Na letište Ruzyně povede tramvajPRAHA
Na letište Ruzyně povede tramvaj
Jízdní kolo ovládáte silou myšlenekVĚDA
Jízdní kolo ovládáte silou myšlenek
Uděláme vám v autech jasno!AUTO
Uděláme vám v autech jasno!
Praha má první dobíjecí staniceČESKO
Praha má první dobíjecí stanice

Nissan Qashqai s pilotovaným řízením v Evropě už v roce 2017

redakce - 02 Březen 2016

Nissan na autosalonu Ženeva 2016 odhalil vizi inteligentní mobility. Jednou z jejích prvních praktických součástí bude Nissan Qashqai s "pilotovaným řízením".První fáze technologie autonomní jízdy umožní omlazenému Nissanu Qashqai autonomní jízdu v jednom pruhu v hustém dálničním provozu. Nissan Qashqai se systémem pilotovaného řízení se bude od roku 2017 vyrábět v závodu v britském Sunderlandu.

První fáze technologie autonomní jízdy umožní omlazenému Nissanu Qashqai autonomní jízdu v jednom pruhu v hustém dálničním provozu. Nissan Qashqai se systémem pilotovaného řízení se bude od roku 2017 vyrábět v závodu v britském Sunderlandu.
foto: Nissan

Nissan oznámil, že až oceňovaný crossover Nissan Qashqai příští rok sjede z výrobní linky, stane se prvním evropským vozem značky Nissan vybaveným technologií pilotovaného řízení.

Závod v Sunderlandu ve Spojeném království je považován za vlajkovou loď ostatních závodů. Až z jeho linky sjede omlazený Qashqai, bude vybavený technologií ‘Piloted Drive 1.0’. Technologie umožňuje bezpečnou autonomní jízdu v jednom pruhu v hustém dálničním provozu.

Tisíce hodin zkoušek a několik druhů snímačů je zárukou toho, že systém „vnímá“ své okolí bez jediné chyby.

Toto oznámení představuje důležitý krok v závazku značky k výrobě technologií pro autonomní jízdu, které budou dostupné všem. Oznámení také připravuje cestu pro vizi Inteligentní mobility, což je všeobjímající přístup společnosti Nissan k „chytré“ budoucnosti automobilismu.

Nissan už se zavázal, že do roku 2020 uvede na trh sortiment vozů schopných autonomní jízdy, do kterého budou patřit vozy, jež zvládnou bez zásahu řidiče bezpečně projet městskými křižovatkami a hustým provozem.

Během následujících čtyř let uvede Nissan na trh vozidla se zvýšenou schopností autonomní jízdy. Příkladem je třeba systém pro „samostatnou jízdu ve více jízdních pruzích“.

Systém bude schopný samostatně vyhodnotit rizika a případně s vozem přejet do jiného jízdního pruhu. A do konce této dekády Nissan představí autonomní systém “inner-city”, který zvládne bez zásahu řidiče bezpečně projet městskými křižovatkami.

Technologie budou součástí především nejrozšířenějších a nejprodávanějších sériových vozů za dostupné ceny. Piloted Drive 1.0 bude již tento rok k dispozici v Japonsku. Vyspělost autonomní jízdy v podání společnosti Nissan bude v Evropě možné zažít při zkušebních jízdách už v roce 2016.

Předseda představenstva společnosti Nissan Europe Paul Willcox na ženevském autosalonu uvedl: „Nissan Qashqai měl na trhu vždy roli průkopníka. Je tedy nasnadě, aby zákazníci už v roce 2017 okusili možnosti budoucí mobility právě s tímto oceňovaným crossoverem."

Opravdovým úspěchem pro značku Nissan je však to, že v září roku 2015 porazila nová generace modelu Qashqai ostatní vozy vyráběné ve Spojeném království v rychlosti, jakou prolomila hranici půl milionu vyrobených vozů.

Od začátku výroby v roce 2014 sjíždí v Sunderlandu z linky rekordního závodu každých 62 sekund jeden vůz Qashqai druhé generace.

„Představení technologií pro pilotované řízení bude evolucí. O revoluci v tomto případě nepůjde, protože základní stavební kameny této technologie fungují v mnoha našich vozech už dnes, a to v podobě našeho systému Safety Shield,“ dodal dále Willcox.

tisková zpráva
 
Obrázek uživatele Radovan

A proč tak velká potvora není alespoň plugin hybrid? Jako třeba Mitsubishi Outlander PHEV. Nebo rovnou elektrika jako Kia Soul EV. Vždyť evidentně tam je kam ty baterky cpát, nebo ne?

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Budoucnost autonomniho rizeni neni tak ruzova. Vsechny ty cidla budou nachylna k poskozeni nebo odcizeni. Kdyz vidim jak nekteri neprizpusobyvi dnes nici zaparkovana vozidla, dovedu si predstavit jak nejaci hlupaci si budou delat legraci ze takove auto vyradi z provozu. nebo co hur, ze ovlivni bezpecnost a auto zpusobi nehodu. Navic STK se asi kvuli tomu prodrazi, protoze se bude proverovat funkcnost. Samozrejme ze nejake ridici jednotky v aute zvladnou selftest, ale jak znamo, kazdy trouba muze dnes preprogramovat kazdou ridici jednotku. A co kdyz snih nebo necistota pri jizde zakryje nejake cidlo. Nez se ridic vzpamatuje, muze jizda abruptne skoncit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vlastním model 2010 a musím říct že když jsem viděl co píšou za zkušenosti zákazníci s modelem 2014+ například na sauto.cz tak bych si auto dnes už nevybral, tohle je cesta jak zníčit pověst dobrého vozu během jedné generace...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články