Čínský hybrid BYD Qin trhá rekordy v prodeji

Jan Grohmann - 16 Leden 2014

O čínské značce BYD uslyšíme jistě čím dál častěji. Toto úterý automobilka BYD spustila online prodej svého hybridního sportovního sedanu Qin PHEV. Pro začátek nabídla pouze 100 vozů po kterých se ale doslova a do písmena zaprášilo.BYD Qin

Čínský hybrid BYD Qin.
foto: BYD

BYD spřádá pro rok 2015 velkolepou ofenzívu jak na americký, tak evropský trh. Již nyní aktivně propaguje své výrobky po celém světě. Můžeme zmínit výrobu elektrických autobusů ve Spojených státech, nebo posledně certifikaci elektromobilu BYD e6 jako taxi v New Yorku.

Virtuální obchod čínské automobilky první den navštívilo 95 000 potenciálních zákazníků. Zájem byl údajně tak velký, že dvě sekundy po spuštění prodeje bylo všech 100 vozů BYD Qin rozprodáno. Podle BYD je prodej sto vozů v prvních dvou sekundách rychlostním prodejním rekordem mezi automobilovými výrobci.

BYD Qin

BYD Qin
foto: BYD

Podle dostupných parametrů má být hybrid BYD Qin na špičce mezi konkurenty. Dobíjet jeho baterie lze z běžné domovní zásuvky. Elektrické režimy („eco“ jízda elektrická, „eco“ jízda hybridní, atd.) lze volit automaticky nebo manuálně.

Specifikace pro jednotlivé trhy se mohou lišit, ale za etalon můžeme považovat parametry čínské verze BYD Qin. Auto pohání dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 110 kW (148 koní). Hlavním zdroje energie je generátor poháněný benzinovým přeplňovaným motorem o objemu 1,5 l. Výkon spalovacího motoru je 113 kW (151 koní).

BYD Qin

BYD Qin
foto: BYD

Karosérie BYD Qin ukrývá také lithium-železo-fosfátový (LiFePO4) akumulátor o kapacitě 16 kWh. Čistě na elektrickou energii automobil ujede 70 kilometrů – pohodlná hodnota pro každodenní dojíždění do práce.

Pokud dojde elektrická energie z baterie, ke slovu se dostane spalovací motor. Podle oficiálních údajů přitom spotřeba paliva dosahuje pouze 1,6 litru na sto kilometrů. Při českých cenách benzínu, jeden kilometr jízdy vás příjde na 50 halířů. V reálném provozu však tato spotřeba bude téměř jistě nedosažitelná.

Cena na čínském trhu se pohybuje v rozmezí od 650 000 Kč do 718 000 Kč. Mimo to BYD vyvíjí také čistě benzínové, hybridní a elektrické vozy. Čeští zájemci se mohou dočkat čínských vozů v roce 2015, kdy se automobilka chystá vstoupit na evropský a americký trh.

BYD
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby tohle auto mělo přijatelnou cenu a klidně i nižší výkon, ale stejné dojezdy, tak bych ho i bral. Vzhledem k tomu ale že bude stát přes 600 tis. v základu, pak je to jen dobrej špás. Více ušetřím s levnějším autem a vyšší spotřebou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdepak, je to krok správným směrem. Chevy Volt s podobnou specifikací stojí přes milion, takže tohle vypadá, že se opravdu ceny začínají posouvat dolů.
Nicméně já sám bych nikdy tolik peněz za cokoliv čínského nedal, takže doufám, že zareagují i ostatní automobilky a brzy půjde koupit za ne o moc vyšší cenu něco podobného nečínského.


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?