Nejpřísnější emisní kriteria splní i diesely, tvrdí Mercedes

redakce - 18 Červen 2019

Mohlo by se zdát, že éra dieselových motorů kvůli tlaku na snižování emisí je u konce. Mercedes-Benz však dokazuje pravý opak. Nezávislá měření potvrdila, že emise NOx lze s novou generací dieselových motorů technicky vyřešit.Vozidla, homologovaná v souladu s emisní normou Euro 6d-TEMP, se vyznačují výrazně nižšími emisemi NOx. Tuto normu splňují všechny nové osobní vozy Mercedes-Benz, které lze v současnosti objednávat.

Vozidla, homologovaná v souladu s emisní normou Euro 6d-TEMP, se vyznačují výrazně nižšími emisemi NOx. Tuto normu splňují všechny nové osobní vozy Mercedes-Benz, které lze v současnosti objednávat.

foto: Mercedes-Benz

Vozidla, homologovaná v souladu s emisní normou Euro 6d-TEMP, se vyznačují výrazně nižšími emisemi NOx. Tuto normu splňují všechny nové osobní vozy Mercedes-Benz, které lze v současnosti objednávat. Mercedes-Benz kromě toho nabízí na trhu již dnes řadu vozidel, která splňují ještě přísnější emisní normu Euro 6d, která bude postupně závazná od 1.1.2020.

U normy Euro 6d platí hodnota 80 miligramů NOx na jeden kilometr i při měření podle metody RDE (Real Driving Emissions) za jízdy – patří mezi limity, které nesmí být při měřeních emisí překročeny, a to při každé platné jízdě RDE.

To znamená, že vozidlo nesmí tuto hodnotu přesáhnout ani při nejméně příznivých kombinacích podmínek RDE – například při velkém zatížení vozidla, kopcovitém profilu trasy a nepříznivých teplotách i dopravních situacích.

Vývoj nových způsobů čistění emisí určitě nebyl pro Mercedes-Benz nic levného.

Vývoj nových způsobů čistění emisí určitě nebyl pro Mercedes-Benz nic levného.
foto: Mercedes-Benz

Limit přitom platí nejen pro nová vozidla, ale i pro vozidla s více než 100 000 ujetými kilometry. Nezávislá měření potvrzují, že v reálných testech na silnicích zůstávají naměřené hodnoty osobních automobilů Mercedes-Benz často výrazně pod limitem 80 miligramů na kilometr.

Odborný časopis auto motor und sport měřil emise dvanácti testovaných vozů různých značek a v aktuálním vydání uvádí, že testovaný Mercedes C 300 d kombi měl „téměř nulové emise NOx“. V textu následují ještě přesnější výsledky měření u vozu Mercedes-Benz C 300 d kombi (kombinovaná spotřeba paliva 5,6-5,0 l/100 km, kombinované emise CO2 147-133 g/km)2:

„S pouhými 13 miligramy NOx se zařadil na vrchol našeho žebříčku čistých vozů. Donedávna bylo nemyslitelné, aby vznětové motory vůbec mohly dosáhnout takových hodnot. Nový dvoulitrový turbodiesel s označením OM 654 byl však důsledně koncipován pro nízké emise. Problém mnoha měst s emisemi NOx by se tak mohl vyřešit s rostoucími počty registrovaných nových automobilů.“

Autoklub ADAC zveřejnil v únoru 2019 zprávu o vlastních rozsáhlých měřeních: „Emise NOx aktuálních automobilů jsou v reálném provozu na silnicích hluboce pod limity pro laboratorní měření.“ Mimořádně pozitivně byl hodnocen Mercedes-Benz C 220 d (kombinovaná spotřeba paliva 4,8 l/100 km, kombinované emise CO2 126-117 g/km)2, „jeho hodnota emisí NOx byla sotva měřitelná, mezi 0 a jedním mg/km“.

Tato měření ukazují, že výzvu NOx lze s novou generací motorů technicky vyřešit i u automobilů s pohonem na naftu. Průměrné emise vozidel při ujetí mnohatisícikilometrové vzdálenosti jsou v tomto ohledu ještě výrazně výmluvnější. Při tomto měření dosahují osobní vozy Mercedes-Benz s nejnovější technikou vznětových motorů průměrných hodnot 20 až 30 mg NOx na kilometr za podmínek RDE.

ADAC na téma emisí oxidů dusíku u vozidel se vznětovými motory různých výrobců aktuálně zjistil: „Vznětové motory Euro 6d-TEMP vypouštějí v průměru o 76 % méně NOx než vznětové motory Euro 6b a o 85 % méně než turbodiesely Euro 5. Namátkové zkoušky při měřeních na silnicích ukázaly, že u dobrých vznětových motorů Euro 6d-TEMP došlo ke snížení emisí v porovnání s průměrnými vznětovými motory Euro 5 dokonce o 95 až 99 %.“

Ještě přísnější je norma Euro 6d, která umožňuje jen nízké přípustné tolerance měření. Norma Euro 6d je pro nové typy předepsána od 1.1.2020 a pro ostatní vozidla začne platit o rok později. Mercedes-Benz zahájil již v roce 2016 ofenzivu v oblasti motorů.

V jejím rámci byly vyvinuty zcela nově koncipované vznětové čtyřválce (OM 654 a OM 654q) a šestiválce (OM 656). Na tomto základě, který si vyžádal investice tři miliardy eur, splňuje již dnes řada modelů Mercedes-Benz se vznětovými motory normu Euro 6d – od Třídy A až po GLE. (aktuální seznam a pohledy do zákulisí emisních norem naleznete na následujících stránkách).

Pohled do zákulisí

Měření emisí probíhá nejen v laboratořích, ale také na silnicích. Fotbalisté vědí, že o výsledku se rozhoduje na hřišti. Tímto hřištěm jsou při měřeních emisí silnice. Proto je podle normy Euro 6d-TEMP, resp. ještě důslednější a přísnější Euro 6d, laboratorní měření podle metodiky WLTP doplněno tzv. testem RDE (Real Driving Emissions).

Emise škodlivin (mj. oxidy dusíku a pevné částice) jsou v tomto případě měřeny u vozidel přímo v silničním provozu. Kontroluje se tím dodržování limitů s přihlédnutím k faktorům konformity. Níže uvedená grafika ukazuje, jak náročná jsou tato měření.

Mercedes-Benz zabraňuje samotnému vzniku emisí a vzniklé emise velmi důkladně čistí. Příkladem je motor OM 654q: Díky zdokonalenému systému dodatečného čištění výfukových plynů splňuje výkonný čtyřválec z moderní řady motorů OM 654 již dnes druhou fázi normy RDE (Real Driving Emissions), která bude závazná až od roku 2020, a je homologován v souladu s normou Euro 6d.

Jak se čistí emise motorů v nových Mercedesech

Jak se čistí emise motorů v nových Mercedesech
foto: Mercedes-Benz

Systém dodatečného čištění výfukových plynů má díky uložení v blízkosti motoru a tepelné izolaci malé ztráty tepla a v naprosté většině provozních situací velmi příznivé provozní podmínky. Mezi další opatření patří:

• vysokotlaká a nízkotlaká recirkulace výfukových plynů včetně jejich chlazení,
• oxidační katalyzátor pro vznětové motory, snižující emise oxidu uhelnatého (CO) a nespálených uhlovodíků (HC),
• filtr pevných částic k odstraňování pevných částic v kombinaci s funkcí katalyzátoru SCR (sDPF),
• katalyzátor SCR (selektivní katalytická redukce) pro snižování emisí oxidů dusíku. Za tím účelem je do výfukových plynů před sDPF přiváděn amoniak v podobě roztoku AdBlue®,
• dodatečný katalyzátor pod podlahou vozidla (SCR) s povrchovou úpravou pro funkci zásobníkového katalyzátoru k odstraňování amoniaku (ASC).

Tzv. demonstrátor emisí NOx z vývoje osobních vozů Mercedes-Benz se vznětovým motorem má ukázat, jak účinně pracuje čištění výfukových plynů. Vozidlo odpovídá motorem a systémem dodatečného čištění výfukových plynů i softwarem řídicí jednotky 100% sériovému stavu. Dodatečné senzory a možnosti vizualizace umožňují „sledovat“ při jízdě na silnicích emise v mnoha jízdních situacích.

Výsledky měření emisí

Výsledky měření emisí ve Stuttgartu
foto: Mercedes-Benz

Dodržování limitů musí být u každého typu vozidla prokázáno v náročných 6 homologačních měřeních, v laboratořích i na silnicích. Vozidla jsou za tím účelem vybavena přenosným zařízením pro měření emisí PEMS (Portable Emission Measurement System).

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

A troufnou si sódruzi z Meceděsu s tímto novým výrobcem horského vzduchu na garážový test? Zamknout se s tím zázrakem v garáži a nastartovat? Nebo dopadnou jako děti z Ležáků, které starší německá bezzplodinová nákladní vozidla uvozila k smrti? :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Tak tady to máte, do tohodle Daimler narval 2 milijardy eur, zrovna v době když akcionáři na valný hromadě bombardovali představenstvo dotazama proč jsou oproti Tezle tak pozadu a zda jí vůbec někdy hodlaj dohnat?

Ano té ta valná hromada, kde se akcionáři prali o párky zdarma tak až musela zasáhnout policie :)))
https://byznys.ihned.cz/c1-65238630-akcionari-daimler-benz-se-na-valne-hromade-poprali-o-parky-musela-je-uklidnovat-policie

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

S rakovinomety na věčné časy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ako tak pozeram, je na case prist s testom, ktory tieto zazraky bude testovat povedzme po 5-7 rokoch. Dost pochybujem, ze udrzia rovnaku kvalitu filtracie. Ale naco je nam zazrak ktory dobre funguje iba prvy mesiac po kupe kvoli testom?

Myslite, z etam maji SW, ktery bude skrtit vykon po tu dobu, aby testy vypadaly dobre? Nebo ze auto pujde precipovcat na vetsi vykon a horsi emise? Mimochodem, krome jeste docela vysokeho CO2 a temer nulovych NOx uz to tedy nevypousti vubec nic spatneho, nebo se jen opomnelo neco dalsiho merit? :-)

Přesně tohle mně první napadlo při čtení článku. Zpravidla po změně majitele odchází i výrobcem nastavené plnění norem.

Mělo být na reakci na emisní limity od Samana

Kazda technologie odchazi ze sveta na vrcholu vyvoje. Ten vyvoj je sice impozantni, ale dela celou vec komplikovanou, nakladnou a poruchovou. Simply clever plati dnes pro EV. Neni nic jednodussiho nez elektromobil. To je budoucnost.

Ano, tyhle motory budou šíleně komplikované a náchylné na všechno - na kvalitu paliva, na zacházení na a na a na....

Ano pravděpodobně se elektromobily rozšíří díky tomu, že spalovací motory budou tak komplikované a drahé, že se dorovná cena elektromobilu.

Ne, dneska elektromobil rozhodně není jednoduchý - jednoduše vypadá jenom na papíře. Na elektronické součástky a případnou poruchovost elektroniky je elektromobil složitější a více citlivý než konvenční auto. Navíc většina poruch pro elektromobil je výrazně fatálnějších a je nutno měnit větší díly najednou

Nerekl bych, z ej enutno menit, jen ze je chtenne menit. Vim, ze s EV se to neda prirovnavat, ale kdyz mi na robotickem vysavaci prestal fungovat kartac, vse jsem rozdelal a identifikoval obrousene plastove ozubene kolecko. Pri poptani v servisu mi rekli, ze neexistuje, ze se meni cely modul (misto par korun to bylo 1300). Predpokladam, ze v autorizovanych servisech to bude obdobne.

Obrázek uživatele Kuk

Vytisnout na 3D tiskárně a jedeme dál.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ja bych radeji kovove a priznam se, ze za ty hodiny "vyklepavani nejtku" (pilovani pilnickem) mi to fakt nestalo :-)

Obrázek uživatele Kuk

Tiskou i z kovů, stačí si vybrat, ale to by musel být kovový i protikus.
https://www.shapeways.com/materials/steel

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Bohužel je často nutné měnit, protože je to zalité, plombované, řada věcí je na tom v SMD provedení - u BP to zatím je a dlouho tipuji že bude o bezpečnoti, takže každá závada BMS = BP ven, je to často neprůchodně zalepené, dostat se do toho min case vyměnit.
Samozřejmě to, co se děje se spotřební elektronikou je tristní. otázkou je, jak to bude řešeno - přirpavují se nějaká opatření, aby se zase začalo opravovat, tak uvidíme.

Takze ted uz bude bez nasledku, kdyz nekdo v takovem aute usne v zavrene garazi s nastartovanym motorem? :-)

Keby len to. Teraz to budú používať aj na čistenie vonkajšieho vzduchu :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Takze ty motory budou soucasti ventialci nemocnic? :-)

Myslím, že kúpele v Novom Smokovci to môžu zabaliť. Tak čistý vzduch ako ide z výfuku tohto motora nemajú ani v Tatrách.
Konečne mám dôvod sa môjho špinavého EV zbaviť.
Inžinieri v Mercedesi sú skrátka borci. Vyrobili 5 v jednom.
1) vyriešili emisie
2) zvýšili náklady pre používateľa
3) zvýšili pravdepodobnosť poruchy
4) skrátili životnosť motora (čím viac kurvítok, tým lepšie)
5) vrátili dízel do hry

Gratulujem :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Mercedes dělá ze servisního technika perspektivní povolání :)

Pozáručný servis bude slušný vývar.
Náhodou to dobre vykoumali.
:-)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Otázka je, jestli ty diesely bude někdo za pár let ještě chtít.
Na západě poptávka padá a české háje to nezachrání.

Obrázek uživatele ozana

Kolik to má spotřebu AdBlue na 100km?

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Nádržka pár litrů vydrží 15000 km. Mercedes ji doplňuje v rámci prohlídky zdarma.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele ozana

Bez podvádění to bude bumbat více.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Spotreba AdBlue je 0,8 až 2L na 1000km. Takže tých "pár" litrov je minimálne 12 litrov a maximálne 30 litrov na 15 000km. A čo sa týka ceny, tak je to minimálne 400 a max. 1050Kč plus k tomu ten smradlavý bordel do klasickej nádrže.
Tak to sa vyplatí :D

https://www.mocovinavosobaku.cz/inpage/doplnovani/

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Na internetu se dá najít ledasco. Rozdíl je v normách poměrně velký, například EURO 4 a Euro 6.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

https://www.mocovinavosobaku.cz/inpage/doplnovani/

Všetci si vymýšlajú. Iba vy máte pravdu "pár litrov na 15 000km"

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

A není to jedno? Mě to dolévali v servisu při pravidelných prohlídkách zdarma, tak jsem to neřešil ani nepočítal. Pokud to někoho finančně ruinuje, tak já jsem o tom ani nevěděl.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Ja som sa tým nikdy nezaoberal, až doteraz. Len čumím na to, čo sú ešte firmy ochotné urobiť pre to aby zastaralú špinavú technológiu udržali v hre. Som fakt zvedavý čo ešte vymyslia aby to bolo ešte zložitejšie, drahšie, komplikovanejšie ...

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Jo když jde o peníze, tak jsou lidi schopný všeho, třeba pěstovat řepku, lít to do paliva, vydávat to za ekologii a ještě na to brát dotace.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

To tiež :(
plus pesticídy, herbicídy, insekticídy. Otrávené včely, voda...
Žltý mor.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Je to jen otázka času, diesely zaniknou samy, i bez jejich zákazu.
Vždyť už teď třeba nové BMW 3 520xDrive má kvůli všem těm systémům "čištění" nádrž na 40 l. Takže už výhoda v dojezdu ve srovnání s benzinem nebude.
Diesel hybrid je, pokud nejezdí pouze na elektřinu, stále špinavější než normální atmosférický benzin s nepřímým vstřikováním.
Snad s tou jejich výrobou brzy skončí a půjdou pouze cestou benzínů, elektromobilů a prlu-in hybridů.

Mercedes už nějakou dobu ví, jak tohle vyřešit.
Mercedes AA už tu byl před 3 roky. Kdyby ho vyráběli, měli by po starostech. Pro pobavení:
https://www.youtube.com/watch?v=iEjTwsfqHOY

Co to je za model BMW 3 520xDrive?

To bude srandy, až se to jednou všechno vy.... :)

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Srdečně gratuluji soudruhům z Mercedesu k úspěchu! Ještě by do výfuku mohli zařadit elektrostatický odlučovač (tecnicky asi žádný problém) ať má majitel víc důvodů platit za servis.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

dunící dízlpopelnice už nefrčí soudluzi ee ;)))

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

a jak tyto emisni limity bydou dane Mercedesy plnit po nekolikaletem pouzivani bez radneho servisu? to ze to splni nove auto ktere prave sjede z linky je sice hezke, ale jak zajisti Mercedes aby to ty auta plnila i po letech u majitelu, kteri autu nedopreji radny servis?

Přesně tohle mně první napadlo při čtení článku. Zpravidla po změně majitele odchází i výrobcem nastavené plnění norem.

To je to posledné, čo Mercedes zaujíma. Prvoradý je zisk. A Čierneho Petra presunúť na zákazníka.
Nech žije "čistý" dízel :D

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?