GLS v Česku rozšiřuje flotilu bezemisních vozidel o 14 elektrododávek

V přepravní síti společnosti GLS přibude dalších 14 dodávek na elektrický pohon.

Mezinárodní balíkový přepravce GLS v průběhu července výrazně rozšířuje svůj vozový park v České republice.
foto: GLS

První velkokapacitní dodávka od firmy MAN úspěšně rozváží balíky na depu v Hulíně od letošního února. Nasazení elektrododávek je součástí GLS programu ThinkGreen a přispěje k omezení uhlíkové stopy přepravce.

Společnost GLS Česká republika před nedávném rozšířila svou flotilu o vůbec první velkokapacitní elektrickou dodávku, která je momentálně využívána pro každodenní rozvoz balíků v Hulíně a okolí. Vozový park se aktuálně rozšiřuje o další ekologicky šetrné vozy.

V průběhu července dorazí celkem 14 nových elektrododávek od značek Mercedes, Renault a MAN. V každodenním provozu je potkáte ve dvanácti městech České republiky mj. v Praze, Brně, Karlových Varech, Jihlavě, Plzni, Berouně, Hradci Králové či Ostravě.

Největší zastoupení ve flotile ekologicky šetrných vozů bude mít s 12 kusy dodávka Mercedes eSprinter, která byla v průběhu jara úspěšně otestována kurýry GLS. Vozidlo disponuje baterií s využitelnou kapacitou 47 kWh a nabízí dojezd až 158 km.

Při použití nabíjecího zařízení se stejnosměrným proudem a výkonem 80 kW lze vozidlo nabít za 30 min. Z 400 V zásuvky se dodávka dobije za 8 hodin, z klasické 230 V zásuvky pak za 15 hodin. Kapacita vozidla činí 11 m3 a pojme až 800 kg balíků.

„Během testování jsem s dodávkou najel přes 500 km a musím říct, že jsem byl s jejím ovládáním spokojen. Dodávka je tichá, zrychluje i brzdí systémem rekuperace. Příjemná jsou také pádla pod volantem, která regulují jízdní režim od volnoběžky až po silnou rekuperaci. Jako hlavní nevýhodu vnímám, stejně jako u jiných značek, prozatím nízký dojezd a užitnou hmotnost. Z výbavy mi chyběly jen parkovací senzory,” uvádí Zbyněk Strašík, kurýr GLS Česká republika.

GLS Česká republika neustále usiluje o větší zastoupení nízkoemisních vozidel a vozů s alternativním pohonem. Neustálá modernizace přepravní flotily a zařazení elektrických vozidel je jedním z řady opatření tzv. udržitelné logistiky.

„Udržitelná logistika je pro GLS jednou z priorit, a proto postupně zavádíme do provozu i ověřené bezemisní dodávky či nákladní elektrokola a potřebnou infrastrukturu k jejich fungování. Využití elektrických vozidel je jedním z řady ekologických opatření. Kromě toho využíváme ekologická řešení i při stavbě či rekonstrukcích našich dep, jako je instalace fotovoltaických systémů, vytápění tepelným čerpadlem, používání dešťové vody apod. Kompenzovat emise CO2 se snažíme i pomocí každoročních výsadeb stovek stromů v Česku,” vysvětluje Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

tisková zpráva

One Comment on “GLS v Česku rozšiřuje flotilu bezemisních vozidel o 14 elektrododávek”

  1. Spíše než prázdné řeči o CO2 a udržitelné logistice,
    Spíše než prázdné řeči o CO2 a udržitelné logistice, je lépe nabídnou srovnávací rozvahu po ročním nájezdu dodyBEV.
    Zbývá depa pokrýt vegetací, a pak až je vhodná instalace fotovoltaických systémů i zadržování dešťové vody.
    GLS díky i za to málo odčinění hříchů naprázdno drkotajících dieselů a kvadraticky vlnitě vzhlížejících plechových objektů!

Napsat komentář