NEUVĚŘITELNÉ: polovina nově prodaných aut v Norsku je do zásuvky!

Jan Horčík - 09 Říjen 2017

Severské ledové království nás nepřestává fascinovat. Podíl aut do zásuvky na celkových prodejích nových aut tam v září 2017 dosáhl 48,4 %!auto elektromobily Tesla Model S a Model X

Rekordního měsíce září Norsko dosáhlo mimo jiné extrémně vysokými dodávkami elektromobilů značky Tesla
foto: Tesla

Září roku 2017 bylo v Norsku rekordní. Prodalo se tam celkem 6524 nových aut do zásuvky, z toho 3850 elektromobilů (tržní podíl 28,6 %) a 2674 plug-in hybridů (tržní podíl 19,8 %).

K tomu je třeba připočítat také 1053 bazarových elektromobilů a 90 užitkových. Velkým překvapením byla v minulém měsíci Tesla, která v Norsku dodala taktéž rekordních 1007 elektromobilů Tesla Model S a 996 kusů Tesla Model X.

Přitom ještě v lednu 2014 byl podíl aut do zásuvky na nově prodaných vozech asi 25 %. S takovýmhle tempem růstu nebude pro Norsko problém se do roku 2020 přiblížit 100 %.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nori ziju v zelenej utopii
to podstatne v clanku chyba - auta so spalovacim motorom su zatazene brutalnymi danami, ktore sponzoruju nakup EV a dobijanie zdarma. Blbe je, ze to len dokazuje nulovu konkurencieschopnost elektromobilov.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

samozřejmě LŽEŠ, hochu hloupoučký, EV auta jsou mnohem dražší než běžná auta, takže žádné zdanění rakovin nemá takový takový vliv, jak tu lžeš. Nebo chceš říct, že Tesla se jim vyplatí, protože stojí 2 mil kč a více? :-D
Podle vyjádření jednoho Nora, oni si to kupují třeba v Oslu hlavně kvůli možnosti jezdit v pruzích pro autobusy. Na cenu oni nehledí, ubohá socko ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no ale to nám elektromobilistům přeci nevadí. Naopak, je to dobře že debiuové fosilové zatížený daní ze smradu raka na ulici dotují nákup elektromobilu jiným, těm správným lidem ;) Tak je to správné, tak to má být! :)))

kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

NORSKO je o dost chytřejší země než ČEZko kde si neumí ani vytěžit lithium....

seznam.cz/zpravy/clanek/vrteti-lithiem-kampan-ovladly-emoce-a-dezinformace-podivejte-se-na-fakta-38314

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-) ten web skutocne pobavil - to je nejaky "safe place" pre zelenych uchylov resp. elektro-teroristov

No a jeste se "nas elektromobilisty" honiska zeptej, v jakem elektromobilu honi (teda pardon, plodi hodnotne informace). At je trochu sranda... :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tobě už nestojí, že tu v jednom kuse meleš vo honění?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Radovan

Norové se pouze rozhodli dále si nezasírat prostředí, kde žijí, a vzduch, který dýchají. Zvláště když většinu elektřiny jim vyrábí voda.
Nemáte pravdu - stejně, jako třeba v Dánsku, jsou všechna auta zatížená brutální daní. Jen elektromobilům ji odpustili. Protože o spalovacích vozech platí, že tzv. externality, tedy náklady s jejich provozem spojené (hluk, vibrace, spotřeba kyslíku a vypouštění jedů, kamkoliv dojedou), neplatí jejich majitelé a provozovatelé, ale všichni kolem. To je podstata jejich daně z aut. Elektromobil nezatěžuje, daň nemá.
V podstatě mohou být rádi, že jsou elektromobily dnes díky malovýrobě ještě drahé. Protože s masovostí by jejich výhodnost i bez odpuštění daně byla hned jasná.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

UVALTE DANĚ NA SMRAD !!

ahaonline.cz/clanek/zhave-drby/139349/velka-mapa-rakoviny-nejhorsi-mista-ceska-ktera-je-nejcastejsi-ve-vasem-kraji.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zaujimave, podla tych map je rakovina rozsirena hlavne v okresoch, kde je ciste prostredie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele, mapa v podstatě dokazuje že si člověk na znečistěné prostředí už zvykl a bydlení v čistějších oblastech podlamuje jeho zdraví :-)

To říkali komanči lidem v severních Čechách také, že si zvyknou, umíraly ale častěji jak zbytek republiky. Teď bych řekl, že si zase rychle zvykly dýchat o něco lepší vzduch a mají delší život..

Co je tedy lepší, zkus si sám odpovědět.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Však oni jim zase přitnou až bude potřeba víc elektriky

Obrázek uživatele Radovan

Nebude potřeba. Stačí jen nevyvážet každoročně produkci Temelína až 16TWh a je to. Zhruba 4 TWh dokáží plně uspokojit provoz 1 mil. ks osobních elektroaut s nájezdem 20 tis. km ročně. Přednáška a výpočty pana Marušince (ASEP)z VUT Brno v květnu na konferenci v Ostravě nebo 4.10.2017 v Olomouci.
Jinak nejlépe v republice jsme na tom my Ostraváci. S výjimkou Baníku a dalších pozitiv máme i Ostragen, díky němuž přežíváme v tomto prostředí :-).

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

správně!! Vývoz levné ČEZké elektřiny do Germánie aby si tam mohli nabíjet nové elektromobily a nesmrdět dízlpopelnicema zařídí nedostatek levné elektřiny ČEChům a tudíž potřebu nadále provozovat v ČEZku dízlpopelnice dovezené se slevou!!! skoro nové !!! pár roků jeté z GERMÁNIE !! kde se 4 mega dízlpopelnic potřebují dízlblejt ZBAVIT !! No není to snad ZASE skvělá NĚMECKO-ČESKÁ ekonomická spolupráce :)))) kdy blb čech sežere i s navyjákem a ještě za to ochotně zaplatí ;)

ekonomika.idnes.cz/testy-dvoji-kvality-potraviny-prenos-ministerstvo-f91-/ekonomika.aspx?c=A171011_142308_ekonomika_fih

NĚMEC - 1.jakost
ČEZch - 2.jakost

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ČEzko potřebuje z ruska 900 tun uranu ročně na elektřinu....

ekonomika.idnes.cz/diamo-lithium-tezba-rozhovor-tomas-rychtarik-fol-/ekonomika.aspx?c=A171011_357126_ekonomika_rts

Obrázek uživatele ozana

To bude hmotnost surového uranu (rudy).

JE Dukovany, VVER 440, hmotnost paliva 42t
JE Temelín, VVER 1000, hmotnost paliva 92t

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NEUVERITELNE :)
Toyota Auris TS 1.2T top v SK -> 21.500 Eur
Toyota Auris TS 1.2T top v Norsku -> 41.000 Eur
Co k tomu dodat? Politici sa snazia za kazdu cenu predbehnut prirodzeny vyvoj.

Obrázek uživatele Josef.

Tyhle razantní dotace (a zdražení) si může dovolit pouze Norsko, nicméně, lidé, kteří nakupují Teslu S v podstatě v ceně nejvyšší řady Superbu musí myslet na to, že na údržbu už jim nikdo nedá a až budou třeba měnit tlumiče, tak místo 10 tis. jako u Superba dají 90 tis. u Tesly S. Já těm dotacím říkám Danajský dar.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Radovan

Lidi takhle nepřemýšlejí. U nás je to hezky vidět, jak si mladíci kupují starší baworáky a jiná fára, co nová stála milion či dva. A pak se jim na nich něco malého pokazí, třeba jen dojdou brzdové destičky či se ojedou pneu. A rázem hodnota auta stoupne dvakrát :-) Na druhou stranu je to hezké praktické školení ekonomiky provozu vozidla.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to jsou správný dotace!!! Ne jako v RAKA prolezlým ČEZku kde se z toho brzo posrrrr ;)

ahaonline.cz/clanek/zhave-drby/139349/velka-mapa-rakoviny-nejhorsi-mista-ceska-ktera-je-nejcastejsi-ve-vasem-kraji.html

Obrázek uživatele honza.t

Co to sakra je ?
Tesla Giga Factory 2 ??? Aerial Fly Over
https://www.youtube.com/watch?v=WQb7o_9AHYM

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ksakru jak moc chytrý jsi? ty nemáš nastudovaný základní informace každýho tesláka!!

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je továrna SolarCity, která se integrovala pod křídla Tesly. hybrid.cz/spojeni-tesla-solarcity-bylo-posveceno-akcionari

ironii je, ze norsko si to muze dovolit proto, ze ma vysoke prijmy z tezby ropy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Norsko už jen na „černém zlatu“ nestojí. Podíl ropného průmyslu v ekonomice klesl o polovinu

zpravy.e15.cz/zahranicni/ekonomika/norsko-uz-jen-na-cernem-zlatu-nestoji-podil-ropneho-prumyslu-v-ekonomice-klesl-o-polovinu-1334657

zajimavy clanek. diky.

Obrázek uživatele Josef.

Bylo by potřeba spíš něco vyrábět, na to nejsou v Norsku zvyklí, stavebnictví je spíš ukazatel ekonomického růstu než jeho nástroj.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

to je pekne. stavebnictvi je ukazatel rustu (pokud do toho nekdo umele nezasahuje) a prodej elektromobilu je ukazatel bohatstvi. a velikost dotace zase indikuje, jestli se jedna o bohatstvi statu, nebo lidi.

A elektriku zadarmo.

S takovejma podmínkama by si jenom ti největší idioti srali se spalovákama do vlastního hnízda.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na tom opravdu není nic neuvěřitelného. Pokud tamní vláda nastavila takové podmínky, že je EV levnější než srovnatelný diesel, je logické, co si člověk koupí.

To je v pořádku, u nás by měli také nastavit spalovákům nějakou daň na zdravotnictví, jak je to u cigaret.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta daň je nastavena už mnoho let a jmenuje se spotřební
Fakt jsi to nevěděl ??

Obrázek uživatele Radovan

Mýlíte se Anonyme, to je daň u paliv a plniv do spalovacího automobilu, tedy benzínu/nafty/plynu a olejů motorových či převodových. Ne daň za výrobek jako takový, tedy za spalovací auto.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Myslel jsem další daň!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Řekl bych že s TM3 jsou ve výrobě pěkně v prdeli a tento měsíc nevyjede ani 300 aut a to mělo být v tomto měsíci kolem 3000. Začíná to dobře drhnout viz dnešní Elonovo přiznání že linka jede na 1/10 oproti plánu pro tento měsíc.insideevs

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zrejme už riešili aj väčšie problémy, ako tento, ale ano, nevyzerá to dobre, a nateraz sú asi v prdeli.

Čo to znamená?
Delay o 3 mesiace oproti pôvodnému plánu? Nanajvýš o 6?
Je to taká tragédia?

Obrázek uživatele Josef

Mají tam nějaký problém s některými díly. To se dalo na začátek výroby čekat. Já to očekával a podle mě nejsem sám. Investoři jsou zatím v klidu. Problém nastane, pokud se to nepodaří nakopnout do konce roku, ale to se asi podaří.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oni to nakopnou, jen v reálu se zase něco objeví a dodávky budou dole. Takový odvetný útok na Soul by mohl stačit nebo podobná blbost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tešíš sa, čo?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no vida že to jde když se chce :) To takový bohatí Germáni ovšem nechtějí. To bude nejspíš tím že se začátkem minulého století příliš těsně srrr do arábije ;)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Germáni (vláda) nechtějí, pretože Germáni (koncerny) nevyrábajú.
To je celé.
Keby VW, BMW a MB neboli takí přizdisráči, a už niečo poriadne hodili na trh, tak to je iná pesnička.
Toho sa nebojím.

To skôr také motoristicky hyper-konzervatívne krajiny, ako je Slovensko, budú mať problém adaptovať sa na nový svet, dotácie/nedotácie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemám rár tyhle diskuse - lidi se perou o nesmysly, ale budiž, ani jedno z mých aut se ani netřese, a ani nesmrdí. Na rozdíl od např.: "Leafa" mají dojezt přes 1000km a další dojezd mají za cca 5 minut tankování je dalších 1000km. Jsem ten, který rád půjde do čehokoli smysluplného i do elektroauta i elektroletadla, ale nikam s tím nedojedu/nedoletím - v tuto chvíli to nemá smysl - je to nepoužitelné. Pravděpodobně norové jezdí jen k supermarketu a zpět (135km :).

Obrázek uživatele Josef

Jako majitel elektromobilu vám to řeknu takhle. Malobaterkový elektromobil je na denní ježdění do 200 km se zajištěným nabíjením. Víc už je zpravidla pak nepohodlné a je nutné se přizpůsobovat. Nicméně mít v i3 44 kWh baterii, bude denní pohodlný rádius bez omezování kolem 500 km a to je už něco úplně jiného. Dnes bych existovat jenom s elektromobilem nechtěl, ale jelikož máme dvě auta, nevidím v tom vůbec žádný problém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bydlím na horách, a jak je to s elektromobilem v zimě? Např. je minus 15 a potřebuji nutně jet 100km daleko a dost rychle (mám dálnici za "rohem" tak průměr je cca 120km/h) Dojedu až tam? nezmrznu cestou? A jako na potvoru na konci mé cesty (Praha) je zácpa tak na hodinu pojíždění posledních 10 km.
Nejedu mým neekologickým, "roztřeseným, smrdícím autem" a navíc, nic sebou nevezu, takže jsem si mohl vzít svou novou I3. jaká je šance na přežití?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky bydlím na horách a na tyhle cesty mám hybridní auto a nedá se o něm říct že bylo smradlavé a navíc je o 30% levnější než I3.

Na cesty kolem komína i po horách mám elektriku na krátké trasy do 100 Km je to super, nemusí se řešit studený motor,ale garáž s nabíjením a nezávislé topení v autě je podmínkou. Jinak co se týče trakce na sněhu zadní náhon super, přední nebrat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj ropná zkorumpovanost 100 let dotovala fosil tak je ted levný, ale neboj germánských soustružníků ubývá a mladý jdou rači programovat tesla firmware, to se časem vyléčí ;)
PS: jen to nezapomeň po 10ti letech až to začne kouřit sešrotovat ne abys to předával nebo za úplatu dalším korupčním generacím k užívání ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zadní náhon je určitě fajn ale na sněhu mám ještě radši auta co mají se zadním náhonem zároveň i ten přední. Přijde mi to o hodně lepší

i3 šla se zadním náhonem při rekuperaci po ledě do smyku, muselo se opatrně. Ale to byl led, jinak se to těžko dalo utrhnout. V každém případě ale musím konstatovat, že jakýkoli e-pohon je v zimě o mnoho lepší - má měkký záběr a nemusím skoro na volnoběh se spalovákem řešit rozjezd spojkou. Takhle fakt jen zalechtám akcelerátor nebo to nechám samo rozjet, pokud je "asistent rozjezdu". A v zimě je vše ještě na sněhu tišší. Do kopce i s předním náhonem opět paráda. A brzdění rekuperací nemá chybu - zase měkký záběr a netrhá se to. To se musí zažít.

Obrázek uživatele Josef

To záleží na tom s jakou. S mojí i3 s 22 kWh baterií by to touhle rychlostí s topením nešlo. S rozumným topením a rychlostí 90 km/h s předchozím předehřátím na kabelu by to šlo. S aktuálně prodávanou i3 s 33 kWh baterií by to šlo s normálním topením i tou rychlostí kolem 120 km/h, tam byste musel nabít na na cestu zpátky rychlonabíječce. S i3 se 44 kWh baterií, která se bude prodávat příští rok by se ta cesta dala zvládnout tam i zpět s topením, ale poněkud nižší rychlostí kolem 100–110 km/h. V létě klidně 130 km/h tam i zpět a ještě zbyde.

Obrázek uživatele honza.t

Garážové stání je základ .
Pokud má elektomobil chráněné parkovací místo Samozřejmě s možností nabíjet. Je to obrovská výhoda .
V garáži auto tolik neprochladne a během jízdy není potřeba tolik energie na temperování interiéru jako když, auto stojí venku na mrazu a je potřeba mnohem více energie k prohřátí interiéru .
To samé platí i pro akumulátor, který si v garáži udrží vyšší teplotu a dojezd se během chladných dnů sníží méně. Během jízdy se už akumulátor vlivem čerpání/rekuperaci energie sám temperuje.

Přesně tak, garáž má asi 20% trhu, z toho tak 1% o Ev ví a z toho 1 procento na to má. = dnešní stav.

Nejsem majitel BEV, takže čistě teoreticky to samozčejmě bude záviset na kapacitě baterie a typu vytápění. S TM3 byste měl mít na cestu 100 + 100km i s vytápěním ještě slušnou rezervu. Pokud se se týče zácpy, tak tam jste naopak ve výhodě, protože BEV je do zácpy oprati spalovacímu motoru nesrovnatelně úspornější, protože při nízkých rychlostech při popjířdění se dá aerodynamický odpor zanedbat a při brzdění rekuperujete. Opět bude problém vytápění. S BMW i3 bych to v zimě neriskoval. Je to auto do města a kapacita je na delší výjezdy nedostatečná.

---

hariprasad

Toto jezdím s e-NV200 úplně normálně i v zimě i v minus 15. Na zácpy se dokonce těším, protože v té chvíli se spotřeba téměř zastaví a tepelné čerpadlo jen temperuje s minimálním odběrem. A jestliže tohle se dá jezdit eNVéčkem, které je na spotřebu a baterkou na tom téměř nejhůř, dá se to jezdit vším ostatním.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jasně s Teslou 200km 200kmh dojedeš v pohodě :) Popojíždění na konci neva, se snižující rychlostí se úměrně prodlužuje dojezd :) A když si dáš načas a nepřekročíš 50kmh dojedeš do smrdutýho dízlraka zpráskanýho Práglu dokonce 2krát ;)
TMS/X90D dojezd:
do 050kmh / 800km
do 100kmh / 400km
do 150kmh / 300km
do 200kmh / 200km jaro léto podzim zima tojefuk ;)

youtube.com/watch?v=C8CgeT_qpB0

Obrázek uživatele honza.t

Tesla je kategorie sama pro sebe
Test Tesla S v -31°C
https://www.youtube.com/watch?v=jhxOW0CXNXE&t=762s

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kromě toho každý správný elektromobilista jezdí ve vaťáku a s teplejma fuseklema :-)

Obrázek uživatele honza.t

A s tekutým svetrem v termosce <3

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když se trh křiví dotacemi a daněmi, tak se nedivím...
Podle mě je to špatně.
Ale proti elektrickým autům nic nemám, tak proč v nich nejezdit, když jsou tak tiché a mají skvělý krouťák...

Obrázek uživatele Josef

V Norsku nejsou dotace, jenom poměrně velké ekologické daně. Takže elektromobily je neplatí a spalováky ano a mastné.

Přesně tak. Ev nejsou příliš drahé, to jen spalováky jsou příliš levné. Může si je dovolit kdejaka socka. Kdo má pak na ulici ten smrad čuchat?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Úplný súhlas...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tak, dneska se desetileté fóbije s 3jhrnkem rozdávají už pomalu zadarma páč to nikdo nechce když tomu při 100.000 vodchází motór :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Muj stary trihrnek fabie, mel najeto 190tkm kdy sel pryc... ted ma 260ktm a motor je v pohode. Ale servisak tvrdi ze kolem 200 praskaji hlavy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nojo když temhle plkum se stejnak moc neda verit. ja mam kamoše co koupil 3hrnek 2006 a 2016 / 100tis mu to už žralo 9 lirů voleje ročně a odešel katalyzátor a generálka motoru za 30t věř nebo ne ;)

Obrázek uživatele Josef

Já nejsem zastánce omezování dostupnosti aut. Já jsem zastánce odstranění starých dieselů a rozumné podpory EV v rámci možností. Pokud má někdo hluboko do kapsy, měl by mu stát spíše pomoci, než aby mu házel klacky pod nohy. Ostatně, být chudákem, koupím si teď spíš benzínovou ojetinu než naftový traktor. Lépe to startuje v zimě, dají se koupit za pár šupů a servis mě nezničí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zvláštní slyšet tak rozumný názor na tomhle fóru. Tady jeden čeká že kdo nemá EV je vrah...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak to zas psychomanipuluješ anonyme. My jenom tvrdíme fakta. Dízl je jed a VW dělal dízl sněhově čistý co podváděl emise ;) Že vymění šéfa neznamená odpuštěno :) to se s nima potáhne 1.000 let :)) za vrahounama odtáhni na auto.cz, tam je dízlfilů dost ;)

+1

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, na rovinu. Za ty pořizovací peníze si nechám svoje TDI a CRD a jsem o dost levnější a dost v pohodě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TDI
je Totálně Debilní Investice
pro Totálně Debilní Idioty ;) vzádu na deklu mívají tylde popelnice obvykle titul-vizitku : TDI ale spolehlivě se poznají podle černýho laufu ikdyž ho schovávají pod plastem jak se za něj stydí....
PS: dyt i chodci už je nemají rádi jak je otravují RAKA a agresivita roste... znášto ;)))

Někdy je to o tom, na kolik si ceníte kvality svého života a svých spoluobčanů.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha.....Tome....děkuji Vám za informaci a přeji dlouhé užívání roztřepaného, hlučného, smradlavého autíčka ;-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online
185.66.36.26