Jak v praxi funguje nabíjení testovacího elektromobilu Škoda e-Pilot?

Společnost Elexim, která dodává nabíjecí stanice i pro Škoda Auto, měla možnost vyzkoušet a otestovat své nabíjecí stanice na testovacím elektromobilu modelu Škoda e-Pilot.

Testovací elektromobily Škoda e-Pilot jsou vlastně přeznačené vozy Volkswagen e-Up! Teprve zítra odhalí Škoda oficiálně novou, plně elektrickou verzi Škoda Citigo-e iV.
foto: Elexim

Na přelomu roku dodala společnost Elexim 150 ks AC nabíjecích stanic eVolve, které jsou rozmístěny ve všech českých výrobních lokalitách společnosti Škoda Auto. Navíc v dřívějším tendru společnosti ŠkoEnergo již v létě 2018 dodala rychlonabíjecí stanici Raption 50 na mladoboleslavské letiště.

V rámci stejnojmenného programu Škoda e-Pilot jsme mohli poprvé odzkoušet nabíjení čistě elektrického vozidla ve škodováckých barvách. Auto jsme si zapůjčili na jeden den, abychom mohli odzkoušet jak DC rychlonabíjení, tak pomalejší AC nabíjení.

Baterie 18,7 kWh byla nejprve vybita na 75% kapacity, kterou jsme poté během 5 minut dobili opět na plných 100 %. Plně nabitá baterie pak vykazovala dojezd asi 120 km v městském a příměstském provozu.

Na rychlonabíječce jsme vyzkoušeli i připojení přes standardní AC kabel, tedy možnost pomalého nabíjení střídavým proudem. U této možnosti se ale doba nabíjení prodlužovala na více než 50 minut. Obě možnosti nabíjení jsou však u nového Škoda e-Pilot bezproblémové.

placená inzerce

27 Comments on “Jak v praxi funguje nabíjení testovacího elektromobilu Škoda e-Pilot?”

        1. eUP dobíjí opravdu rychle vzhledem ke kapacitě baterie
          eUP dobíjí opravdu rychle vzhledem ke kapacitě baterie jinak do cca 80% „rychlostí“ nějakých 36kW/h a pak to padá zásadně padá dolů – dalo by se říci, že doba nabíjení je stejná od 20 do 80% baterie jako doba nabíjení od 80 až do 100% – z mých zkušeností posledních 20% cca 10-15 minut

          Ze 75% na 100% za 5 minut je NESMYL, pokud neproběhla nějaká úprava baterie

          BTW toho auto má interiér opravdu z E-Up potkal jsem ho na nabíječce – bohužel osamocené 🙁

    1. Já jsem přímo na téhle nabíječce nabíjel Miev a z 80
      Já jsem přímo na téhle nabíječce nabíjel Miev a z 80 na 100% deset minut, normálně by to byla hodina , nechápu to.

      Pak jsem testoval ty u zákaznického centra a skončil jsem na odtahovce selhání el. systému,ale o tom jsem u psal.

        1. Také sem si to myslel a myslím, nechápu to možná byli
          Také sem si to myslel a myslím, nechápu to možná byli dobré podmínky nevím.

          Na druhou stranu to auto umí i naplno rekuperovat při plné baterce, tak proč by nedovolilo stejný nabíjecí výkon.

          Také Radovan tu hlásil jak jaká nabiječka nabíjela a stěžoval si na konktrétní typy. Já jsem zde nabíjel 2x a protože do Liberce to je do kopce tak se snažím dobít skoro do plna tak jsem byl spokojen.

          Ale po tom odtahu už mě to přestává bavit a pokud vím že nedojedu domu z vlastních zdrojů vyměním si auto s manželkou a jedu Nirem a mám klid. Občas ten spalovák na dálnici pěkně proženu vypálím pavouky až je mi s tou značkou EL0 trapně 🙂

          I když 5 minut z 80 na 100% jak píší v článku je asi přehnané.

            1. Na to vám odpovím jak to chytré horákyně vymyslely:

              Na to vám odpovím jak to chytré horákyně vymyslely:
              – píšu mail že jak to mají od dubna s těmi EL značkami
              – odpověď: dostavte se na magistrát s velkým techničákem, my si to zadáme do systému… cituji
              „Dobrý den,
              momentálně je potřeba situaci vyřešit trvalou změnou RZ ve Vašem parkovacím oprávnění. Nový postup při monitoringu elektromobilů s tímto novým typem RZ ještě není nasazen.
              Trvalou změnu RZ je potřeba řešit na výdejně Magistrátu hl. m. Prahy s předložením velkého TP vozidla.
              S pozdravem“
              – tak s povzdechem zvedám telefon že se objednám a pán se mnou diskutoval stylem „jako jo, mělo by to fungovat, ale jeden nikdy neví, tak pro jistotu aby to tam nemuseli ručně odfiltrovávat že se mám dostavit nebo ofotit“
              – působí to na mě že se na to vykákli ale působilo by jim potíže to jakkoliv vymáhat
              – posílám scan jako reakci na první mail a … „vážený pane, přece jsme vám psali že se máte dostavit“

              Výsledek? Peču jim na to, uvidíme jestli budou mít koule na to mi poslat nějakou pokutu ;-D
              (parkuji tam každý den ale počítám že než jim to projde soukolím tak by první pokuty mohly chodit max pod stromeček 😉 )

                1. Napsal jsem spíše jen fakta.
                  Co jsem si z toho odnesl je to

                  Napsal jsem spíše jen fakta.
                  Co jsem si z toho odnesl je to že to musí uznávat ale mají máslo na hlavě tak radši šimlujou a honí lidi na úřad.

                  Pro jistotu zopakuji co mi pán řekl do telefonu (vlastními slovy):
                  „ono to funguje ale pro případ že ne, je lepší si to tam nechat přeregistrovat aby jim nevyskakovaly položky které pak musí ručně odstraňovat“

                  Variantu že někdo není vůbec registrovaný jsme nediskutovali ale chci vidět že by vám doporučil že se máte zaregistrovat…

                2. RZ jsem změnil, nic jsem nehlásil ani nepřeregistrovával.
                  RZ jsem změnil, nic jsem nehlásil ani nepřeregistrovával. To by bylo fakt na hlavu postavený. Pokuta zatím žádná.

            2. Já nevím medii to proběhlo že značky EL bez
              Já nevím medii to proběhlo že značky EL bez registrace.

              Já se značkou EL neplatím parkovné nikde na městském stání pokud tam není závora a zatím nic se nestalo žádný lísteček.

              Myslím že by si žádné město nedovolilo dát pokutu to je jako říct „U nás elektromobily nechceme parkujte si zdarma v Praze“

          1. asi voda v palivu :-))) dobrý 🙂 auto si myslelo že se mu
            asi voda v palivu :-))) dobrý 🙂 auto si myslelo že se mu spekl stykač na dc nabíjení …Spečený samozřejmě nebyl, vyřešil to reset diagnostikou provděpodobně autu vadilo zbytkové napětí na pistoli po ukončení nabíjení podle displeje tam bylo 500V…. zajmavý 😉 nj holt občas se fakt poštěstí dík 😉

            1. Blbé je to v tom, že to může odblokovat pouze
              Blbé je to v tom, že to může odblokovat pouze autorizovaný servis servis, diagnostiku jsem u sebe měl, ale byla mi k ničemu. A Mitsubishi má těch servisů po čr zatraceně málo. Proto odtah 50 Km daleko.

              Takže když EV tak jedině VW,Škoda, Hyundai nebo KIA, Nissan nic jinýho bych už asi nekoupil.

Napsat komentář