Po ulicích dvacetimilionového Pekingu se prohání světová novinka. Denza je osobní elektrické auto, které na jedno nabití ujede až 250 km. Vyrábí ho Daimler s čínskou automobilkou BYD.
foto: BYD/Daimler
Elektromobil Denza je podle oficiálních specifikací tím vysněným elektrickým vozem, který by zákazníci rádi viděli na evropském a americkém trhu. Uveze až pět lidí, nabízí slušný výkon 86 kW a především dojezd až 253 km.
Prozatím je ale Denza určena pouze pro Čínu. Pro tamní trh jej vyrábí německý Daimler ve spolupráci s čínskou automobilkou BYD. Výroba aut v Číně není jednoduchá. Pokud tam chce automobilka ze zahraničí postavit továrnu, musí tak učinit ve spolupráci s některou z místních čínských automobilek.
Velmi kritické testy
Velmi kritické testy elektromobilů s Polska. Kritika jde Polákům skvěle.
V Polsku porovnávali tří elektromobily s toho jeden měli zapůjčený s ČR. (Měli velký strach z dojezdu)
BMW i3 vs Nissan Leaf vs Renault Zoe: elektryczny test | TopGear
https://www.youtube.com/watch?v=B8c2MQn1baA
TESLA MODEL S w Polsce II (6:35min To mě dostalo Obyčejná 1f zásuvky na místě pro dobíjení elektromobilů a ještě bez napětí Prostě Polsko není se čemu divit )
https://www.youtube.com/watch?v=N6XDntsC1vk
z toho videa sa mi paci ten
z toho videa sa mi paci ten zaver, ako nasadli do realneho auta a isli do realneho sveta z toho testovacieho ev.
Je zajímavé jak skoro
Je zajímavé jak skoro všichni musí hned při testu vyrazit na dálnici . Přitom většina elektromobilů je určený hlavně do města tam je jejich teritorium. Kde spalovák má nejvyšší spotřebu. To samé je když porovnávali v testu Toyota Prius s běžným autem na dálnici Stejný nesmysl.
dík za video, mě tam
dík za video, mě tam zaujala ten průjezd zatáčkou na mokru. Tam na poprvé to BMW na těch uzoučkých 19″ plavalo jak káča a teprve na podruhé to projelo jakžtakž (to měl vypnutou stabilizaci? – koukal jsme bez zvuku). Naopak Leaf tu zatáčku projel s prstem v nose (zde doslova 🙂
Co jsem měl možnost
Co jsem měl možnost porovnání, tak Leaf se i na rozbitých středočeských okrskách decentně pohupuje jako limuzína, kdežto i3 má tendenci poskakovat.
Právě že je člověk
Právě že je člověk zvyklý u BMW číst jak i na 19″ galuskách „jsou zachovány všechny trakční charakteristiky vozidla..“ A tak si říkám, že by fyzika platila nakonec i pro BMW?
Slyšel jsem přívlastky
Slyšel jsem přívlastky jako „sportovní“, ale spíš je to tím, že je to stavěné na kvalitní německé silnice.
Nedavno som bol autom v
Nedavno som bol autom v ramci Sr na dovolienke a jedine co to so mnou urobilo bolo utvrdenie ze auto na bateriu je ciry nezmysel, pokial to nie je pripad ze je to lacna Tesla S s realnym dojazdom 380 km a min 2 Tesla Supercharcher po ceste ktore ju zvladnu nabit do pol hodiny.
Ale budme realisti.
Ked palivo tak jedine benzin alebo alkohol.
Takže jinými slovy není
Takže jinými slovy není to čirý nesmyl, když to už teď splňuje minimálně Tesla a za pár let, až budete kupovat nové auto, to bude standard.
Mimochodem, 3x 380km v rámci Slovenska znamená jet trasu Blava – Košice 3x. To jako fakt?
Ja si nebudem kupovat auto
Ja si nebudem kupovat auto co stoji viac ako cca 30.000 eur
Na SR nie je ziaden Supercharger a tak skoro nebude.
Mna musite vidiet ako sialeneho Maxa ci jazdi ako zmyslov zbaveny. Jazdim velmi rad, a hrozne dlho a vela, ale akonahle je predomnou nejaka brzda naroda, kopa debilov, jemny dazdik pri ktorom vsetci dupu na brzdu ako pomateny, idem si vlasy vytrhat. A tym ako rad jazdim aj hrozne jazdu akoby neznasam, chcem to mat rychlo za sebou, je to otrava.
Na dialnici u nas som uz videl aj Teslu S ako sla do Blavy, ta sa teda riadne vliekla, asi setril, na zivo je to auto poriadne hnusne, hlavne ten zadok, si hovorim.. e, to ma byt ono, otras. Tak som ju prefrndzol a nechal daleko za sebou.
Ja teda neviem, kratke domace mozno ano ak to je kde dobijat, co u mna nie je. Ocarilo ma to EV1 prave tym svojim stylom. Ale cim viac to mam ulezane v hlave …
Super, tak jste si
Super, tak jste si zanadával, jak jsou elektromobily blbé a hnusné a je to přitom úplně jedno, protože za pár let budou všechny vaše důvody irelevantní a nakonec si stejně elektromobil koupíte.
Právě jsem se vrátil z
Právě jsem se vrátil z „testovací“ rodinné dovolené malým městským elektromobilem s max. ideálním dojezdem 150 km po Moravě, Rakousku a Slovensku. Když berete dovolenou jako poznávací, bez rychlých přejezdů z místa na místo a máte současně dobré informace o síti dobíječek (tedy podobně jako o čerpacích stanicích před lety), je to pohoda. Článek a hodnocení najdete brzy na http://www.elektromobily-os.cz a možná i zde na Hybridu.
Ved práve. A-B(okruhy,
Ved práve. A-B(okruhy, pauzy, stoji dni bez moznosti nabit)-A mam chut neriesit ako poznavaci zajazd. A-B*-A potrebujem prejst rychlo bez zdrzovania maximalnou rychlostou a bez zatazovania sa, kde a ci. Politika mojej jazdy v realnom terene je ako u zavodnika F1. Vsimol som si ze tento mod mam vzdy ked prekracujem suvisle viac ako cca 100 km hlavne pri spiatocnej ceste. Clovek si potrebuje sadnut do maximalne spolahliveho auta medzi desiatkou pred hotelom kde je nerealne dostat 380, nastartovat auto plne sil a garancii zatazene batozinou, a proste len ist po pamati co to da tou najschodnejsou cestou cim skor doma. Ze vam takto cesta ufrndzi za povedzme 4 hodiny s mierne prekrocenou 130 (..no v zavere viac nez mierne.. ) je priam psychologicky zazitok. A ked sledujem toho Nora Bjohrna ci ako sa vola, ako „trpi“ v nie Supercharger oblastiach, ale i s nimi ako musi zabijat cas pocas nabijania, …ja by som toto nevydrzal. Predstavte si tu Slovensku naturu ako musi trpezlivo ktorit svoje nervy, ved by ma roztrhlo na mieste.
Zaujimalo by ma odkial
Zaujimalo by ma odkial dostali ten dojazd na skoro 50kWh bateriu. Podla mna troska malo. Som zvedavy ako to merali. Keby to slo podla europskych noriem tak ma dojazd tak 400km co je dost rozdiel. Zeby bola cinska metrika realnejsia az mozno pesimisticka?
Evropska norma stoji za
Evropska norma stoji za starou backoru, NEDC dojezd 200km se rovna praktickemu tak do 160km (Leaf) anebo NEDC 502 odpovida zhruba 400km real (Model S).
Mozna ta Cinska norma je proste jen zalozena na realnych podminkach. Navic ta 48kWh LiFePO baterie bude vazit o dost vic nez 24kWh co ma treba Nissan Leaf, coz dojezdu taky moc neprospeje.
Možná právě kvůli tomu
Možná právě kvůli tomu lifepo4 s tím nepočítají i pro jiné trhy, problém s patenty.
Na druhou stranu
Na druhou stranu pravděpodobně stejné složení LFP používají i celosvětově úspěšné BYD elbusy a ty zdá se tento problém nemají.
BYD má vyvinutou nějakou
BYD má vyvinutou nějakou vlastní odrůdu používající alkalický kov, která je sice téměř shodná, ale právě kvůli jinému chemickému složení se na ní patenty pro lifepo4 nevztahují.
No právě proto píši 🙂 Z
No právě proto píši 🙂 Z článku plyne, že vozidlo vyrábí Daimler právě ve spolupráci s BYD a tím pádem předjímám, že Daimler řeší plechařinu a BYD k tomu dodává kompletní pohon a právě baterii se svými LFP články.
Pravdu máte. Reagoval jsem
Pravdu máte. Reagoval jsem na to lifepo4 a unikl mi kontext.
„Cena nového
„Cena nového německo-čínského elektromobilu Denza není právě nejnižší. V přepočtu začíná na více než milionu korun.“
Ne, tohle opravdu není vysněný elektrický vůz, to mi přijde mnohem lepší i to BMW i3 😉