Elektroskútr Čezeta 506 s výrobním číslem 1 v lednu opustil brány prostějovské továrny Čezeta. Na jedno nabití ujede až 150 km.
První vyrobená Čezeta je model 506/02, tedy silnější varianta s maximální rychlostí 123 km/hod a 6kWh baterií s reálným dojezdem 150 km.
Čezeta je tak aktuálně nejrychlejším elektrickým skútrem s homologací na světě! První vyrobená Čezeta má i speciální tmavě modrou metalickou barvu a bílé sedlo.
foto: Čezeta Motors
Důležitá je ale především plaketa s výrobním číslem 1, díky ní může nový majitel vlastnit kus historie. K tomu ještě navíc vůbec první sériový elektromobil vyrobený v České Republice.
Model Čezeta 506 přichází po šedesáti letech od výroby prvního modelu 501, který se stal především díky svému designu legendou československých silnic.
foto: Čezeta Motors
Moderní skútr 506 zachovává původní proporce legendárního stroje, ale díky inovativnímu přístupu nabízí řadu moderních řešení jako je elektrický pohon, intuitivní využití rekuperace a mnoho dalšího.
Unikátní Čezeta 506 s výrobním číslem #1 je k vidění v klubu Čezeta v Mirošovicích u Prahy (U Zvoničky 10), kde kromě ní můžete obdivovat i sbírku historických skútrů.
foto: Čezeta Motors
Tak hurá, přeju jen úspěch.
Kastle počítám z laminátu.
Tak hurá, přeju jen úspěch.
Kastle počítám z laminátu. A kam teda dali nabíjecí zásuvku, neprší do ní?
Kolik stála homologace a jak dlouho trvala? Kolik na ní bylo potřeba kusů?
Schválně kolik toho prodaj.
Kastle je z laminátu, nabíjecí zásuvka je pod hliníkovým
Kastle je z laminátu, nabíjecí zásuvka je pod hliníkovým záklopem nad předním světlem. Informace o homologaci se pokusíme získat.
Super díky!
Super díky!
Homologace trvala cca rok, cena se pohybuje přes milion
Homologace trvala cca rok, cena se pohybuje přes milion korun, na homologaci byly průběžně 3 stroje, plus samostatně motory, baterie… Záruka je standardní dva roky, ale zákazník si může připlatit prodlouženou záruku. Čezeta má jinak globální evropskou homologaci pro kategorii L3e.
Zajímavé, zase jsem o něco chytřejší. Díky. To jsem
Zajímavé, zase jsem o něco chytřejší. Díky. To jsem čekal že to bude dražší. Milion korun nezní až tak děsivě, ale to je dáno asi tím, že se nemusí dělat nárazový zkoušky..
Podle ěm by cena nebyla takový problém při lepším pocitu
Podle ěm by cena nebyla takový problém při lepším pocitu luxusu – Handmade in EU, a záruka 5 let.
Nejrychlejší ?
BMW C Evolution – Freeway Accelerations &
Nejrychlejší ?
BMW C Evolution – Freeway Accelerations & Full Speed
https://www.youtube.com/watch?v=otHNe4eVBH4
Ale Elektroskútr Čezeta 506 se mi líbí víc .
Tohle je lepší: Microlino
Tohle je lepší: Microlino
Z vlastní praxe vím, kolik úsilí, odborné práce a peněz
Z vlastní praxe vím, kolik úsilí, odborné práce a peněz stojí vykřesat takový stroj do zhomologovaného finále a proto před Čezetou smekám a fandím jí. Palec nahoru také za výrobu v Česku, v příjemném městě Prostějově.
Ad zde diskutovaná cena – ani před lidmi z Čezety jsem nikdy neskrýval, že kdyby byla jejich e-prasata za poloviční cenu, že pak bych o jednom uvažoval, protože se jedná o velmi krásný výrobek. Ale ne proto, že bych nevěřil, že obsahuje kvalitní díly a je to poctivý kus výrobku, ale protože v této fázi života nemám tyto prostředky nazbyt a spokojím se s motorkou do stovky. Ale jak mi vysvětlovali, každé zboží je cíleno na určité zákazníky a nutno uznat, že za prémiový, stylový, technicky pokrokový a stále ještě malosériový skútr je cena ok. Spalovací motorky těchto přívlastků také nestojí do 100 000 Kč. Kdo by přesto pochyboval, vezměte si cenu čínských skútrů s podobnými parametry – zjednoduším to, občas tu někdo >60V skútry nabízí za 120 tisíc – a vynásobte to opravdovými Panasonic články, velmi značkovou řídicí jednotkou a finišem celku, který se po pár letech na běžném sluníčku (UV záření) a ježdění po českých cestách nerozpadne (opět osobní zkušenost s čínským e-skútrem). Jestli jste se dopočítali na trojnásobek, pak 250 tisíc / 10 000 € reálné ceny je pouze jednonásobek. Amen! 🙂
To všechno chápu a také jim fandím, pokud by tam byla
To všechno chápu a také jim fandím, pokud by tam byla alespoň dvojnásobná baterka – koupím raději ČZ než Zero, takto ale bohužel… 🙁
Redakce:
Věta „K tomu ještě navíc vůbec první sériový
Redakce:
Věta „K tomu ještě navíc vůbec první sériový elektromobil vyrobený v České Republice.“ v tomto článku tedy sděluje, že vše, co jezdí na elektřinu, je „elektromobil“.
Anebo jde o překlep?
Jde o poněkud svérázný výklad slova „elektromobil“ firmy
Jde o poněkud svérázný výklad slova „elektromobil“ firmy Čezeta Motors.
6kWh a reálný dojezd 150km? To bude asi ve městě do
6kWh a reálný dojezd 150km? To bude asi ve městě do 50kmh, jinak nevěřím, 40W/km je podle mě hodně optimistické. A cena pro zajímavost?
Asi tolik, co dospele zero…
Asi tolik, co dospele zero…
…aha, už jsem se lekl, že jsem se s tím Zerem unáhlil 🙂
…aha, už jsem se lekl, že jsem se s tím Zerem unáhlil 🙂
Jo, ale 6 let starý ojetý.
nový 26.900,-
Jo, ale 6 let starý ojetý.
nový 26.900,- €
citroen.fr/vehicules-neufs/citroen/citroen-c-zero/configurateur/versions-et-motorisations/versions.html
Ja myslel Zero motorku 🙂 Ty jsou cca 320-500kKc
U Cezety
Ja myslel Zero motorku 🙂 Ty jsou cca 320-500kKc
U Cezety cenik „zahadne zmizel“, ale pokud me pamet neklame, tak s vetsi baterkou a trochou vybavy to bylo nad 300.
Obe firmy obchoduji primarne v eurech, alespon dle jejich webu
Obe firmy obchoduji primarne v eurech, alespon dle jejich webu to tak vypada. Takze pokud u Cezety plati cena 11979 EUR (s DPH), tak to bude opravdu srovnatelne se Zero FX, ktere zacina na 11770 EUR (s DPH). Baterie jsou realtivne srovnatelne 6 a 6,5 kWh, udavany mestsky dojezd podobny, asi zalezi jen na vkusu zakaznika, zda uprednostni retro skutr nebo enduro.
podla tohto clanku z roku 2015: 9900 eur bez
podla tohto clanku z roku 2015: 9900 eur bez dph
https://automix.centrum.sk/novinky/858173/cezeta-506-sa-vracia-ako-elektricky-skuter
Kto cita Hybrid, mal by uz vediet ze spotreba sa neudava v
Kto cita Hybrid, mal by uz vediet ze spotreba sa neudava v W/km, ale Wh/km resp. kWh/100km.
A suhlasim ze 40Wh/km je velmi malo, realita bude mozno 60Wh/km. Mam mensi skuter tiez s cca 6kWh bateriou a maximalkou 90km/h a da cca 100km (mesto/medzimesto 50/50)
Cena je 9900 eur.
Cena je 9900 eur.