Porsche připravuje svou továrnu na elektromobil Taycan

Porsche investuje asi miliardu eur do své hlavní továrny v německém Zuffenhausenu (část Stuttgartu). Od letošního září tam má začít výroba elektromobilu Taycan.

Albrecht Reimold (58), člen výkonné rady Porsche AG zodpovědný za výrobu a logistiku, v továrně Zuffenhausen, která je aktuálně připravována na výrobu elektromobilu Porsche Taycan.
foto: Porsche

Elektromobil Porsche Taycan podle mnohých představitelů značky otevře pro Porsche novou historickou kapitolu.

Taycan je založen na konceptu Porsche Mission E poprvé představeném na autosalonu ve Frankfurtu 2015. Už tehdy se pomalu začínalo s přípravou na výrobu.

Rok poté už byly vyráběny první prototypy. Od té doby se továrna Porsche Zuffenhausen za běhu výrazně proměňuje. Taycan se bude vyrábět na „flexi-lince“, jejíž součástí budou mimo jiné robotické přepravní systémy.

Neznamená to ale, že by výroba Taycanu nebo snad celá továrna směřovaly k plně robotické výrobě. V posledních letech Porsche zdvojnásobilo své stavy na 32 000 zaměstnanců a jen pro Taycan (a nové Cross Turismo) najme dalších 1500.

Dlouhodobým cílem Porsche je dosáhnout v Zuffenhausenu uhlíkově neutrální výroby elektromobilu Porsche Taycan.

53 Comments on “Porsche připravuje svou továrnu na elektromobil Taycan”

  1. Ten Audi Lenkungsassistent nebo jak se to jmenuje je tak
    Ten Audi Lenkungsassistent nebo jak se to jmenuje je tak akorat na rovnou dalnici. U Daimlera jakbysmet. Tesla je roky napred a proto muzou byt radi, ze v Evrope neni povolene to, co jinde. A ke konci roku ma prijit FSD. To samozrejme zmeni uplne vse. Jezdec s kozenou taskou nesmi projet…

      1. Ja do FSD nepujdu, protoze to bude v Evrope zmrzacene, aby to
        Ja do FSD nepujdu, protoze to bude v Evrope zmrzacene, aby to nebyla vyhoda Tesly. Ani ten standadni autopilot moc nevyuzivam. Clovek nikdy nevi, ktera zatacka je dle evropske smernice uz moc zahnuta a AP se nucene vypne. Proto ve vetsich zatackach zacnu kroutit volantem a AP se nejdrive zdraha, pak rozpozna moji snahu a uvolni rizeni. Jako podekovani mi to hlasi nejake hlasky a varovne zvuky. Na kluzke silnici nevim jak se budu prat s AP abych nevyletel ze silnice. Hezky to lobysti zaridili. Odhaduji, ze v Evrope bude nejnizsi pocet aut s FSD. Vsichni co se na te sabotazi podili jsou moji nepratele. Uz nikdy vw, bmw, mercedes a spol.

  2. Z překladače:
    „Taycan prototyp jede 24 hodinovku v

    Z překladače:

    „Taycan prototyp jede 24 hodinovku v Nardò

    Porsche má přesně 3.425 kilometrů během 24 hodin s na série těsně před světovou premiéra 4. září v testu na rychlostní trati v nardò (Itálie). To odpovídá na trasu z Nardò do Trondheim (Norsko). Rychlost jízdy během na bitvy na jižním italském test byla v rozmezí 195 až 215 km / h. Při vnějších teplotách 42 stupňů Celsia v horní části i při teplotě asfaltu až 54 stupňů Celsia, prototyp taycan prokázal své dlouhodobé vlastnosti ještě před začít série. Byl řídil bez přerušení, pre-Series Taycan musel zastavit pouze pro rychlé nabíjení a změny řidiče. Tým byl vyroben ze šesti testovací jezdců Porsche. Zkouška na zajištění kvality byla místo v rámci zkoušky odolnosti za tepla.“

    1. Tak to je pecka, konečně to vypadá na BEV od VW, kterému
      Tak to je pecka, konečně to vypadá na BEV od VW, kterému se nemusíme vysmívat. Jestli jich opravdu vyrobí 30 tisíc za rok a dokážou je prodat za 4 miliony za kus, tak za mě klobouk dolů a snad se do toho pak pořádně obujou i ve všech dalších segmentech a uvidíme těch slibovaných 500 tisíc BEV příští rok.

      1. Ono se daří spoustě EV až na to, že výrobci jich
        Ono se daří spoustě EV až na to, že výrobci jich vyroběj jen pár kousků a na některých trzích maj jen velmi omezené dodávky a prodávaj je tam jen v pár regionech. Např. Ioniq, Niro, Bolt, teď přicházející ECQ co ho bude u nás doslova jen pár kousků.

  3. Přiznání
    Já se teda přiznávám, že jsem placený troll

    Přiznání

    Já se teda přiznávám, že jsem placený troll od koncernu Volkswagen Group. Všechny moje příspěvky jsou zcela vymyšlené a snažím se tu jen rozpoutat Flame…
    Upss tet jsem si omylem cucnul séra pravdomluvnosti – jejda to bude průšvih.
    Prosím do budoucna nereagujte na moje přihlouplé příspěvky, vůbec to tak vlastně nemyslím, je to jen práce jako každá jiná, já mám vlastně Teslu docela rád, a jen že si ji nemůžu dovolit, tak na ni hejtuju.
    Tak snad se dožiju zítřka…

    1. Strašní ubožáci jsou ti fanoušci Tesly opravdu 😀 kam
      Strašní ubožáci jsou ti fanoušci Tesly opravdu 😀 kam ještě zajdou 😀 Nesnesou kritiku své milované značky a nemají smysluplný argumet tak se poníží i k takovémuto zoufalství 😀 je vidět, že mé příspěvky budí emoce 😀

  4. off
    Dejte si okument o špíně lodní dopravy
    Zděšení pro

    off
    Dejte si okument o špíně lodní dopravy

    Zděšení pro svět aneb Skutečná cena lodní dopravy
    Investigativní rozkrývání aspektů lodní přepravy vrhá temné světlo na jeden ze základních kamenů globalizace. Španělský koprodukční dokument

    https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11488194762-zdeseni-pro-svet-aneb-skutecna-cena-lodni-dopravy/21838256457

    1. to není nic nového, když jsem tu kritizoval lodní dopravu
      to není nic nového, když jsem tu kritizoval lodní dopravu v souvislosti s Teslou, že každý vůz Tesla z USA je větší špína pro planetu než spalovák ještě než ujede první kilometry díky lodní dopravě, tak se tu zvedla vlna nenávisti, pan Švarc mi to tu dokonce dokazoval nějakým stupidním výpočtem 😀

      1. Tesla je větší špína než spalovák díky lodní
        Tesla je větší špína než spalovák díky lodní dopravě? Takže ty BMW X5, atd. co cestují z USA do Evropy tak lítají na obláčcích či co? Japonský a korejský auta, co se vyrábí v Asii se sem teleportují nebo něco takovýho?

      2. Pravdupovediac sa panovi Švarcovi ani nečudujem lebo keď sa
        Pravdupovediac sa panovi Švarcovi ani nečudujem lebo keď sa niekto snaží dokazovať špinavosť elektromobility alebo konkrétne, ako vy, Tesly a používa pri tom argument lodnej dopravy alebo ropy, tak si takzvane s***e do úst. S lodnou dopravou sa totiž spája takmer všetka ľudská činnosť.

  5. Já zase doufám, že Tesla Autopilot bude skrcen tak dlouho
    Já zase doufám, že Tesla Autopilot bude skrcen tak dlouho než přijdou evropské automobilky s něčím kvalitním, spolehlivým a bezpečným. Něco tak šitovního jako je Tesla by se mělo zakázat vůbec do Evropy dovážet

    1. Tak ono to, co umí autopilot Tesly, to umí i prakticky
      Tak ono to, co umí autopilot Tesly, to umí i prakticky Nissan, Audi a další. Zatím, ale on vývoj probíhá nejen v Tesle, že… Jenže to všechno nemá se skutečným autopilotem nic společného a to bohužel ani na dálnici. A přitom skutečný autonomní autopilot na dálnici by mě úplně stačil. Já nepotřebuji autopilota, který mě proveze zúženími, špatnými uličkami ve městě apod. Mě stačí, že když najedu na dálnici, tak budu muset převzít řízení až u sjezdu a mezitím můžu spát, číst, pracovat, cokoliv budu chtít.

        1. Autopilot je blbost a nebezpečná věc. Dát do auta něco co
          Autopilot je blbost a nebezpečná věc. Dát do auta něco co dokáže prakticky plně ovládat řízení auta, ale pouze v omezenou dobu a dát k tomu jen poznámku, že i přes to musíš stále sledovat provoz, je nezodpovědná hovadina, kterou může udělat jen blázen jako je Musk, protože lidi jsou magoři a používají věci jak je napadne. To je stejný, jako kdyby neplatily žádné zákony na alkohol za volantem. Prostě by pouze automobilka uvedla v manuálu, že se auto nesmí používat pod vlivem, jak by to asi tak dopadlo?

            1. Pustit lidi jako ty k autům jako je Tesla s autopilotem je
              Pustit lidi jako ty k autům jako je Tesla s autopilotem je velká chyba, lidi co neumí ani zaparkovat a čekají na samořiditelné auto jako na smilování.

              člověk který hodnotí kvalitu auta podle velikosti displeje by neměl vůbec dostávat řidičák 😀

      1. No já myslím, že toho co předvádí Tesla, žádná
        No já myslím, že toho co předvádí Tesla, žádná normální automobilka dosáhnout nechce, vyrábět nekvalitní zmetky a topit se v dluzích opravdu není zájem nikoho.

        Evropské automobilky se chovají tržně a dělají to co lidé kupují a to na čem vydělávají, oni musí být v zisku. Tak jako funguje Tesla oni fungovat nemohou. Nikdo nebude dělat něco dobrovolně na čem nevydělá. Jakmile to technologie dovolí a výroba EV bude zisková tak budou dělat EV, ta doba se pomalu blíží, není na tom nic složitého.

        Nebo vy snad chodíte do práce s tím, že každý měsíc nesete zaměstnavateli peníze s vírou, že bude líp? 😀

            1. Všechny tyto automobilky mají dluh v poměru k obratu
              Všechny tyto automobilky mají dluh v poměru k obratu podobný nebo ještě horší než Tesla. Tak zkuste příště lépe definovat co pro vás znamená topí se v dluzích, protože takhle jste za hlupáka, co si myslí, že dluhy má jen jediná automobilka, kterou z nějakého důvodu nesnášíte.

              1. Dluhy má každá automobilka ale když píšu že se topí v
                Dluhy má každá automobilka ale když píšu že se topí v dluzích tak to znamená že je již pod hladinou víš? Pod hladinou finančně znamená ve ztrátě. Trošku inteligence by to chtělo. Inteligentní člověk to pochopí, tomu co si na inteligenta jen hraje se musí vše lépe definovat 😀

                1. Tesla není pod hladinou, kdybys byl alespoň trochu
                  Tesla není pod hladinou, kdybys byl alespoň trochu inteligentní, tak víš, že Tesla krachne až letos v listopadu 😀

                2. ne Tesla nekrachne to zase ne, ještě možná pár let tady
                  ne Tesla nekrachne to zase ne, ještě možná pár let tady bude, ted dostaví továrnu v číně, tak chvilku zase bude optimismus, pak poznají i šikmoocí, co je to za sračku a to už bude definitivní konec, vyfetovaný elon už bude myšlenkama na Marsu tak Teslu nějaký číňan koupí, naučí je tam vyrábět slušná auta za adekvátní cenu a vše pojede dále 😀

                3. sorry jako ty nejsi nadhled a ale ty jsi pod hladinou ale ne
                  sorry jako ty nejsi nadhled a ale ty jsi pod hladinou ale ne malo ty jseš úpa komplet … mariánský průkop je oproti tobě MT.Everest

    2. co tady pořád máš proti Tesle? Máš ji snad doma, že tak
      co tady pořád máš proti Tesle? Máš ji snad doma, že tak hodnotíš? Myslím, že tohle auto si sotva viděl ve skutečnosti, protože kdyby si se jen hodinu projel tímto autem, tak tyhle stupidní kraviny nikdy nenapíšeš. Tesla není dokonalá, ale je zřejmě vůbec nejlepší EV které se dá v současné době koupit

          1. Jasně že ne. Tesla je garážovka, která nikdy neprodá
            Jasně že ne. Tesla je garážovka, která nikdy neprodá víc než 10 tisíc aut, tedy 10 tisíc aut za rok, ehm 30 tisíc aut za rok, vlastně 100 tisíc za rok, no teď už vážně nikdy nepřekoná čtvrt milionu aut za rok…. jejda 😀

            1. A proč tu Teslu nemáš doma? co?
              Lada taky prodá 100

              A proč tu Teslu nemáš doma? co?

              Lada taky prodá 100 tisíc aut a je to snad nějaká bomba? Nikdo o tom nepíše básně, jen o Tesle se píší legendy a pan Švarc je vypráví dětěm 😀 protože dospělý člověk s trochou nadhledu mu to nevěří 😀

              několik set tisíc aut za rok, co to je? Vždycky se najde nějakej hlupák co to koupí, proto taky už majitelé Tesel netrpělivě vyhlížejí Taycan aby se toho šrotu mohli zbavit 😀

                1. Tak si dej fotku alespoň na plochu 😀 Na fotkách je to
                  Tak si dej fotku alespoň na plochu 😀 Na fotkách je to docela povedené auto 😀

    1. Audi A8 a Mercedes S-Klasse už mají také svého autopilota,
      Audi A8 a Mercedes S-Klasse už mají také svého autopilota, který je legislativně „přiškrcen“, takže tady bych žádnou konspiraci ze strany evropských automobilek nehledal.
      P.S. Nechci tady rozpoutávat žádnou zbytečnou flamewar. Netvrdím, že autopilot Audi a Mercedesu je lepší nebo horší než teslácký autopilot. Jen tvrdím, že není v zájmu evropských automobilek držet EU legislativu ohledně autopilotů „na uzdě“, protože sami nemohou prodávat jejich autopiloty, ale pouze silně omezené asistenty. Porsche určitě nebude pozadu, ale bude muset stejně prodávat to, co ostatní.

Napsat komentář