Denza – evropský elektromobil pro Čínu s dojezdem 250 km

Po ulicích dvacetimilionového Pekingu se prohání světová novinka. Denza je osobní elektrické auto, které na jedno nabití ujede až 250 km. Vyrábí ho Daimler s čínskou automobilkou BYD.

Elektromobil Denza, vyráběný v Číně pro tamní trh, ujede na jedno nabití až 253 km.
foto: BYD/Daimler

Elektromobil Denza je podle oficiálních specifikací tím vysněným elektrickým vozem, který by zákazníci rádi viděli na evropském a americkém trhu. Uveze až pět lidí, nabízí slušný výkon 86 kW a především dojezd až 253 km.

Prozatím je ale Denza určena pouze pro Čínu. Pro tamní trh jej vyrábí německý Daimler ve spolupráci s čínskou automobilkou BYD. Výroba aut v Číně není jednoduchá. Pokud tam chce automobilka ze zahraničí postavit továrnu, musí tak učinit ve spolupráci s některou z místních čínských automobilek.

EkoBonus.cz

21 Comments on “Denza – evropský elektromobil pro Čínu s dojezdem 250 km”

  1. Velmi kritické testy
    Velmi kritické testy elektromobilů s Polska. Kritika jde Polákům skvěle.
    V Polsku porovnávali tří elektromobily s toho jeden měli zapůjčený s ČR. (Měli velký strach z dojezdu)
    BMW i3 vs Nissan Leaf vs Renault Zoe: elektryczny test | TopGear
    https://www.youtube.com/watch?v=B8c2MQn1baA
    TESLA MODEL S w Polsce II (6:35min To mě dostalo Obyčejná 1f zásuvky na místě pro dobíjení elektromobilů a ještě bez napětí Prostě Polsko není se čemu divit )
    https://www.youtube.com/watch?v=N6XDntsC1vk

      1. Je zajímavé jak skoro
        Je zajímavé jak skoro všichni musí hned při testu vyrazit na dálnici . Přitom většina elektromobilů je určený hlavně do města tam je jejich teritorium. Kde spalovák má nejvyšší spotřebu. To samé je když porovnávali v testu Toyota Prius s běžným autem na dálnici Stejný nesmysl.

    1. dík za video, mě tam
      dík za video, mě tam zaujala ten průjezd zatáčkou na mokru. Tam na poprvé to BMW na těch uzoučkých 19″ plavalo jak káča a teprve na podruhé to projelo jakžtakž (to měl vypnutou stabilizaci? – koukal jsme bez zvuku). Naopak Leaf tu zatáčku projel s prstem v nose (zde doslova 🙂

  2. Nedavno som bol autom v
    Nedavno som bol autom v ramci Sr na dovolienke a jedine co to so mnou urobilo bolo utvrdenie ze auto na bateriu je ciry nezmysel, pokial to nie je pripad ze je to lacna Tesla S s realnym dojazdom 380 km a min 2 Tesla Supercharcher po ceste ktore ju zvladnu nabit do pol hodiny.

    Ale budme realisti.

    Ked palivo tak jedine benzin alebo alkohol.

      1. Ja si nebudem kupovat auto
        Ja si nebudem kupovat auto co stoji viac ako cca 30.000 eur
        Na SR nie je ziaden Supercharger a tak skoro nebude.
        Mna musite vidiet ako sialeneho Maxa ci jazdi ako zmyslov zbaveny. Jazdim velmi rad, a hrozne dlho a vela, ale akonahle je predomnou nejaka brzda naroda, kopa debilov, jemny dazdik pri ktorom vsetci dupu na brzdu ako pomateny, idem si vlasy vytrhat. A tym ako rad jazdim aj hrozne jazdu akoby neznasam, chcem to mat rychlo za sebou, je to otrava.

        Na dialnici u nas som uz videl aj Teslu S ako sla do Blavy, ta sa teda riadne vliekla, asi setril, na zivo je to auto poriadne hnusne, hlavne ten zadok, si hovorim.. e, to ma byt ono, otras. Tak som ju prefrndzol a nechal daleko za sebou.

        Ja teda neviem, kratke domace mozno ano ak to je kde dobijat, co u mna nie je. Ocarilo ma to EV1 prave tym svojim stylom. Ale cim viac to mam ulezane v hlave …

    1. Právě jsem se vrátil z
      Právě jsem se vrátil z „testovací“ rodinné dovolené malým městským elektromobilem s max. ideálním dojezdem 150 km po Moravě, Rakousku a Slovensku. Když berete dovolenou jako poznávací, bez rychlých přejezdů z místa na místo a máte současně dobré informace o síti dobíječek (tedy podobně jako o čerpacích stanicích před lety), je to pohoda. Článek a hodnocení najdete brzy na http://www.elektromobily-os.cz a možná i zde na Hybridu.

      1. Ved práve. A-B(okruhy,
        Ved práve. A-B(okruhy, pauzy, stoji dni bez moznosti nabit)-A mam chut neriesit ako poznavaci zajazd. A-B*-A potrebujem prejst rychlo bez zdrzovania maximalnou rychlostou a bez zatazovania sa, kde a ci. Politika mojej jazdy v realnom terene je ako u zavodnika F1. Vsimol som si ze tento mod mam vzdy ked prekracujem suvisle viac ako cca 100 km hlavne pri spiatocnej ceste. Clovek si potrebuje sadnut do maximalne spolahliveho auta medzi desiatkou pred hotelom kde je nerealne dostat 380, nastartovat auto plne sil a garancii zatazene batozinou, a proste len ist po pamati co to da tou najschodnejsou cestou cim skor doma. Ze vam takto cesta ufrndzi za povedzme 4 hodiny s mierne prekrocenou 130 (..no v zavere viac nez mierne.. ) je priam psychologicky zazitok. A ked sledujem toho Nora Bjohrna ci ako sa vola, ako „trpi“ v nie Supercharger oblastiach, ale i s nimi ako musi zabijat cas pocas nabijania, …ja by som toto nevydrzal. Predstavte si tu Slovensku naturu ako musi trpezlivo ktorit svoje nervy, ved by ma roztrhlo na mieste.

    1. Evropska norma stoji za
      Evropska norma stoji za starou backoru, NEDC dojezd 200km se rovna praktickemu tak do 160km (Leaf) anebo NEDC 502 odpovida zhruba 400km real (Model S).
      Mozna ta Cinska norma je proste jen zalozena na realnych podminkach. Navic ta 48kWh LiFePO baterie bude vazit o dost vic nez 24kWh co ma treba Nissan Leaf, coz dojezdu taky moc neprospeje.

Napsat komentář