GreenGo pouští do pražského provozu stovku sdílených elektromobilů

S rozmachem sdílené ekonomiky přichází na český trh nový e-carsharing GreenGo. Do ostrého provozu v Praze dneškem pouští první stovku elektromobilů značky Volkswagen e-up!

Vedle ekologicky šetrné formy sdílení aut a dostupných cen za pronájem, je dalším benefitem nové služby sdílení elektromobilů GreenGo bezplatné parkování na modrých a na fialových zónách po celé Praze.
foto: GreenGo

Pronájem vozů probíhá skrze aplikaci v mobilním telefonu. V tuto chvíli je možné si auta vypůjčit v tzv. „servisní zóně“, která dnes pokrývá Prahu 1 a 2 a vnitřní části obvodů Prahy 3 až 10 a má 35 km2 plochy. Auta se mohou pohybovat i mimo ni, a to po celém území Prahy.

Uživatelé je však musí vrátit zpět do této zóny. Ta je vyznačena na mapě v aplikaci. O servis vozů se non-stop stará GreenGo servisní tým, který auta spravuje a dobíjí na svých i veřejných dobíjecích stanicích. Zákazník se tedy nestará téměř o nic.

Půjčení GreenGo auta vyjde levněji než kterákoliv pražská taxislužba. V případě měsíčního předplatného za 99 korun zákazník jezdí za pouhých 6 korun za minutu. Pokud si klient nechá auto v pronájmu a zaparkuje, zaplatí sníženou sazbu 1,50 Kč za minutu a ve vybraných nákupních centrech kolem Prahy dokonce pouhých 0,50 Kč za minutu.

Elektromobil Volkswagen e-Up! služby sdílení aut GreenGo

Elektromobil Volkswagen e-Up! služby sdílení aut GreenGo
foto: GreenGo

Navíc teď prvním klientům GreenGo nabízí registraci a 30 minut jízdy na zkoušku zdarma. „Nechceme konkurovat MHD, ale jsou příležitosti, kdy se auto hodí. Může jít o různé schůzky, převoz více lidí ve větším pohodlí, objemnější nákupy či o rychlé spojení mezi hůře dostupnými částmi Prahy. GreenGo auta jsou tichá a jezdí čistě na elektřinu, tedy bez zbytečné produkce CO2 a dalších zplodin. Nastavením našich cen si přejeme, aby si zákazníci nemuseli připlácet za ekologicky šetrnou dopravu,“ vysvětluje Šimon Čapek, výkonný ředitel pražské pobočky.

Na rozdíl od klasických autopůjčoven GreenGo služba pracuje na tzv. free-floating systému, který nemá centrální místo, odkud je vozy nutno půjčovat a vracet. Zájemci o pronájem v aplikaci vidí, která auta jsou volná, kde jsou zaparkovaná a jaký je stav jejich baterie, tedy i jejich dojezd.

GreenGo

GreenGo
foto: GreenGo

Auta se odemykají a zamykají skrze aplikaci pomocí 4 místného kódu nebo biometrickým ověřením identity. Po stáhnutí aplikace do mobilu a nutné registraci, ke které je potřeba jen občanský a řidičský průkaz a platební karta, je možné ihned odjet.

„Pro pohyb v Praze dnes už není nutné auto vlastnit, tankovat pohonné hmoty, měnit olej a pneumatiky, platit pojištění a parkovací poplatky. O to všechno se staráme my. Naopak cestování autem po městě může být snadné, rychlé a levné,” doplňuje Čapek. Firma tak reaguje na problémy velkých měst, kde podle dostupných dat právě emise z dopravy způsobují až 80 procent znečištění ve městě.

GreenGo

GreenGo
foto: GreenGo

GreenGo vstupuje na český trh s tříletou zkušeností z Budapešti, kde její služby využívá několik desítek tisíc pravidelných klientů. Ti oceňují zejména to, že jsou auta k dispozici non-stop, jsou čistá a nabitá, ale také snadno ovladatelná.

„Celý proces registrace, půjčování, vracení, nabíjení, mytí i servisu jsme si ověřovali ve dvouměsíčním uzavřeném testování, které jsme spustili již před koncem roku 2019,“ říká Čapek.

„Vše probíhá naprosto snadno. Registrace je intuitivní, nechápu, jak se může vše načíst tak rychle, včetně skenu občanského a řidičského průkazu. Verifikace probíhala v pozadí, ale já mohl prakticky okamžitě odjet svým prvním GreenGo. Bomba,” říká Kryštof Kostroun z marketingové agentury EverWhere, který spolu s dalšími službu testoval.

GreenGo

GreenGo
foto: GreenGo

„Naše agentura uvažuje o využití GreenGo služeb i do budoucna místo současných služebních aut, která dnes vlastníme,“ dodává Kostroun. Společnost GreenGo má i další ambice a věří, že do budoucna díky sdílení elektroaut ubude v Praze aut celkově, a tím pádem přibude i více parkovacích míst.

„Věříme, že si spojení této moderní sdílené dopravy s ekologicky šetrnou formou Pražané oblíbí a že s jejím rozmachem bude v hlavním městě jezdit i celkově méně aut. Mezinárodní výzkumy potvrzují, že jedno sdílené auto dokáže nahradit pět až jedenáct aut v osobním vlastnictví. Tento fakt si už GreenGo ověřil i v Budapešti. Klasická osobní auta totiž tráví až 96 % celkového času parkováním. Lidé si uvědomí, že vlastnit třeba druhé auto v Praze je nevýhodná investice a budou si je více půjčovat. Tím pádem se tak, zatím teoreticky vzato, uvolní už tak ucpané město a jeho přeplněná parkovací místa,“ uzavírá Čapek.

GreenGo e-carsharing funguje od roku 2016 v Budapešti, kde operuje s 300 auty na 75 km2 města. Česká pobočka vznikla loni. Do dalších 3 měsíců zprovozní celkových 200 elektroaut a zaměstnávat bude do 20 lidí.

Věří ve velký zájem, a proto se nebojí tvrdit, že do konce roku 2020 nasbírá několik tisíc loajálních zákazníků, kteří budou GreenGo využívat 5 a vícekrát měsíčně. GreenGo používá výlučně elektroauta Volkswagen e-Up!, která jsou svým rozměrem ideálním vozidlem do města (jejich délka je pouze 3,6 metru), mají automatickou převodovku, klimatizaci, parkovací senzory, vyhřívaná sedadla a většina z nich i kamerový parkovací systém.

GreenGo

GreenGo
foto: GreenGo

Právě tento model je svou výrobou jeden z nejméně náročných na produkci CO2 mezi všemi ostatními elektroauty. S výkonem 60 kW nabízí dojezd 130 km. Maximální rychlost je 130 km/hod.

K dobíjení flotily elektromobilů bude GreenGo v Praze používat veřejnou nabíjecí síť i vlastní nabíjecí body s DC nabíječkami Siemens. Nabití trvá v průměru 35 minut (DC nabíječka).

tisková zpráva

61 Comments on “GreenGo pouští do pražského provozu stovku sdílených elektromobilů”

  1. No dobrý …. a kdy a kým se budou ta EV nabíjet? To měl
    No dobrý …. a kdy a kým se budou ta EV nabíjet? To měl snad jen Nikola Tesla podle legendy elektromobil, který se za jízdy dobíjel bezdrátově přes anténu, která čouhala z vozu.
    To si jako vypůjčím a pojedu nabít k nabíječce – tam patrně se z auta odhlásím – počkám až se nabije. Přihlásím se do vozu a pojedu dál?
    Anebo budou existovat „sběrači vozů“, kteří budou jezdit k nabíječkám a pak vozy zase přemisťovat do města „mezi lidi“?
    Určitě to mají nějak vymyšlené, když už fungují v Budapešti — nevíte někdo jak to je?

    1. Logické by mi přišlo aby systém nenabizel k půjčení
      Logické by mi přišlo aby systém nenabizel k půjčení vůz s baterkou řekněme pod 10%. Takový vůz by se nahlásil a nějaký ten sběrač by s ním zajel na nabíječku a až by se dobil, zase by jej umístil a uvolnil k půjčení.

      1. Přesně tak.
        Mě se líbí, jak vy povětšinou máte pro EV

        Přesně tak.
        Mě se líbí, jak vy povětšinou máte pro EV svět rozumná řešení, ale přesto stojíte na pomezí barikád, a někdy i na druhé straně.
        Škoda, že nejste tak fanatický nadšenec jako já – vy by jste rozvoj elektromobility v ČR posouval kupředu.
        Ale jako opozici Vás musím ocenit – jste zdárným příkladem toho, čemu se říká „konstruktivní opozice“.

        1. Ale já to píšu od počátku, že nejsem apriori proti
          Ale já to píšu od počátku, že nejsem apriori proti elektromobilitě jako takové. Jen si nemyslím (na rozdíl od různých fanatiků), že je to spásné řešení vhodné hned a teď pro všechny 🙂

          A nesmíte to chápat tak, že stojím „na druhé straně barikády“. To už samo o sobě připouští existenci barikády a nějakých nepřátelských táborů, stojících na její opačné straně. To není dobrý přístup.

          Ale na druhé straně musím říct, že občas to na ty barikády vypadá, jenomže dobré to není. A ani ten váš fanatizmus, resp. fanatické nadšení, ideální je zapálený, realistický pohled 🙂 Musím uznat, že i já jsem poněkud změnil postoj od doby, co se o EV zajímám.

          1. Jo v ideálním světě barikády nejsou – jenž v tom našem
            Jo v ideálním světě barikády nejsou – jenž v tom našem státy a potažmo i lidé definují své společenské postavení skrz vyhrané konflikty. Někteří více, jiní méně, ale nakonec všichni mentálně příčetní chtějí spor (konflikt) vyhrát. Neznám příčetného člověka, který by do pře šel s tím, že plánuje prohru. Mnozí jsou na ni připraveni, mnozí s ní racionálně počítají – ale nikdo ji nechce úmyslně.
            V tomto světě se společenské postavení určuje počtem vyhraných sporů.

            S tou změnou názoru je to naprosto logické – jiná varianta snad ještě ani není. Myslím, že v současné chvíli neexistuje v ČR (a na světě jich bude pomálu) elektromobilista, který by nezačínal svou řidičskou kariéru na spalovacím autě. Všichni dnešní elektromobilisté vzešli z „petrolheadů“.

            1. Já diskutuji abych se něco dozvěděl, případně poskytl
              Já diskutuji abych se něco dozvěděl, případně poskytl vyžádaný názor.
              Tedy jsem připraven se něčemu přiučit a změnit svůj názor kterým si nejsem úplně jistý. Jistěže jsou názory u kterých jsem si jistý a rád se pohádám 🙂 Ale kvůli tomu abych přesvědčil sám sebe o tom kdo má pravdu.
              Doby, kdy jsem se chtěl cítit svrchovanější jsou už od dob puberty za mnou.

              Jistěže čas od času každý zjistí že se svým názorem stojí na nějaké straně barikády. Ale to neznamená že přes ní začne metat účelové argumenty.

              Vaše definice mentální příčetnosti je to co vhání náš svět do válek a mezilidského ponižování… což nepopírám – je jev častý a zcela lidský, nicméně to neznamená že to každý dělá vědomě. Troufnu si říct že se podle toho pozná skutečně dospělý jedinec.

              p.s. uživatel auta není nutně petrolhead, stejně tak jako řidič EV není nutně Teslafan

              1. Nemluvil jsem o diskuzi, ale o sporech a konfliktech. Diskuze
                Nemluvil jsem o diskuzi, ale o sporech a konfliktech. Diskuze nemusí vést ke sporu nebo konfliktu. Diskuse a spor není totéž. Jen jsou si někdy navzájem příčinou či následkem.

                ad PS: proto jsem dal „petrlhead“ do uvozovek, bylo mi blbý psát uživatel spalovacího motoru, a slovo Teslafan jsem neužil už vůbec ani přeneseně, naprosto všeobecně jsem napsal – elektromobilista.

                1. Kupování odpustků, pokrytectví a alibismus v nejhorším
                  Kupování odpustků, pokrytectví a alibismus v nejhorším slova smyslu:
                  uvedu konkrétní příklad Německo:
                  ruší spalovací elektrárny, zavádí FVE, dělají větrníky, podporují dotacemi prodej elektromobilů – řvou, jak jim vadí emise
                  ale není problém si tam koupit zájezd na čtyři pět dnů na kanáry s plnou penzí za cenu necelých dvou nádrží benzínu
                  nebo třeba letenku přes půl evropy za 30euro…

                2. Diky, mel jsme na mysli to pozitivni tema elektromobility,
                  Diky, mel jsme na mysli to pozitivni tema elektromobility, jake by dle Vas melo byt.
                  V letectvi je neco spatne, neplati se spotrebni dan. Ale jsm eoptimista, verim, ze dnesni prekotny vyvoj baterii pomuze casem i letecke doprave. Aspon te vnitriostatni (vnitroevropske). No a prekotne rozsirovani OZE by zase mohlo prinest synteticka uhlikova paliva.
                  Mimochodem, kde se da tak lacine sehnat dovolena? Ja se divam a tu pro svou rodinu a na 8 dni mi to nejde pod 60 tis (i s ditetem „zdarma“).
                  Mimochodem, tech 30 Euro je fakt? Kdyz jsm ebyl pred 5ti lety v Milane, tak elektricky vlak z letiste do Milana stal 10 Euro. To nezni moc konkurenceschopne.

                3. Pozitivní? Na to už jsou dost možná kostky špatně
                  Pozitivní? Na to už jsou dost možná kostky špatně vrženy a jede se na hysterii, manipulaci a sílu.

                  V Německu – akorát se musíte smířit s tím, že poletíte z Německa a že nepoletíte v top sezoně.
                  Tak jasně, musíte počítat s tím, že za cestu z letiště pár km zaplatíte víc, než za let..poslední letecká dovolená s rodinou byl takový rozdíl, že odvézt z letiště do hotelu bylo dražší, než auto na týden v půjčovně..

  2. Milá redakce už konečně prosím z nadpisu a textu
    Milá redakce už konečně prosím z nadpisu a textu odstraňte pojmy „sdílená“ auta. GreenGo nemá ani jediné sdílené auto. Všechna je vlastní a půjčuje. Tady se o sdílení nejedná ani z rychlíku.
    To je stejný nesmysl jako kdyby někdo nazval AIRBNB sdíleným bydlením. Když to prohlásí diletant, něco obdobného napíše třeba časopis Květy, tak nad tím jde mávnout rukou, ale vy tady máte být minimálně erudovaná veřejnost, ne-li přímo odborníci.

    1. Máte mou podporu, v tomto s vámi úplně souhlasím. Co
      Máte mou podporu, v tomto s vámi úplně souhlasím. Co vím, tak u nás je sdílenou platformou akorát HoppyGo nebo jak se to jmenuje. Vše ostatné je klasická půjčovna, jen to půjčení lze vyřídit rychle a pomocí mobilu.

      Ale když ono je to tak cool a moderní říkat tomu sdílení nebo carsharing 🙂

  3. Tak zatím se mohu podělit jen o zkušenosti s registrací.
    Tak zatím se mohu podělit jen o zkušenosti s registrací. Proběhla bez problému během jízdy tramvají a dokumenty mi zvalidovali taktéž obratem. Lepší zkušenost, než u Anytime. Mohu se s Vámi tedy podělit o slevovýkód na volné minuty pro sebe i pro vás 😉 Kód zde 53ejvn2gch Jinak cenově mi to přijde přemrštěný, Anytime vyjdou při srovnání cen bez tarifu levněji. Car4way u většiny vozů také. Je třeba si uvěomit, že se jedná o ceny za minuty a ne za km, cena za kilometr při krátkých jízdách po měste vyjde přibližně, z vlastní zkušenosti, dvojnásob a to jezím imho na hraně, občas přiznávám i za hranou, dopravních předpisů. Na druhou stranu je to levnější, než taxi a cenově srovnatelné, spíše levnější, než Uber nebo Bolt, s tím, že řízení máte ve vlastních rukou a pokud je auto po ruce, tak je to i rychlejší. A offtopic, za poslední tři dny mi každý den někdo nedal přednost z prava, prosím lidi dávejte si na to pozor 😉

  4. Viděl jsem ta stříbrná autíčka v Paříži, přišlo mi
    Viděl jsem ta stříbrná autíčka v Paříži, přišlo mi to jako fajn nápad, než jsem si to auto prohlédl zblízka – ne, že by bylo nepoužitelné a ošklivé, ale bylo v technickém a estetickém stavu jako vše, co je ve společné péči…
    Půjčovna elektroaut je fajn – kdykoli někam jedu, musím si tam půjčit auto a je možnost, beru elektroauto – je tak super, že si to člověk může vyzkoušet co a jak by mu vyhovovalo a nemusí do toho pálit nějak extra prachy a pak se rozhodnout jestli je to pro něho i v soukromém životě, nebo co je třeba ještě vylepšit, aby to pro něj bylo a jestli je možné se toho dočkat

    1. Já bych ten tráboš dřiv podpálil než bych s tím někam
      Já bych ten tráboš dřiv podpálil než bych s tím někam dojel. Kdysi jsem objel půl ameriky ve starý americe velikosti Volhy kombi ve 3 lidech. To bylo v poho, ale cokoliv menšího a poddimenzovanýho bych nedal. Pasivní bezpečnost je u mně priorita č. 1.

  5. 1 sdílené auto dokáže nahradit 5 až 11 sračkometů v
    1 sdílené auto dokáže nahradit 5 až 11 sračkometů v osobním vlastnictví.
    Klasická osobní auta totiž tráví až 96 % celkového času parkováním a reznutím.

    V budoucnu ubude spousty parkovacích míst v ulicích a uvolní se velké plochy ulic a parkovišt, kde se bude moct udělat víc parků a dětských hřišť či se budou most rozšířit chodníky nebo pruhy pro kola a elektrokoloběžky. Nebo to nějakej developer zaseká barákama 😀
    Hlavně že tydle auta bez výfuku nahraděj ty s vejfukama.

    1. statisticky snad nahradí, ale auta se používají hlavně v
      statisticky snad nahradí, ale auta se používají hlavně v dopravních špičkách, lidi jezdí pro práce/školek/škol atd cca ve stejný čas a dokonce jedním směrem. Málokdy člověk událá kolečko do stejné lokality, takže tady pomůže jen autonomní přemísťování – obytné zóny do pracovní člověk a zpět prázdné auto pro dalšího pasažéra 🙂

      Největší problém je stav některých dieslů – čmoudů, jede předemnou 100m a smrad, že by jeden pad. za 20 min na cestě potkám takové minimálně 3.

      S cyklotrasama je to svatá pravda, tam hy to chtělo sviňsky pohnout vpřed. Trapné je 1km cyklo, pak nic (okreska 2km) pak vesnice – další cyklo, mosty za „mega“ a pak zas nic….

  6. Vážená redakce, rád bych upozornil na drobný nonsens v
    Vážená redakce, rád bych upozornil na drobný nonsens v první větě. Sdílená ekonomika (potažmo sdílená auta) je úplně jiná platforma, než Carsharing.
    Carshering jak jej provozuje Re.Volt, Anytime, Car4way, a nyní i GreenGo je platforma autopůjčovny, ač oproti klasickému modelu moderním způsobem přes aplikaci místo pobočky. Nicméně se pojmeme sdílené ekonomiky, či sdílených aut to nemá nic společného.

    Prosím nešířit tuto chybnou interpretaci, či chybné názvosloví. To bych čekal tak od Autofora, ne od Hybridu.

    1. Jen popravím, že v tomto případě se nejedná o
      Jen popravím, že v tomto případě se nejedná o „sdílení“ auta, ale o autopůjčovnu, stejně jako Re.volt, Anytime a podobní.
      To je jen faktická poznámka.
      A k Vašemu názoru – kdyby jich bylo málo a bylo těžké nějaké najít (jako to bylo na začátku u re.voltu), nebo pro něj musel člověk někam daleko cestovat, tak to byla komplikace. Ale pokud nasadí velkou flotilu, a časem rozšíří zónu na zapůjčení a vrácení na většinu území Prahy, tak to bude super služba.
      Navzdory tomu, jaký jsem fanoušek EV, tak v oblasti autonomního řízení se bojím, že si ještě chvíli počkáme.

      1. Radovane, nechci se tu dohadovat. V centru Prahy existuju s
        Radovane, nechci se tu dohadovat. V centru Prahy existuju s elektromobilem s malou baterkou už 2,5 roku, tak vím o čem mluvím. A vězte, že při bydlení na P1 nebo P2 jste odkázán jen na veřejné nabíječky. Zásuvek je sice hodně, ale auto si domů nevezmu.
        Nabíječek je možná dost, ale jsou mnohdy nevhodně umístěné. Např na placených parkovištích(cca 40kč/h za parkování PRE v garážích v Národním divadle nebo ČEZ u hlaváku apod. ), v garážích hotelů(PRE v hotelu Fenix Ve Smečkách-pouze pro klienty), nabíječky Greenway za nesmyslné ceny za kWh atd. Pokus PRE s nabíječkama v lampách veřejného osvětlení je super nápad, ale v drtivé většině pokusů o nabíjení tam stojí fosil, protože místa nejsou nijak zvlášť označena. Nabíječky na trafostanicích PRE další super nápad, ale opět nedotažené. Místa neoznačená a mnohdy mimo vyznačené modré zóny, takže se tam v podstatě parkovat ani nesmí…atd atd
        Takže si stojím za svým názorem, že 100 sdillených Upů, které mají základnu na P1 a P2 nejspíš rezidentům s EV v této oblasti nepřinese nic dobrého…. 🙂

        1. Tak to jste odvážný mít uprostřed Prahy malobaterkáč
          Tak to jste odvážný mít uprostřed Prahy malobaterkáč bez možnosti pomalého nabíjení, protože většina z nich má opravdu zpoplatněn vjezd nebo stání. Asi Vám nezbude, než pohledat něco v okolí u sousedů, případně v práci. Nebo jako kolega, co nechal auto na veřejné na pomalé nabíjení a na koloběžce odjel do práce, vyzvedl si auto až o obědové pauze.

  7. Kolikpak asi těch vlastních dobíjecích bodů mají ? No to
    Kolikpak asi těch vlastních dobíjecích bodů mají ? No to poznáme na veřejných stanicích.
    V případě paušálu za 99 Kč jezdí za 6 Kč za minutu. A bez něj ?
    Občas v Praze přejet Vltavu trvá i půl hodiny. Podobné služby nevyužívám, vážně se to vyplatí ?

    1. Vyplatí se to podle toho, jak často potřebujete v Praze
      Vyplatí se to podle toho, jak často potřebujete v Praze auto. Pokud jezdím denně, tak je lepší vlastní. Ale pokud potřebuji auto v Praze 5X za rok, tak není o čem – to se nedostanu na částku za povinné ručení.
      Ono i kdybych měl za rok u nich projezdit částku, kterou bych jinak dal za povinné ručení, PHM a údržbu (třeba pneu), tak je to pořád lepší si půjčovat, než vlastnit.
      Vlastnění sebou nese starosti, takže to se vyplatí jen když by částka za pronajímání překračovala náklady na vlastnění o tolik, že by mi za to ty starosti stály.

        1. Ano při denním ježdění se to nemůže vyplatit, to je
          Ano při denním ježdění se to nemůže vyplatit, to je rozhodně lepší vlastnit.
          Ad starosti – vy neřešíte, kdy mají jít na technickou, zda mají pneu správnou hloubku drážky desénu, kdy se má jít na garančku, apod ???
          A určitě jste se nikdy nebál, že Vám některé ukradnou, nebo poškodí že?

          1. Údržbu aut, domu, stromů, trávníku, zvířat a
            Údržbu aut, domu, stromů, trávníku, zvířat a koneckonců svou nepovažuju za starosti. Když něco chci, musím tomu něco věnovat. Dokonce si čistím a krémuju boty a za starost to nepovažuju. I když se o ně vlastně starám.
            A auto – je to jen věc, můžete udělat co chcete, ale stejně o něj můžete přijít. Takže trápit se něčím, co nemůžu ovlivnit je nesmysl. To řeší pojistka.

                1. Už dlouho sem nevlastnil boty který by bylo potřba
                  Už dlouho sem nevlastnil boty který by bylo potřba krémovat. 🙂

                2. Otázkou je, jestli je to dobře, nebo špatně. Možná proto
                  Otázkou je, jestli je to dobře, nebo špatně. Možná proto sice na baterky nevysávám ani nesekám, ale mám na nich už něco naježděno 🙂

                3. Jistěže. Při sdílení…. 🙂
                  Jistěže. Při sdílení…. 🙂

            1. NO ale to už je věc individuálního pohledu, já to za
              NO ale to už je věc individuálního pohledu, já to za starosti považuji, a plním většinu z nich jen z nutnosti, neboť chci požívat výhod plynoucích z vlastnění dané věci.
              Kterékoliv bych se mohl zbavit beze ztráty výhod plynoucích z dané opečovávané věci – nevidím důvod to neudělat.
              Proč mít „povinnosti“ když můžu mít totéž (tentýž užitek) bez nich?

      1. Pokud někdo použije auto jen 5x do roka, tak by snad měl
        Pokud někdo použije auto jen 5x do roka, tak by snad měl vrátit řidičák.

        JinaK Eup se dá v půjčovně zapůjčit za 300 Kč na den, takže to máme 50 minut ve sdíleném voze na den. A mám to vozidlo k dipozici 24 hodin 1440 minut denně.

        1. Proč by někdo kdo použije auto 5X za rok měl vracet
          Proč by někdo kdo použije auto 5X za rok měl vracet řidičák ???
          Jenže běhat pokaždé do klasické půjčovny je trochu vopruz oproti tomu, že tohle stojí za (dejme tomu) každým druhým rohem. Abych si půjčil eUP GreenGo potřebuji na to 15 minut, abych si půjčil eUP z půjčovny potřebuji na to 2 hodiny.

Napsat komentář