Renault představil velkou elektrododávku Master Z.E. a vylepšené Kangoo

Na bruselském autosalonu představila francouzská automobilka Renault velkou plně elektrickou dodávku Master Z.E. Zároveň ohlásila vylepšení malé elektrododávky Kangoo Z.E. o 33kWh baterii, kterou bude sdílet právě s Master Z.E.

Očekáváme, že o velkou elektrickou dodávku bude veký zájem zejména v západních metropolích
foto: Renault

Podle NEDC bude elektrická dodávka Renault Master Z.E. umět s 33kWh baterií ujet až 200 km, tedy asi 150 km v reálných podmínkách. Auto pohání elektromotor z modelu Renault Zoe o výkonu 76 koní (57 kW). K dispozici je 6kW palubní nabíječka.

Elektrododávka Renault Master Z.E. se v Evropě začne prodávat na konci letošního roku. Novou 33kWh baterii zároveň využije také menší dodávka Kangoo Z.E. a zvýší díky ní dojezd na 270 km NEDC, tedy asi 200 km reálných.

elektromobily Renault

Přehlídka elektromobilů Renault
foto: Renault

Elektromotor má nově výkon 60 koní (44 kW) a palubní nabíječka zvládne 6 kW. Na trh jde v polovině letošního roku. Renault se díky oběma novinkám stává lídrem v oblasti užitkových elektromobilů.

tisková zpráva

44 Comments on “Renault představil velkou elektrododávku Master Z.E. a vylepšené Kangoo”

  1. Mé srdce při přečtení
    Mé srdce při přečtení nadpisu zajásalo a oči se rozzářili. Po přečtení celého článku si pak už jen říkám, že si Renault dělá z lidí fakt prdel. Mizerný výkon, mizerná baterie, mizerná palubní nabíječka. Navíc, když všichni ví, že 22kW nabíječku už dávno mají a když je všem jasné, že i kdyby chudáčci neuměli udělat větší baterii, tak že se tam prostě vlezou dvě, možná tři.
    Ať už Tesla konečně dělá dodávky !!!

              1. Ale v nákladovém prostoru.
                Ale v nákladovém prostoru. Ne že by zabírala zas tolik místa, nicméně blokuje boční dveře. To je ale už čistá přestavba bez elektrického topení – pouze bufík. Také mají 22kW nabíječku, leč rychlonabíjení prozatím ne, i když se plánuje pro novější model spolu se změnou napětí baterie. Nicméně dojezd o moc větší nemají, možná proto, že uvádějí reálné hodnoty. To už se mi více líbí ty rakouské přestavby sprinterů. eNV-200 uvádí taky myslím dojezd 180km a kdo s ním jezdí ví, že je to absolutně mimo.

                1. Po poštu a kurýry jsou ty
                  Po poštu a kurýry jsou ty parametry ůplně dostačující. V jiném odvětví takovýto typ auta těžko najde uplatnění.

                2. Víte, že se bavíte se s
                  Víte, že se bavíte se s člověkem, který s úspěchem používá dodávku eNV-200 k cestování po ČR, a snažíte se mu vnucovat své rozumy, zatímco on má trochu jiné reálné zkušenosti?

                3. A když zrovna nepřeváží
                  A když zrovna nepřeváží příhradové stožáry jezdí Teslou S… 🙂

                4. Jojo tak nějak. A je to
                  Jojo tak nějak. A je to docela legrace najezdit za rok cca 70.000 km a odevšud poslouchat jaké je to utrpení a jak to nejde.

                5. A jaká je to hrozná
                  A jaká je to hrozná kvalita. Všechno vrže, skřípe. V zimě není přes ty zamlžený okna vidět ven. Plasty na omak, no hrůza.
                  Kam se to hrabe na spalováky z 99týho.
                  Nechápu jak v tom můžete ty kilometry přetrpět. 😉

                  Už se nemůžu dočkat až budu trpět taky.

                6. do te dodavky na uvodni
                  do te dodavky na uvodni fotce by se s trochou stesti vlezl celi eNV-200 do nakladoveho protosru 😀

                  eNV 200 neni dodavka, to je trosku vetsi osobak ktery ma zpracovani dodavky, ja bych to spise nazval nez dodavkou, autem na rozvazeni pizzi nebo osob po meste, proste takove jine taxi 🙂 cestovat s tim i po relativne male CR musi bejt utrpeni, ale tak lide jsou ruzni, nekdo jezdi po CR v eNV 200 a nekdo pravidelne navstevuje dominu aby mu naplacala 🙂

                7. Do jejího nákladového
                  Do jejího nákladového prostoru by se nevešel „s trochou štěstí“ ani ion. V případě eNV by nepomohlo ani mocné zaklínání nějakého šamana. Jako frk možná dobrý, komu to ale rozumně zapaluje tak si umí představit na co je jaké auto vhodné. Na rozvoz pizzy je i c-zero velké, naopak e-NV200 má ložnou plochu na dvě palety a 4,3 kubíku! Také nosnost má dvojnásobnou oproti osobáku. To opravdu není větší osobák. Lide jsou opravdu různi. Někomu přijde nesmyslné trávit hodiny nabíjením elektromobilu, někomu to přináší více úspor, než si průměrný Čech vydělá za měsíc v práci. A co se týče utrpení, to pro mě dříve bývala jízda dieselovou dodávkou ze který když jsem po 100km jízdě vystoupil, tak mě i brněly nohy a hlavu jsem měl jak balón.

                8. Nevlezl. Chybí asi 5 cm a
                  Nevlezl. Chybí asi 5 cm a musel by se vyhnout blatníkům 🙂

                9. Já myslel aby se to také
                  Já myslel aby se to také vyplatilo a ne jen, aby si nadšenec plnil sny.

                10. To e právě ta škoda, že
                  To e právě ta škoda, že to mohli udělat použitelné i pro meziměsto

                11. Oprostíme-li se všech
                  Oprostíme-li se všech emocí, v současné době, při současných technologiích, cenách a politice je pro meziměstskou dopravu mnohem výhodnější LPG,CNG, nebo i nafta.

                12. To si právě nemyslím,
                  To si právě nemyslím, pokud to auto bude mít dostatečný dojezd, že tam vůbec dojede a dostatečný nájezd, že se vysoká pořizovací cena vrátí, tak elektro nemá konkurenci.

                13. Při současných cenách se
                  Při současných cenách se náklady ev oproti LPG srovnají asi po 600tis. Najetých kilometrech. Pokud tam přidají baterku za pul miliónu, bude návratnost přes milión kilometrů.

                14. Hm, takovej blábol ani
                  Hm, takovej blábol ani komentovat nebudu.

                15. Tak mne pouč, kde jsem
                  Tak mne pouč, kde jsem udělal ve výpočtu chybu. Rozdíl v pořizovací ceníkové ceně je něco kolem 500 tis. S tím souvisí úroky z leasingu/ úvěru a vyšší pojistné.
                  LPG bude jezdit za 1kč/km, EV při nabíjení nejvýhodnější sazbou přes noc dejme tomu 30 haléřů. Rozdíl 70 haléřů/km.
                  K LPG se musí připočítat peníze za olej, řemeny, filtry atd. Když to přeženu, bude to 30 hal/km. Takže za jako dlouho při úspoře cca 1kč/km ušetříš více než 500 tisíc?

                16. Velmi rád. Mě se to
                  Velmi rád. Mě se to zaplatilo hned první měsíc, jelikož jsem za ten úvěr dal míň než měsíc před tím za naftu. Měl jsem dvě auta na LPG, takže vím, jaká je to „úspora“

                17. Můžeš prosím napsat
                  Můžeš prosím napsat konkrétní čísla?
                  Kolik platíš měsíčně splátku včetně pojistky ?
                  Kolik najedeš měsíčně kilometrů?

                18. Náklady na km před tím
                  Náklady na km před tím nafta 3kč, servis 0,45kč. Dohromady 3,45/km
                  Teď elektřina 0,22 servis 0,05 Dohromady 0,25kč/km.
                  Rozdíl 3,2kč x nájezd 2.500 měsíčně rozdíl 8000 kč.
                  Úvěr včetně pojistky 14.000. U auta za poloviční cenu by byl poloviční, tedy cca 7000 kč. A teď si vem, že by někdo tu dodávku používal, tak jak se typická dodávka používá, tedy víc, než 2x týdně. Tam už by ta úspora byla obrovská. Třeba řidič, co nám sváží balíky najede měsíčně 5.200 km. Takže v tom aby uspořil měsíšně 16.500 za naftu už mu brání jen to, že u nás není rychlonabíječka, kde by to auto přes oběd nabil na cestu zpět.

                19. Za 3Kč/km jsi snad nejezdil
                  Za 3Kč/km jsi snad nejezdil s dodávkou velikosti NV.
                  Ten bere v dieselu 5,5 Za 10 nejezdí asi ten zmiňovaný Master (Do kterého by se tvůj NV nevešel 🙂 ).
                  Velikostně srovnatelná dodávka má náklady na palivo v dieselu dejme tomu 1,60Kč/km a v LPG 1Kč/km Ten NV má navíc vyšší nosnost.
                  To NV v dieselu nebo LPG není za polovinu, ale ještě za míň.
                  U auta za poloviční cenu nebudeš mít poloviční celkové náklady, ale mnohem nižší.
                  Samozřejmě nelze srovnávat jenom měsíční splátky lze celkovou cenu, co za něj zaplatíš.
                  Pokud zvýšíš nájezd tím, že budeš používat rychlonabíječky, už nebudeš jezdit za 22hal/km, ale možná i dráž než na to LPG.
                  Ta data si zkresluješ, aby ti vyšla, jak potřebuješ.
                  Servis určitě nebude 005. Sada pneumatik s obutím 10tis kč za 50tis km to máš 20hal/km a co brzdy, ložiska a mraky dalších věcí?

                20. Ano zkresluju, jelikož jsem
                  Ano zkresluju, jelikož jsem před tím měl ne uplně srovnatelného VW Crafter, tak jsem počítal se spotřebou 10L. Mimochodem, to byla jeho papírovka, skutečná, tedy zakoupené palivo/km byla 14,5. Opět musíš počítat zakoupenou naftu/ujeté km a ne vzít spotřebu z nějaké ideální delší cesty po okrsce. Ano, můžeš vzít ideální spotřebu a počítat s tou, ale to má k realitě hodně daleko. Třeba u Hodndy CRV jsem měl průměr kolem 8, i když jsem byl schopen k nám z Prahy do kopce jet za 4.9, takže předpokládám, že u dodávky ve které pravidelně vozím 700 a víc KG bude mít opravdu kolem 10. S tím zvýšením nájezdu nemáš pravdu, naopak. Pořád platíme čez paušálem, takže čím víc na cestách, tím víc šetřím. A jak to bude do budoucna nebudu spekulovat. A u dodávek které jsou většinou dieselové s LPG počítat nemůžu. Momochodem, zkus u nějakého plynaře poptat přestavbu NV200 benzínového. Člověk, co si právě kvůli tomuto koupil benzínovou verzi mi tvrdil, že ho odmítli. A jak jsem již říkal, LPG jsem si vyzkoušel ve dvou autech a už děkuji, nechi. Nyní mám jednodužší stroj, s LPG jsem měl ještě složitější, než u klasického spalováku. Navíc spotřeba oproti benzínu +cca 20% V zimě než to přeplo, stejně jsem projezdil spoustu benzínu.

                21. Tak do Craftera by se NV200
                  Tak do Craftera by se NV200 snad i vešel. Jak můžeš srovnávat jeho spotřebu s NV?
                  Já jsem najezdil bezmála 300tis km s Peugeotem Expertem. Ten je o číslo větší než NV. Nijak jsem ho nešetřil. Dlouhodobá spotřeba 6,5l.
                  Na sprintmonitoru má NV průměr 6,2, takže pokud umíš řídit tak 5,5.
                  Musel bys být hodně velký doveda, abyses dostal na 10.
                  LPG systémů je hodně typů, lepší i horší. Není žádný důvod proti instalaci do NV. Klasický 1,6 atmosferický motor s nepřímým vstřikováním. Jakou váhu má, že má LPG objemově o 20% vyšší spotřebu, když stojí 40% ceny benzínu?
                  Ale jak jsem psal hned zkraje. Jsou situace, kde je naopak elektromobil výhodnější. Na rozvážení balíků, např. Když se často rozjíždí a brzdí a stojí. Tam má spalovák spotřebu ohromnou.

                22. Ani do craftera se nevleze
                  Ani do craftera se nevleze ION. Kdydi jsme to zkoumali.
                  Přiznávám, že nemám osobní zkušenost s lehčí dodávkou typu NV. Zdůraňuji ale, že vozím velmi težké věci. Ale je potřeba si pořád uvědomit, že do spotřeby se musí započítat naprosto všechno. Tak jako mě hodiny v garáži nekompromisně natočí každé předehřátí auta, tak málokdo do spotřeby započítá nezávislé topení, rozehřívání auta, brutální spotřebu při jízdě se studeným motorem atd. 20% navíc má váhu takovou, že při 40% ceně to nehodí 60% úsporu. Ještě navíc, když započítáš spotřebu benzínu, čím kratší cesta tím větší poměr. Já v zimě jel třeba 15km, než to přeplo a to už jsem byl ve vedlejším městě, kde jsem auto zase odstavoval. Z ekonomického hlediska nedám dopustit na naftu. Měl jsem CRV 2,0l LPG s průměrnou spotřebou 12l a Diesel s 8. Takže si myslím, že se mi to ani nevyplatilo a měl jsem spoustu starostí. Navíc diesel dynamikou naprosto jinde. Ale samozřejmě u LPG z výfuku jen teplý vzduch a když se vypaloval DPF, tak jak stará karosa, prostě humus.

                23. To právě nesmíš míchat
                  To právě nesmíš míchat jabka s hruškama. Jsou zážehové motory, které mají lepší dynamiku než jiné dieselové. Taky se se zážehovými musí umět jezdit (řadit).
                  Hmotnost nákladu ovlivní spotřebu jen minimálně, narozdíl od stylu jízdy.
                  Úspora na LPG oproti benzínu je dle aktuální ceny asi 50%
                  Co se týče jízdy na benzín, obě auta mi přepínají při teplotě kolem 0 asi po 2 km. Když pustím bufíka (to mě stojí asi 2dcl benzínu), startuju rovnou na plyn. Když mám auto v garáži, přepne prakticky ihned.
                  Systémy vstřiku kapalné fáze startují na plyn při každé teplotě.
                  Vše má své pro a proti. Krátká jízda se z žádným spalovákem nevyplatí.

  2. Přehlídka elektromobilů
    Přehlídka elektromobilů Renault – viz foto – a ani jeden si v ČR od oficiálního dovozce už několik let nekoupíte.

    Na starším obrázku tam jen byl místo Mastera osobní Fluence. Také k nezakoupení.

    A pokud jste tak chtěli učinit jako občan EU jinde v EU, tak bez baterií, pouze na pronájem. A v ČR samozřejmě bez zázemí a bez servisu. Je to normální?

  3. MASTER na elektřinu?
    Se

    MASTER na elektřinu?
    Se slušným dojezdem? To by myslím byla docela BOMBA, ale to auto musí ujet reálně nejméně opět 300 km. Tedy si myslím, že baterie by měla mít nejméně 75 kWh. To by se asi firmy hodně snažily o získání takovéhoto vozidla.
    Prostě jen tak dál, jen zvýšit dojezd… Ideálně ke 400 km.

    1. tohle bude pro mestsky
      tohle bude pro mestsky vyuziti prepravnich sluzeb naprosto dostatecna kapacita a dojezd, kuprikladu prumerny Tranzit Ceske posty denne ujede necelich 90km a to za dve smeny, tedy za 12 hodin provozu

      pro mezimestske zasilkove sluzby by byla malo i 200KWh baterka, tazke nema smysl vpodstate nabizet neco jako BEV dodavka s dojezdem treba 300-500km, cena by byla tak nesmyslna ze by to stejne koupil jen nejaky fanda EV

      1. Ano, na mestky provoz
        Ano, na mestky provoz naprosto dostacujici. Pro mezimestky provoz by byla idealni baterie 2x takova. V tak velkem aute by nebyl problem za priplatek tam dat druhy modul. Pak uz by se videlo, jak se to prodava. Jako treba u tesly si clovek vybral 60, nebo 85. A vime kterych se prodalo vice. Byl bych prvni, kdo by si takovou elektrickou dodavku u Renaultu (i pres muj despekt ke znacce samotne) objedna. Dodavkova auta jsou casto ve vysoké permanenci a mají velké nájezdy, takze si umim představit, ze pro člověka, co muze usetrit za naftu vic, nez by platil leasing dodavky za klidne dva miliony by si to spocital.

Napsat komentář