Honda končí s výrobou hybridu Insight

Jan Horčík - 03 Březen 2014

Jak ohlásit konec neúspěšného hybridního modelu? Zavázáním se k rozšíření nabídky hybridních aut v USA! Přesně takhle šalamounsky jde na věc Honda, když po nedávném ukončení nabídky hybridu Honda Insight v Evropě ohlašuje definitivní konec jeho výroby.Honda Insight auto

Honda Insight - neúspěšný hybrid, jehož výroba končí
foto: Honda

Honda ukončuje prodej hybridů CR-Z a Insight v Evropě, ale podle oficiální tiskové zprávy také v USA (platí pouze pro model Insight). Doprodej Insightů bude probíhat do konce letošního roku, ale výroba se zastaví už v jeho polovině.

Honda chtěla mít z Insightu hlavní konkurenci pro Toyotu Prius, ale nepodařilo se. K úspěchu nepomohla ani v hybridním segmentu výjimečně nízká cena a velmi slušná spotřeba. Druhá generace modelu Insight byla představena v roce 2009.

Přesné statistiky prodejů tohoto modelu nejsou dostupné, ale v roce 2009 Honda prodala celosvětově údajně 130 445 vozů Honda Insight. Roční výroba v Japonsku v letech 2010-2011 údajně dosahovala 200 000 kusů.

Auto mělo úspěch zejména doma v Japonsku v prvních letech prodejů, v Evropě se v roce 2009 prodalo 15 416 kusů a v roce 2013 už jen 1276 kusů.

Místo Hondy Insight se automobilka chce na americkém trhu soustředit na rozšiřování nabídky aut s novým hybridním pohonným systémem, který byl poprvé představen v modelu Honda Accord Plug-In Hybrid 2014 a také Honda Accord Hybrid.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cože??? "K úspěchu nepomohla ani v hybridním segmentu výjimečně nízká cena a velmi slušná spotřeba."

Problém Insightu byla právě příliš vysoká cena, vždyť to auto stálo téměř tolik jako Prius, který je snad ve všem mnohem dál. To auto by muselo stát o dobrých 100 tisíc méně, aby se jakž takž mohlo prodávat. Každopádně je ho škoda, moc se mi líbilo. Ale právě ta cena byla přemrštěná.

Obrázek uživatele Roman

Ono to asi jinak dopadnout nemohlo. Sistém IMA od Hondy asi nemůže soutěžit se systémem HSD od Toyoty. Navíc Insight v základní výbavě stál přes půl mega. A to tam nebylo ani autorádio atd. Čili auto téměř v základu. A za ty peníze bych šel i já k Toyotě. Škoda, Insight je jinak moc pěkné auto (vlastní zkušenost).

Obrázek uživatele Hyperloop

Jaký je rozdíl mezi IMA a HSD?
Mně osobně se Insight po designové stránce moc nelíbí.


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol