Ford vidí budoucnost v elektromobilechSVĚT
Ford vidí budoucnost v elektromobilech
Armáda zkouší auta na vodíkARMÁDA
Armáda zkouší auta na vodík
Středoškolský tým zvítězil v zelené rallyeZÁVODY
Středoškolský tým zvítězil v zelené rallye
Elektrický dálník se vyrábí v BrněVIDEO
Elektrický dálník se vyrábí v Brně

Francie: dieselová auta byla omyl

Jan Horčík - 02 Prosinec 2014

Francouzský ministerský předseda Manuel Valls podle Reuters prohlásil, že "dieselová auta byla omyl". A dodal, že se Francie bude snažit tento omyl odčinit. "Inteligentně a pragmaticky," řekl doslova.auto Volkswagen Passat TDI diesel

Ve Francii jsou dieselová auta zdaleka nejoblíbenější v celé Evropě, zejména díky dosud platným daňovým výhodám
foto: Travesty @ Eurowerks.org

Francie se chce postupně zbavit dieselových vozidel v oblasti osobní přepravy. Příští rok proto rozjede systém, který bude auta identifikovat právě na základě znečištění. To umožní městům omezit vjezd těch, které znečišťují ovzduší nejvíce.

Zároveň budou upraveny daňové sazby, které až dosud zvýhodňovaly dieselové motory. Od nynějška budou diesely naopak znevýhodněny tak, aby spotřebitelé raději sahali po čistších alternativách. Ve Francii až 80 % řidičů vlastní dieselová auta.

Už dříve bylo potvrzeno schválení "šrotovného" na dieselová auta, které navrhla ministryně energetiky Segolene Royal. Každý kdo se rozhodne zbavit svého starého dieselu, dostane od vlády až 10 000 euro na nákup elektromobilu.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ma niekto realny argument konfrontujuci skodlivost nafty voci benzinu, pripadne aj ostanym palivam?
Benzin tiez nie je zrovna eko palivo. CNG nie je az tak rozsirene a nejaky cas to potrva. K teme hybridov sa radsej nevyjadrim (lebo ak si zhrniem spotrebu benzinu, zivotnost baterie , ktoru tiez treba nejak vyrobit a aj elektrinu). Elektromobil v dnesnej dobe ziadna slava a opat ta zivotnost, testla je zase pre nasinca asi pridraha (co je realne viditelne na jej predajnosti v nasich koncinach...)

Pokial je dieslovy motor v pozadovanom technickom stave, nevidim problem v jeho pouziti v osobnej doprave (pevne filtre, pouzitie mocoviny .... vstrekovaci system paliva).

Ostava peso alebo kon :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zde by se asi vyplatilo zjistit kolik nafty v celé společnosti spotřebují nákladní a kolik osobní vozy. Žádné čísla jsem sice neviděl ale když si vezmete, že takový kamion má spotřebu šesti osobních aut a ne každé osobní auto jezdí na naftu. Zda by tomu zakázání dieselu v osobních autech pomohlo, jelikož u nákladních to nelze.
Hlavně by se mělo řidiče naučit jezdit! Znám pár takových, že automat by v jejich případě měl menší spotřebu.. Jedou do kopce padesátkou na trojku, točí 2000ot, jedou z kopce 5O a zase na trojku:) Jak logické.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi máte pravdu, díky za upozornění. Jezdit s tím jen po městě je hloupost.
Ovšem pozor. Diesel bude mít ještě nějakou dobu své místo. A zdá se, že trend takový je. Emise se neustále snižují a auto s dieselem má delší životnost. Asi si dokážete představit kolik škodlivin je třeba na výrobu jakéhokoliv jednoho auta.
A u větších než osobních aut se vyplácí, benzínová auta totiž mají jisté hranice se stoupajícím výkonem.
A nejenom finančně, takový 12t náklaďák na benzín by sežral i trávu u silnice.
Nahradit náklaďák za elektriku je docela nemožné, sníží se dojezd a hlavně nosnost, bez které je k ničemu.
Bez dieselu by také nemohla existovat lodní doprava (Velké lodě).
Takže jistě máte pravdu se škodlivostí naftových motorů, v naftě je ale mnohem více energie, což se u takové dodávky nad 3.5 t. význam má. Na ty jste pozapomněl a těch je docela dost. A má myšlenka byla zjistit kolik a jaké auto paliva spotřebuje a ne kolik aut na diesel máme. To se na mě nezlobte, tak se to dělat nedá.
Jistě s Vámi ale souhlasím, že dýchat naftové spaliny je hrůza, hlavně u nezahřátého auta.
Má myšlenka byla taková, zda má cenu se pozastavovat nad naftovýma autama ve městě, když pak projede naložená tatrovka, která všechny strčí do kapsy. A když jedu po větším městě po křižovatkách tak alespoň jedno takový auto s sebou v koloně máme.
Z Vašeho přízpěvku si tedy vezmu něco k srdci. Doufám, že ten můj Vám byl také k něčemu.
Pěkný den.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je dobře, že se o tom začíná mluvit a že se Evropa probudila. Snad se to tedy do pár let opravdu změní a diesly z osobáků zmizí ještě rychleji, než se před dvaceti lety objevily. Vždyť je to ostuda, zkuste se podívat do Ameriky, Austrálie nebo kamkoliv jinam a na dieslové osobní auto nenarazíte - jen tady u nás v Evropě se rozmohla tahle zvrácená móda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen tady v Evropě? A co taková Indie, kde je zastoupení dieselů naprosto srovnatelné s Evropou?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ajaj.Green vlna už je i u dieselů. To zase vymyslela nějaká chytrá hlava. Opravdu je chyba v motorech? Nebo v systému kterej nutí svítit i přes den což je v rámci naší republiky tak velká spotřeba energie jako vyprodukuje jedna uhelná elektrárna? Taky by třeba mohl být problém v obcházení TK kdy si někteří jedinci s katalyzátorem po smrti ho raději vyblokují a technikovi šoupnou pár set peněz aby použil výsledky jinýho auta? A když už přijde na věc, tak není náhodou větší zátěž pro ekologii převážení veškerých potravin a plodin ze zahraničí, místo aby jsme si je pěstovali sami? Doprava hovězího masa letecky z Kanady? Opravdu? Opravdu je tím zlem dieslovej motor, nebo lidská blbost?? Když už ale chcete tvrdit že dieslovej motor má větší splodiny, než benzínovej, tak vězte že elektrifikovaný vlaky mají ekologickoui zátěž ještě menší. Přesto žádnej politik vlakem do práce nikdy pravidelně nejezdil a ani nebude!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Blazere, tvoje čeština je dost mizerná, víš to? A úvahy taky. Jde tu přeci o to, že dieslový motor produkuje malé prachové částice, které jsou karcinogenní, a filtr je nezachytí. A taková auta jezdí kolem nás všech, takže jejich emise jsou našimi imisemi. Kolem tebe ale asi létají letadla z Kanady, když ti to tolik vadí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Karcinogenne je to, na co sa ukaze prstom. Mikroskopicke ciastocky (prachove castice) likviduje imunitny system od kedy chodia cicavce pod popolcekom ktory je vsade. Na stavbach, zo sopiek, z kamenolomu, z poli, puder pri dietati, ..jedine po dazdi ho je menej. A vlastne aj dazd je tu vdaka casticiam, a aj snehove vlocky, bez prachu by neboli.

Na nieco saa umriet musi, a ze starsi ludia umieraju a ukazuje sa pri tom na ciastocky ? Nuz, priama umera nie je nikdy preukazatelna, vsetci aj vedci len tak hadaju a obcas im cosi vyjde, casom sa fakty prekrutia, cosi kdesi sa premelie, da sa tomu cas a ejha co sa nestane zarazu vdacime quantovej teorii za polovodice, ..taka somarina. Pritom slo o nahodny objav kombinovania materialov suvisiaci s elektromagnetickym prenosom po kristickom.

Za vsetkym treba hladat mamon po peniazoch a moci. Ludia klamu.
Svetom sa siri kopa mytov. Spenat je nevyzivna trava, ale nez to opat premerali a zistili chybu vo vypocte, stal sa popularny. A to ticho po priznani ze temna energia bol asi omyl ? Zrazu ani tuk..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě vadí jen lidé kteří jednu věc zatracují a ohánějí se ekologií, přitom sami podporují znečišťování jiným způsobem, nebo ho okázale přehlížejí. Jestli vám vadí karcinogení prachové částice, pak nekupujte ovoce a zeleninu ze španělska. Vypěstujte si ji sám, nebo podpořte české zemědělství. Nekupujte pečivo z druhýho konce republiky, ale z místní pekárny. Protože všechny tyhle komodity převáží kamiony s dieslem. Co se týká letadel ty jen ničí ozónovou vrstvu, ale to vám pane asi nevadí nebo to nechcete vědět. Můžete samozřejmě poukazovat na mou češtinu a hrát si na Grammar Nazis, ale i já tak můžu poukázat že i vy děláte překlepy a navíc máte chování neotesance a rovnou mi tykáte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U kamionov, nakaldiakov, traktorov, lodi...a dalsich tazkych strojoch nikto diesel nechce menit a ani nevymeni... ale u osobnych aut diesel??? to je naozaj omyl.
Ak porovnavame to ze niekto jazdi bez katalyzatora u benzinu tak potom to porovnavajme s tym ked niekto jazdi bez DPF,FAP...filtra u dizlaku.
Dieselov sa zastavaju iba bezskrupulozny lakomci a ti by tie domace jablka a pecivo pre tie vysoke ceny vobec nekupovali...takze Vas navrh by vobec nefungoval.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to je právě ten problém že u náklaďáku, traktorů a dalšího jim diesel nevadí, zatímco osobní dopravu chcou omezovat. Je to jak jsem psal dříve. Něco budem řešit a něco budem přehlížet, byť to má větší dopad. Omezení všech vozidel staršího data výroby bez katalyzátorů bych ještě chápal, ale selektovat to tímhle způsobem co je v článku mi přijde jako hodně postavené na hlavu. Na mysl se mi pak vkrádá přirovnání "Hoří mi sice dům, ale já budu řešit barvu rámů oken jestli není z olova."

Blazere: Souhlasím s tím, co jste napsal po tu ozónovou vrstvu, u mě palec nahoru. Zbytek už byl zbytečný ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak funguje politiky deformované hospodářství. Dnes podpoříme dýzly, zítra podpoříme jejich odstranění. Dnes podpoříme fotovoltaiku, dalších 20 let budeme hasit co jsme tím způsobili. Dnes podopříme biopaliva, zítra nebudeme vědět, co s nimi. Včera jsme podopřili přimotopy, dnes dotujeme jejich nahrazení. Jak u blbejch na dvorečku. Stát má podporovat výzkum a preferované obory podpořit legislativou. Nemá hospodářství deformovat přímými finančními vstupy - dotacemi, šrotovným, zvýhodněním daní apod. To způsobuje jen a jen zmatky a deformace trhu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Politikom a ľudom na výslní, neverim prezentovany zamer. Za vsetkym hladam modnu vlnu, lobbing, zaujmove skupiny, umelo deformovane presvedcenie a pod.

Spominate si na reklamu, kde prilozeny papierovy obrusok k vyfuku moderneho (filter pevnych castic) dizlu bol cisty a na porovnanie ten skaredy zly a stary (trend: vsetko stare je automaticky zle, aj ludia).

Na vsetko sa da vymysliet a zvelicovat 1000 dovodov. Kto chce psa byt, palicu si najde.

Kde je info ze zvyseny odber a zatrhnutie atomoviek tlaci na uhlie ?
Kde je info ze popolcek z uholnych elektrarni je mierne radioaktivny ? Neexistuje z toho vychodisko, len zamer. Nakoniec polia aj tak obhospodarujú tepelne stroje, a mame jej dost LEN vdaka rope.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ač jsem sám vlastníkem dieselového auta, tak musím souhlasit, že nafta patří do kamen. A možná, že ani tam ne. Pro plíce jsou tyto zplodiny nejhorší a proto by se osobní diesely neměli vůbec vyrábět.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proto jsem začal u sebe a 1.9 JTD nahradil hybridními 57 + 50 kW:-)

My, co není toto lhostejno, na tom zvládneme pracovat i bez příkazů.
Já taky nahradil 1,9TDI za 1,4TSI CNG ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak se říká, nafta patří do kamen a traktoru, ale ne do auta ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...ministrYně energetiky... - prosím opravit :)

Obrázek uživatele Jan Horčík

opraveno, díky

---

šéfredaktor Hybrid.cz

emise CO2 a spotreba fosilnich paliv je nizsi, vsechno ostatni je horsi :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články