Američtí mariňáci se prohánějí v elektrické bugině s kulometem nad hlavou

O elektrické bugině Nikola NZT už jsme psali před čtvrt rokem. V novém videu se můžete podívat, jak se téhle výzvy zhostili američtí mariňáci.

Elektrická bugina Nikola Reckless UTV umí zrychlit 0-100 km/h za tři sekundy.
foto: USA Military Channel

Nová armádní verze elektrobuginy má jméno „Nikola Reckless UTV“. A to podle seržanta Recklesse, což byl válečný hrdina Korejské války a shodou okolností zároveň i kůň. Podnikl 51 cest na frontu s municí a zraněnými vojáky zpět.

Nová verze buginy je vybavena 125kWh baterií a výkonem 555 plnokrevníků, tedy koní. O pohon se starají čtyři samostatné elektromotory. Navíc je samozřejmě upravena pro armádní použití – povšimněte např. si kulometu na střeše.

Místo něj tam ale může být klidně třeba také raketomet Javelin. Do výroby má jít elektrická bugina Nikola NZT už příští rok.

Cena běžné „spotřebácké“ verze začne na $28 900 a vyšplhá se klidně až k $50 000. Pořád bez kulometů. S kulomety je to za $85 000 a jen tak vám ji neprodají.

27 Comments on “Američtí mariňáci se prohánějí v elektrické bugině s kulometem nad hlavou”

  1. Všechy vojenský tanky, letadla a lodě v USA spálí 340 000
    Všechy vojenský tanky, letadla a lodě v USA spálí 340 000 barelů ropy za den. Americká armáda je instituce s největší spotřebou ropy na světě. Má skoro tak velkou spotřebu jako Filipíny co maj 90 milińů obyvatel. Je to příšera která spolyká prachy daňovejch poplatníků a vyvrhne bambilardy tun znečištění a emisí. Navíc logistika zásobování fronty palivem je celkem snadnej cíl pro nepřítele.
    https://www.treehugger.com/cars/7-gas-guzzling-military-combat-vehicles.html

      1. Jenže du Humvee naleješ barel nafty a jedeš hned dál. A
        Jenže du Humvee naleješ barel nafty a jedeš hned dál. A můžeš si vzít i od nepřítele. Na rychlonabíječky potřebuješ vybudovat nejdříve infrastrukturu a mít kde brát elektřinu. Na Humvee ti stačí přivézt několik kamionů s barelama nafty, které můžeš dále skladovat měsíce bez degradace.

                1. 100 % elektrický bude jen něco, zbytek hybridní.
                  100 % elektrický bude jen něco, zbytek hybridní. Převážení nabitejch aku je blbost ale polních FVE ne.

                2. Už i Kalašnikov začal vyrábět elektrický krosky, který
                  Už i Kalašnikov začal vyrábět elektrický krosky, který se pro svou tichost náramně hoděj průzkumnejm a speciálním oddílům. Zero je myslím taky dodává podobnejm jednotkám.

                3. Jakákoli válka je zvěrstvo, ale bohužel k lidstvu
                  Jakákoli válka je zvěrstvo, ale bohužel k lidstvu patří.

                  Jinak všechno má svoje plusy a mínusy. První o co jde jsou peníze a provoz na elektřinu oproti spalovacím motorů je ekonomičtější, méně hlučný a spolehlivější, což má obrovskou výhodu v jakémkoli konfliktu.

                  Osobně si myslím, že nejlepší reklama pro elektromobilitu je osobní zkušenost např. zkušební jízdy.

              1. A elektřinu pro nabíjení vozidel si v poušti vyrobíš
                A elektřinu pro nabíjení vozidel si v poušti vyrobíš jak? Že tam nainstaluješ FVE o velikosti Prahy, dovezeš kontejnery s baterkami, abys mohl nabíjet v noci? To už je jednodušší vyřešit logistiku cisteren, která už dneska funguje poměrně spolehlivě již tak od 1 sv. války…
                Z mého pohledu tady stále vítězí nafta, přece jen má výhodu ohromné zásoby energie v 1 kg (litru) oproti baterce, její skladovatelnost a možnost přesunu. Přemístit jednu cisternu 36 m3 s energií 340 MWh (byť se využije max. 30%) je výrazně jednodušší než přemístit aku o „objemu“ 100 MWh.
                V tuto chvíli si tyhle elektro vozítka dovedu představit pouze ve speciálních situacích (stejně jako tak EV dneska v porovnání se spalováky), ale jako hromadnou výměnu na univerzální transportní bojový prostředek si to opravdu nedovedu představit.

                1. Dlouhé války jsou ještě stále zčásti, nebo i zcela, o
                  Dlouhé války jsou ještě stále zčásti, nebo i zcela, o ekonomickém vyčerpání protivníka. Tam výměna za BEV nedává moc smysl.

                  Ale na speciální akce ano. Dovedu si představit podporu pro speciální týmy, noční nájezdy, extrakce po akcích…
                  Proč taky nasazovat na frontu něco co je tiché když to nepřinese strategickou výhodu ?

                2. Však píšu o speciálních situacích…
                  Však píšu o speciálních situacích…

                3. Někde jsem četl, že litr nafty přijde US Army na
                  Někde jsem četl, že litr nafty přijde US Army na neuvěřitelných 100$ za litr benzínu (záleží na destinaci of course – Afghánistán). I kdyby jezdili s plug-in hybridy, tak se malé FVE stejně vyplatí. Dovezou, rozloží, složí odvezou. Teoreticky by to mohli vozit opět plug-in hybridními prostředky, takže by v případě nutnosti dobíjeli po cestě z vlastní FVE. 🙂

Napsat komentář