O elektrické bugině Nikola NZT už jsme psali před čtvrt rokem. V novém videu se můžete podívat, jak se téhle výzvy zhostili američtí mariňáci.
foto: USA Military Channel
Nová armádní verze elektrobuginy má jméno „Nikola Reckless UTV“. A to podle seržanta Recklesse, což byl válečný hrdina Korejské války a shodou okolností zároveň i kůň. Podnikl 51 cest na frontu s municí a zraněnými vojáky zpět.
Nová verze buginy je vybavena 125kWh baterií a výkonem 555 plnokrevníků, tedy koní. O pohon se starají čtyři samostatné elektromotory. Navíc je samozřejmě upravena pro armádní použití – povšimněte např. si kulometu na střeše.
Místo něj tam ale může být klidně třeba také raketomet Javelin. Do výroby má jít elektrická bugina Nikola NZT už příští rok.
Cena běžné „spotřebácké“ verze začne na $28 900 a vyšplhá se klidně až k $50 000. Pořád bez kulometů. S kulomety je to za $85 000 a jen tak vám ji neprodají.
říká se „Světoví teroristi, masoví vrazi a nacisti č.
říká se „Světoví teroristi, masoví vrazi a nacisti č. 1“, ne „Američtí mariňáci“
„How America Armed Terrorists in Syria“
+1
+1
Nacismus je narodni socialismus, dovedu pochopit, ze nemate z
Nacismus je narodni socialismus, dovedu pochopit, ze nemate z libovolneho duvodu rad amiky, ale tohle je logicky blabol a strasna smeska nesouvisejicich informaci.
Všechy vojenský tanky, letadla a lodě v USA spálí 340 000
Všechy vojenský tanky, letadla a lodě v USA spálí 340 000 barelů ropy za den. Americká armáda je instituce s největší spotřebou ropy na světě. Má skoro tak velkou spotřebu jako Filipíny co maj 90 milińů obyvatel. Je to příšera která spolyká prachy daňovejch poplatníků a vyvrhne bambilardy tun znečištění a emisí. Navíc logistika zásobování fronty palivem je celkem snadnej cíl pro nepřítele.
https://www.treehugger.com/cars/7-gas-guzzling-military-combat-vehicles.html
A proto maji letadlove lode nuklearni pohon. Jsou ekologicti.
A proto maji letadlove lode nuklearni pohon. Jsou ekologicti.
Tohle vojáci budou chtít. Vypadá to jako srandovní
Tohle vojáci budou chtít. Vypadá to jako srandovní autíčko na baterky s to vrzání je až dojemné, ale vojáci vědí jaká výhoda je překvapení. Akcelerace je také skvělá. Bohužel, další hodně nebezpečná hračka.
Vrzání u spalováku je úplně stejný akorát je
Vrzání u spalováku je úplně stejný akorát je přehlušený motorem
Samozřejmě. Je to tak. Filmaři to věděli dávno a v
Samozřejmě. Je to tak. Filmaři to věděli dávno a v několika Sci-fi to i použili. Tedy to vrzání bez zvuku motoru. 🙂
Ten kulomet bude také na baterky? a zírou imišn?
Ten kulomet bude také na baterky? a zírou imišn?
Pokuď někomu leze na nervy tchýňe , verze s kulometem by
Pokuď někomu leze na nervy tchýňe , verze s kulometem by stála za úvahu …
tchyne nebo zeman.
tchyne nebo zeman.
tchýně, nebo pedofil a EU nacista Drahoušek
„THE EU: A
tchýně, nebo pedofil a EU nacista Drahoušek
„THE EU: A POWERHOUSE PEDOPHILE HIERARCHY
Unelected bureaucracy serves to protect child sex rings involving members“
S tak omezeným dojezdem v bojišti bez rychlonabíječek?
S tak omezeným dojezdem v bojišti bez rychlonabíječek?
Prevazna cast vojaku se pohybuje na cvicisti a tam je vhodne
Prevazna cast vojaku se pohybuje na cvicisti a tam je vhodne pouzivat takove auta. Zatim je elektromobilita v plenkach ale v budoucnu i diky teto buggyne bude mozne vyuziti i na ostro.
Myslíš si že s humvee ujedeš 1000 km na nádrž, když to
Myslíš si že s humvee ujedeš 1000 km na nádrž, když to schrupne i víc jak 40 až 60 litrů na 100 km a v terénu ještě víc? :)))
Ten má v nádrži tornádo a smečku cisteren za sebou jinak nikam nedojede :)))
Jenže du Humvee naleješ barel nafty a jedeš hned dál. A
Jenže du Humvee naleješ barel nafty a jedeš hned dál. A můžeš si vzít i od nepřítele. Na rychlonabíječky potřebuješ vybudovat nejdříve infrastrukturu a mít kde brát elektřinu. Na Humvee ti stačí přivézt několik kamionů s barelama nafty, které můžeš dále skladovat měsíce bez degradace.
http://www.elektrocentralymorava.cz/
http://www.elektrocentralymorava.cz/
:-))) No to jedině tak. :-)))
:-))) No to jedině tak. :-)))
„stačí přivézt několik kamionů s barelama
„stačí přivézt několik kamionů s barelama nafty“
Několik? Lol musíš vozit cisterny do týlu pořád. Naftu si v zázemí týlu nevyrobíš elektřinu spíš.
Valka jen za pomoci elektro bojovych vozidel dobijenych jen z
Valka jen za pomoci elektro bojovych vozidel dobijenych jen z obnovitelnych zdroju postavenych v miste konfliktu. Tak to by byla reklama elektromobilite, ne? 🙂
100 % elektrický bude jen něco, zbytek hybridní.
100 % elektrický bude jen něco, zbytek hybridní. Převážení nabitejch aku je blbost ale polních FVE ne.
Už i Kalašnikov začal vyrábět elektrický krosky, který
Už i Kalašnikov začal vyrábět elektrický krosky, který se pro svou tichost náramně hoděj průzkumnejm a speciálním oddílům. Zero je myslím taky dodává podobnejm jednotkám.
Jakákoli válka je zvěrstvo, ale bohužel k lidstvu
Jakákoli válka je zvěrstvo, ale bohužel k lidstvu patří.
Jinak všechno má svoje plusy a mínusy. První o co jde jsou peníze a provoz na elektřinu oproti spalovacím motorů je ekonomičtější, méně hlučný a spolehlivější, což má obrovskou výhodu v jakémkoli konfliktu.
Osobně si myslím, že nejlepší reklama pro elektromobilitu je osobní zkušenost např. zkušební jízdy.
A elektřinu pro nabíjení vozidel si v poušti vyrobíš
A elektřinu pro nabíjení vozidel si v poušti vyrobíš jak? Že tam nainstaluješ FVE o velikosti Prahy, dovezeš kontejnery s baterkami, abys mohl nabíjet v noci? To už je jednodušší vyřešit logistiku cisteren, která už dneska funguje poměrně spolehlivě již tak od 1 sv. války…
Z mého pohledu tady stále vítězí nafta, přece jen má výhodu ohromné zásoby energie v 1 kg (litru) oproti baterce, její skladovatelnost a možnost přesunu. Přemístit jednu cisternu 36 m3 s energií 340 MWh (byť se využije max. 30%) je výrazně jednodušší než přemístit aku o „objemu“ 100 MWh.
V tuto chvíli si tyhle elektro vozítka dovedu představit pouze ve speciálních situacích (stejně jako tak EV dneska v porovnání se spalováky), ale jako hromadnou výměnu na univerzální transportní bojový prostředek si to opravdu nedovedu představit.
Dlouhé války jsou ještě stále zčásti, nebo i zcela, o
Dlouhé války jsou ještě stále zčásti, nebo i zcela, o ekonomickém vyčerpání protivníka. Tam výměna za BEV nedává moc smysl.
Ale na speciální akce ano. Dovedu si představit podporu pro speciální týmy, noční nájezdy, extrakce po akcích…
Proč taky nasazovat na frontu něco co je tiché když to nepřinese strategickou výhodu ?
Však píšu o speciálních situacích…
Však píšu o speciálních situacích…
Někde jsem četl, že litr nafty přijde US Army na
Někde jsem četl, že litr nafty přijde US Army na neuvěřitelných 100$ za litr benzínu (záleží na destinaci of course – Afghánistán). I kdyby jezdili s plug-in hybridy, tak se malé FVE stejně vyplatí. Dovezou, rozloží, složí odvezou. Teoreticky by to mohli vozit opět plug-in hybridními prostředky, takže by v případě nutnosti dobíjeli po cestě z vlastní FVE. 🙂