CES 2019: Hyundai ukazuje chodící elektromobil pro záchranáře, chce individualizovaná vozidla

redakce - 09 Leden 2019

Hyundai představuje ve své expozici na CES 2019 strategii v oblastech elektrické mobility, konektivity a otevřených inovací, vedoucí k realizaci vize budoucí mobility.auto elektromobil Hyundai Elevate

Čtyřnohý Hyundai „Elevate“ podněcuje představivost a umožňuje cestování i v mimořádných podmínkách za hranicemi mobility, poskytované současnými vozidly
foto: Hyundai

Společnost Hyundaipředstavila na veletrhu CES 2019 svůj plán pro budoucí mobilitu. Vize značky Hyundai je založena na třech hlavních pilířích. Prvním z nich je pokrok v oblasti „otevřených inovací“. Dalšími významnými faktory jsou rovněž strategie společnosti, zaměřené na oblast elektrické mobility a získání globálního vedoucího postavení v oblasti síťově propojené mobility.

„Style Set Free“ je nový koncept individualizovaného designu vozidla značky Hyundai, který vychází z budoucího pokroku v oblasti autonomní jízdy a umožňuje uživatelům kompletně individualizovat a vylepšovat prostředí pro cestování tak, aby vyhovovalo jejich životnímu stylu.

Hyundai využije data, vytvářená chytrými vozidly, ke spuštění otevřeného „ekosystému“, který umožní realizovat řadu subsystémů na základě informačních a komunikačních technologií. Vznikne tak strukturovaný tok veřejných dat, přenášených mezi vozidly a prostředím, v němž jsou vozidla provozována. Tím se vytvoří optimální podmínky pro široké uplatnění síťově propojených vozidel, a ještě více upevní vedoucí postavení značky Hyundai v oblasti budoucí mobility.

Hyundai urychlil tento ambiciózní proces v uplynulém roce investicemi do více než 30 slibných společností, jakými byly například WayRay nebo Perceptive Automata.

Hyundai v rámci svého plánu „otevřených inovací“ odhalil na veletrhu CES 2019 stylistický koncept a prototyp chodicího automobilu Hyundai „Elevate“. Tento inovativní koncept změní běžné vnímání automobilové mobility, protože je mimo jiné schopen překonávat i dosud neprůchodný terén pomocí čtyř velmi obratně pohyblivých nohou.

Hyundai také představil svůj budoucí plán pro zvyšování konkurenceschopnosti v technologiích umělé inteligence založením specializovaných výzkumných center a uzavíráním partnerství se společnostmi na celém světě.

„Hyundai bude díky svému technologickému pokroku specializovaným výrobcem automobilů pro životní styl založený na budoucí mobilitě a individualizovatelný pro každého zákazníka,“ řekl Albert Biermann, prezident a vedoucí divize výzkumu a vývoje koncernu Hyundai Motor Group. „Koncept ‚Design Your Own World‘ je odpovědí značky Hyundai na otázku, jak umožnit zákazníkům, aby si vytvořili prostředí uvnitř vozidla přesně podle svých představ.“

„Style Set Free“: individualizované elektromobily pro každého

Hyundai je přesvědčen o tom, že individualizovaná vozidla nebudou v éře autonomní jízdy luxusem, nýbrž nezbytností, odpovídající životnímu stylu zákazníků. Z tohoto přesvědčení vychází i koncept „Style Set Free“, jehož smyslem je individualizovat prostor uvnitř vozidla pro každého zákazníka. Tento koncept dává zákazníkům svobodu při výběru výchozího softwaru a hardwaru pro jejich vozidla a možnost průběžné aktualizace v závislosti na specifických potřebách.

Hyundai v rámci své aktualizované strategie v oblasti elektrické mobility představí elektromobily zkonstruované na nové, specializované platformě E-GMP. Cílem je uspokojit nejrůznější individuální požadavky zákazníků. Aktuálně vyvíjená platforma zahrnuje poprvé na světě technologii pohonu integrovaného do nápravy IDA (Integrated Drive Axle), která umožní ještě tišší a stabilnější jízdu.

„Modely elektromobilů se specifickou konstrukcí nabídnou individualizovatelné funkce, které umožní řidičům měnit prostor a uspořádání vozidla ještě efektivněji než u vozidel, odvozených z platformy pro tradiční pohon se spalovacím motorem,“ řekl Wonhong Cho, výkonný viceprezident divize pro zákazníky a marketing ve společnosti Hyundai Motor.

„Hyundai Motor se nejmodernějším designérským konceptem ‚Style Set Free‘ snaží poskytnout zcela nové zážitky spotřebitelům s různými životními styly a individuálními požadavky, a to nad rámec samotné technologie autonomní jízdy.“

Globální vůdčí postavení v oblasti síťově propojených vozidel

Auto již není izolovaným, jednoúčelovým strojem, a proto bere Hyundai v úvahu i skutečnost, že existují proměnné požadavky, které nelze předvídat. Hyundai je přesvědčen o tom, že konektivita by měla být využívána v každém automobilu, aby si každý řidič mohl užívat bezpečný a komfortní automobilový životní styl. Hyundai detailně naplánoval zákaznicky orientovaná řešení, která mohou pozitivně ovlivnit jejich životní styly prostřednictvím technologií, zaměřených na automobilovou konektivitu.

Přínosy inovativních technologií síťově propojených automobilů jsou zjevné. Hyundai sbíráním zettabytů dat z celého světa dokáže pro zákazníky vylepšovat zážitky z cestování a zajišťovat jim bezpečnost upozorňováním na stav vozovky a povětrnostní podmínky v reálném čase.

Technologie značky Hyundai pro síťově propojené automobily nabídne zákazníkům v budoucnosti rozsáhlou vnější konektivitu. Otevřená platforma umožní začlenit i nápady třetích stran pro ještě lepší využívání veřejně dostupných dat vozidel, poskytovaných značkou Hyundai.

„Naším cílem je mít 10 milionů aktivních uživatelů konektivity na celém světě a využívat technologii síťově propojených automobilů na globálním trhu ve všech segmentech vozidel už do začátku roku 2022,“ řekl Jungsik Suh, viceprezident divize informačních a komunikačních technologií ve společnosti Hyundai Motor Group.

Hyundai na CES 2019

Hyundai na CES 2019
foto: Hyundai

„Hyundai nejenže usiluje o to stát se globální jedničkou mezi poskytovateli síťově propojených automobilů, ale také poskytovat služby pro síťově propojené automobily, které překonávají aktuální nabídku služeb, a to prostřednictvím otevřené platformy, jež ztělesňuje náš koncept ‚přesahující konektivity‘.“

Rozšiřování aktivit v oblasti „otevřených inovací“

Hyundai bude i nadále strategicky investovat do projektů v oblasti umělé inteligence, rozvíjet spolupráci s třetími stranami a aktivně podporovat startupy, které sdílejí vizi společnosti. Cílem těchto aktivit je poskytovat zákazníkům ještě více komfortních a bezpečnostních funkcí, které vycházejí vstříc jejich požadavkům.

Základní infrastrukturu síťově propojeného automobilu značky Hyundai mohou vynikající inovátoři z různých oborů přeměňovat rozmanitými způsoby. Hyundai CRADLE společně se startupy hledá revoluční inovace s cílem realizovat příslušnou vizi budoucí mobility. Skvělým příkladem těchto snah je partnerství se společností WayRay, zaměřené na vývoj navigačních systémů s rozšířenou realitou.

Hyundai CRADLE představuje na veletrhu CES 2019 zcela nový koncept vozidla, který kombinuje výkonnou robotiku a techniku elektrického pohonu, aby dopravil cestující i na místa, kam se dosud žádné vozidlo nedostalo.

Čtyřnohý Hyundai „Elevate“ od základu změní definici hranic a vnímání automobilové mobility. Jeho čtyři velmi obratné a pohyblivé nohy lze využívat způsoby přesahující veškerou představivost. Hyundai tak zakládá novou kategorii vozidel UMV (Ultimate Mobility Vehicle) pro maximální mobilitu.

Hyundai v rámci své ambice využívat vyspělé technologie s umělou inteligencí a rozšiřovat svou globální síť pro výzkum umělé inteligence založil výzkumnou laboratoř AI Research Lab (AIR Lab) v Koreji a výzkumné centrum AI Research Center (AIR Center) v USA jako specializované organizace zaměřené na výzkum a vývoj umělé inteligence. Obě pracoviště se zabývají výzkumem umělé inteligence v oblastech počítačového vidění a strojového učení, což jsou zásadní prvky pro další vývoj technologií pro autonomní jízdu a robotiku.

Hyundai se snaží zvyšovat konkurenceschopnost svých technologií umělé inteligence také prostřednictvím partnerství s perspektivními akademickými institucemi a startupy na celém světě.

Hyundai nedávno podepsal smlouvu o spolupráci v oblastech výzkumu a vývoje s univerzitou Seoul National University a v roce 2019 zahájí plnohodnotný provoz s učícími se technologiemi pro automatickou detekci a odpovídání na otázky s využíváním videí.

Společnost také usiluje o rozšiřování své sítě partnerství s dalšími nejrůznějšími organizacemi, mezi něž patří Technion v Izraeli, DeepGlint v Číně a mnoho výzkumných institutů a laboratoří v USA a Číně, zaměřených na vývoj nové generace technologií s umělou inteligencí, které lze využívat v automobilovém průmyslu a dalších oblastech.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokrok se prostě nezastaví a konec konců mě se nápad s "chodícím" autem líbí jsou místa kam se jen tak nic nedostane a tohle by zachranným složkám mohlo dost ulehčit práci

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Náhodou pánové, mě to přijde jako hodně zajímavý koncept. Je to zase něco nového, něco na co nejsme zvyklí. Já poslední dobou celkem Korejcům fandím, jelikož za poslední dobu přišly s opravdovými exkluzivitami, nemyslíte?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle sem proste neslo nedat.
To je snad april tenhle clanek.

www idnes cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni-jan-zima-bloger-blog.A190104_121713_automoto_fdv

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeden extrém je diskuse na idnesu, kde všichni tvrdí, že ev jsou khovnu a druhý extrém je tady, kde si zase všichni myslí, že ev zcela nahradí spalováky. Ani jedno není správně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tomiq:
Ano, je tomu tak.
A stále opakuju, že akumulátorové vozítko musí být lehké, jeho akční rádius v desítkách km.
Tady to ovšem nechtějí naivkové vidět, jejich snem je třítunový trakař.

Tak povezte, prosim, jak byste snizil emise CO2, NOx a SOx? Nebo toto neni potreba, nezmeni se nasim detem zivotni prostredi k horsimu, kdyz neprestaneme palit fosilni paliva?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Snižovat energetickou náročnost.
Nevyrábět zbytečnosti a netahat přes půl zeměkoule kdeco.
Nevozit sníh sluníčkářům do Prahy.
Nestavět hromady nesmyslných budov.
Využívat nízké valivé odpory.
---
Mám pokračovat...?

To jsou skvele navrhy, libi se mi moc. Ale jak jich dosahnout? Co vim, tak energeticka narocnost se neustale snizuje (zateplovani, ucinejsi kotle, stroje) ), ale i presto se spotreba zvysuje. Jakto?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Snižovat energetickou náročnost.
Nevyrábět zbytečnosti a netahat přes půl zeměkoule kdeco.
Nevozit sníh sluníčkářům do Prahy.
Nestavět hromady nesmyslných budov.
Využívat nízké valivé odpory.

Nevyrábět zbytečné nesmysly s nízkou životností - např. autožárovky z ČLR, atrapy náhradních dílů a podobný šunt.
Dále kvanta zbytečných spotřebních chemikálií a také pochybných hraček.
K tomu je nutná politická vůle a ta dosud neexistuje.
Spotřeba jde nahoru, protože frčí zbytečný konzum.
Příklad:
Zaměstnavatel provedl poloprivatizaci, rozjel nákup pseudoslužeb. Auta jezdí sem a tam, zcela zbytečně. Pořádá teambuildingy, kde se jezdí na čtyřkolkách a podobné hovadiny. Staví se zbytečná administrativní centra.

Jen jste rozsiril popis toho, co by se nemelo a k realizaci jste udal jen politickou vuli. Z toho mi vyslo, ze spociva v narizeni, jake dodavatele a jake sluzby mohou firmy a jednotlivci vyuzivat (coz uz tu bylo, ze?), nebo jste mel na mysli neco jineho? Muzete byt konkretnejsi?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Jistěže politickou vůli.
Nezřízenou hrabivost hajzla, kterého zajímá jen a pouze jeho osobní prospěch.
Takový rád zlikviduje třeba stáčírnu nealko v Kulíkově, aby se vozily tuny vody z 200 km vzdáleného závodu.
Nebo třeba celej cukrovar, že...?

Stale jsem z Vaseho nevycetl konkretni krok. Takze pro kazdy podnik zvlast zakon, co se s nim smi dit a co nesmi a pro kazdeho zivnostnika taky? Nebo jsem to pochopil spatne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Trochu to rozseknu.
---
Tvoje představa:
Energie se dá nadělat hafo, kouzelných sluníčkových zdrojů dost.
Všechno poletí na plný točky, vysoká spotřeba energie, ale ta tvá kouzelná energie půjde jen ze samých baterek, kam jí zase budou cpát ty kouzelný zdroje. Takže tunovou baterku do SUV, uvnitř nejlépe bazén a hurá z Prahy do Krkonoš na lyže, s porádným topením.

Moje představa:
Malej elektrotratárek s hmotností stovek kg se bude tvořit tady v ČR a nebude sloužit k tahání přívěsu s koněm, jízdama na lyže do Krkonoš a podobně.
Žádná zasraná EU komise nebude nařizovat, že se u nás zbourá cukrovar nebo zavře stáčírna nealko.
Malej motocykl si vyrobíme sami, žádná ČLR. Díly budou mít potřebnou kvalitu a vozidlo vydrží 30 let, nikoli 5.
Hromadná doprava bude fungovat pro dopravu lidí, ne pro alibi ouřady.
A taky se nebude zadělávat na problémy do budoucna přitahováním čmoudů.

Zvlastni, ja s Vama souhlasil, z eje treba snizovat spotrebu a ted mi vkladate uplne jinou myslenku. Jak jste na to prisel? Dost jste me pobavil :-D Kdyz reknu, ze sviti slunicko, tak reknete, ze jsem presvedcen, ze je noc? :-D
Nebylo by idealni zakazat cestovani? Pak by se nemusely porizovat auta :-) Ja bych byl pro, nerad totiz cestuju :-)
Opravdu mi chcete rict, ze z Evropske komise prislo narizeni na zbourani konkretniho cukrovaru nebo zavreni sodovkarny? Hodite oidkaz, at se poucim?
Pokud by byl zajem o kvalitni vyrobky, ktere vydrzi desitky let, tak proc jdou na odbyt ty cinske? No a je to u vozidel zadouci? Podivejte se, jake emise ma vozidlo stare 30 let a jake dnesni. To stare jiste nema katalyzator.
Hromadna doprava funguje daleko lepe jak za komunistu. Aspon je tomu tak v Brne, kde jsem vyrustal. Moc dobre si mapamtuju na ty tlacenice, na ty preplnene dopravni prostredky. No a jaktoze pri jejim zlepseni je v Brne daleko vice aut? Ma na stav aut a jejich pouzivani MHD vliv? Neni to nahodou zvysujicim se blahobytem a tim, ze chce kazdy komfort i za cenu stani v zacpe?

Nechci byt hnusny, ale stale jste mi nerekl konkretni priklad, jak politickou vuli se snizi spotreba energii. Ja Vam pomuzu, dle me je to treba Zelena k usporam, kde se dotuje zatepleni objektu, nadale kotlikove dotace, kde se vymenuji neekologicke kotle za ekologictejsi. Ted je rada na Vas, snazte se prosim prijit i s necim kloudnym, nez je obvinovani, odsuzovani a nazorem, ze to nikdy nebude fungovat. :-) Fakt Vas prosim o snahu. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S temi sodovkarnami nevim, ale ty cukrovary predtim nez je museli zrusit (a to tak, ze srovnat se zemi) stacily zapadni firmy v 90. letech skoupit a republika jim jeste vyplacela odskodne za to, ze prisly o byznys. Kolem roku 2007. Nyni jiz jsou kvoty zrusene a cukrovarnictvi se snad zase rozviji. Ze 70ti cukrovaru v devadesatych letech jich bylo v r. 2016 celkem 7. Kvoty byly 13 let, skončily v řijnu 2017.

Mate odkaz na ty cukrovary a odskodnovani? Rad si doplnim znalosti. Ja myslel, ze kvoty byly pouze na prijem dotaci od EU, ne na likvidaci podniku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kvoty byly na množství vyrobeného cukru. Výrobní kapacity, které přesahovaly toto množství bylo nutno fyzicky zbourat nestačilo cukrovar odstavit. Našel jsem to přes Seznam, ale už nevím jak, v rychlosti jsem našel něco jiného tak zkuste zadat např.
Historie likvidace moderního cukrovaru v Hrochově Týnci
Společnost Eastern Sugar zahájí likvidaci cukrovarů
Konec českého cukru; likvidace cukrovarů
lividace cukrovarů
zbourané cukrovary
Oni na to zbourání měli dotace z EU, ale nějak si pamatuji, že je i vyplácela naše republika, ale to jsem nenašel.
Kvoty na produkci cukru v EU byly od roku 1968.
Takže omezením produkce cukru jsme se z vývozce stali dovozcem. Za peníze z kompenzací postavili cukrovary a lihovary jinde.
Něco podobného proběhlo i s mlékem, že??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To bylo pěkné svinstvo. Takové věci se daly tušit dopředu, mj. proto jsem hlasoval PROTI vstupu do EU.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Cukrovar Hrochův Týnec, jasný příklad.

Kofola v 0,3 flašce frčí do Plané u M.L. z Kolína. Dřív se točila v místě. Taky jela stáčírna Plasy, Rokycany, Nýřany, Horšovský Týn. Vše fuč, trh "vyřešil".

Chtěl bych lehký motocykl 50 ccm, třeba s 4-taktem, rychlost 80 km/h. V dobré kvalitě by vydržel při mém provozu a údržbě 30 let v klidu.
Nevyrábí se, průmysl potopen.
Tak leda pomalej uvřeštěnej čínskej skútr, co chvíli se tomu něco rozsype. Hurá, vyrobí se další, kšeft jede, zisky lezou.

Jo, kotlíkový dotace - pěkný svinstvo.
Zelenej hajzlík odvedle vyhrábl 40 klacků a výsledek je ten, že pálí PET flašky s dřívím dokupy, biomasér...

Dekuju, ze jste mi po nekolikatere prosbe sdelil, jak bvyste to politicky zaridil. Kritizovat bez jekohokoliv navrhu, ktery je aspon trosilinku smysluplny ci vesobecnych prohlaseni umi kazdy. :-)
Ja osobne nekritizuji, kdyz neznam lepsi alternativu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Já ji znám.
Nechci další 600 metrů dlouhé haly a do nich montovny, k tomu příliv cizinců a výstavbu ubytoven.
Chci limonádu z blízké stáčírny a vím dobře proč.
Nechci aby mi tu lítal kamion za kamionem.
Nehodlám podporovat nesmysly typu "hurásolár", protože vím, o čem to je - stálu tu elektrárna, stála; už nestojí... - a tak.
No a taky nechcishánět ozubený kolečko do motocyklu a přitom na pultě vidět šmejd z plechu. Chci kvalitu s dlouhou životností.
Nestojím o přiblblou plazmovku 50", který se vychrlilo mrfaky, aby pak končily po smeťácích.
Nepotřebuju v každý vsi kolem šiřitele tetanu s koňma v podobě jezdeckýho klubu, kde musí rajtovat kdejaká pipina, co pak padá s familií do insolvence.
Nestojím o příhrm přiblblých hraček z ČLR, které musí mít kdejaký debílek a které plní odpadkáče, zatímco postavit si něco sám už nikdo umět nebude, bo má vobě ruce levý.

A jak to zaridite politickou vuli? Novou a novou regulaci a narizenim? Uz konecne napiste zpusob, jak to resit, aniz bychom porusovali zavazky a umluvy, ktere mame.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Já nejsem všemocný.
Kdybych byl, už by to lítalo - hraniční přechody jako dřív, jinak čára. Do budoucna to stejně bude muset být.
Členství země v ESVO, nic víc.
Tvrdá zátoč s policií - podmínka 2 roky v armádě před vstupem, rok v kaserrnovaný složce, žádnej langerbočák.
...atd...

:-D Musel byste uzavrit hrranice, aby tady vubec nekdo zustal :-D
takze jste proti EU? Mate vycislene dopady odchodu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Nikoliv zůstal, ale aby nebyl ohrožen zvenčí.
Příliv čmoudů stále hrozí a opatření se neřeší.
---
Dotace z EU nepotřebujeme, ty se stejně rozpouští z velké části v nesmyslných cedulkách a prezentacích.

Souhlasim, dotace z EU nepotyrebujeme. Potrebujeme jejich trh a vliv na fungovani EU. To bez clenstvi nejde. Na norskej model nemame :-)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Kdyby tu jezdilo tolik aut co před 20 lety nebo kdybych žil na vesnici, tak mi je asi ukradený na co se jezdí. Jenže v současnosti, kdy je aut tolik, že většinu jízdy tvoří popojíždění v kolonách, se mi opravdu nechodí venku dobře a nerad bych skončil s rakovinou plic v pětatřiceti, proto ta podpora EV.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Švarci, řešením je omezit ten zbytečný provoz, nikoli zavést těžké pseudoekologické třítunové trakaře a kvanta nesmyslných stojanů.
jsi jeden z těch, co to nechtějí vidět ani reálně, ani skutečně ekologicky - navíc tu prokazatelně lžeš, viz tvoje blamáž o převzetí odpovědnosti za provoz při robootickém řízení od Audi.

Uz jsme Vam nekolikrat dokazal, ze pan Svarc nelze, posilal jsem Vam odkazy na clanek v BBC a Reuters a nereagoval jste na to. Mel byste se konecne zachovat jako chlap a uznat, ze nevite uplne vse, co se kde sustne. Omluvte se panu Svarcovi, to uz umi i moje deti, neboli to. :-)
Dle me je resenim zakazat spalovani fosilnich paliv (i JE, ty maji taky velku produkci (diky vystavbe) SOx a NOx), jen jak to bude trosilinku technologicky mozne.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Děkuji za obhajobu, ale stejně je to marný :)
Pan "realista" může být alespoň spokojený, že nelžu ve svém slibu, že už nikdy nebudu odpovídat na jeho příspěvky, což je někdy dost těžké, zvlášť když poslední dobou ať je to reakce na kohokoli, tak píše, že lžu a ostatní napadá stejně ne-li hůř, jsou to také lháři, šmejdi, podvodníci a třeba Kuka dokonce označil za lháře, protože mu nevěřil jeho věk :-D
Jinak to byla reakce na realistovo žádný výrobce NIKDY nepřevezme zodpovědnost za škody při samořízení a faktem je, že o tom přemýšlely již minimálně automobilky Audi, Daimler a Volvo. Ano, faktem je, že jsem neověřoval pravost článku, kde je jasně řečeno, že Audi převezme veškerou odpovědnost, ale to bych se musel zbláznit, abych cokoli co napíšu ověřoval ze dvou nezávislých zdrojů, které jsou na seznamu realistových důvěryhodných serverů :-)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Neni zac. Udelal bych to i obracene, pokud bych byl presvedcen, ze s enekomu krivdi, takze to neberte osobne :-D
Ja si dal tu praci a overil jsme Vase tvrzeni. O kousek nize jsou odkazy. Ale lde Realisty neumim anglicky, protoze to tam psane neni, tak ted nevim. :-)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To máte ještě dobrý s neznalostí angličtiny, třeba Kuk podle realisty ani neví, kolik mu ve skutečnosti je (též označen za lháře).
No a pak ta celá řádka firem Teslou počínaje a Boeingem konče, kteří vlastně vůbec nevědí co dělají a jen zbytečně testují technologie, které nikdy nebudou fungovat :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Švarci, formulace "...faktem je, že o tom přemýšlely již minimálně automobilky Audi, Daimler a Volvo..." je na úrovni senzačního novinbářského výkřiku.
Úplně stejně lze říci, že někdo uvažoval, kterak uvést do provozu třeba perpetuum mobile.
---
Ano, nemusíš odpovídat - není to tvá povinnost.
A já zase nemusím brát ohledy na sluníčkáře z pražské kavárny...

Tak ono priznejme si, ze formulace "to se deje prave ted" (zalozena na clancich z roku 2017) je ponekud (dost) optimisticka, zvlast s ohledem na to, ze ten asistent zatim v konfiguratoru A8 vubec neni, natoz aby za nej nekdo prebiral zodpovednost.
Tim neobhajuji realistuv styl komunikace.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
1.
Švarc lže, podstrčil úplně jinou informaci.

2.
Tvoje odkazy byly totéž - nikde v nich nebyla informace o tom, že by jakákoli automobilka převzala odpovědnost za jízdu jejich vozidel v robotickém režimu.

3.
Mám o technice a jejím vývoji lepší přehled, než ty. Nemám se za co omlouvat.

4.
Tvoje představy jsou silně naivní - vůbec nechápeš, co je energetická hustota, jak fuznuje akumulátor atd.
Jsi sluníčkář, představitel okrajové části pražské kavárny.

2) U BBC v roce 2015 bylo minimalne zmineno, ze to Volvo udela, Google to taky pozaduje. Reuters v roce 2017 primo uvadel, ze prijme odpovednost. Ti novinari si to nevymysleli, ted uz jen zbyva si pockat, kdy automobilky uskutecni sva prohlaseni.

4) Co si mam predstavit pod okrajovou casti prazske kavarny? Nejsem z Prahy (bydlim na vesnici s 50ti obyvateli) a ani nechodim do kavarny :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
2.
Jenže prohlášení neproběhlo, takže jen hoaxy a senzace.

4.
Patříš do takové skupiny smýšlením, jsi volič Drahoše.

2) Kdyz neprobehlo prohlaseni, tak jak na to u BBC a Reuters prisli? Maji kristalovou kouli? Tyhle zdroje patri mezi nejduveryhodnejsi.

4) To, koho jsem volic, jsme se uz dohadovali a nepochopil jste, ze jsem byl volic Hilsera a zasadni antivolic Zemana, takze kdyz by byl proti Zemanovi Hurvinek, volil bych Hurvinka a to neznamena, ze s emi nazory Hurvinka libi. Jen nechci, aby nase zeme smerovala do naruci Ruska a Ciny, aby se tamni rezimy oslavovaly a aby bylo normalni arogantni jednani, ze se lze, urazi, nadava, mluvi sproste, ze se zneuziva politicka moc pro osobni prospech prezidentovych lidi. To vse Zeman dela a u jeho protikandidatu jsme to v takove mire nepostrehl. Kazdopadne je mi jedno, jestli jsem clenem Prazske kavarny nebo vesnicke hospody. Mam kazdopadne ukotvene moralni hodnoty (napriklad uctu k lidem).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K.
2.
Lapají senzace.
Faktem zůstává, že odpovědnost za jízdu v robotickém režimu nikdo nepřevzal.

4.
Ano, Hilšer => Drahoš.
Jasné priority - promigra, atd.

2) Takze tvrdite, ze si to cele vymysleli?
4) Vy jste proti Zenevskym umluvam?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
2.
Jistěže.
Je snad někde oficiální prohlášení, že tu odpovědnost někdo bere na sebe?

4.
Nemám zájem o příliv cizinců, tím méně čmoudů z rozvojzemí.

2) Ja Vam nevim, mne prijdou duveryhodnejsi ty dva zdrojen nez Vy. Omlouvam se, za nimi je videt nejaka prace.

4) Dost pokrytecke, i my jsme byli za normalizace rozvojovy stat a nase lidi prijimaly ostatni zeme. Jsme dluznici. A nastesti jsou i lide, kteri maji zabudovanou slusnost a lidskost :-) Mimochodem, porovnejte zlaty vek Islamu s Temnym stredovekem, oboje ve stejne dobe, rozdil byl jen v tom, ze jedni tolerovali nazor ostatnich, druzi vrazdili. Jsem presvedcen, ze pokud se zeme uzavre, je odsouzena k zaniku, protoze se nebude rozvijet dostatecne rychle. Potrebujeme miseni kultur, vedeni a nazoru, abychom si mohli z kazdeho vybrat to nejlepsi a dostatecne rychle se distancovat od toho spatneho. Jeste otazka na telo, jste zastance Holocaustu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
2.
Až vytáhneš ofiko prohlášení firmy, že bere odpovědnost, pak se máme o čem bavit.
Jinak hoax.

4.
Za tzv. "normalizace" byla ČSSR rozvinutou průmyslovou zemí, nikoli rozvojový stát. Pleteš si pojmy, chlapče.
Ano, něco lidu odešlo - chyba režimu.

Pokud provedem uzávěru, neutrpíme jako stát vůbec nijak. Naopak předejdeme problémům.

A tohle:
"...Potrebujeme miseni kultur, vedeni a nazoru, abychom si mohli z kazdeho vybrat to nejlepsi a dostatecne rychle se distancovat od toho spatneho. ..."
- no, to svědčí dost, co seš za naivku.
Žádný mišung nepotřebujem, spíš se musíme narovnat sami.
Jenže šance je malá, je tu příliš naivků...

4) Dobre, pokud tomu nebylo za normalizace, tak o neco pozdeji. Proste nas to centralni planovani a nereinvestovani zisku a tim padem daleko mensi efektivita vyroby a male prijmy obyvatelstva dostaly zpet mezi rozvojove zeme. Takze to, ze se o nase lidi postarali Vam nedava moralni zavazek, ze ted mame my pomahat tem, o jsou ohrozeni na zivotech? Navic od nas odchazeli nejen politicti ale i ekonomicti emigranti.

5) Tak jak vysvetlite pokrok ve Zlatem veku Islamu a vlastne ztrata starovekych vedomosti v Temnem stredoveku? :-) Nebo dalsi priklad, kouknete, jak se vzmohly USA, protoze se tam misily ruzne civilizace a nazory. Vsude, kde uvidite rychly vzestup, tak je zalozen na miseni vedomosti. Pardon, nejsem naivni ale sectely :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
4.
Nikoliv.
Ač zaostávala v některých odvětvích, byla až do svého konce ČSSR vyspělým průmyslovým státem.
Nevím, kde bereš informaci o rozvojové zemi - ta tu nebyla ani za Rakouska...

5.
Míchání národa s čímkoli dalším je pro nás nežádoucí.
Potřebujeme to, co jsem psal - narovnat, nikoli se degradovat mixem s pochybnými kmeny.

4) splnovali jsme nektere parametry rozvojove zeme. Rozhodne vice, nez v roce 2017, kdy jsme s eji opet stali.

5) Nemate pravdu, historie, kterou jsem uvedl, rika presny opak. Nebo ji dokazete vysvetlit jinak? Mrknete na New York.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

4.
Jo ták, nojo.
Ona třeba Itálie taky splňuje, tam je místy bída a hlad.
A je možný, že 2017 kdosi cosi vyhlásil, protože třeba ty cukrovary EU zlikvidovala, jak se ráčíš přesvědčit, ve vsi padlo asi 5 podniků, co tu živilo lidi, kus dál rostou příšerný montovny, z kterých žádný užitek není a ubytovny rostou jak houby po dešti.

5.
Přílivem čmoudů narostou tu další problémy, ale ty to vidíš růžově - samej vzdělanec se sem hrne, že jo.

Bez poradne vedy a vyzkumu za komunistu bylo nae hospodarstvi nekonkurenceschopne. Vzpomente si, jak vsechny banky vlastnene statem byly ztratove a hned po privatizaci vykazovaly zisk. S montovnama souhlasim, my musime tvorit s pridanou hodnotou.
Jak by se Vam libilo, kdyz by nekdo rekl, ze Slovani jsou podradna rasa a zacal je nahanet do taboru a pozdeji do...? Vemte si, jak se musi divat na Cechy v JARu, kdyz tam maji Krejcire. Jsme narod vrahu, ze?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Za stagnaci rozvoje mohla část vedení KSČ.
Ovšem dluh ČSSR byl nulový.

Češi se mají co učit od jiných, nedostatků máme dost. Nejsme ale podřadní.
Krejčíř je typické dílo ODS.

Čmoudy tu nepotřebujem, je to jen zdroj problémů - nemáme se od nich co učit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Před 20 lety byly ulice plné Tater Avií V3S Trabantů Wartburgů Ikarusů a dnes je to horší??? Pamatuju dokonce dobu,kdy jsme museli utéct ze Řep,protože sídliště bylo zablokované na konci prázdnin vracejícími se DDR dvoutaktními kolonami a bylo nedýchatelno. Dnes ticho,klid,kouř maximálně ze zanedbaného starého dieselu při akceleraci s očouzeným nárazníkem...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plný souhlas. Pamatuju jak jsem ještě za komančů jezdil do Budapešti a tam bylo kvůli Trabantům a Wartburgům absolutně nedýchatelné a oči mě pak vždycky štípaly ještě týden

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když to zvládli tehdy, tak my to zvládneme taky e ješte si přidáme. Do každý rodiny tři spalováky, URRÁÁÁ !!!

Obrázek uživatele Radovan

Stoupněte si ke křižovatce a plnými doušky do plic i uší vychutnávejte nosem a ušima tu spalovací idylku.....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Řešení je v omezené zbytečné dopravy.

Obrázek uživatele Radovan

O tom žádná, ovšem vysvětlujte to politikům.....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chytrolíne,rozkazujte si laskavě doma manželce a dětem co mají dělat...Mimochodem...bydlím na takové křižovatce.Je to nejhorší místo v Praze,je to křižovatka pěti ulic a největší hluk dělaly ještě donedávna tramvaje.

Obrázek uživatele Radovan

To mne překvapilo, že mám moc rozkazovat. :-) Takže jste opačný pól, který se bez kraválu a smradu neobejde a nevyspí. Nemějte z toho mindrák, organizmus se dlouhodobě přizpůsobuje a pak si musí dlouhodobě odvykat. I když ticho bez vibrací a jedů je jednoznačně zdraví prospěšné.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zaslechl jsem cosi o nějakých rozbrojích a podvodech ve vaší organizaci,udělejte si pořádek ve vlastním chlívku a nestarejte se o to co jsem a co nejsem,co mám a nemám a co musím a nemusím, není to váš problém.

Pokud zadna Vase cinnost neprodukuje negativni externality, ktere nemaji vliv na ostatni lidi (a vemte jeste v potaz to, ze clovek jaoo vyssi bytost ochranuje slabsi, takze i zivocichy a obecne zivotni prostredi), pak nam do toho samozrejme nic neni. Pokud pouzivate i jen elektrinu z jinych nez obnovitelnych zdroju, pak uz jste stejny sobec jako my vsichni ostatni a mel byste popremyslet, co tu zanechate svym detem (pokud pozemky a domy, tak nac jim budou v pousti, pokud penize, tak nac jim budou s rakovinou). Co z toho naseho pohodli maji kmeny zijici v souladu s prirodou? Problemy do budoucna?

Obrázek uživatele Radovan

Plivání Vám Anonyme zjevně jde. Stejně jako odvádění od tématu.
Jenže pokud nejste členem Asociace pro elektromobilitu, tak je Vám po tom, co se v ní děje a neděje víme co. Nechte laskavě na členech APEL, co platí členské příspěvky, ať si sami rozhodnou, co dělá APEL dobře nebo ne. Nebo se staňte členem APEL, plaťte příspěvky, a pak do toho můžete mluvit. Komunismus už skončil, kdy všechno bylo všech, mohli do toho mluvit a jeidnou pravdu měla strana a vláda v jednom.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plivat na někoho kdo se mi snaží rozkazovat je mým koníčkem,zvláště když ten dotyčný je naprosto zaslepený a přes svou aroganci ani nevidí co píše a jak on sám uráží ostatní okolo sebe.Je vidět,že jste z jednoho hnízda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A hodlá ten tvůj APEL posuzovat problematiku reálně, nebo jde jen o lobbing za osobní prospěch některých členů...?

Obrázek uživatele Radovan

Chci Tě upozornit soudruhu Anonyme, že já žádný APEL nemám. Se soudružským pozdravem Čest práci.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele ozana

Nahradí, je to jen otázka času.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dyť to říkám :-). Tady si všichni myslí, že nahradí. Na Idnesu si všichni myslí že za pár let vyšumí. Já si myslím, že elektromobily nahradí spalováky pouze v někteých odvětví. Tam, kde to bude mít ekologický a ekonomický smysl.

Obrázek uživatele ozana

Ale to mohou být prakticky všechny odvětví.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ozana:
Všechna odvětví ne - letecká doprava se neobejde bez spalovacích motorů.

Obrázek uživatele Radovan

Zatím...

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Norsko plánuje přechod na vnitrostátní lety výhradně s elektrickými letadly již do roku 2040. Se současnou technologií by bylo možné zvládnout let např. na nejpoužívanější lince Oslo-Bergen (500 km) s dostatečnou rezervou, takže v tom nevidím problém. Je zbytečné používat letadla s doletem 10 tisíc km na tyto krátké trasy. Třeba Airbus chce mít na trhu elektrické letadlo pro 100 lidí s doletem 1000 km do roku 2030.
Takže přesně jak píšete - zatím...

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovan:
Jelikož energetická hustota je dána samotnými chemickými prvky, jsou uhlovodíková paliva těmi nejvhodnějšími pro leteckou dopravu.
Elektrické akumulátory lze vyloučit - jejich hmotnost je příliš vysoká.
---
Pokud chceš kontrovat nějakými leteckými pokusy, pak najdeš leda tak možnost skoků kolem letiště. Dál se nedostaneš - a nezapomeň, že přírodní zákony NEJSOU právnické blafy...

Obrázek uživatele Radovan

To už jsme přece probírali. Jen ta elektrická letadla k tomu nesedí Třeba ta, co byla na eSalonu loni.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovan:
Ano, sedí - skoky kolem letiště.
V SRN taky provozujou vlečnou, vyfrčí s větroněm nahoru, vypne, šup dolů.
6 minut a mění aku.
Za ideálních podmínek může ten tuzemský blafáček letě kousek dál, jakožto motorizovaný větroň.
Ve dvou už ale těžko, 35 kWh baterčička dlouho nevydrží.
Je těžká, to je u letadel potíž...

Obrázek uživatele Radovan

Už to dávno začalo. Jen si toho spalovací fanatici nevšimli. Že indoktrinují už svoje děti elektrikou https://www.detskaauticka.cz/Detska-vozitka/. Nebo jste viděli, aby malá děcka jezdila spalovacími autíčky? :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale viděli,malé děti jezdí spalovacími autíčky v Praze Radotíně na motokárové dráze,která je hned vedle motokárové dráhy pro dospělé.Mají docela napilno.Celý den včetně víkendů.

Obrázek uživatele ozana

Nic co by někdo koupil dítěti domů.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějaký další argument? O kupování domů nebyla řeč...dnes jsou shopy plné benzínových minibike a miničtyřkolek,to tedy taky nikdo nekupuje?

Obrázek uživatele ozana

To kupují jen blázni, kteří chtějí vychovat nové závodníky.
Musí se o to starat dospělý. Elektro zvládne větší dítě samo.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jasněééé,je dobré hned všechny urážet a nazývat blázny ty,kdo se věnují dětem,opravují s nimi například staré mopedy a nenechají je sedět ve virtuálním světě u počítačů.Vím co to je opravit elektromobil,mám jeden starší,má svůj facebook,vím taky,co dokáže opravit moje dítě. Čumte si laskavě do svých nevymáchaných úst.

Obrázek uživatele Radovan

Dítě od peřinky fetující benzín, oleje, výfukové plyny a konzumující kravál. Nu což, časem přijde puberta a možná změní víru. Třeba začne chodit pěšky.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak píši...silná trojka nadlidí,Ožana,Radovan a Vegr.Vykašlat na vás,držkovat a urážet umíte všichni tři naprosto stejně.

Obrázek uživatele Radovan

Na předsedu se nesahá.... Ani slovem. Má pravdu, předseda. Vždycky. A nesmí si to dovolit ani Anonymové. (pro nezasvěcené Jaromír Vegr, předseda Asociace pro elektromobilitu APEL).

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano,Jaromír Vegr,Sedlec-Prčice,bordel doma že prochází jen bokem uličkou k posteli,kolem baráku vrakáč a neví co by za to chtěl, "Váš boj" je jeho oblíbené heslo,od té chvíle vím,co je Vaše organizace v čele s ním zač.

Obrázek uživatele Radovan

Plivání Vám Anonyme zjevně jde.
Jenže pokud nejste členem Asociace pro elektromobilitu, tak je Vám po tom, co se v ní děje a neděje víme co. Nechte laskavě na členech, co pana předsedu zvolili a platí členské příspěvky, ať si sami rozhodnou, zda to dělá dobře nebo ne. Nebo se staňte členem, plaťte příspěvky, a pak do toho můžete mluvit. Komunismus už skončil, kdy všechno bylo všech, mohli do toho mluvit a jeidnou pravdu měla strana a vláda v jednom.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Komunismus už skončil, kdy všechno bylo všech, mohli do toho mluvit a jeidnou pravdu měla strana a vláda v jednom. Hm...kolik vám je?
Jestliže tedy skončil komunismus,řiďte se tím především vy.

Obrázek uživatele Radovan

Nebuďte líný a vyhledejte si můj věk, když Vás to zajímá. Jen ale předem varuji, že jsem již hodnou dobu zadaný :-)
Děkuji za knížecí radu.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zřejmě máte to vedení i trochu delší a fantazii hraničící s halucinacemi,nepotřebuji žádné vaše rozkazy,vaší podivnou organizaci a už naštěstí ani rady,jezdím na elektriku 30 let.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, jsem poměrně vysoký, tak je to vedení delší :-). A fantazíruji rád, ostatně fantazie posouvá lidstvo. Zopakuji, že žádnou organizaci nemám. Třeba to opakovaně konečně pochopíte. Rady dáváte Vy mně, jestli jste si nevšimnul. Jsem rád, že jezdíte na elektriku už 30 let, pokračujte.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To vedení opravdu nemáte jen od země nahoru.

Obrázek uživatele Radovan

:-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Kdyz uz se tohle tema nakouslo, jak to s clenstvim v APEL vlastne funguje? Vyplnim zadost a nekdo se rozhodne, jestli jsem prinosem a podle toho se ozve/neozve? Protoze na vyplneni "prihlasky" na webu prislo potvrzeni od google forms a od te doby dva mesice nic. Dik

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Toť otázka. Výpis ze spolkového rejstříku říká: "Asociace pro elektromobilitu České republiky, z.s., IČ 00565431, předseda představenstva Mgr. JAROMÍR VEGR, místopředseda představenstva MAREK KLÁSEK. Za spolek jedná a podepisuje kterýkoliv člen představenstva osobně, písemně či elektronicky. Členské příspěvky budou nadále dobrovolné, placené na období kalendářního roku." Takže podle placení členských příspěvků to nezjistíte, kdo je a kdo není členem a jak jsou vysoké. Z transparentního konta APEL vyplývá, že má 4 platící členy https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=2200809452
Na webu http://elektromobily-os.cz/kontakty v kontaktech je ještě jeden místopředseda, ale ten není zapsán v rejstříku, takže by jím být právně vzato neměl, Lukáš Hataš.
Takže zkusit poptat se těchto 3 osob, jak je to s Vaším členstvím. Protože dle Stanov ve spolkovém rejstříku "ČL. V. ČLENSTVÍ VE SPOLKU 1. Členem spolku může být fyzická osoba starší 15 let. Členství ve spolku vzniká na základě schválení přihlášky předsednictvem spolku." Kdo členem je a kdo ne se nedozvíte, protože "7. Seznam členů spolku je neveřejný. Na písemnou žádost člena mohou být údaje o něm zveřejněny, a to způsobem a v rozsahu určeném v písemné žádosti."
Z poslední účetní uzávěrky 2016 (2017 chybí, i když by tam už dávno měla být, 2018 stačí dodat v průběhu letních prázdnin 2019, pokud daňové přiznání zpracovává daňový poradce) je možné zjistit, že členské příspěvky byly celkem 75 tisíc Kč, členy tedy APEL má.
Pokud chcete být členem a být informován o akcích, pak mohu doporučit Asociaci elektromobilového průmyslu ASEP, kde jsou členy i jednotlivci, jako třeba já. A vše je transparentní www.asep.cz

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Josef

U mě to samé.

Obrázek uživatele Radovan

Pokud chcete být členem a být informován o akcích, pak mohu doporučit Asociaci elektromobilového průmyslu ASEP, kde jsou členy i jednotlivci, jako třeba já. A vše je transparentní www.asep.cz

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon