Čeští zákazníci už v žalobě na Volkswagen nárokují 1,3 mld. Kč

redakce - 07 Říjen 2019

Společnost SAFE DIESEL rozšířila žalobu proti společnosti Volkswagen. Celkově nárokuje pro spotřebitele poškozené kauzou Dieselgate už cca 1,3 mld. Kč.Volkswagen Touareg V8 TDI

Zatímco američtí spotřebitelé už se kompenzace dočkali, v Evropě to tak snadno nejde.
foto: Volkswagen

Společnost SAFE DIESEL, která zastupuje české spotřebitele poškozené kauzou Dieselgate, rozšiřuje žalobu o dalších 1 900 vlastníků dotčených vozidel. Celkem tak ve sporu zastupuje už téměř 6 000 klientů a pro každého z nich nárokuje odškodné 220 000 Kč. Celková žalovaná částka tedy dosahuje již cca 1,3 mld. Kč.

První soudní jednání je naplánováno na 22. listopadu 2019. Majitelé dotčených vozů tedy mají ještě zhruba poslední dva měsíce na registraci u společnosti SAFE DIESEL k uplatnění svého nároku. Učinit tak mohou jednoduše a bez rizika registrací na webové stránce www.safediesel.cz.

„Všechny soudní poplatky hradíme my a ani v případě prohry nebudou klienti nuceni platit soudní výlohy. Můžeme také garantovat, že nároky všech klientů, kteří se k nám připojí před zahájením jednání, budou soudu předloženy,“ říká advokát František Honsa z kanceláře BBH, která poškozené klienty v kauze zastupuje.

„Jsme rádi, že se konečně po čtyřech letech od vypuknutí skandálu začne u soudu projednávat samá podstata nároku českých spotřebitelů,“ dodává Honsa.

Kauza se tak teprve nyní stává objektem zájmu veřejnosti. „Informovanost poškozených vlastníků vozidel v České republice je minimální, a to i z důvodu nečinnosti Ministerstva dopravy. Společnost SAFE DIESEL se od počátku vzniku emisní kauzy snažila o zajištění dostatečného informování občanů České republiky o této kauze a o eliminaci jejích důsledků. Za tímto účelem se snažila zejména zajistit dostatečnou součinnost Ministerstva dopravy České republiky. Za dobu posledních tří let vzájemné komunikace se však společnost SAFE DIESEL ze strany Ministerstva dopravy setkala pouze s minimální ochotou jakkoli při řešení emisní kauzy spolupracovat. Ministerstvo dopravy České republiky tedy ignoruje rizika spojená s emisní kauzou a neinformuje občany o jejich právech ani o možnosti domáhat se náhrady škody. Ministerstvo dopravy České republiky nepřijalo v souvislosti s emisní kauzou žádná opatření ani kroky k nápravě, ačkoliv vydalo stanovisko, že provoz dotčených vozidel ohrožuje životní prostředí. Stejně rozhodl i Městský soud v Praze v rozsudku z 29. listopadu 2017,
č. j. 10 A 119/2017-47,“
říká František Honsa z advokátní kanceláře BBH.

Společnost SAFE DIESEL už jeden úspěch zaznamenala. Obvodní soud pro Prahu 8 ve svém rozsudku z 22. března 2019 konstatoval, že společnost Volkswagen Aktiengesellschaft uznala nároky českých spotřebitelů na odškodnění v kauze Dieselgate v hodnotě přes půl miliardy Kč.

Konkrétně se jedná o 2 435 spotřebitelů, jejichž nároky byly prostřednictvím společnosti Safe Diesel zažalovány do 7. září 2018. Nároky byly uznány ve výši 220 tisíc Kč na jednoho zákazníka, celková suma tedy činí 533 500 000 Kč (pět set třicet tři milionů pět set tisíc korun) spolu s úrokem z prodlení a s náklady řízení. Rozsudek je dosud nepravomocný, Volkswagen se proti němu odvolal.

Emisní skandál propukl před čtyřmi lety, když americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září oznámila, že v automobilech koncernu Volkswagen objevila „zařízení“, které dokáže ovlivnit množství vypouštěných emisí.

Daný software dokáže rozpoznat, že automobil prochází emisním testem, během něhož vypouštěné škodlivé látky automaticky sníží. V USA Volkswagen vyplatil každému majiteli dotčeného vozu odškodné 5 100 až 10 000 dolarů a nabídl opravu či zpětný odkup těchto vozů.

V Německu již koncern akceptoval pokutu ve výši jedné miliardy eur a odškodnění se domáhají stovky tisíc vlastníků dotčených vozidel v celé Evropě. V Česku se prodalo zhruba 165 000 dotčených vozidel.

Německé státní zastupitelství podalo v souvislosti s emisní kauzou obžalobu proti vysokým manažerům koncernu Volkswagen, včetně bývalého předsedy představenstva Volkswagenu Martina Winterkorna, ve které vyčíslilo celkovou škodu způsobenou emisní kauzou na 78 miliard eur.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

E-Golf je za polovinu ceny

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/vw-se-v-nemecku-dal-marne-snazi-prodat-elektricky-golf-uz-je-nejlevnejsi-ze-vsech/

---

ecotaxiolomouc.cz

I s tou slevou je cena za kterou to prodávají úplně mimo.

Obrázek uživatele runner42

A hele, web elektroprcajzlíků a na fotce auto s opravdovým motorem :-D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Slavím Brexit. A odpočítávám Tesle - zbývají 3 dny. Očekávám ztrátu, pokles příjmů, předvedení neschopnosti vydělat bez ohledu na objem produkce a přiznání přicházejícího bankrotu.

Zhoubné leukémie mezi dětmi ale celkově přibývá. Důvod lékaři neznají. Dědičná tato nemoc není, zatím nelze vystopovat ani civilizační příčiny. „Akutní lymfoblastická leukémie je stav, kdy se místo běžných krvinek začnou tvořit v kostní dřeni blasty, nádorové buňky, které odsud vytlačují buňky tělu prospěšné. Čím déle onemocnění trvá, tím je počet nádorových blastů vyšší,“ vysvětluje lékařka.

Nekrm trolla.

Obrázek uživatele runner42

Vyloučit dědičnost je pěkná pitomost, já si naopak dle charakteru poruchy tipuju jednoznačně genetiku.

Příčinou může být např. genetická chyba navázaná na recesivní alelu, přičemž se uplatní pouze při interakci s jinou. Vzájemné alelové interakce jsou nesmírně složité a genetiku nelze rozhodně vyloučit jen prto, že aktulně nejsme schopni ukázat na jeden konkrétní gen.

Klidně si dokážu představit, že se chyba uplatní pouze v interakci s alelou, která nese defekt srdečního onemocnění s rozvinutím v juvenilním věku. Které jsme se ale naučili v minulých 45 letech uspokojivě léky držet pod kontrolou.

Takže dědeček dnešního dítěte dostal léky na srdce a neumřel jak by umřel dříve, dosáhl reprodukčního věku, což mu umožnilo předal vadnou DNA sekvenci potomkům a ejhle, v druhé generaci se díky interakci aktivuje mnoho generací spící recesivní alela s defektem tvorby krvinek.

A my pak jen čumíme na zvýšený růst někteých chorob. Přitom viníkem je právě rozvoj medicíny a zvýšená míra přežití a v neposlední míře schopnost diagnostiky.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Slavím Brexit. A odpočítávám Tesle - zbývají 3 dny. Očekávám ztrátu, pokles příjmů, předvedení neschopnosti vydělat bez ohledu na objem produkce a přiznání přicházejícího bankrotu.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Kéž by všechny tvoje příspěvky byly jako tento.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Osobne bych rekl, ze to bude kombinace. Bude tam dedicna nachylnost (neco jako ze 10 % populace nikdy nedostane zubni kaz), casto vysoky vek a predevsim zivotni prostredi, ktere nase telo zkousi. Zrovna ted mam otevrene okno a dycham krasny vzduch nasyceny spalenym uhlim od souseda. Jsem rpesvedcen, ze moje telo musi vydat nejake usili, aby nektere latky rozlozilo a treba branilo (mozna uz neuspesne) bujeni vadnych bunek. To vse si rikam s kazdym nadechem. RAdeji zavru okno, at myslim i na praci :-)

Obrázek uživatele runner42

Především životní prostředí? To je vtip, že?

Je vám zima oslabující imunitní systém, nemáte co jíst a jste podvyživený, pijete vodu kontaminovanou fekálními bakteriemi zvířat?
Dnešní život je proti životu dřív úplná selanka. Vaši předci by vás za tyhle řeči pěkně vylískali.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Slavím Brexit. A odpočítávám Tesle - zbývají 3 dny. Očekávám ztrátu, pokles příjmů, předvedení neschopnosti vydělat bez ohledu na objem produkce a přiznání přicházejícího bankrotu.

Vim, ze drive jste tu obhajoval spalovani s tim, ze zase takovy problem to neni. Muzete mi tedy vysvetlit, proc pred 67mi lety dokazal smog zabit tolik lidi, kdyz spalovani uhli a ropnych paliv neni tak hrozne?

Obrázek uživatele runner42

Protože astmatici inhalovali aerosol kyseliny sírové?

Netvrdím, že strčit hlavu do komína je chytré, ale stejně tak se nekoupu ve vodě ohřáté na sto stupňů. Ovšem ohřátá na třicet fakt není žádný problém.
Zelení fanatici to tak ale vykládají.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Slavím Brexit. A odpočítávám Tesle - zbývají 3 dny. Očekávám ztrátu, pokles příjmů, předvedení neschopnosti vydělat bez ohledu na objem produkce a přiznání přicházejícího bankrotu.

Ano, za 4 dny umreli lidi se zanetem prudusek (priznejte se, kdo jej nikdy v zivote nemel?) a dalsimi problemy s dychacimi cestami, deti a stari lide. Myslite si, ze kdyz by to trvalo dele, ze by nezacli umirat zdravejsi lide?
No a ja jsem vcera psal, ze zrovna dycham smrad od souseda, ktery zatopil. Co jsem cetl nejake statistiky, Cesko ma prave nejvetsi problem s lokalnimi topenisti. Mimochodem, pokud by to topeni uhlim a double-deckery nevypoustely siru, pak by nebylo zadne umrti? NOx, CO nejsou jedovate?
No a kam se pak ze vzduchu ztraci oxidy siry, dusiku, CO, mikrocastice, polycyklicke aromaticke uhlovodiky, apod.
A nakonec jeste CO2, diky jehoz nadbytku muzeme prejit do faze, kdy zvysujici se teplota zapricini tani ledovcu, takze Zeme nebude tolik odrazet teplo (slunecni svit), coz urychli oteplovani a tani ledovcu... (a stale dokola smerem k Venusi).

A co když je ohřátá na 60? Jde to vůbec nějak dokázat, na jaké hodnotě zrovna jsme? Aby jsme si to sjednolili a nemuseli se dohadovať?

Víte že vás může zabít pití obyčejné vody ? Stačí jí vypít cca 8 l najednou. Je tedy bezpečné vypít v parném létě 1 l najednou ?

Nebo třeba takový botulotoxin. Jeho smrtelná dávka je jen 1,3–2,1 ng/kg nitrožilně a přesto si ho někteří lidí nechávají píchat do těla zcela dobrovolně. Jako je to možné ?

Mezi lékem a jedem je velmi často rozdíl pouze ve velikosti dávky.

Ostatně určitě nebudete popírat že k životu potřebuje kyslík. Přesto by jste v atmosféře tvořené 100% kyslíku při normálním tlaku dlouho nepřežil.

Škodlivost a neškodlivost jakékoliv látky tedy záleží na množství.

Neni nebezpecne vypit litr ci dva najednou, jestli si dorbe pamatuji, ledviny zvladnou zpracovat 0,9 l/hod, zbytek vstrebanych tekutin telo docasne ulozi do svalu. Vodu prubezne vylucujeme, dokazeme takhle prubezne vylucovat jedy, ktere dychame? ak se telo zbavuje CO, aromatickych uhlovodiku, oxidu siry a dusiky, mikrocastic a v jakych davkach za jednotku casu?
Mimochodem, leky maji dost casto vedlejsi ucinky, jde jen o to, zda jsou mene skodlive jak jejich prinos

Ne, nedelam.
Verim, ze cholera nebyla moc prijemna, kdyz nebyly antibiotika a drivejsi zivot ve mestech, kde netekla cerstva voda (jako treba v Rime) a nebyla kanalizace hodne blizila cloveka ke smrti na infekce. Ale ja v tom vidim paralelu. Driv nevedeli, ze maji kontaminovanou vodu, tak ji vesele pili, dnes snad vime, ze nemame kontaminovanou vodu? Delame rozbory, ale delame rozbory uplne vsehpo a vime, co dlouhodobe ovlivnuje lidske zdravi (hormony, mikroplasty, apod).
Jsem z vesnice, tady se rika "studeny odchov, zdrave tele", takze kdo si doma moc topi, zadelava si na snizeni imunity. Jsem rpesvedcen, ze mi predci, pokud by se napili coly, snedli kupovanou chemicky osetrenou zeleninu a ovoce, maso plne antibiotik, uvarili caj plny postriku, nadechli se "cerstveho" vzduchu, by mi tak nejak ani nestihli vyliskat, jake by z toho vseho meli problemy.
Mimochodem, mi predci umeli, narozdil od dnesnich lidi, zit velice skromne, makat od predrozbresku do noci a nestezovat si.

Obrázek uživatele runner42

Rozumím vašemu pohledu, ale bez problémů by to zvládli. Koneckonců člověk jako druh je jedinečný právě svojí adaptabilitou.

Ovšem já si už několik let také kladu otázku, zda ráno vstát a jít posekat louku a žít život jiným tempem, byť člověk umře o 20 let dřív, není přece jen lepší.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Slavím Brexit. A odpočítávám Tesle - zbývají 3 dny. Očekávám ztrátu, pokles příjmů, předvedení neschopnosti vydělat bez ohledu na objem produkce a přiznání přicházejícího bankrotu.

Jestli umite sict kosou, jdu do toho s Vami :-)

Obrázek uživatele runner42

Umím, ale zatím jen jako relax. ;-)

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Slavím Brexit. A odpočítávám Tesle - zbývají 3 dny. Očekávám ztrátu, pokles příjmů, předvedení neschopnosti vydělat bez ohledu na objem produkce a přiznání přicházejícího bankrotu.

Obrázek uživatele Kuk

I božký Kája Gottů umřel na akutní leukémii...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nejspis jsme mu malo rikali toto

Obrázek uživatele Kuk

Předpokládám že žalovat může jen ten kdo si auto koupil jako 1. majitel od VW čili ne 2., 3. a další majitelé inkriminovaných vozů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To je dobrý komentář. Netuším.

Mám ojetinu z druhé ruky. Přišel mi dopis, že si mám nechat opravit SW v mém podvodem smrdícím voze. Ani náhodou. Zůstane tam ten původní. Kdyby mi tam chtěli dát baterky a el. motor, jo to bychom se dohodli.

Obrázek uživatele Kuk

Dízlgejt - kostlivec ve skříní VW, kterej bude ještě dlóóóóuho rachotit.
Zdravíme do Vlkohradu :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele spetak

Těch skříní bude asi víc ...

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

Skříní je všude spousta, ale jen k některým se jejich majitelé doznali a soud jim to potvrdil a dal jim na to štempl. ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil