, ktoré nič nepredstiera. Už len kvôli tej kampani GM riadenej heslom "zatĺkať, zatĺkať, zatĺkať" a kvôli neustálemu presviedčaniu zákazníkov o tom, že spaľovač kolesá priamo nepoháňa pre mňa úroveň GM klesla ešte viac, než keď zošrotovali sériu EV1.

A čím to tedy chcete srovnávat? S fábií? Já myslím, že ten Superb je adekvátní srovnatelné vozidlo. Přece taky nejde jenom o pár centimetrů sem a tam, ale o úroveň komfortu a řekněme faktoru luxusnosti.

A s tou použitelností je to pro mě přesně naopak. Na denní dojíždění do práce a za zákazníky čistě na elektřinu mi dojezd bohatě stačí a když pojedu někam dál, tak budu mít spotřebu stejnou jako moje současné auto nebo spíš menší. Z hlediska praktičnosti je plug-in sériový hybrid asi to nejlepší co se dá s dnešní technologií akumulátorů dosáhnout, aniž by člověk musel totálně překopat svoje návyky.

1. Porovnávame predsa autá rovnakej kategórie, a do tej teda Fabia nezapadá. Nie som z tých, ktorí všetko prepočítavajú na "Octáviu TDi", takže podľa mňa by sa Ampera dala porovnať napríklad s BMW 320d s výkonom 150k a spotrebou okolo 6 - 7 litrov, alebo Toyotou Camry Hybrid (dokonca o 30kW výkonnejšia) s podobnou spotrebou. I keď aj tá je už o triedu vyššie.
2. Ampera/Volt NIE JE sériový plug-in hybrid, ako už mnohí písali, keďže kolesá dokáže poháňať spaľovací motor. To len GM sa snaží zákazníkov presvedčiť o opaku. Súhlasím, že v nižších rýchlostiach to tak je, ale všeobecne to je ten istý prípad, ako Prius plug-in, len to má o jednu nezmyselnú spojku a 10 kW výkonu viac.

1. No vidíte. 320d je dražší než Volt/Ampera a spotřebu má podobnou a navíc je to diesel. V benzínu by měl 8-9. Takže o čem se vlastně přeme?

2. To už mi připadá jako trochu hnidopišské slovíčkaření. Neznám přesnou a závaznou definici sériového hybridu, jestli vůbec něco takového existuje, ale pokud má Volt nějaký jízdní režim, kde se přenáší moment ze spalovánu přímo na kola, tak mě to opravdu žíly netrhá. Za podvod považuju spíš takové ty Hondí "hybridy" s malým elektromotůrkem na klice, jejichž jediným účelem je podle mě snaha s minimálními náklady naskočit do vlaku, kde se rozdávají dotace.

A čo je zlé na tom, že 320d je diesel? Porovnávame predsa výkon a úroveň spracovania a to je myslím jasný konkurent. Dokonca verzia efficient dynamics má papierovú spotrebu 4,1 litra (v praxi možno 5). Neviem odkiaľ beriete informácie o cene, ale 320d efficient dynamics je 35 400€s DPH, takže je asi o 7000€ lacnejší než Ampera.
Ja osobne proti systému Voltec (okrem premrštenej spotreby)nemám nič, len mi vadí, že kvôli nejakým daňovým úľavám toto riešenie GM nazýva "elektromobil s rozšíreným dojazdom", pretože to elektromobil nie je. Ešte k tomu doslova píšu, že spaľovací motor nemá mechanické prepojenie s nápravou. To mi vadí. A je mi jedno, aký to je hybrid, dôležitá je výsledná spotreba. S tými mild hybridmi od Hondy máte pravdu, tam je hybridný systém skôr zbytočná hmotnosť.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože je to reklamní sdělení, viz. zdroj.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Motor Chevrolet Volt a aj Opel Ampera kolesá poháňa!!!!
Neviem, prečo sa tento blud donekonečna opakuje.

Obrázek uživatele honza.t

Taky mě to překvapuje že to pořad tvrdí .První novináři kteří volt testovali potvrdili, že při požadavku vyžšího výkonu se připojoval spalovák a pohaněl kola přímo přes mech.převod. Asi jde o patenty na pohon ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

však všade sa piše že motor nepohana kolesa... ale iba generator ktory pohana elektromor ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OMG, bylo luxusni video, kde je videt ze je osa spalovaciho motoru ve stejne urovni jako elektromotor a generator, a je to oddeleni pomoci dvou spojek, takze bud se jede jen na elektromotor, nebo muze jet na elektromotor a generator( generator muze fungovat jako elektromotor, kdyz do nej dodavame elektrinu) nebo jen na spalovaci motor a generator, ktery pohani elektromotor. Jen na dalnici pri vysoke rychlosti pohani spalovaci motor kola přímo!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale prosím vás, nemýlte si to s Priusom! Opel Ampera je SÉRIOVÝ plug in hybrid!!! Tak aké napojenie spalováku na hnacie kolesá?!!

Tak prosím, aj vás už tá smiešna kampaň GM zmanipulovala? Volt/Ampera má mechanické prepojenie spaľovacieho motora a kolies.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články