Středoškolský tým zvítězil v zelené rallyeZÁVODY
Středoškolský tým zvítězil v zelené rallye
Spotřeba klesá, ČR je výjimkaČESKO
Spotřeba klesá, ČR je výjimka
Elektromobily - La Jamais ContenteHISTORIE
Elektromobily - La Jamais Contente
Nissan Leaf pohánějí nové Windows 7AUTO
Nissan Leaf pohánějí nové Windows 7

Kia v Nevadě zkouší robotická auta

redakce - 14 Prosinec 2015

Americký stát Nevada udělil automobilce Kia licenci k testování systémů autonomního řízení na veřejných komunikacích. Do roku 2018 plánuje Kia investice o objemu $2 mld. do vývoje technologií autonomních vozidel.elektromobil Kia Soul EV s autonomním robotickým řízením při testech v Nevadě USA

Vyspělé systémy na podporu řízení elektromobilu Soul EV jsou testovány v nevadském Beatty. Kia se chystá do roku 2020 představit technologie částečně autonomního řízení; představení vozidel s plně autonomním řízením plánováno na rok 2030.
foto: Kia

Společnost Kia Motors získala v americkém státě Nevada povolení k prvním zkouškám technologií plně autonomního řízení na veřejných komunikacích. 
 
Kia se chystá testovat technologie částečně a plně autonomního řízení (robotických aut) za reálných podmínek v rámci svého strategického plánu v oblasti autonomního řízení vozidel.
 


Kia má v plánu do roku 2020 představit řadu technologií částečně autonomního řízení (včetně ekologicky zaměřených modelů) a do roku 2030 by ráda na trhu představila svůj první vůz s plně autonomním řízením.

První fáze investic automobilky Kia – v celkovém objemu 2 mld. USD – umožní těmto společnostem vyvinout nové vyspělé systémy na podporu řízení (ADAS) a přijmout vyšší počet inženýrů.

Díky uvedené investici se v příštích letech představí inteligentní vozidla příští generace. 

Díky této licenci bude moci automobilka Kia urychlit testování svých nových technologií autonomního řízení, které jsou nyní v počáteční fázi vývoje, zvláště pak s důrazem na vozidla s alternativním pohonem.

Kia je přesvědčena, že nejnovější inovace – v oblasti částečně i plně autonomního řízení – nakonec zvýší bezpečnost cestování pro všechny účastníky silničního provozu.

elektromobil Kia Soul EV s autonomním robotickým řízením při testech v Nevadě USA

foto: Kia

K docílení maximální bezpečnosti bude zapotřebí spousta dalšího výzkumu a přísného testování produktů.
 
Vyspělé systémy Kia na podporu řízení 
Kia plánuje v příštích letech představit řadu technologií ADAS pro částečně autonomní řízení, přičemž mnoho nových funkcí by se do roku 2020 mělo objevit i na trhu.

Patří sem asistent pro jízdu v koloně (TJA), systém autonomního řízení na dálnici (HAD), systém autonomního řízení ve městě (UAD), systém nouzového zastavení (ESS) a technologie autonomního parkování.

Nová řada technologií na podporu řízení bude vždy koncipována tak, aby je řidič mohl obejít vlastním zásahem a případně korigovat řízení vozidla dle vlastního přání.

Zmiňované nové technologie doplní stávající sadu systémů nabízených automobilkou Kia u jejích nejnovějších produkčních vozidel, včetně modelu Sorento a zcela nových modelů Optima a Sportage, které Kia zanedlouho představí.

Hlavním smyslem uvedených technologií je usnadnit zákazníkům řízení a současně zvýšit jeho bezpečnost díky schopnosti co nejdříve odhalit nebezpečí a umožnit řidiči – nebo vozu samotnému – příslušným způsobem zasáhnout.

Mezi technologie, které Kia již dnes nabízí, patří systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS), systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKAS), funkce sledování slepého úhlu (BSD), nezávislý systém nouzového brzdění (AEB) a vyspělý inteligentní tempomat (ASCC).
 
Kia plánuje do patnácti let uvést na trh plně autonomní vozidla 
V rámci své dlouhodobější strategie chce Kia do roku 2030 představit plně autonomní vozidla.

Coby klíčová součást vývoje automobilky Kia zaměřeného na technologie plně autonomního řízení (tedy skutečný samořiditelný vůz) je výzkum automobilky zaměřen na komunikaci mezi vozidly navzájem (V2V), komunikaci mezi vozidly a infrastrukturou (V2I), resp. mezi vozidly a jejich okolím (V2X).


Umožní-li Kia přímou a nezávislou komunikaci vozů s jejich okolím, dosáhnou modely vybavené technologiemi ADAS maximálního stupně bezpečnosti i efektivity.

tisková zpráva
 

Rok 2030, v provozu se potkala dejme tomu robotická Kia FutureSoul s robotickým Nissanem FutureLeaf. Robot Kia myslel něco, robot Nissan něco úplně jiného... a výsledkem je kolize. Díky pokročilým systémům aktivní a pasivní bezpečnosti se posádkám obou vozů nic nestalo, jen je čekalo zdržení při vyplňování euroformulářů o nehodě a odtah obou vozidel. :-)
Chci tím říct, že každá automobilka si vyvíjí své robotické systémy s vlastní filozofií a pokud nedojde k nějaké standardizaci, nebo alespoň on-line propojení robotických aut v reálném čase v určitém regionu, tak se máme na co "těšit". Ona totiž jedna ze základních vlastností a dokonce i povinností živého nerobotického řidiče je nutnost předvídat chování ostatních účastníků silničního provozu. Měřit aktuální rychlosti a vzdálenosti a na základě toho se okamžitě rozhodovat, to dokáže i cvičená robotická opice, ale předvídat, to už není žádná sranda.

---

Nissan Leaf 24kWh, 98.000 km

Obrázek uživatele ozana

Proč předpokládáte, že robotizované auto bude vymýšlet nějaké neortodoxní řešení, horší než člověk?

---

Jezdím na proud, najeto prvních 45 tisíc km.

Právě naopak. Robotizované auto musí vymýšlet nikoli horší, ale naopak lepší řešení každé situace. Pokud bychom zavedli robotizovaná auta a výsledkem by byl jen lepší komfort pasažérů, kteří nemusí řídit, ovšem zůstala případně vzrostla by nehodovost s jejími následky, tak by to bylo špatné řešení. Samozřejmě pro robotická auta bude nutným předpokladem umělá učící se inteligence, ale to je vývoj myšlení na základě toho, co už se stalo. Je a asi ještě dlouho bude nezodpovězenou otázkou, jestli tyto systémy dokážou zvládnout něco jako je intuice apod. Pak by dokázaly nahradit řidiče ve všech situacích, kterých může nastat téměř nekonečné množství. Ovšem minimálně na začátku k tomu bude potřeba buď stejná nebo alespoň podobná filozofie robotických systémů, tj. standardizace, anebo aspoň jejich on-line propojení.
Tím nechci tvrdit, že se člověk dokáže vždy a za všech okolností správně rozhodnout, ale to by byl námět na jinou diskuzi.

---

Nissan Leaf 24kWh, 98.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak, pokud se nebudou mít čeho tyto "vylepšováky"chytit (již zmiňované lajny), tak můžou své tuningy prezentovat leda tak opravdu v Nevadě. U nás si myslím že hooooodně dlouho automatický provoz nějakých vozidel nebude,bo česká silnice a silničáři jim to neumožní ;)

Obrázek uživatele Radovan

Z čehož naprosto jasně vyplývá, že musí testovat tyto vozy výhradně v Česku. Tak jako jisté nákladní automobily se extrémně testovaly ve Vysokých Tatrách a dodnes se jmenují Tatra :-).

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Obrázek uživatele PaRi

No, pěkné. Tak hlavně aby nalajnovali i okresky. To by bezpečnost silničního provozu taky radikálně zvýšilo. Zejména v noci a za deště.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články