Lime vysílá do pražských ulic elektrická cargo kola

Společnost Lime v centru Prahy nasazuje nová elektrická cargo kola. Tým firmy, který se stará o servis koloběžek a jejich správné rozmístění, se tak po centru města bude moci pohybovat ještě pružněji, a navíc zcela bez emisí.

Cargo kola Lime vnímá jako nejvhodnější možný prostředek pro převoz koloběžek v samotném jádru města a pro jejich nasazení se firma rozhodla i v důsledku diskuzí se zástupci města a s experty na udržitelnou mobilitu i městkou logistiku.
foto: Lime

Provoz Limu v Praze zahrnuje každodenní sběr koloběžek k nabíjení, jejich pravidelný servis a také redistribuci tak, aby byly vždy správně zaparkované v místech, kde jsou potřeba, a zároveň aby se nikde nehromadily.

Tento servis společnost Lime nově zajistí ještě efektivněji a ekologičtěji, a to díky nasazení bezemisních elektrických cargo kol, z nichž každé uveze 10 koloběžek najednou.

O zajištění spolehlivého fungování služby Lime a udržení pořádku v ulicích se denně starají tzv. „patroleři“ (pochůzkáři) firmy. Patroleři, pokrývající širší centrum města, mají kromě udržování pořádku na starosti také osvětu a uživatelům koloběžek připomínají pravidla bezpečné jízdy s ohledem na všechny ostatní účastníky provozu.

Sběr elektrokoloběžek Lime nově obstarají nákladní elektrokola

Sběr elektrokoloběžek Lime nově obstarají nákladní elektrokola
foto: Lime

Právě patrolerům nová cargo kola umožní být ještě flexibilnější a operativně reagovat na potřeby spojené s provozem koloběžek. Zapojení cargo kol je součástí globální strategie Limu s cílem maximálním způsobem snižovat ekologický dopad provozu koloběžek, přinášet do měst udržitelný způsob přepravy a pomoci tak metropolím řešit mnohdy neudržitelnou dopravní situaci.

„Udržitelnost je základním posláním Limu a průběžně podnikáme kroky k dalšímu snižování dopadu našeho podnikání na životní prostředí. Zefektivňujeme dobíjení koloběžek, pracujeme na napájení našich koloběžek 100% obnovitelnou energií a zdokonalujeme systém oprav, díky čemuž se nám daří významně prodlužovat životnost našich produktů,“ popisuje za společnost Lime provozní manažer Ondřej Široký.

tisková zpráva

40 Comments on “Lime vysílá do pražských ulic elektrická cargo kola”

    1. Spotřeba při cca 90 km/h 18,6 kWh je myslím na takové auto
      Spotřeba při cca 90 km/h 18,6 kWh je myslím na takové auto dobré. Samozřejmě přijde zima -10°C a rychlost 130 km/h a všechno je jinak, nedá Praha-Brno. Škoda že neukazuje průměrnou spotřebu ale % výkonu, dost neobvyklé.

  1. off
    A je tu první požár etronu
    Prej vožralej řidič

    off
    A je tu první požár etronu
    Prej vožralej řidič zrušil Audi etron a pak mu blafla baterka,
    Zvláštní že je oddělená od auta.
    Kdyžtak to někdo přeložte, bo německy neumím.

    Audi e-tron fängt nach Unfall Feuer | Löschung der Akku-Einheit gestaltet sich problematisch
    https://presse-augsburg.de/audi-e-tron-faengt-nach-unfall-feuer-loeschung-der-akku-einheit-gestaltet-sich-problematisch/488293/

    1. Celkem nic zajimaveho, ozraly na plech (1.86 promile) vyletel
      Celkem nic zajimaveho, ozraly na plech (1.86 promile) vyletel ze zatacky a nabral strom (podle fotek vyrvanych sroubu) zrejme hranou baterie, kterou to vyrvalo z auta. Presto odesel po svych s lehkym zranenim. Baterka znovu a znovu chytala, tak ji museli soupnout do kontejneru a zaplavit vodou.
      Vpodstate nic jineho nez ostatni elektromobilni pozary.

        1. Ty si dávej majzla ať ti neblafne ten tvůj hybrid. Tojota
          Ty si dávej majzla ať ti neblafne ten tvůj hybrid. Tojota měla kvůli požáru svolávačku jako prase.

          Toyota Recalls 2006-2011 Lexus Models To Fix Potential Fire Hazard; 422,509 Vehicles Affected
          https://www.thecarconnection.com/news/1095593_toyota-recalls-2006-2011-lexus-models-to-fix-potential-fire-hazard-422509-vehicles-affected

          Toyoty vůbec nehořej :)))
          https://www.youtube.com/watch?v=QPToAvwo4W0

    1. Potíž spočívá v tom, že dotyčný pán se zrovna na
      Potíž spočívá v tom, že dotyčný pán se zrovna na Facebooku chlubil, že k večeři snědl skoro kilo hovězího.

      Neznám nikoho kdo sní skoro kilo hovězího k večeři. Zkuste si to někdy. 🙂
      Markéta evidentně nikdy nevařila, nebo nikdy neviděla kilo masa.

          1. Takže to mám chápat tak, že to co jsi vyčetl tam sice
            Takže to mám chápat tak, že to co jsi vyčetl tam sice není, ale stejně je to máš pravdu? 😀

            Tak to je zajímavej přístup, takovej logickej, tedy přesně takovej co vyčítáš, že ona splácá páté přes deváte, ale ty, kterej sice něco vyčetl a pak se ukázalo, že to tam není, tak závěry přesto platí 😀

            Ted je otázka, kdo má problém ona nebo ty…

    2. Tak jsem si to přečetl a lžeš, cituji co napsala:
      „Venkov

      Tak jsem si to přečetl a lžeš, cituji co napsala:

      „Venkov si zatím myslí, že to je jen výmysl smogem poškozených pražských mozků, ale jsou vedle jako jedle.“

      Můžeš mi vysvětlit, proč si vypustil několik slov z té věty, abys ji změnil tak, aby jsi mohl lživě napsat, že si to myslí ona a ne jak ona psala, že si to myslí venkov?

      Proč lžeš? Chápu, že ji nemáš rád a nesouhlasíš s tím co říkáš, ale to neomlouvá, že lžeš…

    3. Má tam spoustu nevhodných formulací, ale myšlenkově má
      Má tam spoustu nevhodných formulací, ale myšlenkově má pravdu.
      Řada lidí se zamilovala do jedné ekověci a neřeší nic ostatního a ještě to dělá jako pozéři (kdyby to nebylo in tak to dělat nebudou), jedna z těch zářných věcí je elektromobilita, všude nadávají na emise (mají elektromobil, nebo hybrid – samozřejmě to je přece trendy) a pak třikrát ročně letí na dovolenou (protože jsou u moře, tak si tam půjčí nějaké trendy auto v kábru – aby měli místní diskutéři radost – tak Mustanga V8) a dají si jednu okružní plavbu na středozemní moři k Silvestru na luxusním výletním parníku – ovšem tvrdí, že žijí nízkoemisně.
      Druhá věc jsou profesionální aktivisté a alarmisté – pokud se těmhle lidem podaří cokoli vylikvidovat a rozes…t, tak si rychle najdou další cíl a hurá do toho, sehnat na to dotace – takové, kde se dají dát velké mzdy a po dobu dotačního projektu škodit a bojovat proti, skončí projekt – téma už je netáhne a hurá do něčeho jiného, hlavně mít PR a příjmy z dotací…

      1. Mě na tom článku vadí dvě věci. V prvé řadě bych od
        Mě na tom článku vadí dvě věci. V prvé řadě bych od ekonomické analytičky čekal ekonomickou analýzu. Tohle nebylo ani ekonomické ani analýza. V druhé řadě mi vadí to, co to je. Je to bohapustá demagogie, pozná se to hned z názvu článku, který je hned sprostou urážkou lidí, se kterými se snaží polemizovat.
        Za celým tím textem prostě cítím zbohatlickou fiflenu ze satelitu, která má přece „Bohem dané“ právo jezdit si po Praze svým SUV. A všichni jsou povinni jí to usnadňovat.

        1. Jojo, vypadá to na pražskou Slepici, která, aby vykázala
          Jojo, vypadá to na pražskou Slepici, která, aby vykázala nějakou činnost, tak splácává takové články. Jako by někoho zajímal její názor…

          Tohle mě fakt dostalo:
          Venkov si zatím myslí, že to je jen výmysl smogem poškozených pražských mozků, ale jsou vedle jako jedle. I Brno už uvažuje o zpoplatnění vjezdu do města. České Budějovice pro změnu uvažují o nízkoemisní zóně, takže do města vjedou jen novější auta.

    4. Pokud paní Šichtařová, kvalifikovaná ekonomka, nevidí
      Pokud paní Šichtařová, kvalifikovaná ekonomka, nevidí rozdíl mezi provozováním automobilu na fosilní paliva a BEV napájeného elektřinou, tak k tomu není co dodat. Já v tom vidím hóóódně velký rozdíl, a to ekonomicky, politicky i environmentálně. Článek jsem četl pozorně, včetně některých odkazovaných, a na mne z něj jednoznačně dýchá snaha o dehonestaci jakéhokoli zájmu o životní prostředí, klima a zraví lidí ve městech. Ostatně toto je v naší banánové republice už několik let hlavní mediální proud, tak je třeba jej průběžně přiživovat. Odhaduji, že paní přímo čeká na nějakou zprávu o hipsterovi, co jezdí na e-koloběžce a pochlubí se, že snědl kilo hovězího. Proč si ověřovat co je na tom pravdy, stejně jako netřeba pátrat po zdroji a objektivitě informace, že elektrokoloběžka je škodlivější než moped na fosilní pohon (paní asi nikdy na cyklostezce nepotkala pák kol s pomocným benzinovým motorem). Prostě se napíše právně nenapadnutelné „já fakt netuším ani v nejmenším“ a může se vesele dokazovat, že konzumizmus a bezohledné drancování zdrojů je to pravé. Kdokoli upozorní na potřebu ohledu k přírodě či vlastnímu zdraví je alarmista. Kdyby ji šlo jen o poukázání na rozpor v chování zmíněného hipstera, stačilo by ji na článek deset řádků. Místo toho se naváží do bursíkovy řepky v naftě, kterou svého času zavedla celá Evropa, a následující vlády (v jejichž týmu poradců paní byla) mohly její podíl v palivech dávno omezit, stejně jako ty na západ od nás. Nebo do IPR co alespoň dle odkazovaného článku vyvolalo debatu s logistickými firmami o omezení hluku a emisí od rozvozových aut, a paní z toho vyvodila, že restaurace budou zásobovány koly! Z její jedné věty bych vyvodil že výhradně, o tom ale v článku nebyla řeč. A hned pohrozí, jak klesáme na úroveň Indie. Přeci když si panstvo pro kafe na Václaváku nebude moci dovézt zadek ve svém SUV, odejdou bohatí z města a zůstane tam jen chudá lůza co chodí pěšky nebo jezdí MHD, či na kole. Já naopak ve svozu koloběžek elektro rikšou vidím lepší nápad, než svoz naftovou dodávkou. Zlatým hřebem je pak věta, jak zcestná je myšlenka, že auta nepatří do města. Prostě auta patří k člověku a inhalovat jedy z výfuků je prostě normální, přestože už je na trhu použitelná alternativa. Prostě stále je třeba připomínat, tu „ekonomickou“ stránku věci: papír místo do sběru spálit v kotle, na řetěz motorové pily vyjetý olej místo bio degradovatelného, motor spalováku zbytečně navypínat, ať se náhodou nepokazí, atd., atd. Planetu totiž nyní plundrují producenti ropy, v budoucnu producenti lithia a kobaltu! Nikoli lidská lenost, konzumismua a bezohledný nezájem přírodní procesy, kterých jsme součástí a jsme na nich životně závislí. Zdraví prostě až bude potřeba koupím v lékárně…

          1. Vždyť oni mají být s Pikorou dva super úspěšní
            Vždyť oni mají být s Pikorou dva super úspěšní investoři a analytici s vlastním investičním fondem. Takovéhle pamflety mají přece sepisovat studenti žurnalistiky a PR agentury. Já to vidím tak, že si paní řeší nějaký osobní mindrák, že jí Pikora nepustí od dětí a od plotny nebo že tohle je začátek snahy o politickou kariéru, nevylučuji ani ANO, spíše bych to viděl na ten spolek Džejára Klause.

Napsat komentář