Elon Musk opět slibuje: nový Supercharger už letos v létě, výkon jen 250 kW?

O nové generaci nabíjecích stanic Tesla Supercharger v3 se mluví už nejméně dva roky. Elon Musk slibuje, že je představí už letos v létě.

Nový Supercharger v3 má nabídnout výkon až 250 kW. V minulosti přitom Elon Musk, šéf Tesly, mluvil o minimálně 350 kW. To je přitom výkon, se kterým do budoucna počítají standardy CCS i CHAdeMO a v Evropě už se první takové nabíječky objevují.
foto: Tesla

Koncem letošního léta se chystá Tesla představit novou verzi svých nabíjecích stanic Tesla Supercharger. Třetí generace přinese „řadu vylepšení po všech stránkách“, slibuje Elon Musk na Twitteru.

Spekuluje se o tom, že výkon se zvýší z dosavadních 145 kW na nějakých 200 kW až 250 kW. V minulosti přitom Musk s oblibou mluvil o více než 350 kW.

Hlavní zlepšení mají přijít s ohledem na propracovanější integraci baterií Powerpack a solárních panelů. A než se ohlášení nového Superchargeru dočkáme, můžete se tady podívat, jak to vypadá na jedné z takových stanic v Norsku:

109 Comments on “Elon Musk opět slibuje: nový Supercharger už letos v létě, výkon jen 250 kW?”

  1. tak nějak nechápu výkřiky od sousedů s výpočty a počty
    tak nějak nechápu výkřiky od sousedů s výpočty a počty a objemy kWatt.
    Nejsem kamionák a ani bych nechtěl, a jak více zkušených elektromobilistů a, i klasických řidičů, a i z mé zkušenosti je fakt těch 400 km na jeden zátach dost. Musk to má dobře spočítaný.
    Je to jedno jak to dopadne, kdo umře jako automobilka první, ale je čas to změnit, a pak ať si příde jiná technologie, i když ta tu už je.

      1. fosilni automobilky se smejou rekneme 100 let a smat se urcite
        fosilni automobilky se smejou rekneme 100 let a smat se urcite neprestanou? myslis ze Musk se bude smat taky tak dlouho?

        to fakt nekdo ceka ze fosilni automobilky jako zaniknou, zkrachujou a Tesla zustane jako jedina? nebo jak si to predstavujete?

            1. No ty si dobrej už ani nevíš na co ses ptal. :))))
              „to fakt

              No ty si dobrej už ani nevíš na co ses ptal. :))))

              „to fakt nekdo ceka ze fosilni automobilky jako zaniknou, zkrachujou a Tesla zustane jako jedina? nebo jak si to predstavujete?“

              Zeptej se jich kdy evropský a emerický fosilní automobilkou krachnou? Už toho skoupili docela dost.

              1. aha tady nekdo nepozna recnicnou otazku
                ale tak jinak,

                aha tady nekdo nepozna recnicnou otazku

                ale tak jinak, odpovedel sis sam, nekrachnou, protoze je udrzi pri zovote prave to, ze jsou to chameleoni, umej se prizbusobit, ac s velkym medialnim humbukem a spoustou kecu jak to nejde, nakonec to ale vzdy jde a pak z toho jeste tezi jaci jsou to machri ze to dali 😉

                myslis ze Cinan necha krachnout Cinskou investici a casto i polostatni investici byt v zahranici? no asi ne

                1. Aha tady někdo nepozná „Řečnickou odpověď“ na
                  Aha tady někdo nepozná „Řečnickou odpověď“ na „Řečnickou otázku“

                  z wiki
                  „Řečnická odpověď
                  Mluvčí si odpovídá na řečnickou otázku neočekávaným způsobem.“

                  Zřejmě byla ta moje řečnická odpověď pro tebe tak dalece neočekávaná, že ses musel ptát dál. ;D

                  Jsou takový chameleoni jako Nokia, Kodak, SAAB nebo GM, kteří všichni krachli?
                  Nebo jako Jaguar, Lotus, Volvo, Opel, RR, Lambo, Bentley, Mini, Rover, který musel koupit někdo jinej, někdo z Číny, Indie, Malajsie či Německa?

                  Kterou Čínskou investici myslíš, Volvo? Ty budou elektifikovaný než se naděješ. Nový modely budou vyráběný v Číně.

                2. a o cem asi predrecnik psal? no ze nekrachnou 😉 Kuku tobe jiz
                  a o cem asi predrecnik psal? no ze nekrachnou 😉 Kuku tobe jiz z toho taky hrabe a mas potrebu psat „moudra“ na snad vsechny cesky servry o autech 😀

                3. No jelikož za těch 100 let krachla většina z nich a
                  No jelikož za těch 100 let krachla většina z nich a dokonce i několikrát, tak nebude vůbec žádnej div že krachnou další 😛 A vůbec k tomu nepotřebujou žádný elektroauta, bohatě stačí jen další recese a barel ropy za 100 $ 😛 Posledně takhle krachlo GM a ostatní se potáceli nad propastí a příjmali miliardovou státní pomoc.
                  Kolik že zbylo výrobců zavíracích telefonů? Jeden? :)))
                  Když je disrupce nelítaj jen třisky, ale celý lesy.

                  2 a 1/2? To čteš teda hodně málo autowebů, ale možná ti už hrabe natolik že mě vidíš úplně všude. :))

        1. No právě-za těch sto let se nasmály dost.
          Asi nikdo z

          No právě-za těch sto let se nasmály dost.

          Asi nikdo z nás nečeká, že za deset či dvacet let fosilní automobilky zaniknou. Vše je otázkou poptávky. A za 50 let tady můžou jezdit věci, o jakých se nám nezdá. A za sto ???!!!! V jednoduchosti je krása a EV jednoduchý jsou. A budou !!!

                1. Přesně tak, jde proti ale obrovskému davu (Musk). A dává
                  Přesně tak, jde proti ale obrovskému davu (Musk). A dává (i když s obtížemi) lidem (kteří to chtějí), to, co chtějí.
                  Ne že se nepřizpůsobuje, nechce se přizpůsobovat, ale rovnou razí novou cestu (a tunely :-)).
                  A asi je to jednodušší, nebýt svázán konvencemi. Prostě to valí a nemění to zkostnatělé.
                  Samozřejmě, že fosily tady budou dalších X desítek let, ale myslím si, že přijdou nové technologie a ty umožní vyšší dojezdy (i když souhlasím, že dojezd 700 km je absolutně zbytečný, půlhodinová pauza po ujetí 300-400 km nikomu neublíží, ba naopak) a EV auta polevní.
                  A to bude doba, kdy o ně prostě přestane být zájem.
                  Všichni brečí, že EV jsou drahá. Ano, jsou. Ale já bohužel pamatuji doby, kdy obyčejná rodina šetřila na trabanta deset let. A Žigula – to už byl Pan řezník.
                  Važme si toho, co máme, přátelé.

                2. O cenach aut jsme zrovna vcera meli (neinternetovou) diskuzi –
                  O cenach aut jsme zrovna vcera meli (neinternetovou) diskuzi – v casech predrevolucnich byl „prumerny“ plat (alespon v nasich venkovskych koncinach) cca 2k, stodvacitka stala 60k a 130 Rapid (takova skoro Tesla:) pres 100k. Takze auta po prepoctu na dnesni pomery (prumerny plat kolem 30k) za 1-1.5 mega.

                3. Takže dneska houby zle. Díky Eriku 🙂
                  Takže dneska houby zle. Díky Eriku 🙂

                4. Tesla se naopak extremne prizpusobyla politickemu trhu, hrala
                  Tesla se naopak extremne prizpusobyla politickemu trhu, hrala do noty prave tam kde to meli altrenativy snadne, otazkou by ted bylo? zda by se Tesla prizpusobyla kdyby treba za 10 let nekde zacali zakazovat elektromobily kvuli jine „lepsi“ alternative

      2. Skor kto sa smeje naposledy, zachvilku zomrie.
        Ale pozrime sa

        Skor kto sa smeje naposledy, zachvilku zomrie.
        Ale pozrime sa na to inak. U EV je realne vyuzitelne pasmo medzi 15/20% – 85/90%, takze povedzme nieco okolo 70%. Dalej predpokladajme spotrebu maleho EV 20kWh/100km a Tesly SX na 30kWh/100.
        Z dlhodobého hladiska, ak by sme chceli mat realny dojazd za akehokolvek počasia napr 700km, tak u malych aut treba pri priemere cca 20kWh/100km*7 cize 140kWh aby bolo tych 70% a teda 200kWh ‚energie‘. U velkych EV ako S, X 30*7=210 je 70%, cize 300kWh baterku.
        V momente ako budu mat baterky taku kapacitu, aj v tuhej zime/dazdi/rychlo date na nabitie 700km. A setrilek p.
        Hypermiling da kludne 1400km.
        Takze staci technologiu baterie dotiahnut aby sa zmestila na plaubu, vahovo a cenovo bola menej ako vnutornosti Fosila.
        A ohladom nabijania, nie je dobre nabijat viac ako 1-1.5C (kapacity), tj. 350kWh je ‚zbytocny luxus‘ pre dnesnu dobu, navyse zbytočne smazi baterky.
        Co ma ale zaraza ako novinar moze napísať v reakcii na 350kWh charging, ze to bude treba 20MW pripojku a sposobi to blackout a dalsiu stavbu uholnych elektrarni a pod… to je len preto, ze uvazuje v dnesnom svete. Vobec neberie do uvahy kombo baterie+solar+charging, kde sa da štatisticky odhadnut navstevnost a spicky a staci pomala pripojka na dobijanie baterii, ktore dokazu dokonca s mensimi stratami bez konverzie ACDC dobit baterky auta rychlo.

        1. 20kWh u maleh a 30kWh u Tesly? wtf? Muzu se zeptat z jakych
          20kWh u maleh a 30kWh u Tesly? wtf? Muzu se zeptat z jakych zkusenosti vychazite? Znacne se teda rozchazi s moji praxi…
          V Tesle 100D mame dlouhodobou spotrebu (za 30.500km) cca 20,1kWh/100km a 21kWh/100km u P85. A to rozhodne po dalnici moc nejezdime v pravem pruhu…
          U maleho EV bych dlouhodobou spotrebu odhadl kolem 15.

          Za druhe, nechapu k cemu by vam byl dojezd 700km. Jako proc?

          1. 700km ako dnešný bezny fosil (aspon benzin) na nadrz.
            Jedna

            700km ako dnešný bezny fosil (aspon benzin) na nadrz.
            Jedna sa mi o spotrebu/dojazd ‚za akýchkoľvek okolnosti‘ lebo to asi vacsina rieši – aby bola ochotna prejst na EV (okrem ceny).
            Tak trojcata (iOn..) alebo Smart EV forfour daju v zime na 16-17kWh baterku 80km, tak toho cca 20kWh/100.
            A ked siel isty pan do Nemecka vyzdvihnúť nejake auto Teslou (ako odtahovka) vyslo mu to tak nejak 30kWh/100. (taku spotrebu ma aj iOn pri 130kmh :))
            Proste mi ide o to spocitat horny strop baterky a vyslo mi z mojich cisel, ze 200kWh pre male resp. 300kWh baterka pre vacsie auta mi pride ako strop a teda nabijacky 350kW budu vtedy dostatočne a dnes nie je auto co by to vedelo využiť bez následkov zivotnosti baterky (a to tiez spominal Musk nedavno).

            1. no jasne, spocital jste horni strop, ale v kalkulaci dojezdu
              no jasne, spocital jste horni strop, ale v kalkulaci dojezdu jste vysel ze 70% vyuziti, coz je nesmysl, protoze v praxi, kdyz jedeta na dlouhou cestu tak si predem nabijete na 100% a ne na 85%. A stejne tak kdyz dojizdite do cile tak neni treba si nechavat rezervu 15% (150km v dalnicni rychlosti v zime s protivetrem). V praxi tedy ten horni strop baterky klidne muzete snizit z 300kWh na 220kWh a porad mate 700km dojezd za vsech okolnosti. A to se porad bavime o hornim stropu, nikoli o realně smysluplné hodnote.

              Ja teda vychazim ze svych zkusenosti s MS 100D, a pokud bych si mel vybrat mezi autem co ma 110kWh nebo 220kWh tak bych si teda urcite vybral tech 110kWh a usetril nemale penize. V praxi me to nijak neomezi, za den s tim 1000km ujedu uplne v pohode a jeste to je mrte levnejsi…

              1. Ako pisem vyššie, som rad, ze ste mi opravil výpočet
                Ako pisem vyššie, som rad, ze ste mi opravil výpočet realnejsimi cislami. Ide o clanok a 350kWh nabijanie, pre 100kWh baterku to neni vobec ‚zdrave‘, preto vacsia kapacita nemusi byt uz len otazka dojazdu ale sposob ako ustáť to superrychle nabijanie (povedzme 400km za 5-10min ako ekvivalent natankovania), a staci vyuzivat polovicu. Cele je to len otazka ceny a zivotnosti a ziadna nutnost rozmyslat, co moze presvedcit väčšinu.

              2. Je este jeden dovod, preco 70-100kWh dnes staci – ako pisete
                Je este jeden dovod, preco 70-100kWh dnes staci – ako pisete date 1000km denne v pohode a povedzme za 8r v horsom pripade mate pokles na 70% (co vieme z realnych dat u Tesly nebude) tak pack vyberiete z auta a date doma na stenu pre vas solar ako perfektne ulozisko (novy biznis model pre niekoho) a kupite si ‚upgrade‘ 200kWh baterku (dalsi biznis model) co moze byt standard za rozumnu cenu a auto mozete dalsich 8r využívať, kedze mate stale aktualizacie tak nemusite mat ani dovod auto menit…
                Ano pre ekonomiku zalozenu na konzume to neni nic moc, ale pre jednotlivca ekonomicke a efektivne.

            2. Jestli myslite mou cestu s dvounapravovym podvalem, na kterem
              Jestli myslite mou cestu s dvounapravovym podvalem, na kterem jsem vezl dvoutunove auto tak to mi vysla prumerna spotreba tusim 35kWh/100km. Ovsem myslite to vazne vzit tuto hodnotu jako vychozi pro vzorovy vypocet globalniho dojezdu Tesly X?
              Jestli mate pocit, ze za sebou musi elektromobiliste tahat neustale nahradni auto pro pripad, ze by dosla baterka tak mate ty predstavy o elektromobilite opravdu hodne pomotane. Stejne jako ty uvahy o vyuzitelnem spektru 15-90%, kapacity baterky, to je take slusny blabol. 🙂

              1. Tak som si pamatal dobre ze nad 30:) Dakujem za opravu.
                Tak som si pamatal dobre ze nad 30:) Dakujem za opravu. Jasne, beriem, to je extrem a mimo dennej reality. Proste som rozmyslal a chcel spocitat aka kapacita baterky by presvedcila väčšinu zacat pouzivat radsej EV. Napriklad predajca z Olomouca, ktoremu sef zada zajtra ides do Prahy a vecer ma zoberes do Brna, ktory nema cas rozmyslat a nabijat. Tak som bral horne extrémy spotreby.
                Stretol som sa s nazorom, ze ‚kym nebude dojazd 1000km to neni pre mna‘ tak ma zaujimalo aka baterka v EV by 700km URCITE splnila. A po oprave skusenymi to vyzera na 200-220kWh baterka aj pre vacsie auta… Ale zase budme realisti ako tazke auto maju S a X spotrebu velku, ako SUV vs kombik napr.

                1. Já vaše úvahy chápu.
                  Bohužel se zakládají na nulové

                  Já vaše úvahy chápu.
                  Bohužel se zakládají na nulové zkušenosti s elektromobilem a nejsmutnější je, že takto tedy uvažuje většina.

                  K vaší modelové situaci, která jistě nastává ve většině firem každý den. (Myšleno ironicky.)
                  Když pošle šéf neočekávaně zaměstnance na otočku z Olomouce do Prahy a večer do Brna pak zaměstnanec, který s delší cestou nepočítal vyjede s 60%. (beru na kolik nabíjím já pro běžné denní ježdění) Může si tedy dovolit jet se spotřebou 29,5kWh/100km (což dá Tesla X předpisovou jízdou i v zimě) aby dojel na SC ve Vystrkově, tady si skočí na záchod a po 15ti minutách (prostatik se alespoň nemusí trápit, že mu to trvá 🙂 ) vyrazí ku Praze, kde vyřídí co potřebuje, pak se staví na další patnáctiminutovku ve Vestci a vrátí se do Vystrkova na půlhodinový oběd.
                  Po návratu do Olomouce nepředpokládám, že by nenašel před večerní cestou 27 minut na dobití na SC (případně necelé 4 hodiny na wallboxu v práci či doma, a nebo kombinaci podle toho kolik mu zbývá času před cestou do Brna) pro cestu do Brna a zpět.
                  Celkově tedy stráví na celodenním cestování hodinu a půl a to kalkuluji s variantou, že opravdu nevěděl o tom, že někam pojede a tedy neměl nabito na začátku do plna, což by mu v opačném případě ušetřilo 20min. a tedy by nabíjel celkem hodinu a sedm minut. Dále je také možné, že by mohl nabíjet v Praze během plnění úkolů zadaných šéfem, což opět zkracuje čas potřebný k nabíjení na cestě.
                  A to počítám se Spotřebou Xka. Sko, které jste tak vtipně hodil do stejného pytle má spotřebu ještě o cca 5kWh/km nižší. No a v létě to bude vypadat zase celé úplně jinak…

                2. Ale ved ja s vami prave suhlasim, ze uz dnes je pre väčšinu
                  Ale ved ja s vami prave suhlasim, ze uz dnes je pre väčšinu denny rezim bez problemov a snazim sa poukazat na to, ze takto bohužiaľ rozmysla vacsina, ‚Chcem mat dojazd 1000km a nabit za 5 min‘ . Hoci realne je to blbost ako to vasa prax ukazuje. Ale tiez chcem poukazat na to ze 350kWh je zase marketingove predbiehanie sa ktore nema zmysel (co tvrdi aj Musk a preto neplánuje take nabijacky).
                  A ako sme spocitali asi aj baterka nad 200kWh… 🙂
                  Keby radsej dali 1 standard nabijania a spravili vsade 100kW… a najlepšie identifikaciu cez smart kabel, žiadne karty ani appky vsade v EU.

                3. mě bude stačit dojezd i 500km, nabíjel bych hlavně na 230V
                  mě bude stačit dojezd i 500km, nabíjel bych hlavně na 230V zásuvce 2x měsíčně, horší je to ovšem s cenou, ta to prostě zabijí….

                4. Tak to ti vychádza na 33km/den. Načo potrebuješ dojazd
                  Tak to ti vychádza na 33km/den. Načo potrebuješ dojazd 500km? Už teraz sa dá vybrať z celkom pekného množstva EV s dojazdom 200km.
                  Ja mám dojazd skoro 500km a iba málokedy tolko za deň urobím. Je to iba dočasná psychická záležitosť mať stále na očiach dojazd cez 100 a viac km. Bežný vodič spalováku, keď mu zasvieti pažravé oko, tak je už nesvoj a hladá čerpačku a to má dojazd aj viac ako 70km (záleží od auta, samozrejme). Pri EV je 70km ešte bohatá rezerva 🙂

                5. Třeba nemá kde nabíjet. Bydlí v paneláku…
                  Třeba nemá kde nabíjet. Bydlí v paneláku…

                6. Pravda, dnes vydrží baterie některým i 12 hodin, je to
                  Pravda, dnes vydrží baterie některým i 12 hodin, je to zázrak, rozhodně!

                7. ja jsem schopny ji vybit i rychleji kdyz necham zapnutou
                  ja jsem schopny ji vybit i rychleji kdyz necham zapnutou nejakou aplikaci co dost zere… 12h je jeste dobry vysledek 🙂

                8. Já bych odvozoval maximální smysluplnou kapacitu baterie
                  Já bych odvozoval maximální smysluplnou kapacitu baterie úplně jinak.
                  Tedy za předpokladu, že se časem zvýší hustota a sníží cena pak bych řekl, že maximální kapacita baterie jaká má smysl je taková, kterou nabiju za noc ze standardního jističe, tedy nejpoužívanějším bývá u rodinných domů 3x25A.
                  100kWh nabiju z nuly do plna palubní nabíječkou 3x24A za 7h, takže více než 150kWh nemá smysl.
                  Pokud to pak půjde navíc nabíjet na cestách 200kW až 250kW, pak už nebude vůbec co řešit.

                9. Pohlížíte na to moc aktuálníma očima. Ve chvíli, kdy se
                  Pohlížíte na to moc aktuálníma očima. Ve chvíli, kdy se vlivem nových technologií kapacita baterií dostane třeba na 2000 Wh/kg a do auta půjde dostat třeba 500 kWh za stejnou cenu, tak pro některá auta to bude dávat smysl. Sice je za noc z rozumného jističe ani náhodou nenabijete, ale prodávat se to bude. S autem se spotřebou 20 kWh/100 km a 500 kWh pod zadkem dojedete 2500 km a to je vzdálenost, kterou tady ani ten nejdrsnější petrolhead nedá na jeden zátah. A na ccs/chademu to dobijete za 10 hodin.

                10. Ale dá, budou radši chcát do PETek, kadit z vokýnka jen
                  Ale dá, budou radši chcát do PETek, kadit z vokýnka jen aby tu cenu za nejplacatější prdel dostali :)))

                11. Nabijecky s tak vysokym vykonem by se meli stavet vzdy jen u
                  Nabijecky s tak vysokym vykonem by se meli stavet vzdy jen u dalnic kde to ma smysl (navic tam bude snazsi dostat dostatecne kapacity prikonu nez do huste zastavby) a pochybuji, ze se bude nekomu chtit stat 10h nekde na odpocivadle aby vubec takovou baterku nakrmil. Navic uz dnes se tu nadava, na ty co blokuji DCka hodinu a vice a vy chcete nekde nabijet 10h?

                  Ja vidim spravne pojatou elektromobilitu se stojanem 3×16 az 3×25, na kazdem parkovacim miste kde se bydli (nabijet se ma hlavne v noci, tim se zefektivni vyroba elektriny a nebude ani potreba navysovat jeji kapacitu) pripadne pracuje a vycestojanovymi DC nabijeckami do max. 350kW (s tim si o povinnych pauzach vystaci i kamiony) podel dalnic.
                  Pak bude 150kWh baterka v autech uplne stacit.

                12. Asi jsem se špatně vyjádřil. Ve chvíli, kdy bude
                  Asi jsem se špatně vyjádřil. Ve chvíli, kdy bude technicky možné dát do auta baterku skoro o libovolné kapacitě, bude dávat smysl ji tam dát. Baterka, která dá autu dojezd 10000 km? Proč ne? Pak totiž nebudete potřebovat žádnou infrastrukturu. Auto vždy, když ho nebudete používat, jednoduše připojíte do zásuvky nebo třeba jenom na FVE a nebudete muset nikdy nic řešit.

                13. Az bude marka za korunu, to se budeme mit. 🙂
                  Az bude marka za korunu, to se budeme mit. 🙂

                14. Nemyslím si, že by tahle situace byla zase tak daleko. Pokud
                  Nemyslím si, že by tahle situace byla zase tak daleko. Pokud se podaří vytvořit baterii s hustotou třeba 10000 Wh/kg a cenou 100 dolarů za kg, tak bude jedno, že vydrží jen 100 cyklů do 80 %…

                15. No vzdyt to pisu: “Pokud se podari vytvorit…” a dale si
                  No vzdyt to pisu: “Pokud se podari vytvorit…” a dale si muze kazdy dosadit co je mu libo. 🙂

                16. Dotaz: Jak zjistím při prohlídce jeté Tesly S stav
                  Dotaz: Jak zjistím při prohlídce jeté Tesly S stav baterie? U leafa mam dongle usb a aplikaci, ale jak je to u Tesly. Uvažuji o pořízení dalšího elektrovozu a chci o něm vědet co nejvíce.Díky.

                17. Na TMC odkazovali TM Spy, podle vseho jsou i dalsi, treba
                  Na TMC odkazovali TM Spy, podle vseho jsou i dalsi, treba vypadlo z vyhledavace scan my tesla.

                  EDIT: Psalo se tam, ze je treba nejaka redukce z tesla OBD konektoru na ten standardni.

                18. Potřebujete redukci na
                  Potřebujete redukci na OBD:
                  https://www.etsy.com/listing/271567361/tesla-model-s-model-x-roadster-obd2can
                  Pak už stačí jen nějaký OBD bluetooth adapter a aplikaci do telefonu.
                  Pozor OBD konektor co je vlevo dole vedle pedálů je k ničemu. Ten tam dali jen pro splnění legislativy, která říká, že do určité vzdálenosti od volantu musí být přístupný OBD konektor, který musí říkat jaké produkuje auto emise, kvuli emisním kontrolám. Tak ho tam dali a ukazuje neustále nulu.
                  Ten správný kabel nahmatáte po vyškubnutí schránky pod displayem viz. jedna z fotek na tom odkazu.

                  Co se kapacity týká je třeba si zjistit jakou maximální má mít ten model, který si vyhlédnete. Nekoresponduje to s číslem typu. Například verze s označením 100 má celkovou kapacitu 102kWh ovšem „nominal full pack“ to ukáže u nového auta 98kWh což je po odečtení nevyčerpatelné rezervy. 100% nabití pak odpovídá u nového auta 92kWh, zbývajících 6kWh je odemknutelná rezerva.
                  Ostatní verze (kapacity) to budou mít zase trochu jinak.

                19. Koukám, že jsem to dal až za E-Ryca, takže odpověď
                  Koukám, že jsem to dal až za E-Ryca, takže odpověď níže.

                20. Myslím že celá diskuse byla v duchu dokázání že
                  Myslím že celá diskuse byla v duchu dokázání že větší výkon nabíječek není potřeba a popření možností větších baterek (ať už posměšky, cílenou ironií, nebo prostě poukázáním na nesmyslnost) je jen a pouze potvrzení původní myšlenky… nebo se pletu ?

                21. Asi jste to shrnul správně.
                  Nepopírám, že energetická

                  Asi jste to shrnul správně.
                  Nepopírám, že energetická hustota baterek se bude určitě zlepšovat a cena snižovat. Jakým to bude tempem to se nechme překvapit. Každopádně maximální smysluplná kapacita baterky v autě je dle mého názoru limitována nočním nabíjením z běžného jističe a od toho se do jisté míry odvíjí i maximální výkon DC nabíječek.

                22. Dobrý den, mohl byste mi dát na Vás kontakt? Rád bych s
                  Dobrý den, mohl byste mi dát na Vás kontakt? Rád bych s Vámi probral pár věcí ohledně X-ka. Díky. nucleardave (na) seznam.cz

                1. Tohle samozřejmě vím, že je a právě, protože vidím tu
                  Tohle samozřejmě vím, že je a právě, protože vidím tu dosažitelnost a teorie typu stačí obyčejná zásuvka – jasně když většina lidí bydlí v paneláku, tak to ukazuje tu absurditu, jak je to použitelné.
                  Třeba takový člověk z Klatov a Domažlic má dobíjecí stojany, co by elektromobilem dojel a taktak se vrátil domů
                  Příbram, Petrohrad, Jičín, Tachov….vyloženě dostupné dobíjení.. Dálniční síť je taky neuvěřitelně nepokrytá D5 – 0 – hlavní tah na Německo…hm… Na D1 jen Vystrkov….
                  Pro Elektromobilu je jakž takž připravená Praha, Brno a Ostrava – Morava je na tom líp, jak Čechy zbytek bída umocněná nouzí

                2. Lidi z paneláku mají taky elektromobily, prostě nabíjejí
                  Lidi z paneláku mají taky elektromobily, prostě nabíjejí v práci nebo po cestě před obchoďákem.
                  Že na to EON ve svém monopolním distribučním území na rozdíl od jiných zemí (Dánsko např.) kálí zvysoka, víme taky. Na Moravě ČEZ taky, ale tady se máme dobře díky soukromníkům, kteří rychlonabíjení ai pomalé stavějí. To by mohlo na jihu jít taky, ovšem voják se stará, voják má. Nestará se, nemá.

                3. Jasný – sice je to na západě, ale to nevadí.. argumenty
                  Jasný – sice je to na západě, ale to nevadí.. argumenty došly tak se politologicky mele ovšem voják se stará, voják má. Nestará se, nemá.

                  Takže Vaše doporučení lidem, kde nejsou stanice je, vybudujte si je a pak si můžete koupit elektromobily… myslím, že tyhle demagogie jasně ukazují realitu proti snům

                4. To se nesmíte hned urážet, ale podívat se na mapu a tam
                  To se nesmíte hned urážet, ale podívat se na mapu a tam myslím Domažlice a spol. pořád patří do jižní poloviny republiky, tedy distribučního území EON, severní část má ČEZ, Prahu a okolí PRE. PRE buduje v Praze, až na výjimky, ČEZ prakticky jen Praha a severní Čechy, EON vystavěl Vystrkov a nyní sem tam vystrčí rychlonabíjecí růžky jako Jihlava, Čestlice atp.

                  Moje doporučení lidem je opravdu se začít starat. Taky bych nenabíjel na spoustě míst, kdybych se tam předem nezeptal a nezanesl je do evmapa.cz. A fungovalo to opačně, koupil jsem si a pak se staral. Můžete tomu říkat demagogie, jenže je to čtyřletá praktická zkušenost. Realita, žádný sen.

                5. Jistě jako fanda si to můžete dovolit, většina lidí
                  Jistě jako fanda si to můžete dovolit, většina lidí potřebuje jet a mít jistotu, že dojede. Stejně tak jako limit dojezdu elektromobilu – když někam jedu s dětma a stane se zázrak, že usnou, tak se jede dokud spí, či nádrž dovolí. Opět zdůrazňuji nejsem fanda elektromobility, je to pro mě rozumná alternativa k ekoteroristickým downsizingovým motorům s nesmyslnými udělátky.

                6. Nemůžu si to dovolit, stojí to spoustu času, ale dělám
                  Nemůžu si to dovolit, stojí to spoustu času, ale dělám to, protože to dělám taky pro sebe. A to je celé.

                  S těmi dětmi to znám, v podstatě stačí uzpůsobit režim návštěv a přesunů jejich spacím zvyklostem. A to je celé.

                  Když berete elektromobilitu jako alternativu, pak ji musíte brát se vším všudy. I s dětskými nemocemi a postupným rozvojem. Jinak můžete jít přechodně do hybridu nebo plug-in hybridu. Bohužel s těmi udělátky. Dále už zbývá jen Tesla, na kterou buď máte nebo nemáte. A to je celé.

                7. Myslím, že budu řešit jako dosud – co nejjednodušší
                  Myslím, že budu řešit jako dosud – co nejjednodušší spolehlivé auto s atmosférickým benzínovým motorem. Až bude infrastruktura a rodinný elektromobil (tzn. rodinné kombi, kam se vejdou dozadu tři dětské sedačky vedle sebe, bude smět tahat přívěs – stačí 400 kg a dá 300 km+ s klimatizací na 22°C, tempomatem na 130 km/h reálných na konci SOH baterky, pak si ho koupím – obávám se, že než tohle přijde, tak mi úřední šiml zakáže ten spalovák)

                8. Až to bude, tak už ty dětské autosedačky potřebovat
                  Až to bude, tak už ty dětské autosedačky potřebovat nebudete 🙂

                9. Myslím, že to bude akorát na vnoučata
                  Myslím, že to bude akorát na vnoučata

                10. Opravte si D5 – 1 – hlavní tah na Německo (E-ON u Nýřan,
                  Opravte si D5 – 1 – hlavní tah na Německo (E-ON u Nýřan, zóna Mexiko).
                  Odkud jste, že píšete Z Klatov a Domažlic. Jsem z této oblasti.

              1. Ano, srazy jsou tak trochu anomálie, pokud tedy na nich
                Ano, srazy jsou tak trochu anomálie, pokud tedy na nich všichni nenabíjejí pomalu v průběhu prezentace aut veřejnosti. Ovšem i to může být trošku potíž, v hradním parku pod Bouzovem se to kapacitou zrovna nehemží, museli jsme nabíjet postupně nebo v hotelu, kde jsme bydleli.
                Pro představu když jsme dojížděli o víkendu v sobotu eJantarovou cestu do Olomouce v koloně 4 Peugeotů Ionů, tak 2 Nissany Leaf na 2 stojanech na Dolní Novosadské https://www.evmapa.cz/olomouc-amigo právě končily 20 minut rychlonabíjení a odjížděly.
                Frkli jsme tam 2 Iony, hlásily 13 a 15 minut nabíjení do 82%, jak jsou tamní stojany nastaveny. Než jsme dali na Amigu toaletu a vystáli frontu u 2 pokladen na něco na zub, už jsem šel přehodit kabely na další dva Iony. Stačilo je tam nechat s otevřenými nabíjecími porty, majitelé k nim nemuseli. Vytáhl jsem z prvního auta rychlonabíjecí konektor, který se po ukončení nabíjení automaticky ve vozidle odemkl, zasunul do druhého auta, spustil Startem nabíjení a autorizoval se čipem. Nabíjení bylo podobně dlouhé.
                Nabíjeli jsme pak až na cestu zpátky, většinou z obyčejné 230V 16A na Bouzově v parku. Tesly (umí si vzít 22 kW za hodinu z 400V 32A zásuvky nebo Mennekesu) pak z jednoho ze 2 nabíjecích wallboxů na stěně hotelu, kde jsme bydleli https://www.evmapa.cz/bouzov-hotel-bouzov. Ale pro nás s malými elektromobily to šlo i ze 2 wallboxů pro elektrokola a elektroskůtry tamtéž :-).
                Zpátky jsem já se ženou v jejím Ionu jeli stejně, ale na Amigu v Olomouci jsme byli na 2 rychlonabíjecích stojanech kupodivu sami.
                kolegyně to vzala v mém Ionu, co jsem jí půjčil, o něco před námi rovnou z Bouzova bez mezinabíjení přes své pracoviště v Novém Jičíně, kde ale díky delší vzdálenosti nechala auto chvíli v OC Tabačka nabít z běžné zásuvky https://www.evmapa.cz/obchodni-galerie-tabacka , aby dojela do Ostravy na VŠB. Potkala se tam s E-Stromos (tovární přestavba Suzuki Splash/opel Agila na elektormobil), ale nabíjecích desek se zásuvkami je tam několik. Mohla v Novém Jičíně využít klidně i o pár set metrů dále wallbox https://www.evmapa.cz/sprava-silnic-msk-novy-jicin , namontovaný loni krajem v projektu Chytrá řešení pro kraj – čistá mobilita https://www.krajskenabijecky.cz/ (Projekt je realizován za podpory společností Evmapa, Elektro projekce a Moravskoslezského kraje).
                My se ženou jsme rychlonabili za 22 minut po návratu do Ostravy zdarma v Lidlu (příjezd s 1 čárkou baterie z 16 a pouhými 6 km dojezdu) v průběhu většího nákupu potravin. Kolegyně dojela s 2 dílky k VŠB, kde mi auto vrátila. Šlo přes noc na pomalý kabel z domácí zásuvky 230V 10A, ráno bylo za nízký tarif plné, 16 dílků baterie z 16 a dojezd dle počítače 133 km (z papírově udávaných 150 km).

      1. No ale stejně si tu poznámku Elon mohl odpustit. On má sice
        No ale stejně si tu poznámku Elon mohl odpustit. On má sice pravdu v tom, že z hlediska nabíječky je fakt celkem jedno jestli bude umět 350kW nebo 1MW. Mimochodem ABB už dávno umí 500kW i více pro autobusy. Ale ta jeho poznámka reagovala na Porsche a tedy osobní vozy a zde nic nad 200-250kW není a nebude v blízké budoucnosti využitelné, Teslu nevyjímaje.

        1. ABB sice možná umí to co píšeš, ale neumí takovou
          ABB sice možná umí to co píšeš, ale neumí takovou triviálnost jako sdílení výkonu v rámci jednoho stojanu. Tedy tak jak klesá potřeba výkonu třeba na Chademu, tak povolí Menekesu vyšší a vyšší výkon. Jsou to břídilové.

  2. Bjørn Nyland Supercharging TESLA MODEL X P100D z 0% na 90 %
    Bjørn Nyland Supercharging TESLA MODEL X P100D z 0% na 90 % za 65 minut
    1% = 60kW
    10% = 114kW max
    50% = 100kW a klesá
    80% = 60kW
    90% = 40kW a víc nemá smysl čekat 😉

    youtube.com/watch?v=qS3ulrEhLAg

    kcc-hho.webnode.cz/supercharger/

  3. SuperQuickFastHyperCharging požadují hlavně ti, jež
    SuperQuickFastHyperCharging požadují hlavně ti, jež nemají BEV a kdoví, zda v něm byli svezeni. A ti proto zůstanou u svého fosilu, neboť i 4 minuty tankování je pro ně nekonečná doba.

    A až Tesla započně s v3, budou je měnit na stávajících místech?
    Současné TMS/X/3 jsou omezeni stojanem a auto umí brát více?

    1. přesně tak, každá zfetovaná minuta na benzínce se
      přesně tak, každá zfetovaná minuta na benzínce se počítá 😉 Kdežto na elektronabíječce s kavárnou a obchoďáčkem klíďo i půl hoďky 🙂 Já nechápu na co Šell ještě čeká se svejma přepálenejma karcinosušenkama vorijon :))

      1. Tyvole uz se uklidni, ja mam rad ev a tesim se, az si ho
        Tyvole uz se uklidni, ja mam rad ev a tesim se, az si ho koupim, a nesnazim kdyz je nekdo pomlouva, kdo tomu nerozumi, Ale zrovna tak nesnasim takovyhle kecy a nadavky na „fosily“, coto doprdele je „zfetovana minuta“ nebo „karcinusenkama“? To si nech kuva od cesty. Spalovaky jsou proste soucasnost, neznamena ze na to budes plivat jenom poto, ze vetsina lidi nema na koupi EV a jeste dlouho mit nebude…

        1. Tyvole uz se uklidni, ja mam rad ev a tesim se az fosil
          Tyvole uz se uklidni, ja mam rad ev a tesim se az fosil skončí, ale věz že každá zfetovaná minuta rakasmradů na benzínce je ztracená minuta. Tam je díky neustálýmu desetiletýmu vypařování ropných sraček toxický úplně všecko včetně doprdele přepálených karcinosušenek páč přes obal to proleze 😉 TAKŽE jezděte rači na elektromobilní akce a co nejméně můžete na FOSILNÍM KARCINOMEM KONTAMINOVANÝ BENZÍNKY :)) už je to doprdele lepší??

  4. takove postrehy z davu>
    nepronesl kdysi Elon nejakou posmesku

    takove postrehy z davu>

    nepronesl kdysi Elon nejakou posmesku na chsytane nabijecky 350kW od ABB ze je to smesne proti tomu co chysta on?

    nema mit Tesla Roadster 200kWh baterii?

    a jinak ano, domnivam se ze 350kW je +- takovej rozumnej strop pro rychlonabijeni, beztak do par desetileti prijde do osobni dopravy OLEV, tedy napajeni za jizdy bez nutnosti nekde zastavovat u nabijecky, kdyz se to spoji s moznostmi budoucich autonomnich rizeni, pozbidou v urcitych castech sveta takove stacionarni nabijecky pomalu smysl, tedy presne to co by v pripade ze jednou elektromobily nahradi spalovaci auta nastalo u cerpacich stanic

    1. kdyby Elon nerozjel TESLU žádný elektromobily natož OLEV
      kdyby Elon nerozjel TESLU žádný elektromobily natož OLEV napajeni za jizdy by příštích 100 let nepřipadalo v úvahu nebo sis snad nevšimnul jak jsou autodebilky bohatý a jejich papalášsto napakovaný?? :))))

      ekonomika.idnes.cz/sef-volkswagenu-winterkorn-si-chce-nizsi-mzdu-fqd-/ekoakcie.aspx?c=A130208_144040_ekoakcie_fih

      a hele na cenzůru na E15 :))))

      e15.cz/kategorie/6215/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-je-dost-uz-mi-nepridavejte

      …. jinak žádní chudáci co by neměli na baterky to nejsou žádný strachy, na chleba mít budou ;))

      tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

      1. ale prosimte, ty tu porad meles ty svoje blbosti, ty us tem
        ale prosimte, ty tu porad meles ty svoje blbosti, ty us tem svejm blbostem pocitam i bezmezne veris

        prvni seriove vyrabene BEV se v Evrope zacalo prodavat driv nez Tesla uvedla na trh prvni Sko, a nekolik majitelu tech odnozi od Peugeotu a Citroenu tu par lidi taky ma 😉 Musk rozhejbal jen sferu elektromobility v segmentu luxusnich sedanu a SUV, cokoliv pod tim si zije dal zivotem na ktery Musk moc nema vliv a asi ani mit vliv nebude

        OLEV se v Jizni Korei testuji prez 6 let, tedy +- stejnou dobu kdy Tesla pustila do sveta Model S, a zacit resit OLEV se muselo tak o rok az dva drive, navic se v tom angazovala po celou dobu i Cina, ktera na Muska vesmes se.., Musk ma jen super PR kterym elektromobilitu tak nejak ve vetsi mire ukazal svetu a dnes diky nemu o ni vi podstatne vic lidi, ale na projekty ktere byli v chodu pred zahajenim modelu S to nemelo zadny vliv, kor v Asii kde se pro autobusy elektromobilita a OLEV chystali ve velkem jiz zacatkem stoleti a v dobe kdy Tesla jeste ani neexistovala a Musk o ni ani nevedel 😉

        1. tak to kecáš, TESLA MODEL S byl první zásadní masový
          tak to kecáš, TESLA MODEL S byl první zásadní masový BEV, nepočítají se germánsko-francouzký sračky 90tých let ani Nissan kolem komína. TESLA založena 2003 to 2006 s Roudstrem ukázala světu a 2008 kdy to převzal Elon ji začal svět brát vážně 😉 Rejžáci čínáci jsou jen kopírovací lidská seriová linka ikdyž máme je rádi pomáhají zlikvidovat ropný prasata 😉 a korejci si dodneska krom baterkáren jelikož jsou dobře zvotročený ani neškrtly. Takže ELON a TESLA je pradůvod fakování autodebilek, všichni ostatní jsou sráči to si pamatuj, obzvlášt germáni :)))) A pověz mi hochu, že ty jim ty prachy trochu závidíš :))))) Neboj se nic v Íránu to ted Makrela s Makronkou projedou a bude to druhej DESERTEC drzatej hošánku :))))DDDDDDDDDDDDDD

  5. Pokial tam neplanuje nabijanie Tesla Semi tak je to
    Pokial tam neplanuje nabijanie Tesla Semi tak je to zbytocne.
    100 kW supercharge uplne stacia a casovo sa to vyrovna v cestovani na dlhe trasy so spalovakmi. Pokial teda clovek nie je velka vynimka a nepotrebuje ist na WC, jest a natiahnut si kosti.

    1. No to je celkom dost. Tu by mohla urobit Tesla celkom zavaznu
      No to je celkom dost. Tu by mohla urobit Tesla celkom zavaznu chybu. Naviac Elon sluboval viac nez 350kW nabijacku. Podla mna je velmi dolezite ist do vyssich a rychlejsich nabijani uz len preto aby sme vedeli znicit dalsi argument ropakov a to rychlost nabijania a s nou aj malo moznosti nabijania pre ludi co nemaju garaze. Rychlost 350kW by podla mna teoreticky vedela prist na nabijanie 1500km/h cize pri 100kWh baterii ju nabije asi za 20-30 minut co je uz viac akceptovatelnejsie (aj ked urcite sa najdu aj ludia co to chcu nabijat rychlejsie). Naviac by padla aj asi posledna vyhoda vodiku.

      1. Dnesne akumulatory elektromobilov kapacity cca 100kWh
        Dnesne akumulatory elektromobilov kapacity cca 100kWh nezvladaju bez poskodenia nabijanie viaz ako 120kW a to len v urcitom rozsahu SOC a s kvalitnym tepelnym managementom. Mensie kapacity prirodzene mensiu a bez tepelneho managementu opakovane este podstatne mensiu. Naco by boli nabijacky 350kW, ked neexistuju EV co by ich potrebovali – len ako reklama. Predpokladam, ze tie nove Elonove nabijacky 250kW budu napajat dva stojany, podobne ako dnesne SC a odhadujem, ze maximalny vykon jedneho stojana bude niekde nad 150kW max 200kW.

          1. Ioniq zvládá v každodenním provozu jen do cca 68kW (což
            Ioniq zvládá v každodenním provozu jen do cca 68kW (což je i tak moc pěkná hodnota), baterie je limitována nabíjením někde na 170-180A. Baterie tak zvládá cca 2,3C trvale.

            Zajímavý posun doufám bude Hyundai Kona, která má větší krabici a já osobně bych použil právě články z Ioniqu zde pro tu menší 39,4kWh baterii. Pak by se Kona s těmito články mohla značně přiblížit té udávané 100kW hodnotě špičkového výkonu nabíjení. Ta větší baterie 64kWh bude mít určitě už jiné články, které takový nabíjecí proud nesnesou. To je důvod proč ta větší baterie má také jen 100kW nabíjení.

    1. Ono to není tak lehké a v budoucnu může být akorát
      Ono to není tak lehké a v budoucnu může být akorát třeba budou stavět nové. Pokud se současné podaří posunout na 250, tak to bude super. 🙂 Chtěl jsem kupovat staršího Leafa, ale asi počkám na Teslu, protože ten dojezd u starších elektromobilů není úplně slavný. :/

    2. já nečekal ani těch 350 ani 300 ani 250 páč si myslím
      já nečekal ani těch 350 ani 300 ani 250 páč si myslím že je to blbost zbytečný kurvení baterky a že když dnešních obvyklých max +/- 125kW dobije TESLU za 50 minut tak 2x rychlejších 250kW do 30 minut je naproooooooosto fpohodě at si vw porše trhne stejnak 350 jen blbě kecá :))))))))))))))))))))))

      kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-supercharger/

Napsat komentář