Na říjnovém pařížském autosalonu bude studie Škoda Vision RS s plug-in-hybridním pohonem konkrétní předzvěstí dalšího vývojového stupně sportovních modelů RS a designu budoucího kompaktního vozu.
foto: Škoda
Důraz na ochranu životního prostředí Škoda demonstruje také použitím ekologicky vyrobených a veganských materiálů. Plug-in-hybridní pohon studie Škoda Vision RS kombinuje motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 75 kW (102 k).
foto: Škoda
Společně dosahují systémového výkonu 180 kW (245 k), díky němuž studie zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,1 s, za 8,9 s pak zvládá zrychlení z 80 na 120 km/h. Kompaktní sportovní vůz emituje pouze 33 g CO2/km.
NEPŘEHLÉDNĚTE Škoda spustila v Mladé Boleslavi rychlonabíjecí stanici pro elektromobily, první modely už příští rok
S čistě elektrickým, lokálně bezemisním pohonem má vůz dojezd až 70 kilometrů. Ion-lithiový akumulátor s kapacitou 13 kWh lze nabít za 2,5 hodiny. Alternativně lze studii Škoda Vision RS nabíjet z domácí zásuvky nebo při jízdě dobíjet prostřednictvím rekuperace.
foto: Škoda
Díky xyrallicovým krystalům získává zářivě bílý lak studie Škoda Vision RS lehce namodralý odstín. Lak se skládá ze tří vrstev se speciálními organickými složkami, odráží teplo a snižuje tak teplotu interiéru.
Výrazný kontrast k bílému laku tvoří černé karbonové díly karoserie. Z tohoto hi-tech materiálu, který se často používá ve sportovních vozech, je mimo jiné vytvořená nově tvarovaná maska chladiče, přední a zadní spojler, vnější zrcátka, boční prahy, vstupy a výstupy vzduchu i zadní difuzér.
foto: Škoda
Karbon, vyrobený ze 100% z recyklovaného polyesteru, našel široké využití i ve vzdušném interiéru: například na sedadlech, která se jakoby vznáší v prostoru a jsou potažená Alcantara.
foto: Škoda
Sedadla mají na bocích malé vlaječky připomínající založení Československa před 100 lety. Dalším příkladem odpovědného přístupu k životnímu prostředí jsou koberce z velmi pevné netkané textilie Piňatex, vyráběné z dlouhých vláken listů ananasovníku.
Už jsem měl absťák a konečně jsem zachráněn. Koncern
Už jsem měl absťák a konečně jsem zachráněn. Koncern vyplodil další vizi. PHEV vizi. Už nemám krizi, mám další 2025 vizi….. :-))))
Typickej zájemce o Škodu RS určitě bude vegan :)))
Typickej zájemce o Škodu RS určitě bude vegan :)))
Proč vegan? To jako, že to auto je něco tak bájného jako
Proč vegan? To jako, že to auto je něco tak bájného jako perníková chaloupka? 🙂
Jo aha, veganské materiály. No, že nepoužívají kůži,
Jo aha, veganské materiály. No, že nepoužívají kůži, jsem rád, ale s těmi koberečky z anansovníku to asi nevytrhnou.
To z ananasu nebude, to bude ze smradlavýho PVC.
To z ananasu nebude, to bude ze smradlavýho PVC.
Dojezd až 70 kilometrů u pluginu s kapacitou 13 kWh
Dojezd až 70 kilometrů u pluginu s kapacitou 13 kWh vychází na 18,6 kWh/100 km, což je zatím nejlepší hodnota, kterou jsem kdy viděl. To je nějaké podezřelé, že zrovna Škoda by byla první, kdo by dal pod 20 kWh/100, nebo víte o nějakém jiném pluginu, který se této hodnotě blíží?
Proč to tak je? 330e taky jezdí přes 20. I při slušné
Proč to tak je? 330e taky jezdí přes 20. I při slušné jízdě. Jasně převodovka má ztráty. Ale dnes už nejsou zas tak velké. Čekal jsem že to už spíš pomůže když ten elektro motor nemusí točit takové brutální otáčky jako u bev.
Proč to tak je? 330e taky jezdí přes 20. I při slušné
Proč to tak je? 330e taky jezdí přes 20. I při slušné jízdě. Jasně převodovka má ztráty. Ale dnes už nejsou zas tak velké. Čekal jsem že to už spíš pomůže když ten elektro motor nemusí točit takové brutální otáčky jako u bev.
Not very clever. Tomu budou drhnout kola o blatníky. 🙂
Not very clever. Tomu budou drhnout kola o blatníky. 🙂
Hlavně velká kola zvyšují spotřebu, a jsou už teď
Hlavně velká kola zvyšují spotřebu, a jsou už teď jasně nejdražším dílem (kde se dá i nejsnadněji používáním rozumu šetřit) na každoroční údržbu a servis.
Ceske vlajecky urcite oceni v Nemecku, Anglii a jinde. Proc
Ceske vlajecky urcite oceni v Nemecku, Anglii a jinde. Proc neni cista elektrina? Ten spalovaci srot stoji vic nez nejakych 25kWh baterek navic. Skoda, simply stup id.
další předražená parodie, to je jejich účel vytvářet
další předražená parodie, to je jejich účel vytvářet parodie, na které se chytí jen 0,00001 % blbečku a vyhodí tolik peněz oknem 🙂
Jasně Škoda je v EU známá hned po Dacii jako
Jasně Škoda je v EU známá hned po Dacii jako nejpředraženější značka :):):)
noo šáde je fevropě už známá jako opravdu kvalitní obal
noo šáde je fevropě už známá jako opravdu kvalitní obal na vw to jó :))))
No ten spalovací motor zcela určitě nestojí tolik co 25kwh
No ten spalovací motor zcela určitě nestojí tolik co 25kwh baterek…
Prevodovka, nadrz, vyfuk atd. Ted presne nevim kolik stoji RS
Prevodovka, nadrz, vyfuk atd. Ted presne nevim kolik stoji RS motor navic nez 1.2 htp, ale typnul bych si 5000 EUR. Ten 1.2 s prislusenstvim take neni zadara. Na vetsi baterku by to urcite stacilo.
Nejsou to náhodou vnitřnosti z Golf GTE???
Nejsou to náhodou vnitřnosti z Golf GTE???
Vižn?? to možná ani neuvidíme :)) a RS ?? K čemu??? To
Vižn?? to možná ani neuvidíme :)) a RS ?? K čemu??? To běžný člověk nepotřebuje. Takže s Vižn RS at se dou vycpat!! :DDD
Vižn, NeVižn, Demoližn.
Vižn, NeVižn, Demoližn.
ty si kup tu trapnou Teslu a nepruď tady, než ti ten křáp
ty si kup tu trapnou Teslu a nepruď tady, než ti ten křáp americkej vůbec přijde, budou tu Vižn už dávno svižn jezdit po silnicích
Já už na tom jezdim rok. Schválně kdo z nás dojede dál?
Já už na tom jezdim rok. Schválně kdo z nás dojede dál? Ty trapáku na Nemvižn, nebo já na skutečným EV :-)))))
Nejdál dojedu elektrikou já a skoro zdarma.
Klidně v Brně
Nejdál dojedu elektrikou já a skoro zdarma.
Klidně v Brně přez 700 km denně bez zastávky delší než pár minut šalinóóó.
TM3? to si asi první evropan 😀 když nevíš o čem je řeč
TM3? to si asi první evropan 😀 když nevíš o čem je řeč tak se raději neprojevuj
V Evrope uz jezdi nekolik TM3 dovezenych z USA. Proc ho tak
V Evrope uz jezdi nekolik TM3 dovezenych z USA. Proc ho tak napadate, ve vasem vizn svizn implicitne nepisete o modelu 3. Z vaseho komentu odvozujete mnohem vic duvtipu nez jste tam vlozil.
Copak, zdrazuji benzin nebo dokonce naftu? Nebudte nervozni,
Copak, zdrazuji benzin nebo dokonce naftu? Nebudte nervozni, brzy budete jezdit na elektrinu a ten jedovatej blivajz nebudete potrebovat. Ten svizn vizn bude ekologizn likvidzn.
Jde o nástupce Rapida, co příjde na trh už za několik
Jde o nástupce Rapida, co příjde na trh už za několik měsíců.
Ale chápu, že amatér jako vy to nemá moc šanci z takovéhoto článku vydedukovat.
Respektive samozřejmě studii, podle jejíž nápadů
Respektive samozřejmě studii, podle jejíž nápadů dělané sériové auto bude následovat téměř okamžitě do výroby.
ty jejich přeturbovaný ereska trhá na vokrskách i stará
ty jejich přeturbovaný ereska trhá na vokrskách i stará é36ska :)))
PS: a na dálnicích je vo ně vopasátováno to bys vižn ;)))