Autosalon Tokio 2017: Toyota představuje nové osobní vodíkové auto

redakce - 19 Říjen 2017

Toyota je tu s dalším konceptem, tentokrát netradičně pojmenovaným „Fine-Comfort Ride“ Jezdí na vodíkové palivové články (FCV).auto elektromobil vodíkové auto  Autosalon Tokio 2017: Toyota představuje nové osobní vodíkové auto Fine-Comfort Ride

Toyota po vodíkovém autobusu Sora představuje také nové vodíkové osobní auto, prozatímně pojmenované "Fine-Comfort Ride". Zajímavé na něm je, že uveze až šest pasažérů při rozměrech 4830 mm délky, 1950 mm šířky a 1650 mm výšky.
foto: Toyota

Koncept Fine-Comfort Ride představuje novou podobu prémiového sedanu s využitím výhod flexibilního uspořádání, typického pro elektromobily, a vysoké kapacity elektrické energie získávané díky vodíku.

Koncept Fine-Comfort Ride vyvinula Toyota s cílem zkoumat další potenciál vozů na palivové články. V současné době je jedinou automobilkou, která auto na vodíkové palivové články sériově vyrábí a prodává - jde o model Toyota Mirai.

Toyota Fine Comfort Ride

Toyota Fine Comfort Ride
foto: Toyota

Koncept se pyšní příkladnými ekologickými parametry, neboť neprodukuje žádné provozní emise CO2 či jiných škodlivých látek, a kromě toho přináší výhodu dlouhého dojezdu na vodíkové palivo, jehož tankování nezabere více než tři minuty.

Exteriér

Používá kabinu na půdorysu diamantu, která se směrem dozadu zužuje, ale současně je celkově širší od přídě ke středu vozidla, čímž vzniká maximální prostor na sedadlech druhé řady při současném zlepšení aerodynamiky.

Toyota Fine-Comfort Ride

Toyota Fine-Comfort Ride
foto: Toyota

Koncept využívá flexibilní uspořádání, pro elektromobily typické, zde s elektromotory zabudovanými přímo do kol, s minimálními převisy karoserie a zakrytováním spodku vozidla, čímž se dosahuje vysoké jízdní stability a tichého chodu v duchu prémiového sedanu.

Interiér

Návrháři vyšli z námětu „pohodlného oděvu“, a tak tento vůz ukazuje budoucí mobilitu přinášející další přidanou hodnotu nad rámec přesouvání cestujících z místa na místo, kdy nejde pouze o jízdu samotnou.

Kolem předních sedadel je k dispozici inteligentní Agent a dotykový displej. Sedadla dovolují flexibilní přenastavení podle postavy.

Toyota Fine-Comfort Ride

Toyota Fine-Comfort Ride
foto: Toyota

K pohodlnému sledování informací slouží řidiči i cestujícím různé displeje. Uspořádání sedadel je možné upravovat, aby bylo možné koncept Fine-Comfort Ride využívat jako individuální prostor i místo k pohodlné komunikaci více lidí.

Přednosti palivových článků

Koncept Fine-Comfort Ride se chlubí tichým a hladkým chodem i "účinným využíváním vysoké elektrické kapacity zprostředkované vodíkovým palivem" (zajímavý obrat Toyoty, který stále dekódujeme).

Toyota Fine-Comfort Ride

Toyota Fine-Comfort Ride
foto: Toyota

V interiéru zaujme bohatá výbava, stejně tak jako dojezdová vzdálenost cca 1000 km (dle velmi mírného japonského testovacího cyklu JC08).

Toyota plánuje představit svůj koncepční model Fine-Comfort Ride na letošním 45. ročníku Tokijského autosalonu, který se koná v prostorách výstavního centra Tokyo Big Sight. Motivem akce, která se uskuteční od 25. října do 5. listopadu, je motto „Beyond the Motor“ (Za hranicemi motorů).

Toyota Fine-Comfort Ride

Toyota Fine-Comfort Ride
foto: Toyota
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Michelin

No vida, islamiste uz se nebudou muset vyrabet s vybusninama. Staci si objednat predvadeci jizdu a...

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bacha, bacha, za rohem na vás číhá islamista! Rychle běžte zvolit Okamuru, ať vás zachrání! :-D :-D :-D

Obrázek uživatele PaRi

Kustodi muzeí se o tohle porvou. Ale pravděpodobně až ve výprodejích.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a je to zpátky.
Sice nevíme jak vyrobit vodík levně,
jak natlakovat vodík levně,
jak zajistit čerpací stanice

ale stejně to pořád budem ukazovat

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vodík je nejrozšířenější prvek, a podle nových teorií je ho uvnitř Země ještě dost a dost, a uniká bez ohledu na to jestli ho čerpáme (opouští naši atmosféru a cestou jaksi poškozuje ozónovou vrstvu): xxx.youtube.com/watch?v=Rw3HmV4zO6E
Jen cesta, jak ho udělat použitelnějším jako palivo, je poněkud obtížná, i když částečně úspěšné pokusy tu jsou (Cella Energy). Tak zatím asi methan.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výrba vodíku doma pomocí fotovoltaiky se prodává i u nás (Giacomini).

"Modul výroby vodíku s palivovým článkem H2ydrogem Box umožňuje uskladnit elektrickou energii vyrobenou fotovoltaickým článkem pomocí elektrolýzy vody využitím vodíku jako akumulátoru.

Systém obsahuje elektrolyzér, který vyrábí vodík z vody. Ten je následně uskladněn pod tlakem 130 barů v tlakových lahvích mimo objekt. Uvnitř modulu je umístěn palivový článek, který má maximální výkon 3 kW a je schopný konvertovat vodík zpět na elektrickou energii v okamžiku její potřeby nebo „black outu“.

Celý systém pracuje s nulovými emisemi, protože generuje vodík z vody. Pomocí palivového článku ho lze přeměnit zpět na elektrickou energii nebo teplo bez jakéhokoliv vedlejšího zdravotně škodlivého produktu."

Rozhodně se mi zdá smysluplnější stroj s vodíkovým palivovým článkem, než čekat až se mi "robertek na baterky" nabije z elektrárny na uhlí přes noc a pak můžu zase dalších 260km vibrovat - než se zase vybije.

Je pravda, že milionářům by se takovýto záchranný systém pro případ nouze mohl hodit.
No a nebo si pořídí dva kanystry benzínu a mají to vyřešené taky. :) (levněji a proti tomuto monstru i ekologicky) :)
Alternativou je ještě koupit domů Powerpack nebo sérii Powerwall(ů).

Vodík do aut? - NEBRAT!

---

Shell go to hell. TESLA RULEZ

Obrázek uživatele Radovan

Asi jste to trefil přesně. Ovšem proč pro případ nouze měnit sluneční, vodní nebo větrnou sílu na elektřinu a tu na vodík a pak zase zpátky vodík na elektřinu, to je otázka. Asi si odpoví každý sám.
Ty 2 kanystry benzínu a centrála jsou odpověď spousty lidí na otázku katastrofy (i jen omezené na hodiny, maximálně dny) co budou dělat bez dodávek elektřiny. Jaksi jim nedochází, že je musí neustále mít plné, z požárního hlediska skladovat pokud možno odděleně po pár litrech, hlídat degradaci a palivo obměňovat a HLAVNĚ ZA PÁR HODIN PROVOZU ELEKTROCENTRÁLY JE PO KANYSTRU! A kde potom koupí další? Bez elektřiny v naší civilizaci nefunguje nic, ani čerpací stanice, ani placení, nic.
Naproti tomu slunce vychází každý den a i pouhé rozednění přináší elektřinu. I déšť - v Ostravě prší, je 22.října, 14 hodin, elektrárna na jih, 15 panelů, 8 let starých, výkon 3,6 kWp. Přesto něco málo generuje: 36 W, 0,16A, 290V. Ano, nevydrží to dlouho, startovací proud máme 410V, za chvíli se měnič vypne a počká na větší jas. Takže kombinace s baterkou je řešení, protože včera jsme vyrobili v polojasnu až zamračenu 11,7 kWh za celý den, předevčírem svítilo krátce, ale intenzivně a teploty okolo +15 C a měli jsme 17 kWh. Pro představu zda je to hodně nebo málo, Peugeot Ion má baterku 16 kWh, Nissan Leaf dle provedení 24 Kwh a více.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

FVE a třeba ještě větrník s baterkama by u určitého typu krizové situace určitě smysl dával.

Kanystr benzínu je zdroj energie (pro krátkou krizi), který se nechá snadno převézt/přenést (což je u FVE celkem obtížné udělat rychle).

Mít více možností je myslím fajn.

Ale domácí vodík, to mě připadá při současném stavu technologie jako hodně divoké řešení.

V opravdové krizi, stejně zvítězí ten, který bude schopen opustit všechny výše uvedené nesmysly, bude mít dobře naostřený nůž a instinkt dravce. :)

---

Shell go to hell. TESLA RULEZ

Obrázek uživatele Josef.

Tedy koupíme fotovoltaiku za stovky tisíc, systém pro výrobu vodíku od Giacomini za 1 mil. a vyrobíme 1kg vodíku pomocí 57kWh energie, na což dojede Toyota Mira cca 70-100km. Pak musíme koupit ještě kompresorovou stanici se speciální tlakovou nádobou, která bude schopna natlakovat 700 bar pro Miru či jiná auta, to bude asi další milion. Jo to dává smysl. Mimochodem výroba vodíku elektrolýzou je asi 3x energeticky náročnější, než jiné metody, které jsou v násobně větší míře používány.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele ozana

Efektivita takového procesu je proti baterkám je 30%.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Vodíkový sluníčkaři do toho určitě ty milijóny vrazej a dokážou nám jak je to super efektivní :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Presne a vystizne! :D

---

smrt Toyote

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vodík levně?
Není problém, ve vodě ho dost.
Natlakovat kompresorem do tlakových lahví.
A čerpačky již jsou, stačí vybudovat další.
--
Slýchám tohle často.
Stejně jako jiné pohádky...

Proč ne rovnou pumpičkou na kolo? Víte vůbec, jaký je tam potřeba tlak, abyste na tu nádrž vůbec někam dojel?

sarkazmus

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a co bys chtěl jinýho na ty imbecilní keci o vodíku? buď dotyčný nezná dostatek faktů anebo je zkorumpován a píše to schválně ;)

O čom to pre boha točíme? :D Alfa napísal sarkastický príspevok, ctirad ho očividne z jeho reakcie nepochopil tak som sa mu snažil v dekódovaní tej správy pomôcť ale vôbec neviem na čo reaguješ ty :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

$9.999 za cihlu je ještě slušná cena co říkáte ;))

youtube.com/watch?time_continue=1&v=Q0gTpASrRpI

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zadnosti palivových článků : z výfuku jde dokonale "čistá" voda asi jako dízlblejt a vodíkové bomby ukryté pod zadní sedačkou mají prvotřídní konkurenceschopný potenciál nevyčuchatelnosti ani trénovaným čoklem ... ;)))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NEWPS Vlčí námluvy : Vítejte na palubě :))))))))))))

youtube.com/watch?v=pZXkzsk2aD4

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Klíčová slova: Toyota + Vodík + Japonsko = už ani nečtu ;))

DOA

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co k tomu říct...
bit.ly/1RNmHPp

Obrázek uživatele ozana

Nevěřím, že naplní prázdnou nádrž za 3 minuty (na hodnotu plného dojezdu).

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol
185.66.36.26