Scania R 500 získala letošní Green Truck Award s velkým náskokem. Vítězem tohoto německého testu se stává nákladní automobil s nejnižší spotřebou paliva.
foto: Scania
Na tom, že Scania získala prestižní ocenění podruhé za sebou, má zásluhu modernizovaný šestiválcový motor o objemu 13 litrů. Nízká spotřeba, nejvyšší průměrná rychlost a nižší emise C02, pomáhají dopravcům udržet nízké náklady na provoz a také šetří životní prostředí.
Při průměrné spotřebě 24,92 litru na 100 km a průměrné rychlosti 79,91 km / h na 350 km dlouhé zkušební dráze porazila Scania druhého v pořadí o propastných 0,4 litru na každých 100 km. Když tuto hodnotu převedeme na typický roční nájezd nákladního vozidla – 150 000 km, činí tento rozdíl až 600 litrů ročně.
Za poslední čtyři roky získala společnost Scania ocenění ve stovkách odborných testů. Scania také v mnoha evropských zemích stanovila řadu nových rekordů ve spotřebě paliva v porovnávacích testech nezávislých novinářů.
„Ocenění Green Truck je jedinečným srovnávacím testem, neboť se soustředí na to, co je pro naše zákazníky nejdůležitější z hlediska nákladů a udržitelnosti,“ říká Wolfgang Buschan, produktový ředitel dálkové přepravy společnosti Scania Trucks.
„Green Truck Award“ udělují dva přední německé časopisy „VerkehrsRundschau“ a „Trucker“. Všichni účastníci testu mají celkovou hmotnost soupravy 40 tun a trasa vede po veřejných komunikacích mezi Mnichovem a Norimberkem.
Spotřeba paliva a průměrná rychlost jsou přísně kontrolovány a potenciální rozdíly v počasí a vlivem provozu jsou vyloučeny. Nízká spotřeba pohonných hmot nejen šetří náklady, ale také odpovídá energetické účinnosti, sníženým emisím CO2 a zvýšené udržitelnosti.
Tak ono třeba v USA můžou valit kamiony i 80 mil/h, co jsem
Tak ono třeba v USA můžou valit kamiony i 80 mil/h, co jsem viděl… Pro Evropana hodně zvalaštní pocit ten kamion předjizdet. Takže proč to netestovat 😉
Pěkná
Pěkná
To jsou kouzelníci. Maximální povolená rychlost pro kamion
To jsou kouzelníci. Maximální povolená rychlost pro kamion je 80kmh a oni dosáhli průměrnou 79,91.
A co je na tom divneho? Pisou, ze na zkusebni draze, takze se
A co je na tom divneho? Pisou, ze na zkusebni draze, takze se zamackne tempomat a necha auto krouzit.
V běžném provozu mezi Mnichovem a Norimberkem.
V běžném provozu mezi Mnichovem a Norimberkem.
Ta Scania je elektro hybrid?
Ta Scania je elektro hybrid?
„o propastných 0,4 litru na každých 100 km“ tak to mi
„o propastných 0,4 litru na každých 100 km“ tak to mi nepřijde zrovna propastné. Ušetřit přibližně 18.000,- za rok, při těch nákladech na pořízení a provoz TIR, jsou jak plivnutí do louže.
Vím, že je to tisková zpráva, ale přišlo mi to úsměvné.
souhlas. jenom dodavam, ze vuci tem 24.92l/100km je to 1.6
souhlas. jenom dodavam, ze vuci tem 24.92l/100km je to 1.6 procenta. takze v podstate zaokrouhlovaci chyba.
Aneb lidi jásejte, budete o 1,6% zdravější.
A ještě si
Aneb lidi jásejte, budete o 1,6% zdravější.
A ještě si za to dali cenu.
To je asi jako rozhodování, zda je lepší zemřít po zásahu 9 mm nebo 7,65 mm projektilu. A protože u 7,65 jsme ušetřili nějaký materiál, picneme se 7,65 mm a dáme si cenu.