Lodní doprava se po automobilech dostává čím dál tím víc do hledáčku mladých začínajících firem, které chtějí něco změnit. Jednou takovou je i Corvus Energy z Richmondu. Ta vyvíjí novou technologii lithium-iontových baterií, které by mohly sloužit pro pohon hybridních vlečných lodí, velkých jachet a dokonce i dopravních lodí.
Hlavní zbraní nového start-upu je údajně patentovaný systém managementu baterií, který umožňuje obsluhovat baterie o energii v řádu megawattů. Corvus Energy navíc uzavřel exkluzivní smlouvu na výrobu tohoto typu baterií se společností Dow Kokam.
Megawatt elektrické energie se zdá být jako obrovské množství. Nicméně je to zhruba tolik, kolik vlečná loď spotřebuje na zaparkování velké kontejnerové dopravní lodě v přístavu.
Šéf Corvusu Brent Perry přiznává, že jsou prvními zástupci zcela nového odvětví. Hybridní lodě totiž jednoduše dosud nebyly na pořadu dne. Podobně, jako ještě před 15 lety jen málokdo přemýšlel o hybridních autech.
Nicméně, přeci jen se už první zástupci hybridních lodí najdou. V roce 2009 byl spuštěn na moře první diesel-hybridní remorkér Carolyn Dorothy. Ten však využíval klasické gelové olověné baterie.
Megawattová úložiště energie nejsou dnes ničím neslýchaným. O vývoj podobných zařízení se už léta snaží celá řada dalších firem, které ovšem rozsáhlá pole baterií chtějí využít ke skladování energie z větrných nebo solárních elektráren.
alebo mozete napisat nieco o
alebo mozete napisat nieco o lodiach s pomocnym pohonom plachtou SKYSAIL, lod vybavena plachtou je tiez hybrid
To už mi připadá skoro
To už mi připadá skoro stejně schizofrenní jako raketoplán na elektrický pohon. Může mi někdo vysvětlit, jaké by to mělo výhody? Mám pocit, že elektrické pohony jsou výhodné tam, kde lze využít setrvačností k rekuperaci energie při dynamických pohybech, nebo popř. tam, kde je nutné velmi přesně regulovat.
Články na tohle fórum by měl psát technicky vzdělaný člověk, nikoliv ekonom (omlouvám se autorovi, pokud jsem se netrefil). Potom by pochopil minimálně významu jednotek výkonu nebo energie.
U lodi je elektricky pohon
U lodi je elektricky pohon prave velmi ziaduci. Viete si predstavit, ze by sa vylial olej do nejakej vodnej nadrze, ktora zaroven sluzi ako zdroj pitnej vody? Ani ciste elektricke lode nie su ziadnou novinkou. Na takych nadrziach sa pouzivaju celkom nezne.
Nu možná to je
Nu možná to je schizofrenní pro nás a ještě možná pro naše děti.Ale pro vnoučata to už bude asi realita s kterou se budou muset nějak vyrovnat.A nebude možné prostě někam zdrhnout.Postihne to všechny a asi vyspělé státy především.Je jedno zda se k pohonu použije setrvačník a kynetická energie nebo solární články.Ale je třeba se připravit na blížící se náhradu ropných produktů něčím jiným.A když si člověk uvědomí jak je dnes svázán s ropou,tak je nejvyšší čas.Nejedná se pouze o pohon dopravních prostředků ale i vedlejších neméně důležitých výrobků.Stěžujeme si na děravé silnice,ale čím je budeme opravovat až zde nebude asfalt?Užívejme si slastí z jízdy v Mercedesech nebo Mustancích,ale pro naše vnoučata by jsme měli připravit základy pohodlné náhrady.
Zas nekdo micha hrusky a
Zas nekdo micha hrusky a jabka. Muze mi nekdo vysvetlit co je megawattove uloziste? Watt je jednotka vykonu, nikoliv energie, ktera je ulozena v bateriich.
Jinak bezne se delaji lode s diesel-elektrickym prenosem, kde se jedna v podstate o seriovy hybridni prenos. Obcas se vyskytne i paralelni hybrid, kdy elektricky motor pracuje s dieslem do jedne hridele, tzv. elektricky boost mode.
napr: lod – Far Scorpion
Vzhledem ke spotrebam lodi, kde u velkych kontejnerovych lodi se pali vsechno co hori,si myslim, ze ciste elektricky pohon je uplny ulet. Jinak v Norsku se ted razi LNG hlavne pro trajekty.
Ponorky s diesel-elektrickym
Ponorky s diesel-elektrickym (teda hybridnym) pohonom sa pouzivali bezne aj pocas II.WW. Mozno by sa mali tie firmy pohrabat trochu v muzeach, aby nevymyslali nieco, co existuje vyse 50 rokov.