HE3DA vyrobila v továrně v Horní Suché první baterie

Jan Horčík - 06 Leden 2020

Česká společnost HE3DA, kterou spoluzaložil vědec Jan Procházka, vyrobila ve své nové továrně v Horní Suché první baterie.baterie HE3DA továrna Horní Suchá

Nově vyrobená baterie HE3DA je proti první generaci z testovacího provozu v pražských Letňanech výrazně menší a lehčí. A to díky nové, odlehčené konstrukci.

Rovněž obal již není z plastu, ale z hliníku, což ještě zvýší jak životnost, tak nehořlavost. Baterie je vnitřně odizolovaná tak, aby splňovala kritéria pro vysokonapěťová zapojení.

Podle vyjádření HE3DA to "bude to opravdu základní stavební prvek pro budoucí přestavbu světové energetiky". Slavnostní otevření továrny Magna Energy Storage, kde se baterie HE3DA vyrábí, je plánováno na jaro roku 2020.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Magy

Stale nevieme zakladne parametre - realnu zivotnost (nie to co tvrdi Prochazka, ale nezavisle testy), vykonove charakteristiky, degradaciu a najma cenu.
Bez tychto informacii je cela HE3DA len dalsi tuctovy vyrobca baterii. V com presne je ta ich revolucia??? Ze nehoria? To nehoria ani litiove akumulatory na baze LTO a LiFePO4 su tiez takmer nehorlave.
Hlinikovy obal oproti plastovemu rozhodne nijak neprospeje k nizsej cene baterie. Zvysenie bezpecnosti je len imaginarne, kludne mohli ostat pri lacnom plaste s pridavkom aditiv na znizenie horlavosti (tzv. flame retardant).

---

Nissan e-nv200

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Jak se míchá lithium s kobaltem. Baterie pro elektroauta jsou velká věda

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/lithium-kobalt-baterie-akumulator-elektromobil-bmw-mnichov-tovarna-vyvoj.A191218_182551_automoto_mom

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Skoda te elektriny co jsem spotreboval pri precteni clanku.

Ak stačí iba vymeniť obal aby bola tá zázračná baterka VÝRAZNE menšia a lahšia, tak to je fakt zvláštne.
Aký môže byť percentuálny podiel hmotnosti obalu na celkovej hmotnosti baterky? A ten sa nebude veľmi líšiť, keď sa zamení plast za hliník.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 95tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele cechv2

Tady je ještě něco málo od He3dy video test a porovnání s konkurencí po vložení do ohně:
https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/20023-he3da-baterie-v-ohni

---

Nadšenec do kryptoměn a elektromobilů - můj sen je se projet v jakékoliv Tesle a zažít Ludicrous mode naživo. Zeměpisec, Brňák jak Cyp a hrdý Moravák. Snad brzy budou elektroauta s dojezdem 500+ km a cenou do 1 mil CZK standardem.

No super, nehorlavy prototyp. To ukazuji nekolik let a kde je vysledek? Vyroba komercnich baterek nula, zajisteny odberatel zadny a konkretni udaje take zadne. Vse cachry a kecy. Nic nebude.

Zrovna toto je podvod.
Porovnávají li-ion články, které jak každý ví zahořet umějí.
A baterii na bázi LiFePO, které nehoří. Jen čoudí a nafukují se.
Takže proč do toho testu nezahrnuli i nějaký konkurenční LiFePO?
Protože by pak vyšlo najevo, že v tomto nepředvádějí nic světoborného.
https://www.youtube.com/watch?v=p21iZVFHEZk&t=42s

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele palca

HE3DA baterie jsou Li-ion s napětím 3,7V nominálně. Takže LiFePO4 do toho nemíchejte.

---

www.ostrovni-elektrarny.cz
Prius Plug-in 2012
Mitsubishi Outlander PHEV 2013
oba nabíjené z vlastní FVE

Máte pravdu. Nějak jsem žil v tom, že mají blíž k lifepo. Takže beru zpět co jsem napsal.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Hustotou energie majú.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 95tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Jakou může mít obal u baterky vliv na její životnost?

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele honza.t

Většina renomovaných výrobců ( Panasonic/Tesla, Nissan ,Samsung ,LG ... ) to dáva do kovových obalů už jenom protože vyšší mechanická odolnost a vyšší stupen hermetizace
chránící články před vnějším prostředím vyžadovaným pro průmyslové aplikace

Obrázek uživatele PaRi

Může tam být nižší mechanické namáhání z důvodů tužší konstrukce, určitě je lepší přenos tepla, tedy chlazení. Je také možné, že se z plastů něco uvolňovalo do elektrolytu a postupně ho degradovalo... a nebo kombinace všeho uvedeného. Pokud vás to opravdu zajímá, napište výrobci a třeba vám odpoví.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV

Nějak mi to přijde, že ten Procházka je tak trochu baron Prášil. Uvidíme jaká bude realita, já mu věřím tak na 1%

Obrázek uživatele cechv2

Chybí mi rozměry tohoto batery packu, váha a kapacita.. Dalo by se zjistit? Vše nejlepší do nového roku 2020 a snad nás HE3DA příjemně překvapí..

---

Nadšenec do kryptoměn a elektromobilů - můj sen je se projet v jakékoliv Tesle a zažít Ludicrous mode naživo. Zeměpisec, Brňák jak Cyp a hrdý Moravák. Snad brzy budou elektroauta s dojezdem 500+ km a cenou do 1 mil CZK standardem.

Nedávno tvrdili 100 Wh/kg na úrovni celé baterie, tedy 10 kg/kWh.

Me tam chybi mnohem vic veci. Asi ta nejdulezitejsi je duveryhodnost.

Mě ta chybí hlavně cena.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Obrázek uživatele honza.t

Za tržní ceny Přednáška Radomír Prus
https://www.youtube.com/watch?v=MEUXqJMQUcg&t=207s

Ta prednaska z 2017. Oni uz tam zpracovavaji ceske lithium. Saskove prouhovaty. Kdo jim jeste skace na spek, tomu fakt neni pomoci.

Obrázek uživatele honza.t

Janeček získal poslední povolení, těžba lithia na Cínovci může začít
https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/karel-janecek-rsj-muze-tezit-lithium-v-cinovci.A161025_113229_ekonomika_rny

Magna Energy Storage Plány do budoucna
https://www.youtube.com/watch?v=pPDOVA76neA&t=2s

Ten clanek o tezbe na Cinovci je z 2016. A co se tam deje dnes? Uplny kulovy. A HE3DA je taky kulovy.

Obrázek uživatele honza.t

Nejsou to politici, ale podnikatelé Takže uvažují v delším horizontu než je jen jedno 4 Leté volební období.
Už se o tom na Hybrid.cz psalo
http://www.hybrid.cz/ceska-he3da-zacne-s-australany-na-cinovci-tezit-lithium

https://www.idnes.cz/usti/zpravy/tezba-lithium-cinvaldit-cinovec-krusne-hory-european-metals-holdings-cez-richard-pavlik-studie-prove.A191130_517763_usti-zpravy_prib

Jestli vám nestačí jako důkaz solventnosti, že firma investuje do nových výrobních provozů, výrobního zařizení a smluvně si zavazuje budouci dodavatele surovin pro výrobu .
Tak to je mi vašeho prostého myšlení upřímně líto
Ale v této zemi je to přece místní folklor
Pomlouvat, Pomlouvat, Pomlouvat...

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektricke-vize-sefa-tesly-zacinaji-pripominat-pohadku/

Ve zmíněném článku na idnes není ani čárka o he3da. Není vám to divné, když he3da o sobě prohlašuje, že bude s Australany těžit? Kdyz jste tak naivni, dejte mi 1 milion, ja vam zajistim 20% uroky... zbastite to taky tak hladce?

Obrázek uživatele honza.t

Ps: Od začatku se přece mluví o tom
Stát chce aby byla vytěžená surovina Zpracována a Využita v ČR to přece nevylučuje že bude prodána jako vstupní surovina fy he3da která má přece podepsáno memorandum o spolupráci s australskou akciovou společností European Metals Holdings
Ano o he3da tam není zmínka ale je tam zmíněno
„Momentálně se tady nic neděje. Čeká se na výsledky finální studie proveditelnosti, která by měla být hotová na konci letošního nebo na začátku příštího roku. Až pak se ukáže, jestli se těžba skutečně vyplatí,“ říká Petr Pípal, starosta Dubí, pod které Cínovec spadá.

Zdroj: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/tezba-lithium-cinvaldit-cinovec-krusne-hory-european-metals-holdings-cez-richard-pavlik-studie-prove.A191130_517763_usti-zpravy_prib

Unikátní české baterie HE3DA úspěšně prošly certifikací Českého vysokého učení technického (ČVUT). Akreditovaná měření ověřila deklarované kapacity, cyklickou stabilitu a prokázala shodu s neakreditovanými testy výrobce.

https://www.iprosperita.cz/vyrobky-a-sluzby/9358-unikatni-ceske-baterie-he3da-cerifikovany

He3da jsou stejný čachry jako Zaludova výroba baterií. Když tomu věříte, vás problém. Ani příští rok nebudou vyrábět komerčně uplatnitelne baterie. Pořád budou dokola bulikovat naivní lidí. Všechny dostupné články o he3da pochází z jediného zdroje. Procházka a Průša. Nikdo věrohodný o jejich zázraku nepíše. Bublina jako kráva.

Většina lidí vidí jen tak daleko, kam dohlédne svýma očima ...

a taky

"To, co nyní řeknu, není projevem univerzitní povýšenosti ani sarkasmu. Třetina obyvatel této země je slabá duchem. Každý sedmý občan je debilní nebo dementní nebo alkoholik. Zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt. (...) Těmto lidem - je to tedy polovina národa - uniká ona složitá mnohotvárnost, komplementarita, mnohoznačnost světa," (M.Z. 2016)

Z jakého ceciku jsi to vycucal?
Podle mně je to mnohem víc než 33 %....

Ani oni neví za kolik chtějí prodávat.

http://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=18&t=2709&start=300#p112367

---

19 tis km elektricky od roku 2018


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil