Audi pokračuje v ofenzivě v segmentu elektroaut. Na Ženevském autosalonu 2019 představí čtyři vozidla s výhradně elektrickým pohonem, jejichž sériově vyráběné verze oslaví premiéru do konce roku 2020
foto: Audi
V expozici značky Audi – složené v letošním roce výhradně z elektricky poháněných automobilů – budou navíc ve světové premiéře vystaveny čtyři nové externě nabíjitelné hybridní verze a elektrický monopost Formule E, Audi e-tron FE05. Studie Audi Q4 e-tron concept a Audi e-tron GT concept (evropská premiéra) budou odhaleny na tiskové konferenci na stánku Audi v hale 1. Tisková konference se uskuteční 5. března 2019 od 8:00 h.
Bram Schot, předseda představenstva společnosti Audi, k tomu říká: „Stanovili jsme si jasný cíl – již v roce 2025 bude mít každé třetí prodané nové vozidlo Audi elektrifikovaný pohon. Protože uskutečňujeme jasnou vizi – zaměřujeme se na mobilitu bez emisí.“
Již brzy budou předány zákazníkům první vozy modelu Audi e-tron, který je prvním členem nového kvarteta elektricky poháněných vozidel. V průběhu roku 2019 představí Audi sériově vyráběnou verzi kupé, Audi e-tron Sportback.
Další elektromobil bude představen za několik týdnů v Číně. Také první vozy Audi Q2 L e-tron převezmou první zákazníci již v roce 2019. Další dva sériově vyráběné modely budou následovat v roce 2020: Audi e-tron GT a Audi Q4 e-tron. První představu o vzhledu těchto dvou budoucích modelů nabídnou koncepční vozy v ženevské expozici.
V roce 2019 se navíc uskuteční rozsáhlá ofenziva značky, která přinese plug-in hybridní modely do téměř všech tržních segmentů. Novinkou v produktové nabídce jsou hybridní verze velkosériově vyráběných modelových řad Audi A6, A7, A8 a Q5, které se poprvé představí veřejnosti rovněž na Ženevském autosalonu. V roce 2019 bude také možné znovu objednávat již etablované externě nabíjitelné hybridní verze modelů Audi A3 a Audi Q7 – s modernizovanou technikou.
V budoucnosti budou tvořit základ pro nabídku elektrických vozidel ve všech segmentech od A až do D celkem čtyři technické platformy a produktové rodiny. Potřebné synergie pro širokou, globální produktovou řadu vznikají díky úzké spolupráci s technickým vývoje ostatních koncernových značek.
Audi e-tron a e-tron Sportback používají komponenty modulární platformy Audi pro vozidla s podélně uloženým motorem. Společně s mnoha inovativními technologiemi, zejména v oblasti systémů pohonu, tak bylo možné vytvořit samostatnou produktovou rodinu vozidel e-SUV s elektrickým pohonem všech kol quattro. Každodenní provoz bez kompromisů umožní rychlé nabíjení s výkonem až 150 kW a dojezd vhodný i pro cestování na dlouhé vzdálenosti.
Značka Audi představila již v roce 2018 prvního člena další e-platformy. Koncepční vůz Audi e-tron GT concept, velmi dynamické kupé s nízkou podlahou, debutovalo na autosalonu v Los Angeles. Technika pro tento automobil byla vyvinuta ve spolupráci s Porsche. Design a charakter studie e-tron GT concept nese nezaměnitelnou DNA Audi.
Dalším společným projektem vývojových oddělení značek Audi a Porsche je platforma PPE (Premium Architecture Electrification). PPE bude základem pro několik rodin modelů Audi s elektrickým pohonem, pokrývajících segmenty B s velkým objemem prodeje až D. V tomto případě jsou plánovány modely SUV i klasické karosářské verze s nízkou podlahou vozidla. Hlavní výhodou PPE je skutečnost, že je vyvíjena výhradně pro elektrický pohon. Z toho vyplývají výhody z hlediska hmotnosti, uspořádání a proporcí karoserie.
Několik značek koncernu Volkswagen spolupracuje na vývoji modulární elektrické platformy MEB, která poslouží jako základ řady e-modelů Audi, zejména v segmentu A s vysokým objemem prodeje.
Audi také významně rozšíří svou produktovou řadu externě nabíjitelných hybridních automobilů. „V budoucnosti bude prakticky každý tržní segment zahrnovat modely, poháněné kombinací elektromotoru a spalovacího motoru s možností nabíjení z elektrické zásuvky,“ říká předseda představenstva Schot.
Ženeva zase bude plná spalováku. Ten titulek je akorát tak
Ženeva zase bude plná spalováku. Ten titulek je akorát tak dobrej na opití zelený rohlíkem vyplaší petrolheady a laickou verějnost.
To zas bude kvikot 🙂
Nikdy to neviděli, nikdy v tom
To zas bude kvikot 🙂
Nikdy to neviděli, nikdy v tom neseděli, natožpak aby to řídili, ale vědí, proč je to špatně….
Šéf VW Herebert Diess přiznává že jsou pozadu a že
Šéf VW Herebert Diess přiznává že jsou pozadu a že Tesla má výhodu v tom, že si nemusí chránit výrobu spalovacích popelnic.
Přeloženo: dokud budem vyrábět spalováky, budem produkovat mizerný elektroauta co jsou pozadu, aby jsme si nekanibalizovali vlastní produkci. Prostě se zrovna nepřetrhnem. A kriplení vlastní produkce vesele pokračuje dál.
VW admits Tesla has advantage with EV because they don’t have to protect gas car business
https://electrek.co/2019/02/28/vw-admits-tesla-advantage-protect-gas-car-business/
Ale jak už řekl Steve Jobs, pokud nebudete kanibalizovat vlastní produkci, udělá to za vás někdo jinej ;D
Hannibal kanibal 🙂
Hannibal kanibal 🙂
Již brzy. Ještě chvilku počkejte. Jen co seženem nějaký
Již brzy. Ještě chvilku počkejte. Jen co seženem nějaký baterky. Trošičku jsme zaspali. Nestíháme. Sice to nebude mít šičkový parametry, ale určitě si to pak kupte. Vždyť jsme přece vaše Audi a máme náskok díky technice. Haló, pamatuje te se na nás. Jsem vaše 4 kroužky… Haló.
OT: Podvodní robot ve tvaru úhoře trénuje v norských
OT: Podvodní robot ve tvaru úhoře trénuje v norských fjordech
Baterie s velkou kapacitou se hodí i jinam, než jen do EV 🙂
stoplusjednicka.cz/vylepseny-podvodni-robot-ve-tvaru-uhore-trenuje-v-norskych-fjordech
youtube.com/watch?time_continue=113&v=oFNeQln1f2c
Užasný a to všechno jen díky ropnému průmyslu, kterej to
Užasný a to všechno jen díky ropnému průmyslu, kterej to potřebuje a zacáluje.
Ja by som si z nemca srandičky nerobil. Nemec je nemec.
Tí
Ja by som si z nemca srandičky nerobil. Nemec je nemec.
Tí keď sa zahryznú tak pôjdu ako píla.
Ja voll herr komandant 🙂
V elektromobilitě těžce bezzubá pila.
V elektromobilitě těžce bezzubá pila.
Tak stejne jako vsichni ostatni, snad krom tesly, ktera ma zas
Tak stejne jako vsichni ostatni, snad krom tesly, ktera ma zas jine problemy….
Jen se utěšuj. 😀
Jen se utěšuj. 😀
Zapoměli nasadit řetěz 😀
Zapoměli nasadit řetěz 😀
Jo to už ukázali celému světu že uměj lobovat, dělat
Jo to už ukázali celému světu že uměj lobovat, dělat megakartely, podvádět a do nekonečna slibovat ve velkém. Teď jsou jen 10 let pozadu a Číňani s Korejcema je držej za koule :))))
A hele Němec Herbert Diess už si mezitím dělá srandičky
A hele Němec Herbert Diess už si mezitím dělá srandičky z tebe :))))))) 😛
VW admits Tesla has advantage with EV because they don’t have to protect gas car business
https://electrek.co/2019/02/28/vw-admits-tesla-advantage-protect-gas-car-business/
Místo slova „concept“ bych použil spíše „dream“. Audi sní
Místo slova „concept“ bych použil spíše „dream“. Audi sní o dobrém autě, které bude mít 100 kWh baterku a spotřebu pod 20 kWh. No a když se probudí, zjistí, že je to realita a jmenuje se to Tesla :).
Jaký zdroj máte k tomu snění? Nebo to jsou jen Vaše
Jaký zdroj máte k tomu snění? Nebo to jsou jen Vaše pocity?
Tiskové zprávy z posledních let?
Tiskové zprávy z posledních let?
V které tiskové zprávě najdu informace o spotřebě pod 20
V které tiskové zprávě najdu informace o spotřebě pod 20 kWh/100km?
Tak to asi bude jen můj pocit, že by rozumné auto nemělo
Tak to asi bude jen můj pocit, že by rozumné auto nemělo při běžné jízdě 50/90 a místy 130 sežrat víc.
No probudit by si se měl spíš ty, Tesla není ani dobré
No probudit by si se měl spíš ty, Tesla není ani dobré auto a ani se spotřebou pod 20kWh, je to pouze průměrné auto na baterky a veškeré pozitivní dojmy z tohoto auta jsou díky pohonu, každé další EV na trhu v této ceně bude lepší, kdyby Tesla měla pod kapotou spalovací motor tak neprodá ani sto kusů ročně. Si někde zakopl a praštil si se do hlavy, že tu meleš takové kraviny co?
No jo, jenže ona tam ten spalovací motor nemá.
Už jsi
No jo, jenže ona tam ten spalovací motor nemá.
Už jsi viděl nějakýho „kdyba“ ???
Ano a mame tady další auto od koncernu,škoda že už nevim
Ano a mame tady další auto od koncernu,škoda že už nevim jestli to je 367 nebo 368.
Ano a mame tady další auto od koncernu,škoda že už nevim
Ano a mame tady další auto od koncernu,škoda že už nevim jestli to je 367 nebo 368.