Autosalon Tokio 2017: Toyota představuje nové osobní vodíkové auto

Toyota je tu s dalším konceptem, tentokrát netradičně pojmenovaným „Fine-Comfort Ride“ Jezdí na vodíkové palivové články (FCV).

Toyota po vodíkovém autobusu Sora představuje také nové vodíkové osobní auto, prozatímně pojmenované „Fine-Comfort Ride“. Zajímavé na něm je, že uveze až šest pasažérů při rozměrech 4830 mm délky, 1950 mm šířky a 1650 mm výšky.
foto: Toyota

Koncept Fine-Comfort Ride představuje novou podobu prémiového sedanu s využitím výhod flexibilního uspořádání, typického pro elektromobily, a vysoké kapacity elektrické energie získávané díky vodíku.

Koncept Fine-Comfort Ride vyvinula Toyota s cílem zkoumat další potenciál vozů na palivové články. V současné době je jedinou automobilkou, která auto na vodíkové palivové články sériově vyrábí a prodává – jde o model Toyota Mirai.

Toyota Fine Comfort Ride

Toyota Fine Comfort Ride
foto: Toyota

Koncept se pyšní příkladnými ekologickými parametry, neboť neprodukuje žádné provozní emise CO2 či jiných škodlivých látek, a kromě toho přináší výhodu dlouhého dojezdu na vodíkové palivo, jehož tankování nezabere více než tři minuty.

Exteriér

Používá kabinu na půdorysu diamantu, která se směrem dozadu zužuje, ale současně je celkově širší od přídě ke středu vozidla, čímž vzniká maximální prostor na sedadlech druhé řady při současném zlepšení aerodynamiky.

Toyota Fine-Comfort Ride

Toyota Fine-Comfort Ride
foto: Toyota

Koncept využívá flexibilní uspořádání, pro elektromobily typické, zde s elektromotory zabudovanými přímo do kol, s minimálními převisy karoserie a zakrytováním spodku vozidla, čímž se dosahuje vysoké jízdní stability a tichého chodu v duchu prémiového sedanu.

Interiér

Návrháři vyšli z námětu „pohodlného oděvu“, a tak tento vůz ukazuje budoucí mobilitu přinášející další přidanou hodnotu nad rámec přesouvání cestujících z místa na místo, kdy nejde pouze o jízdu samotnou.

Kolem předních sedadel je k dispozici inteligentní Agent a dotykový displej. Sedadla dovolují flexibilní přenastavení podle postavy.

Toyota Fine-Comfort Ride

Toyota Fine-Comfort Ride
foto: Toyota

K pohodlnému sledování informací slouží řidiči i cestujícím různé displeje. Uspořádání sedadel je možné upravovat, aby bylo možné koncept Fine-Comfort Ride využívat jako individuální prostor i místo k pohodlné komunikaci více lidí.

Přednosti palivových článků

Koncept Fine-Comfort Ride se chlubí tichým a hladkým chodem i „účinným využíváním vysoké elektrické kapacity zprostředkované vodíkovým palivem“ (zajímavý obrat Toyoty, který stále dekódujeme).

Toyota Fine-Comfort Ride

Toyota Fine-Comfort Ride
foto: Toyota

V interiéru zaujme bohatá výbava, stejně tak jako dojezdová vzdálenost cca 1000 km (dle velmi mírného japonského testovacího cyklu JC08).

Toyota plánuje představit svůj koncepční model Fine-Comfort Ride na letošním 45. ročníku Tokijského autosalonu, který se koná v prostorách výstavního centra Tokyo Big Sight. Motivem akce, která se uskuteční od 25. října do 5. listopadu, je motto „Beyond the Motor“ (Za hranicemi motorů).

Toyota Fine-Comfort Ride

Toyota Fine-Comfort Ride
foto: Toyota
tisková zpráva

25 Comments on “Autosalon Tokio 2017: Toyota představuje nové osobní vodíkové auto”

    1. Výrba vodíku doma pomocí fotovoltaiky se prodává i u nás
      Výrba vodíku doma pomocí fotovoltaiky se prodává i u nás (Giacomini).

      „Modul výroby vodíku s palivovým článkem H2ydrogem Box umožňuje uskladnit elektrickou energii vyrobenou fotovoltaickým článkem pomocí elektrolýzy vody využitím vodíku jako akumulátoru.

      Systém obsahuje elektrolyzér, který vyrábí vodík z vody. Ten je následně uskladněn pod tlakem 130 barů v tlakových lahvích mimo objekt. Uvnitř modulu je umístěn palivový článek, který má maximální výkon 3 kW a je schopný konvertovat vodík zpět na elektrickou energii v okamžiku její potřeby nebo „black outu“.

      Celý systém pracuje s nulovými emisemi, protože generuje vodík z vody. Pomocí palivového článku ho lze přeměnit zpět na elektrickou energii nebo teplo bez jakéhokoliv vedlejšího zdravotně škodlivého produktu.“

      Rozhodně se mi zdá smysluplnější stroj s vodíkovým palivovým článkem, než čekat až se mi „robertek na baterky“ nabije z elektrárny na uhlí přes noc a pak můžu zase dalších 260km vibrovat – než se zase vybije.

      1. Tedy koupíme fotovoltaiku za stovky tisíc, systém pro
        Tedy koupíme fotovoltaiku za stovky tisíc, systém pro výrobu vodíku od Giacomini za 1 mil. a vyrobíme 1kg vodíku pomocí 57kWh energie, na což dojede Toyota Mira cca 70-100km. Pak musíme koupit ještě kompresorovou stanici se speciální tlakovou nádobou, která bude schopna natlakovat 700 bar pro Miru či jiná auta, to bude asi další milion. Jo to dává smysl. Mimochodem výroba vodíku elektrolýzou je asi 3x energeticky náročnější, než jiné metody, které jsou v násobně větší míře používány.

      2. Je pravda, že milionářům by se takovýto záchranný
        Je pravda, že milionářům by se takovýto záchranný systém pro případ nouze mohl hodit.
        No a nebo si pořídí dva kanystry benzínu a mají to vyřešené taky. 🙂 (levněji a proti tomuto monstru i ekologicky) 🙂
        Alternativou je ještě koupit domů Powerpack nebo sérii Powerwall(ů).

        Vodík do aut? – NEBRAT!

        1. Asi jste to trefil přesně. Ovšem proč pro případ nouze
          Asi jste to trefil přesně. Ovšem proč pro případ nouze měnit sluneční, vodní nebo větrnou sílu na elektřinu a tu na vodík a pak zase zpátky vodík na elektřinu, to je otázka. Asi si odpoví každý sám.
          Ty 2 kanystry benzínu a centrála jsou odpověď spousty lidí na otázku katastrofy (i jen omezené na hodiny, maximálně dny) co budou dělat bez dodávek elektřiny. Jaksi jim nedochází, že je musí neustále mít plné, z požárního hlediska skladovat pokud možno odděleně po pár litrech, hlídat degradaci a palivo obměňovat a HLAVNĚ ZA PÁR HODIN PROVOZU ELEKTROCENTRÁLY JE PO KANYSTRU! A kde potom koupí další? Bez elektřiny v naší civilizaci nefunguje nic, ani čerpací stanice, ani placení, nic.
          Naproti tomu slunce vychází každý den a i pouhé rozednění přináší elektřinu. I déšť – v Ostravě prší, je 22.října, 14 hodin, elektrárna na jih, 15 panelů, 8 let starých, výkon 3,6 kWp. Přesto něco málo generuje: 36 W, 0,16A, 290V. Ano, nevydrží to dlouho, startovací proud máme 410V, za chvíli se měnič vypne a počká na větší jas. Takže kombinace s baterkou je řešení, protože včera jsme vyrobili v polojasnu až zamračenu 11,7 kWh za celý den, předevčírem svítilo krátce, ale intenzivně a teploty okolo +15 C a měli jsme 17 kWh. Pro představu zda je to hodně nebo málo, Peugeot Ion má baterku 16 kWh, Nissan Leaf dle provedení 24 Kwh a více.

          1. FVE a třeba ještě větrník s baterkama by u určitého
            FVE a třeba ještě větrník s baterkama by u určitého typu krizové situace určitě smysl dával.

            Kanystr benzínu je zdroj energie (pro krátkou krizi), který se nechá snadno převézt/přenést (což je u FVE celkem obtížné udělat rychle).

            Mít více možností je myslím fajn.

            Ale domácí vodík, to mě připadá při současném stavu technologie jako hodně divoké řešení.

            V opravdové krizi, stejně zvítězí ten, který bude schopen opustit všechny výše uvedené nesmysly, bude mít dobře naostřený nůž a instinkt dravce. 🙂

    2. Vodík je nejrozšířenější prvek, a podle nových teorií
      Vodík je nejrozšířenější prvek, a podle nových teorií je ho uvnitř Země ještě dost a dost, a uniká bez ohledu na to jestli ho čerpáme (opouští naši atmosféru a cestou jaksi poškozuje ozónovou vrstvu): xxx.youtube.com/watch?v=Rw3HmV4zO6E
      Jen cesta, jak ho udělat použitelnějším jako palivo, je poněkud obtížná, i když částečně úspěšné pokusy tu jsou (Cella Energy). Tak zatím asi methan.

  1. Zadnosti palivových článků : z výfuku jde dokonale
    Zadnosti palivových článků : z výfuku jde dokonale „čistá“ voda asi jako dízlblejt a vodíkové bomby ukryté pod zadní sedačkou mají prvotřídní konkurenceschopný potenciál nevyčuchatelnosti ani trénovaným čoklem … ;)))))))

Napsat komentář