Americký miliardář Warren Buffet si může mnout ruce. Když v roce 2008 investoval do čínské automobilky BYD přes 200 mil. dolarů, kde kdo si možná klepal na čelo. Dnes je jasné, že šlo o další prorockou investici.
foto: BYD
Čína má se znečištěním ovzduší obrovský problém. Dokonce tak velký, že se začínají objevovat nápady na vybudování speciálních obytných bublin s čistým vzduchem v hlavním městě Pekingu. Ostatní čínská města se snaží řešit problém investicemi do modernizace veřejné dopravy.
Nanking, kdysi dávno hlavní město Říše středu (jak se Číně v minulosti přezdívalo), dnes i nadále patří mezi význačná kulturní a ekonomická centra země. Téměř čtyři miliony obyvatel nyní nově bude vozit 600 elektrických autobusů a 400 elektrických vozů taxislužby.
Čína, země s nedostatkem
Čína, země s nedostatkem prakticky všech možných surovin včetně elektřiny, investuje do jaderných i fotovoltaických elektráren. Kvůli čistému vzduchu do elektrokol, elektroskútrů, elektromobilů a elektrické veřejné dopravy, autobusů a taxi. Česká republika s nedostatkem plynu, kdy vlastní těžba pokrývá 2% spotřeby a zbytek je dovoz převážně z Ruska, hromadně podporuje ve jménu čistého vzduchu CNG autobusy v hromadné dopravě. Tedy výdělek Rusů. Současně má roční přebytek 16 terawat ve výrobě elektřiny, který se snaží vyvážet. Tramvajové ani trolejbusové tratě však nepodporuje, stejně jako nepodporuje elektrifikaci železnice. Elektroautobusy v MHD jsou bílá vrána, před kterou se fotí politici a neustále prochází pouze zkušebními režimy v délce trvání pár měsíců. Polostátní gigant ČEZ s oním přebytkem elektřiny pak podporuje elektromobilitu mluvením a píár akcemi. Ze sítě 150 dobíjecích stanic, slibovaných v roce 2011, jich v roce 2014 stojí 38, z toho 21 v Praze. Jen 4 jsou rychlodobíječky a mimo hlavní tahy. Jak to, že čínští soudruzi – na rozdíl od českých – nedělají chybu?
Pěkně napsáno .
Pěkně napsáno . Připomenulo mi to Kalifornský zákon který podpořil vývoj EV-1. Bohužel neuspěl .Na to se mnohdy zapomíná že hlavni důvod vzniku EV-1 byl vznik zákona který měl snížit škodlivé emise/smog se kterými má Kalifornie stále velké problémy .
Značné emise vytváří nákladní a letecká doprava , kterou by mohla nahradit železnice. Proto vidím velkou budoucnost v železnici pro přepravu osob a nákladu napříč Evropou . Jenže je to o masívních investicích a hlavně o nastavení jednotných pravidel v Evropě .
V souvislosti s Čínou jste opomenul přehradu Tři soutěsky kvůli které muselo být přestěhováno 10 milionů obyvatel.
Sinologické okénko
Sinologické okénko 🙂
Čína se dnes čínsky často pojmenovává jako Zhongguo [čti Džunkuo], což neznamená Říše středu (jak se to celá desetiletí zcela mylně do češtiny překládá), ale spíš něco jako „Středozemě“ nebo prostě „Centrální stát“. A geneze tohohle pojmenování není v tom, že by si o sobě Číňani mysleli, že jsou pupkem světa (i když velká část si to samozřejmě myslela a myslí dodnes ;), ale v tom, že za dynastie Han (206 BC – 220 AD) tak lidé označoval stát, který tehdy tato dynastie spravovala a z ní pak vládla celému tehdejšímu čínskému území skládajícího se i z mnoha jiných států a národností, takže tento Hanský stát prostě pro ostatní byl tím centrálním. Nicméně sami Hanové svůj vlastní stát takto neoznačovali.
Zpopularizování tohoto označení jako prakticky oficiálního názvu má na svědomí až revoluce v r. 1911, protože výrazně majoritním čínským etnikem je právě etnikum Han.
No koukám, že v číně by
No koukám, že v číně by je taková složitá technologie jako trolejbus nenapadla
Ony ty sloupy, dráty a
Ony ty sloupy, dráty a rozvodny taky něco stojí a pak další údržba toho všeho …
No na druhou stranu muze
No na druhou stranu muze trolejbus mit motor s velkym vykonem, muze prevazet vice pasazeru, muze byt kloubovy…
Problem baterioveho autobusu je nedostatecny vykon baterie.
vazne?
link
ono asi taky
vazne?
link
ono asi taky zalezi na tom jaky mate autobus stejne jako zalezi jake mate auto nebo trolejbus… a uz vubec nechapu proc by autobus nemohl byt kloubovy, mrknete do Brna, tam je kloubovych autobusu dost 🙂