Dopravní podnik hl. m. Prahy ukončil provozní test hybridního autobusu Volvo

redakce - 12 Červen 2019

Dopravní podnik hl. m. Prahy ukončil provozní test hybridního autobusu Volvo 7900LAH. Účelem testu bylo zejména ověření jeho úspornosti, spotřeby paliva, provozní spolehlivosti a jízdních vlastností. Autobus byl vybaven Telematikou umožňující sledovat styl jízdy řidiče a zároveň vyhodnocovat základní provozní parametry.

Autobus byl vybaven Telematikou umožňující sledovat styl jízdy řidiče a zároveň vyhodnocovat základní provozní parametry.
foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

V závěru zkušebního provozu vyhlásil DPP pro řidiče soutěž o nejlepší styl jízdy s nejnižší spotřebou paliva. Ve finále bylo oceněno 5 řidičů a jedna řidička, nejlepších výsledků dosáhl pan Petr Doubrava. Řidiči hodnotili na hybridu dobrý výhled, pohodlné a přehledné pracoviště nebo komfortní pérování.

Dosažené úspory hybridního autobusu v porovnání se srovnatelným dieselovým článkovým, autobusem se pohybovaly v rozmezí 20-25 %. S ohledem na dočasné testování nebyl autobus vybaven systémem preference na světelně řízených křižovatkách.

V případě rutinního provozu by byl systém preference samozřejmě doplněn. Výslednou úsporu paliva, emisí i hluku lze tedy uvažovat ještě mírně vyšší. Závěrem testu bylo konstatováno, že funkční hybridní technologie je logickým mezičlánkem mezi konvenčními dieselovými busy a elektrobusy.

Šetří naftu a tím životní prostředí, snižuje hluk v městských aglomeracích a nepotřebuje nákladnou dobíjecí infrastrukturu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

20% není mnoho. Tak si jen říkám, jestli by on úsporný řidič neměl podobné výsledky i na klasickém autobusu. Očekával bych, že 20% úspory způsobí samotný styl jízdy. U osobáku to tak rozhodně funguje. Jinak kdo chce vyzkoušet téměř zadarmo Hybridní auto, tak může v Praze s Anytime. Částečně kvůli článku zde na Hybridu, jsem se zragistroval a vyzkoušel (kdo použijete můj promokód M9FABR - nebo číkoliv jiný, dostanete 20minut zdarma. ;-) Zatím jsem s tím jel dvakrát a pokaždé celkem spěchal, nicméně jel jsem v ECO módu. Zobrazovaná spotřeba 6l/100km - pravda nevím, zda za moji jízdu, nebo za nějaký nulovatelný cyklus - mne vůbec neoslovila. Starý Opel Astra, co máme v rodině jezdí pod 6 i bez hybridního pohohu. Je ale možné, že spotřebu zvyšuje cenová politika, kdy je pronájem hrazen od minuty a za palivo se neplatí. Celkově to na mne udělalo dojem, že jedinou výhodou Hybridu je dynamičtější způsob jízdy, ale rozhodně tam nevidím velký ekologický přínos proti nejúspornějším nehybridům. Je zkrátka úspornější, než podobně nadupané auto, ale k tomu vcelku zbytečně nadupaný. Naopak samotné sdílení aut uspoří hodně, člověk si dvakrát rozmyslí kam potřebuje autem a kam ne. Vzdálenost mezi tím kde stojím a autem samotným jsem překonal na Rekolo, kdyby to víc spěchalo použil bych asi Freebike, sdílené koloběžky jsou mi stále proti srsti. Kdyby se domluvili na spolupráci, například zaplatíme vám při výpůjčce auta výstupní poplatek u Freebike, bylo by to ještě zajímavější...

Obrázek uživatele Radovan

Prostě milí Pražáci, my Vám tu naftu budeme pod nosama pálit ať chcete nebo nechcete. Páč by pak nebylo na čem si nakrást, kdybyste jezdili těmi protivnými elektrikami, tedy tramvajemi, metrem a elektrobusy. A kravál Vám taky dodáme, bude v ceně.
V roce 2019 Pražáci testují vhodnost hybridního autobusu a konstatují 20% úsporu paliva. Test ukončen, vozidlo vráceno. V této zemi se málo střílí.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Té jak v pomocný škole. Lehce opožděný vývoj a zpomalené chápaní.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Dobře, ukončili test. A výstup je jaký? A tím nemyslím, jak se z toho vystupuje... :-)

---

hariprasad

Vystup je papir, ktery se posle investorovi (magistratu) a tam nejaky urednik rozhodne, jestli tech par mega posle sem nebo nekam jinam (pravdepodobne vcelku nezavisle na tom, co je v tom zaverecnem reportu napsano).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

cože tohle že ve městě a nemělo tykadýlka?? došrotu ;))

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion a BostonDynamics ;)
Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá."
https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499/
"Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;))
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef/UDA
2.liga UČNI: TakyMartin/Kerosin / 3.liga PŘICMRDÁVAČI : Bob-an/Vondrak/hybrid6 / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš
5.kolona ROPÁCI : runner42/Kukjeopičípotrat/Ing. Robert Šrámek/Teslalicker


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?