Jen pár šťastlivců zatím mělo možnost podívat se do Gigatovárny Tesla v Nevadě. Uživatel ‘privaterbok’ je jedním z nich a podařilo se mu natočit krásný oranžový prototyp Tesla Model 3.
Oranžový prototyp elektromobilu Tesla Model 3 je zatím k vidění pouze v gigatovárně Tesla. ‘privaterbok’ zachytil auto ve 4K rozlišení, abyste si mohli prohlédnout každý detail.
Pane Horčík vy už
Pane Horčík vy už skáčete na internetový nesmysly jak nějajek naivní puberťák 🙂 Todle přece není žádná nová voranžová M3, todle je ta původní prachvobyčená červená skořápka M3 co ukazovali v Gigatovárně v červenci při tý jejich sranda párty. Podívejte se na datum.
To že někomu blbne barevnost v kameře a nějakej pofidérní autoweb to „přibarví“ a udělá z toho klikbajt událost snad neznamená, že to bude klikbajt i zde… Nebo snad ano? Uf :/
na http://www.autobible.cz srovnani
na http://www.autobible.cz srovnani elektromobilu! ..ze by ioniq prekvapil? Kouknete na to cus
interier vyzera stale
interier vyzera stale rovnako, cize nic pred ocami vodica, iba ten televizor uprostred ako past na oko.
cez EU schvalovanie im toto neprejde, rovnako ako povinnost olovenej baterie a ine nedostatky pre ktore im povodnu teslu nechceli povolit a museli prerabat.
hasici nemozu hasit vodou elektrinu.
To je novinka, že hasiči
To je novinka, že hasiči nemohou hasit vodou elektřinu. Používají snad jenom vodu?
No vpodstate jo – „bezne“
No vpodstate jo – „bezne“ (to co nejspis prijede k nehode, nebavime se o hasicich v elektrarne, dole a podobne) hasicske auto umi vodu nebo penu (vodu+penidlo). Krom toho urcite budou mit nejake hasicaky, ale jestli to staci na uhaseni beterky rozpadle na kusy, nevim. Pokud tu neni nikdo informovany, muzu se zkusit zeptat.
Designová paráda
Designová paráda autobible.euro.cz/jaguar-pace-ma-400-koni-dva-zavazadelniky-ciste-elektricky-pohon-prodej-zacne-v-roce-2018/
Inu, Čína do toho šlape.
Inu, Čína do toho šlape. 2018… to je přesně dva roky před tím, než Škodovka vydá tiskové prohlášení, že za dva roky představí prototyp elektromobilu 😉
1. Odkdy je Jaguar Čína?
1. Odkdy je Jaguar Čína? 🙂
2. Škoda představí koncept asi už v dubnu 2017. Bude muset protože jinak si v Číně neškrtne. Takže další elektroauto z donucení.
1. jaguar není čína, ale
1. jaguar není čína, ale indie, patří tata motors
Omluvám se. Nějak mám už
Omluvám se. Nějak mám už od mala vžité Made in China 🙂
Spíš další dizajnérská
Spíš další dizajnérská komedie. Dizajnéři se styděli za to že vyráběj elektrokárů tak tam aspoň narvali olbřímí falešnou díru vod chladiče :)))
Tydle spalovácký přežitky se jich držej jak howno košile. Nechtěj tam dát ještě falešněj vejfuk? :)))
Nějaký (proudící) vzduch
Nějaký (proudící) vzduch potřebuje třeba klimatizace.
Na to bohatě postačí ta
Na to bohatě postačí ta megaďuzna pod tím :))
Stejně tak to bohatě postačí pro chladič baterií.
Tezla s tím taky nemá problém.
Jaguar: Mohli jsme konečně udělat čistej aerodynamickej čumák, ale my jsme řekli ne, radši si pořád budem hrát na spalováka, co kdyby to lidi odradilo. To radši pohnojíme aerodynamiku. :)))
Já myslel M3, toho Jaguára
Já myslel M3, toho Jaguára jsem přehlídnul.
A v SoundPacku bude kus
A v SoundPacku bude kus plechu, který strčíte do špic, aby to mělo ten správňáckej zvuk 🙂
Nevím, jestli mi blbne
Nevím, jestli mi blbne monitor, ale ta Tesla M3 mi přijde červená. O oranžové mám jinou představu. Nicméně jsem tedy opravdu zvědav, kdy to auto začne mít své první majitele u bude konečně brázdit evropské silnice ….
Mě se ta T3 prostě líbí
Mě se ta T3 prostě líbí …
;o) To je ten vykuchany
;o) To je ten vykuchany prototyp? ;o) Na youtube jsou videa, kde tento stoji u vstupu venku a vsimavy navstevnik si klekl a natocil auto ze spodku. Kde nic tu nic. ;o) Jen ram co drzi ten obal ala Tesla3.
Nadhera. Uz aby tady byl.
Nadhera. Uz aby tady byl. Skoda ze neni videt do interieru.
Nádhera?? Ze předu
Nádhera?? Ze předu neschopný Franz zkopíroval Porsche, jen ten nos navíc udělal nesktuečně hnusný. A ten kufr to doslova p*sral, d*bil.
Muskovi to už došlo, že najal blba, a přijímá 2 nové senior designéry pro exteriér i interiér…
Čakám už mesiac na
Čakám už mesiac na článok o poslednej nehode:
//youtu.be/XJSkXjE4Mqw
Kde je objektivita?
web je plny clanku a
web je plny clanku a komentaru. ale kdyz to neni na hybrid.cz, tak je to urcite spiknuti proti spalovakum.
Dej sem všechny zprávy o
Dej sem všechny zprávy o úmrtích ve fosilech. Kde je tvoje objektivita, ubohý závistivče 🙂
Me by spis zajimalo, jak je
Me by spis zajimalo, jak je to s (ne)horlavosti modernich clanku… Pred casem me tu nekdo dost vehementne presvedcoval, ze jsou prakticky nehorlave, ale za poslednich par mesicu uz tech pozaru bylo tolik, ze se mi to nejak nezda (vpodstate nic jineho potencialne horlaveho me nenapada, snad trocha oleje v prevodovce)
víme, ty máš nižší
víme, ty máš nižší chápavost. nejde totiž o články, ale o materiál kolem díky zkratu, víme, tobě by to nedošlo, opět, víme 🙂
Porusim zasadu a
Porusim zasadu a odpovim:
Konkretne jaky material okolo? Vzhledem k tomu, ze tech par soucastek, co dela BMS takhle horet nebude, pouzivaji horlavou chladici kapalinu? Kabelaz s horlavou izolaci? Tepelnou izolaci horlavym materialem?
Predem dik za odpoved
Pokud už dojde k zahoření
Pokud už dojde k zahoření baterie, znamená to, že muselo dojít k značnému mechanickému poškození článků, protože proti zkratu je to několikanásobě jištěné až na úroveň jediného článku. A pokud už dojde k jejich poškození, tak samozřejmě může dojít k extrémnímu zahřátí článků a i když třeba samotné články nechytnou plamenem, tak to teplo stačí na propálení se podlahou a zapálení hořlavého interiéru.
Na to ale člověk nemusí mít ani elektromobil. Každou chvíli člověk slyší ve zprávách, že někde vlivem vadné elektroinstalace vzplálo i třeba zaparkované auto a to je tam jenom legračních 12V .
Tak jasne, kdyby to horelo
Tak jasne, kdyby to horelo bez zasadniho mech. poskozeni, tak by to byl mega pruser. V jednom z videi (nejsem si jisty, jestli zrovna tohle, nedival jsem se na cele) lezi kusy baterky na silnici vedle vraku a hori. Takze to musel byt samotny material baterek, zadny tapecirunk nebo tak neco.
Záleží na situaci, vliv
Záleží na situaci, vliv má jak vnitřní chemie článku (a to v tomto ohledu ještě není třeba NCA jako NCA), tak i obal. V podstatě ale nakonec hoří vše. Druhá věc jsou ty „pyroefekty“ některá chemie je k tomu velmi náchylná, jiná se k tomu nedá tak lehce přemluvit.
Co se týče konkrétních článku Tesla, tak ty zrovna není třeba dvakrát přemlouvat a s chutí si zaskotačí viz to video. Ale jak již psal Ctirad, v baterii jsou uloženy a elektricky jištěny tak, že takhle vyvádět začnou až v případě, že je „brutálně“ mechanicky narušena vlastní krabice a s ní i vlastní články.
Li-ion
Li-ion 1865
https://youtu.be/RWxzDTK6lwM
https://youtu.be/rO5tYgBOzRs
LiFeYPo přebití
https://youtu.be/p21iZVFHEZk
opět ti to nedošlo, to u
opět ti to nedošlo, to u tebe víme, nemusíš se už vymlouvat 🙂
raději už sem nepiš, dost často se zesměšňuješ nižší chápavostí
Příkladem mohou být
Příkladem mohou být baterie ve dvou 787-kách, kdy baterie propálila i do trupu díru. Naštěstí to bylo v obou případech zahoření baterie na zemi.
Presne si to pochopil. To je
Presne si to pochopil. To je ono co zaujima aj mna.
Ked nejaky hlupak bude vehementne obhajovat ev a hovorit o zavisti nech si neskor spomenie… Hovorim o tom ako uz niekolkokrat,este raz niekolkokrat ODMIETLI HASICI(POZIARNICI) zasah voci, ked chcete konkretne, TESLE!!!
Nehovorim v prospech popolnic ale toto je fakt. Keby bol niekto vo vraku a pozeral ako na neho pozeraju a krutia hlavami asi by nehovoril o zavistlivcoch co sa nechcu na jeho super auto pozriet zblizka.
Treba si uvedomit ze 100KW/h presunie cca 2 200 kilogramov na cca 500km!!! Zakon zachovania energie plati stale. Ta energia sa musi prejavit
To ale svědčí
To ale svědčí především o (ne)profesionalitě těch Hasičů, kteří nebyli na takovou situaci patřičně vyškoleni.
Ja bych je zas tak
Ja bych je zas tak neodsuzoval, vycvik na kazdy okrajovy pripad tezko bezne jednotky budou mit. A kombinace horiciho lithia a 400V proste zatim okrajova je – porad jeste je vzacnost vubec EV potkat (mimo urcite lokality typu okoli velkych mest v Norsku), natoz ho potkat horici…
Já myslím že takovýto
Já myslím že takovýto směšný ohňostroj nebo extrémně hořlavý a blbě hasitelný materiál mají hasiči úplně běžně na háku. Problém v tomto případě je, že z auta je hromada šrotu a tak není jak nouzově odpojit baterii. Tudíž stále hrozí nebezpečí úrazu el. proudem a zcela rozumím tomu že velitel zásahu vydá zákaz dalšího zásahu.
Nevím jak Tesla (ale
Nevím jak Tesla (ale myslím, že budou mít podobné), ale BMW i3 při aktivaci jakéhokoliv airbagu nechá „vybuchnout“ patronu u kabelu baterky, která kabel odstřihne.
Při koupi i3 mě přímo při předání upozorňovali, že při vylétnutí airbagu lze auto odvézt pouze na valníku.
To ale nijak neřeší
To ale nijak neřeší situaci, kdy je náraz tak silný, že to zdeformuje část packu do té míry, že kus nějakého železa prorazí samotné články a ty se začnou chovat zcela nekontrolovatelně.
Samotný zkrat by nikdy neměl vést k zahoření článků ani kdyby se svařily všechny kontaktory a sériové pojistky na, tak jsou tam pořád tavné drátové pojistkové můstky, které udělají prsk a je odpojeno navždy: zkrat.
Samozřejmě že to
Samozřejmě že to neřeší všechny situace. Vždy se najde situace, kdy to způsobí problém i přes všechny ochrany a pojistky.
Jezdíte autem? Znáte auto, které by mělo supernádrž, která za všech okolností vydrží všechny situace, které mohou při havárii nastat, aby nedošlo k úniku paliva a případně jeho vznícení?
Už na základnej škole sme
Už na základnej škole sme sa učili, že elektrické zariadenia sa hasia práškom….!!! Všetka ta bezmocnosť hasičov mi pripadá ako sabotáž voči Tesle.
Nehořlavé určitě nejsou,
Nehořlavé určitě nejsou, vždyť jsou plné plastů a samotné lithium je hořlavé, byť ho tam objemově moc není. Ale na rozdíl on obyčejných Li-ion článků s LiCo chemií, používané dodnes v mobilech nebo noteboocích, nejsou agresivně výbušené.
Jinak interiér auta, to jsou samé plasty, koberečky, tapecáky, čalounění, to všechno hoří jak fagule.
Neviem ako to uz
Neviem ako to uz napisat´,
proste ma to minutu tak pozeraj a pocuvaj:
//youtu.be/XJSkXjE4Mqw
Tak to radši nechtějte
Tak to radši nechtějte vědět, co by to udělalo být tam LiCo články. Nebo benzín. Můžeme sáhodlouze diskutovat o tom, co by mělo horší následky. Jinak jen v USA shoří při bouračkách v průměru 18 aut každou hodinu.
Požáry nejsou způsobené
Požáry nejsou způsobené zapálením článků, ale případným zkratem článků a následným zapálením materiálů okolo. Články nehoří.
Se chlapi dohodnete
Se chlapi dohodnete 🙂
nemuzu si odpustit OT:
Péťa: Můžu se na něco zeptat?
Eva: Ne!
plukovník: Co by tě zajímalo?
Eva: Nehoří! Jednou provždy nehoří!
No mě šlo spíše o
No mě šlo spíše o princip. Kdybyste chtěl zapálit lithiový článek, tak se vám to jen tak nepovede. Asi tak stejně jako u nafty. Ta taky jen tak nehoří. Ale samozřejmě, když auto dosáhne určité teploty, tak začnou články hořet a vybuchovat, stejně jako nafta.
To musite na bulvar, nebo
To musite na bulvar, nebo Cernou kroniku. Tohle neni Nehody.cz