Chevrolet Volt má spotřebu 1,85 l/100VOLT
Chevrolet Volt má spotřebu 1,85 l/100
První Karmu dostane DiCaprioCELEBRITY
První Karmu dostane DiCaprio
Škoda City Car - malé auto z ČeskaŠKODA
Škoda City Car - malé auto z Česka
Petr Ptáček: zakažme naftové motory!ROZHOVOR
Petr Ptáček: zakažme naftové motory!

Nejjednodušší elektrický vlak na světě

Jan Horčík - 12 Leden 2015

Internetový televizní kanál AmazingScience nabízí zajímavá videa zaměřená na elektrickou energii. Kromě mnoha jiných tam můžete vidět i nejjednodušší elektrický vlak. Nebo spíš "vláček".auto nejjednodušší vlak elektrický na světě video amazing science

Chcete si vyrobit nejjednodušší elektrický vlak na světě? Přejte si k svátku, narozeninám nebo pod stromeček kus měděného drátu, pár magnetů a tužkovky
foto: AmazingScience

Nejjednodušší elektrický vlak se skládá z měděného drátku, tužkové baterie a silných magnetů. Magnety indukují v pravotočivé spirále napětí, které vytváří magnetické pole a posunuje baterii vpřed. Velmi zjednodušeně.

A pro zajímavost ještě dvě videa: nejjednodušší elektromotor - pouze ze dvou drátků, magnetu a baterie. Druhé video je zase silný hybridní termoelektrický generátor.

YouTube
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Magnety při pohybu spirálou vytvářejí časově proměnné magnetické pole a to elektromagnetickou indukcí skutečně generuje ve spirále napětí. Tento jev, ale podle mě není příčinou pohybu vláčku, dokonce si myslím, že naopak pohyb vláčku brzdí. Vyplývá to z Lenzova zákona.
Vláček se pohybuje díky stacionárním magnetickým polím. Jedno pole vytvářejí ty permanentní magnety. Tyto magnety jsou zároveň vodivé a dotýkají se spirály, kde v části mezi magnety protéká stejnosměrný proud a vytváří druhé stacionární pole. Jejich interakcí se pak dá vláček do pohybu.

Řekl bych, že také tak. Je to stejné jako princip jističe, nebo relé, ale samotné provedení je natolik neotřelé, že kdybych měl poblíž nějakou hučku, tak jí sežeru...

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dobre, clovece.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jaký je smysl baterie u 1.?

baterie dava proud ktery proteka tim dratem, coz indukuje mag pole ktere reaguje s tema magetama a posunuje je dopredu, samo od sebe to bohuzel nepojede

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moc tomu nerozumím,ale kdyby se u 3. nahradil 1 ventilátor čerpadlem a zásobník vody černou hadicí na střeše,tak by z toho mohl být pěkný sluneční pohon čehokoliv. Nebo ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jenomže aby to mělo využitelný výkon tak by to bylo astronomicky drahé.
ikdyž BMW a další značky využívají TEG termočlánky k využití tepla z výfuku pro výrobu el energie místo ( společně ) alternátoru, nejvýkonější model jsem se dočetl má kolem 900W a to už je slušný alternátor pročemž energie je zde zcela zdarma :)

Proč by to bylo tak drahé? Termočlánek nepodléhá žádné zvýšené korozi a sluneční výkon je asi 1kW/m2. Domnívám se, že největší problém bude účinnost, která je velmi malá (v řádu procent).

---

hariprasad

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články