Evropské země do roku 2040 propojí potrubní síť pro přepravu kapalného vodíku o celkové délce 39 700 km.
foto: Toyota
Produktovod by měl procházet 21 státy. Výstavba nové sítě v rámci iniciativy European Hydrogen Backbone (EHB) by měla z téměř 70 % spočívat v modernizaci stávajících plynovodů a zbylých 30 % mají tvořit přípojky pro další odběratele. V dalším období se bude tato mezinárodní investice dále rozvíjet.
Rozpočet na modernizaci a výstavbu nových částí produktovodu se pohybuje mezi 40 a 80 miliardami eur. Podle zprávy Gas for Climate 2050 jsou náklady na jeden kilometr produktovodu nižší, než se předpokládalo v loňském roce.
Transport vodíku na vzdálenost více než 1000 km by stál průměrně 0,11-0,21 eur za kg vodíku, což představuje ziskovou formu přepravy vodíku na velké vzdálenosti.
Vodík podporuje i Bill Gates
Do iniciativy EHB se zapojilo více než dvě stě evropských plynárenských přepravních soustav. Řada firem, včetně RWE nebo Bosch, již představila plány počítající s významnými investicemi spojenými s výrobou a využitím vodíku. Vodíkové projekty podporují rovněž nejvlivnější podnikatelé světa, včetně Billa Gatese.
Vize vytvoření evropské vodíkové sítě se objevila v červenci 2020 v rámci plánů na dekarbonizaci Evropy. Délka produktovodu měla původně činit 23 000 km a tehdejší plány počítaly s tím, že bude instalace procházet územím deseti států.
Finální vizi plánovaného produktovodu zatím iniciativa EHB nepředstavila. Bude záležet na podmínkách na trhu se zemním plynem, rozvoji vodíkových projektů a zavedení regulačních rámců pro tento sektor.
Velkým hybatelem vodíku v dopravě i průmyslu je japonská Toyota. Ta již před šesti lety uvedla na trh první sériový automobil na palivové články Toyota Mirai. Ten je nyní na trhu již v druhé generaci a letos na jaře se začal prodávat i v Česku.
Automobilka se také podílí na vývoji nákladních vodíkových vozidel, vlaků či lodí. Aktivní je rovněž v oblasti vodíkové infrastruktury v Japonsku, kde spolupracuje na projektech pro levnou a bezpečnou výrobu a skladování vodíku.
Tak si ho kupte a buďte z něj nadšený. Přeji vám to.
Tak si ho kupte a buďte z něj nadšený. Přeji vám to.
Kdo si ma jako co koupit?
Kdo si ma jako co koupit?
šlápli na krk a už žádná ropa jinak sarsX
šlápli na krk a už žádná ropa jinak sarsX ;))))
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/brusel-chce-dostat-lidi-z-nebe-na-koleje-nocni-expresy-maji-krizovat-evropou-1380560
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nejvetsi-tunelovaci-zarizeni-zacalo-kopat-pobliz-londyna-podivejte-se-154958
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/obr-s-neznym-jmenem-v-britanii-stavi-rychlodrahu-nejvetsi-razebni-stroj-na-svete-40360243
Bez technických paramertů je to jen výkřik do tmy. Jak to
Bez technických paramertů je to jen výkřik do tmy. Jak to chtějí zajistit, jaké jsou podmínky, jaká jsou rizika, jak se to bude udržovat?
Kapalny vodik me tece doma z kohoutku. Je pravda ze je
Kapalny vodik me tece doma z kohoutku. Je pravda ze je kontaminovany kyslikem, ale to me nevadi. Kdo psal tuto zpravu mel asi koks v nose. Kapalny vodik to urcite nebude. V USA maji 400 m dlouhou pipeline na kapalny vodik a muzou se tou delkou chlubit. Zrejme to budou experti na tunely nez experti na energii.
Vodík projde i 2cm silnou vrstvou oceli. V autě na vodík se
Vodík projde i 2cm silnou vrstvou oceli. V autě na vodík se nádrž musí měnit, protože stará nádrž na vodík by mohla vodík propouštět. A nyní chtějí stavět vodíkové produktovody? To vůbec nedává smysl. Navíc kde chtějí ten vodík brát? Pokud se bude vodík vyrábět pomocí elektřiny, tak je nejjednoduší ho vyrobit přímo v místě spotřeby a produktovody netřeba.
Pokud má být vodík použitelný v palivovém článku, tak
Pokud má být vodík použitelný v palivovém článku, tak by měl být elektrolytický, absolutně čistý. Ptám se zda se udrží čistý v produktovodu. Myslím, že spíše ne.
Vodík se bude přepravovat společně se zemním plynem,
Vodík se bude přepravovat společně se zemním plynem, proto se využijí z většiny současné plynovody. V cíli se vodík separuje od plynu. Bude využita membránová technologie.
Uvidíme, jak to bude fungovat v reálu, a hlavně jaké budou
Uvidíme, jak to bude fungovat v reálu, a hlavně jaké budou náklady a ztráty na delší vzdálenosti.
Jak chtějí udržet ten vodík v tekutém stavu?
Jak chtějí udržet ten vodík v tekutém stavu?
Ví bůh, nebo výbuch?
Ví bůh, nebo výbuch?
Úplně jednoduše, podchlazený na -251° ve 40000km
Úplně jednoduše, podchlazený na -251° ve 40000km trubkách, ne? 😀
co je todle zas za korupční volovinovou propagandu :))
co je todle zas za korupční volovinovou propagandu :)) voháňka Bill Gates?? ten přeci plcal sekretářku tak akorát krom pucování hajzlů fafrice a přepal uindows EU recyklejšn hurá ;)))
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/679528/rozvadejici-se-gates-mel-romanek-s-podrizenou-z-cela-firmy-odesel-uprostred-vysetrovani.html
je too peniazoch a našich ľuďoch. to, ťe je minister
je too peniazoch a našich ľuďoch. to, ťe je minister skinhead sasanka sulík obdivovateľom svedčí o tuneli aký svet nevidel. pozeral som sa a certifikát na bezošvé rúry pre vodík má na sk jedna fabrika spoluvlastnená talianom.
Ani ty hajzly v Africe nedomyslel do důsledků.
Ani ty hajzly v Africe nedomyslel do důsledků.
Toyota dobře ví co dělá.
Toyota dobře ví co dělá.
A ještě napište, že to dělá dobře a pak si jděte
A ještě napište, že to dělá dobře a pak si jděte prohlédnout Mirai.
Bez obav. Tech sem uz videl.
Bez obav. Tech sem uz videl.