Nový Nissan Leaf s 40kWh baterií otestován, ujede 330 km

Youtube kanál „Electrified Journeys Japan“ přinesl praktický test nového Nissanu Leaf. Ověřil, že na jedno nabití auto ujede až 330 km.

Nový Nissan Leaf má mainstreamovější vzhled a oficiálně dle NEDC ujede až 378 km.
foto: Nissan

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf odstartovala svou cestu víc než úspěšně. Auto vybavené 40kWh baterií si už mohou vybraní zákazníci užívat a recenzenti v praxi osahat.

Otázka, která vrtá v hlavě bezpochyby všem, zní: kolik nový Nissan Leaf ujede na jedno nabití? Elektromobilní nadšenec z youtube kanálu „Electrified Journeys Japan“ připravil test, ve kterém ověřil, že klidnou jízdou auto bez problémů zvládá 330 km na jedno nabití.

Nutno dodat, že „klidná jízda“ je v Japonsku opravdu klidná. „Ostrá“ jízda znamená rychlosti něco kolem 100 km/h, což už je na řadě míst Japonska překročení povolené rychlosti. I tak auto zvládne takto ujet 250 km při zapnuté klimatizaci a občas i vyhřívání předního skla.

Průměrná dlouhodobá spotřeba se pohybuje kolem 12,6 kWh/100 km, ale při klidné jízdě může ještě klesnout. Redakce Hybrid.cz se už příští týden vypraví na speciální předváděčku nového Leafu tady u nás, takže přineseme další poznatky.

Z videa výše ještě několik střípků: testovací jezdec si velmi pochvaloval dálková světla. Technologie ProPilot prý funguje také pěkně, ač jen do rychlosti 115 km/h.

76 Comments on “Nový Nissan Leaf s 40kWh baterií otestován, ujede 330 km”

  1. Spotreba pod 10Kwh na 100km je u auta velikosti leafu nesmysl.
    Spotreba pod 10Kwh na 100km je u auta velikosti leafu nesmysl. I s vyrazne lehcim Tazzari Zero se nedostanu pod 8 Kw/h , a s Ionem pod deset … Vzhledem k ucinnosti elektromobilu s tim jakakoliv konstrukce muze cokoliv jeste vymyslet. Tedy 12 kw h je vec ktere se dav u leafu verit, zbytek je fantazie.

  2. jezdim s Leafem 1. generace facelift v lete za 12,5kWh/100 km
    jezdim s Leafem 1. generace facelift v lete za 12,5kWh/100 km a ted s topenim za 15kWh/100 km. Ale nechapu jak je to mozne, ze stovky jinych uzivatelu Leafa jezdi dlouhodobe treba za 6,5kWh/100 km. Pravda, je tam hodne Japoncu a Anglicanu. Asi jezdi jen po okreskach bez kopcu a bez topeni. Ale presto nevim jak to delaji. neni v tom zadny podfuk, protoze to jsou data z https://www.ev.nissanconnect.jp/EV/ a data jsou z telemetrie. Prumer je treba z ujetych 4000 km.
    Dnes jsem jel 85 km s topenim i klima za 13,6kWh. Kopcovity teren Ceske Svycarsko. To je 2x tolik…

    1. jezdím s podobnou spotřebou jako vy, prostě jezdím
      jezdím s podobnou spotřebou jako vy, prostě jezdím „normálně“ – okresky, město, občas dálnice. Dostat se na cca 10-12 umím jen ve městě.. :), jinak mám průměr kolem 14-15kWh/100km a spotřebu raději vůbec neřeším a užívám si dynamiky… 🙂

    2. Najezdil jsem s několika Leafy dohromady cca 1 tis. km v
      Najezdil jsem s několika Leafy dohromady cca 1 tis. km v teplém počasí a spotřeba po Praze a okolí byla kolem 13 kWh/100km, jezdil jsem velmi opatrně a na maximální rekuperaci a EKO. Nevěřím, že by s tím někdo dokázal jezdit pod 10 kWh, natož za 6 kWh. Tyhle hodnoty jsou možné jen při ustálené jízdě do 60 km/h na rovině za bezvětrného počasí, což se může povést třeba v USA v Arizoně. Pokud by člověk jezdil stále z jednoho bodu do druhé takovou jízdou, pak je to možné. Pokud porovnám spotřebu spalovacího auta v USA oblasti a u nás, tak je rozdíl klidně i 30% hlavně díku ustálené jízdě na dlouhých trasách, byť s poměrně značným převýšením (moje praxe).

          1. No kdyz tak koukam na jedno z poslednich videi od Bjorna
            No kdyz tak koukam na jedno z poslednich videi od Bjorna (https://www.youtube.com/watch?v=iAaRXgmAOIc), tak pise, ze mu za sest a pul dne zmizelo z baterie 100km. To znamena, ze to auto v „klidu“ pali prumerny trvaly vykon 120W. Nebo jinak receno, kdyby bylo spalovak, tak mu za tyden z nadrze zmizi nejakych 8 litru paliva. Slovy pane Paroubka, kdo z vas to ma 🙂

              1. Tak si vypočítajte, koľko musí stáť auto a koľko byť v
                Tak si vypočítajte, koľko musí stáť auto a koľko byť v prevádzke, aby spotreba aj so samovybíjaním (či zohrievaním batérie) bola 60 kWh/100km. A koľko najazdí také auto za rok.
                Ináč ani benzín by v nádrži nemal byť večne. Som počul, že za dva mesiace by sa mal vyjazdiť.

              2. Nikdy jsem to nezkoušel, ale pokud auto, které stojí třeba
                Nikdy jsem to nezkoušel, ale pokud auto, které stojí třeba 14 dní na letišti a ztratí několik set km dojezdu, tak je něco špatně. Podle mě by měl být maximální úbytek kapacity v řádu 1-2% denně, jak tomu bývá u Li-ion baterií.

                1. U volně ložených li-ion není denní úbytek
                  U volně ložených li-ion není denní úbytek samovybíjením prakticky změřitelný. O úbytku v řádu procent se můžeme bavit tak po roce.

                  Nicméně baterie v (jakémkoli) autě je i v zaparkovaném stavu neustále něčím vybíjená. Minimálně přijímač DO, alarm a části ECU aby to auto šlo vůbec odemknout a nastartovat. U EV navíc může něco žrát teplotní management, pokud je udělaný tak, že temperuje i v případě odstaveného vozidla.

                2. Samozřejmě jsem napsal nesmysl, mělo to být „úbytek 1-2%
                  Samozřejmě jsem napsal nesmysl, mělo to být „úbytek 1-2% měsíčně“. Lepší články třeba Sanyo se chlubí 0,1% měsíčně.

                  Jinak trakční baterie podle mě nenapájí obvody které popisujete, od toho tam je 12V baterie, kterou jsem viděl u většiny EV.

              3. Ja spis myslim (nemel jsem moznost videt video v klidu cele,
                Ja spis myslim (nemel jsem moznost videt video v klidu cele, jen jsem ho zbezne proskakal), ze byla zima a sem tam to zaplo prihrivani baterie. Jinak je ta spotreba strasne moc, i kdyby jel naplno infotainment a datova komunikace.

                EDIT: v naslednem videu (https://www.youtube.com/watch?v=17s5TD3nKwo) tvrdi, ze je to diky kontrolovani pres appku a ze baterie se nevyhriva. Ale porad se mi to nezda, datovy modem bude brat (!! pri TRVALEM provozu plnou rychlosti !!) tak do 10W a pocitac neco podobneho, at nezeru 50W. Porad jeste nekde 60W hapruje…

              4. Je otazka co vsetko nechate v tesle zapnute pri zaparkovanom
                Je otazka co vsetko nechate v tesle zapnute pri zaparkovanom aute. Ak ostane zapnute permanentne pripojenie na internet, tak spotreba je vysoka, no staci aktivovat usporny rezim, pricom auto stale mozno na dialku „zobudit“ spotreba sa zmensi, a ak sa vypne vsetko (potom sa na dialku do auta neda lognut), klesne spotreba na minimum.
                Meral som dlhodobu spotrebu tesly v strednom nastaveni t.j. pri uspornom rezime, ked sa da z internetu do auta lognut, len to dlhsie trva.
                Vtedy je spotreba tesly cca 0,5W. Po odstaveni auta klesa napetie 12V baterie z nabitej hodnoty cca 13V na cca 12V pocas cca styroch dni. No Tesla po styroch dnoch dobije 12V bateriu za cca 4 hodiny z tych 12V cca na 13V. Spotreba elektriny pri dobijani 12V baterie z 400V baterie je dost velka, pretoze menic 400VDC/12VDC pracuje pri nabijani 12V baterie velmi neefektivne, lebo menic je stavany na 250A no pri nabijani 12V baterie dava do baterie len 2 az 3 A. Navyse pocas nabijania 12V baterie z 400V baterie sa zapina nejaky ventilator alebo cerpadlo a aktivne su zrejme aj ine systemy.

            1. Normálně mizí cca půl až jedno procento denně u 100kWh
              Normálně mizí cca půl až jedno procento denně u 100kWh baterky. Tedy cca 2 až 4km.
              Nedávno mi po prvním přehrání Xmas songu (na Tesla srazu) začalo mizet kolem 5ti procent denně. V servisu se mě rovnou zeptali jestli jsem nedělal Xmas song, že se po něm přestane auto při parkování „uspávat“, a že to zpraví upgrade softwaru, jak se i stalo.

                1. Patrně to bude v kombinaci s nějakým fw, který vyšel
                  Patrně to bude v kombinaci s nějakým fw, který vyšel později. Jinak by to museli opravit mnohem dříve a ne až na podzim.
                  Každopádně i ten úbytek půl až jednoho procento za 24h se dá ještě snížit v nastavení vypnutím aby bylo auto neustále připojeno k internetu. Pak, ale trvá o něco déle se k němu připojit z mobilní aplikace.
                  Osobně jsem to ještě nevyužil. Předpokládám, že je to dobré až bude auto někde stát bez připojení do zásuvky třeba na letišti než se majitel vrátí z dovolené.

      1. Kdyz ma nekdo najezdeno 4000 km/mesic a prumer je 6,5kWh/100
        Kdyz ma nekdo najezdeno 4000 km/mesic a prumer je 6,5kWh/100 km, a jezdil by jak pisete, tak by musel jezdit 8000 km/mesicne.
        Kdo by si dal takovou praci to porad manipulovat. Borci kteri maji treba jen 100km/mesic, tam je to jasne. Mohli se nechat tahnout lanem. Ale 4000km nejde manipulovat.

        1. Tomu moc nevěřím, máte nějaký odkaz na takové
          Tomu moc nevěřím, máte nějaký odkaz na takové měření? Spritmonitor je podle mě velmi vypovídající na několika tisících nabíjení je průměrná spotřeba 16,6 kWh/100km. Pokud auto jezdí pouze po městě a okolí, pak ta spotřeba je kolem 14,5 kWh/100km. Extrémně nízkou spotřebu lze dosáhnout třeba v Nizozemí, kde je terén typu „placka“, kde všichni jedou ustálenou rychlostí 80km/h, pak lze dosáhnout i spotřeby kolem 11-12 kWh/100km. Řada uživatelů zaměňuje reálnou spotřebu za údaj spotřeby v infotainmentu, což nesouhlasí se skutečnou spotřebou.

          1. Udaje jsou dostupne z
            Udaje jsou dostupne z https://www.ev.nissanconnect.jp/EV/ranking/world_rankings_top_hundred. Kazdy kdo ma Nissan Leaf a prihlasi se do Nissanconnect a ucastni se toho programu, muze sledovat kdo kolik spotrebuje. Funguje to asi jen u vybavy Acenta a Tekna. Bez prihlaseni existujiciho Leafu se tam neda dostat ani na cumendu. Aktualne vede nejaky Japonec:
            6.80 kWh/100km 1,354.8 km 88 sledovanych jizd.
            Udaje jsou samozrejme z infotainmentu a pres telemetrii.
            Muj lisopadovy prumer je 15,6kWh/100km. Nekde 4100 misto na svete 🙂

              1. Nevim jake mate zkusenosti, ja mam Peugeot Ion a Nissan Leaf.
                Nevim jake mate zkusenosti, ja mam Peugeot Ion a Nissan Leaf. S Ionem ktery ma baterku 14 kW (r.v. 2013) a ujedu 120 km v kopcovitem terenu jasne ukazuje, ze 15 kWh/100km moc. Samozrejme ze kdyz bych uhanel na plny „plyn“ tak neujedu ani 80km. Chce to disciplinu a jezdit s citem. S Leafem jezdim v lete prakticky porad za 12,5 kWh/100km. Beru spotrebu z baterky. Spotreba ze site je jiste vyssi, ale to zalezi take na zpusobu nabijeni. Kdyz budu nabijet hodne pomalu 6A, tak jsou relativni ztraty menice vyssi, nez pri nabijeni 16A. A kdo ma nabijecku 6,6kW, ten ma jeste mensi ztraty. DC nabijeni muze byt zase ztratovejsi.
                Ale me zajima primarne spotreba z baterky a ta je v lete vzdy nizsi nez 15kWh/100km.
                V zime je zase uplne jina. Auto si pred jizdou zahrivam i kdyz jedu jen 2 km. Spotreba je pak klidne 36kWh/100km, protoze spotrebuji vic energie na vytapeni pred jizdou nez na jizdu samotnou. To plati pro spalovaky dvojnasobne. Uz jsem mival spotrebu 99 l/100km nafty 🙁 Nastesti jsem naftak prodal 🙂

                1. Baterie 14kW je stejně úžasný údaj,jako spotřeba
                  Baterie 14kW je stejně úžasný údaj,jako spotřeba 99l/100km…jak může tohle vypotit majitel elektromobilu.

                2. sorry, 14 kWh. Nekdy musim psat rychle abych stihnul neco
                  sorry, 14 kWh. Nekdy musim psat rychle abych stihnul neco vyridit a pak to tak dopadne. 99l/100km je 99 litru nafty na 100 km. Tak jsem to videl na displeji u Passata TDI. Po nekolikaminutovem klapani a rozehrivani celniho skla a ujeti prvnich par set metru.
                  Verte mi, ze v jednotkach mam docela jasno. S pravopisem to uz takove neni 🙂

                3. 99litrov na 100km znamena, ze auto stoji alebo ma velmi malu
                  99litrov na 100km znamena, ze auto stoji alebo ma velmi malu tychlost.
                  aj moj stary benzinak ukazuje 99 litrov na 100km ked auto stoji.
                  Bolo by tam nekonecno litrov na 100km, keby auto malo taky displej a pocitac poctivo vydelil spotrebovany benzin nulou :-)))

                4. Prodávat auto kvůli tomu,že při stání ukazuje nesmyslnou
                  Prodávat auto kvůli tomu,že při stání ukazuje nesmyslnou spotřebu je fakt dobrý argument…

                5. Psal jsem o Leafu, ze kdyz si vyhrivam auto pred jizdou, tak
                  Psal jsem o Leafu, ze kdyz si vyhrivam auto pred jizdou, tak pak mam spotrebu 36kWh/100km. A aby stourove nezacali ukazovat prstem jak nehospodarne EV jsou, napsal jsem ze u Passatu to bylo mnohem horsi. Holt nekdo staci sledovat myslenku pres nekolik vet a nekdo ne. No a abych potvrdil moje skalopevne rozhodnuti uzivat jen elektromobilitu, tak jsem vsunul poznamku, ze naftaka jsem uz prodal. Asi moc info najednou…

                6. …asi fakt moc info najednou na tebe,blafající diesel
                  …asi fakt moc info najednou na tebe,blafající diesel nesežere za hodinu ani litr nafty…tak to podsouvej někomu ještě blbějšímu než jsi ty.

                7. Dejme tomu ze spotrebuje 0,3 l nafty na zahrati pred jizdou a
                  Dejme tomu ze spotrebuje 0,3 l nafty na zahrati pred jizdou a po ujeti 0,3 km je spotreba dle vypoctu 0,3 l / 0,3 km * 100 = 100 l/100km.

                8. Aby někdo nechal blafat hodinu auto a pak ujel 300m je fakt
                  Aby někdo nechal blafat hodinu auto a pak ujel 300m je fakt ještě blbější argument a údaj pro výpočet spotřeby,zároveň je to voda na mlýn zaslepených elektroteroristů,kteří vidí jen vysoká a na desetinu přesná čísla,získaná vynásobením malých nepřesných údajů.

                1. Nemám žádné zkreslené představy,ale vlastní
                  Nemám žádné zkreslené představy,ale vlastní zkušenosti.V kolonách v kopcovité Praze.Pod 15kWh/100km to při zachování tempa nelze,mimo Prahu ještě víc.K čemu je nějaký laboratorní údaj,získaný na rovině plynulou jízdou?Můj elektromobil váží polovinu,na rozdíl od ostatních.Co má jako být pod Vaším odkazem?Vaše zkušenosti?Tohle je můj odkaz,moje zkušenost,viz facebook,stránka Elektromobil pro zábavu

                2. Po Praze jezdím kolem 12 kWh/100km v dnešních teplotách
                  Po Praze jezdím kolem 12 kWh/100km v dnešních teplotách již 2 roky, ano v zimě spotřeba stoupá, ale každý jezdíme jinak. To že jeden má průměr 24 kWh/100 km a jeden 14 kWh/100 km (viz spritmonitor), to tak prostě je a není to důvod k hádce nebo nedůvěře.

  3. Kdyby to někoho zajímalo, tak BMW i3 ročník 2014 s
    Kdyby to někoho zajímalo, tak BMW i3 ročník 2014 s nájezdem 36000 km má teď v zimě odhadovanou využitelnou kapacitu 17,7 kWh oproti nominální uváděné kapacitě 18,8 kWh výrobcem v novém stavu. Promítá se do toho snížení teplot, což zhoršuje využitelnost energie z baterie, a taky jsem oproti novému autu už přišel asi o 0,5 kWh využitelné kapacity. Dojezd je nicméně stále v podstatě stejný.

    1. Taktéž se připojím s reálnými poznatky. Leaf 30kWh,
      Taktéž se připojím s reálnými poznatky. Leaf 30kWh, reálnou spotřebu mám teď kolem 18kWh/100km, tedy dojezd je okolo 140km na nabití. Tedy nový Leaf s větší baterkou si myslím že bude mít v zimě když dobře tak 200km – z Brna do Prahy na jedno nabití rychlostí 130km/h si troufám tvrdit že to stále nebude stačit nebo jen uplně na krev..

      1. Uberte 10km/h a bude stacit. Na tech 200 km to bude o 8 minut
        Uberte 10km/h a bude stacit. Na tech 200 km to bude o 8 minut dele trvat. teoreticky, prakticky ani to ne, protoze celou dobu se vam stejne nepodari jet 130. Zimni provoz je u Leafa docela fajn, tepelne cerpadlo zere par set wattu a navic se casto vypina. Teploty kolem nuly stupnu nejsou zadny problem. Leaf 2018 ma take tepelne cerpadlo, aspon v te lepsi vybave.

        1. Pokud někam chci dojet dálnice jezdím 120 tachometrových,
          Pokud někam chci dojet dálnice jezdím 120 tachometrových, protože cokoliv navíc už je rozdíl. A s velkou odchylkou kterou Leaf má je to nějakých 108km/h dle GPS. A to už je vážně pomalu. Přes den v pohodě ale v noci kdy je dálnice prázdná je to fakt opruz.. Abych jel 130km/h tak to znamená 145 dle tachometru a tam je to cca 1km = 1% baterie.

          1. Celkem má logiku tenhle „podkalibrovaný“ tachometr. Vypadá
            Celkem má logiku tenhle „podkalibrovaný“ tachometr. Vypadá to dobře, když to ukazuje více. A je to prakticky zadarmo. Takže až zase bude na nás někdo hrnout dojezdy a rychlosti, budeme to chtít z GPS.

            S každou další kWh se bude zmenšovat skupina lidí, kteří budou řešit otázku dojezdu versus rychlost a počasí. Jen zatím nevím kde je má hranice. 🙂 40kWh u Leafa to určitě není.

            1. To je jako u počítače „každý pevný disk má malou
              To je jako u počítače „každý pevný disk má malou kapacitu“ …

              Problémem současných elektrických aut není snad jako dojezd,ale problém je to auto po vybití rychle a dostupně, levně uvést do provozuschopného stavu.

              U spálováků si dnes spousta lidí dobrovolně zkracuje dojezd a neřeší to znáte to “ mě je jedno kolik stojí benzín stále tankuji za 500,-“

              1. To mne vždycky dostane, že u elektromobilu jsou tyto typy
                To mne vždycky dostane, že u elektromobilu jsou tyto typy schopny tvrdit, jak to nic neujede a furt se to musí nabíjet. Přitom tyto osoby jezdí na pumpu neustále pro svých +-16 litrů paliva na +-250 km, takže při dojíždění do práce 25 km každý týden. Fakt masakr.

      2. Přiznám se že ani se Soulem ani s Leafem 30 kWh bych se
        Přiznám se že ani se Soulem ani s Leafem 30 kWh bych se nevydal do Brna či Jihlavy v -10°C, možná by to ty auta daly při 80 km/h, ale je to na hraně. I při tachometrové rychlosti 110 kmh (reálná 105km/h) jsem přijel na Vystrkov (ujeto 105km) s rezervou na palubním počítači 15km a to byly 3°C. Auto si v nízké teplotě a na té trase klidně vezme kolem 19 kWh, nepočítám do toho topení, svícení a palubní systémy, to bude dalších 1,5 kWh.

    2. Schválně jsem měřil, kolik dostanu v chladném počasí
      Schválně jsem měřil, kolik dostanu v chladném počasí (3°C) kWh do baterie Soulu a vyšlo mi 28,5 kWh, což mi přijde pěkné. Ovšem nejde mi do hlavy spotřeba, která vzrostla z nějakých 12 kWh na 14,5 kWh (a to ještě nemrzne) na stejné trase s předtopením. Chápu, že se baterii v chladu sníží reálná kapacita a tedy reálný dojezd, ale proč stoupá spotřeba na stejné trase se stejnými pneu moc nechápu (topení ubere na mé trase 0,5 kWh).

      1. Já mám přezuto na zimní, a mám v podstatě nižší
        Já mám přezuto na zimní, a mám v podstatě nižší spotřebu na zimních než na letních. Když auto předehřeju a neprší, tak je spotřeba skoro stejná jako v létě. Ale jelikož se mi nechce jezdit neustále 90 km/h (reálných) na silnici pro motorová vozidla, tak to zpravidla mažu nepředpisových 130 tachometrových (asi 125 reálných, BMW moc nepodměřuje) a holt spotřeba je kolem 20 kWh. Kdybych jel 80 km/h, dostanu se na nějakých 11 kWh.

        1. Jakmile se baterie prohřejí (např. rychlonabíjením) tak
          Jakmile se baterie prohřejí (např. rychlonabíjením) tak ta spotřeba klesá výrazně. Mám podezření, že to neukazuje reálnou spotřebu auta, ale kalkuluje to i na základě předpokládané kapacity baterie, tedy např. pokud klesne v chladu kapacita baterie o 30% tak to hlásí o 30% vyšší spotřebu.

      2. Já to připisuji teplotě baterek a chemii v nich (+-10%),
        Já to připisuji teplotě baterek a chemii v nich (+-10%), pokud jsou nezaizolované a nevytápěné/nechlazené, dále uberou zimní kola (+-10%), no a klasicky déšť/sníh (+-10%). Souvislá vrstva sněhu další překážka (+-10%). Profil terénu dokáže ubrat/přidat až 30%. Pak je to ještě o typu topení v autě (staré elektromobily bez tepelného čerpadla až 30% dojezdu). Spalovák s dojezdem 500+ a benzínkou na každém rohu to sic řeší taky, ale jen tím nadáváním na vyšší spotřebu. Starší malý elektromobil do 150 km papírového dojezdu s chybějící sítí rychlonabíječek po trase to řešit musí předem, plánováním jízd.

        1. Spotřebu vozidla v zimě navyšuje podle mne hlavně vyšší
          Spotřebu vozidla v zimě navyšuje podle mne hlavně vyšší aerodynamický odpor daný vyšší hustotou studeného vzduchu.Navíc čím vyšší rychlost,tím větší rozdíl zima/léto.K tomu se přičítá vyšší valivý odpor na většinou mokré,někdy i zasněžené vozovce.Studená baterie a zimní pneu mají nejmenší vliv,v porovnání s předchozími celkem zanedbatelný.Nic z toho ke všemu narozdíl od topení ani nejde vypnout :-)Takhle to alespoň pozoruji u Leafu 30kWh,dojezd je v zimě výrazně nižší i s teplou baterií po vyjetí z garáže,i bez topení.Naopak rozdíl zimní/letní pneu v zimě vůbec nepoznám.

  4. Ta průměrná spotřeba je běžná u všech EV aut, jízda
    Ta průměrná spotřeba je běžná u všech EV aut, jízda po městě a okolí při 20°C, to by odpovídalo. Jinak nic proti autu nemám, ohlásili 2016 nový model, po roce jej představili a po třech měsících začali vyrábět a prodávat v tisících kusů, tedy standardní záležitost. Časem asi bude větší baterie, no uvidíme.

  5. chudáci japka na šichtu do NISSANU musejí jen 100kmh
    chudáci japka na šichtu do NISSANU musejí jen 100kmh kdežto čégi do ŠÁDE na noční to valej klidně i 160 na autopilota ;)))

    heledte nás by víc zajímalo jakou ten zázrak ze Sandrlendu bude mít palubní nabíječku, 3F22kW ??

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-leaf/

              1. He he he. Koukám, že v koncernu to jde na krev. Závidí
                He he he. Koukám, že v koncernu to jde na krev. Závidí úspěch vlastní dojný krávě, která dokáže dávat parádní mlíko i když ji házej jen kosti vod voběda :))))

                „Na shromáždění v německém Emdenu natvrdo řekli, že nám vezmou Superb a nechtějí, abychom dělali elektromobily.“

                „Podle něj nevychází Volkswagen Škodě vstříc a nejmodernější technika se do škodovek dostává až se zpožděním nebo vůbec.“

                „Závidí nám úspěch. Nazývají nás kanibalisty, i když jen plníme úkoly, které nám dali. Udělali jsme Karoq a Kodiaq a teď jim vadí, že jim konkurují. Dostáváme úkoly jako popelka, ponořit se pro prstýnek do oceánu. Když je splníme, tak si stěžují,“ uzavírá Povšík.

                Tak z toho chčiju smíchy. Ve VW Vlkohradu už musí bejt slušně v pérdeli. Tak tady to máte, tahkle fungujou ti špičkový dinosaurský manažéři ze „špičkový“ automobilky, když se rvou vo žvanec! Nejdřív podvod jak prase a pak strčit kapsu tam, kde to nejvíc sype :))))
                Kabaně už to tam muselo asi nevýslovně sr*t, když dostaval takový trámy pod nohy…

                1. Jo a hlavni titulek ve skodovackem odborari Superba nedame lol.
                  Jo a hlavni titulek ve skodovackem odborari Superba nedame lol.

                2. škodovácký odboráři byli vždycky pro srandu králíkům,
                  škodovácký odboráři byli vždycky pro srandu králíkům, jediný co kdy dokázali bylo vyjednat vochlup vyšší platy s přistoupením na podmínky germána 🙂 Nedrží při sobě a jsou v postkomárský zemi příliš změkčený ;))

            1. zdrojem je Povšík kerýmu ujeli nervy pro Hospodářský
              zdrojem je Povšík kerýmu ujeli nervy pro Hospodářský noviny ale z nich tu info po večerní revizi rači stáhli 😉

              novinky.cz/auto/455750-sef-odboru-skody-presun-vyroby-superbu-do-nemecka-je-hotova-vec.html

              každopádně se to od germána dalo čekat, zásadně nic dobrýho pro čecha 😉

Napsat komentář