Zlínský kraj nakoupí 29 elektromobilů Peugeot e-2008

Zástupci Zlínského kraje si před několika dny převzali prvních šest z 29 objednaných elektromobilů Peugeot e-2008. Kompletní dodávku automobilů zajišťuje zlínský koncesionář značky Peugeot, firma Unicars. Nové elektromobily putovaly do dětských domovů ve Zlíně a ve Valašském Meziříčí a do škol v Otrokovicích, Kroměříži a Bystřici pod Hostýnem.

Na začátku významné fleetové zakázky bylo výběrové řízení, které vyhlásil Zlínský kraj na nákup bezemisních vozů. Vítězem tendru se stal zlínský koncesionář Unicars.

Zavázal se dodat Zlínskému kraji do konce letošního roku 29 elektromobilů Peugeot e-2008. Všechna vozidla jsou objednána v úrovni výbavy Active s elektromotorem o výkonu 115 kW a baterií o kapacitě 54 kWh. 

Zlínskému kraji přispějí na nákup elektrických vozů evropské fondy, stejně jako i na pořízení 57 neveřejných nabíjecích stanic, které jsou rovněž součástí projektu.  

„Vyhrát ve výběrovém řízení na dodávku těchto elektrických vozů považujeme za velký úspěch. Peugeot e-2008 je nepochybně velmi efektivním a atraktivním elektromobilem, který si toto vítězství rozhodně zaslouží. Nicméně i další vozy elektrické řady značky Peugeot mají velký potenciál. Nedávno jsme například dodali elektrický e-Rifter Městskému úřadu v Holešově. A věřím, že naše prodeje elektrických vozů v budoucnu ještě výrazně posílí,“ říká Miroslav Staněk, vedoucí prodeje Unicars.

Peugeot e-2008 byl v uplynulém roce nejprodávanějším elektromobilem značky Peugeot v ČR, v rámci elektrických vozů segmentu B byl s více než desetiprocentním tržním podílem na druhém místě. Loňský facelift zdůraznil jeho dravý a přitažlivý design, a zejména pak zvýšil dojezd jeho elektrické verze, a to z původních 345 na 406 km.

V městském prostředí, které je pro toto malé elektrické SUV optimálním teritoriem, dosahuje dojezd až 480 km. Nová baterie o kapacitě 54 kWh byla konstruována na celou dobu životnosti vozu.

Značka Peugeot na baterii poskytuje garanci 8 let nebo 160 000 km, přičemž zaručuje, že po celou tuto dobu neklesne kapacita baterie pod 70 %. Zlínský kraj má tak jistotu, že mu nové elektromobily budou sloužit mnoho let.

zdroj: tisková zpráva

27 Comments on “Zlínský kraj nakoupí 29 elektromobilů Peugeot e-2008”

  1. A opět podpora vládní energetické mafie – Zlínskému kraji přispějí na nákup elektrických vozů evropské fondy, stejně jako i na pořízení 57 neveřejných nabíjecích stanic, které jsou rovněž součástí projektu. – pořídili jsme 57 nabíjecích íst z veřejných peněz, ale veřejnost z toho nic mít nebude. Nabíjecí kartel velkých hráčů v čele s polostátním ČEZem si narušovat nedáme.
    Všechny dosavadní podpory elektromobility, které mířily na nabíjecí stanice mimo páteřní sítě, tedy podpora firmám, obcím a institucím přes různé euro dotace nebo občanům přes NZÚ, mají – ne malý háček, ale rovnou – VELKÝ HÁK. Prostě po „dobu udržitelnosti“ nesmíte nabíjení nabízet z Vašeho stojanu/wallboxu veřejně. U firem to bývá 3-5 let, u NZÚ, jak jsem s hrůzou zjistil, je to rovnou 10 let. Takže já sice mám už půl roku na zdi před garáží na mém RD u mého veřejně přístupného parkoviště wallbox, kde bych mohl nabízet za slušný peníz pomalé nabíjení 11 kW, ale nesmím až do roku 2033. JE TO NORMÁLNÍ? Ano, v zasraném ČEZKU ano. Výmluva politruků a byrokradů je pořád stejná – Toto není podpora veřejného nabíjení, ale firemního a občanského. Toto není podpora podnikání. Ještě by s tím někdo, nedej bože, obchodoval. – Pravda je ale jinde. Tím by vznikl konkurenční trh energetickým molochům a nabíjecí body za malý peníz rozeseté po celé republice. Co na tom, že většina pomalých. Počítá se možnost zaparkovat a nabít si.

    1. Tak si kupte za 150 Eur na Aliexpress prenosnou 11kW nabijecku a pripojte k 5-kolikove 3f zasuvce a dotacni omezeni vas nemusi zajimat.
      Kazdy kdo ma RD nebo aspon pozemek s elektrickou pripojkou by mel vytahnout 3x400V zasuvku nekam kde se da zajet autem a razem by bylo v CR o 100 tisic nabijecich mist vic. Ty prenosne nabijecky nestoji moc a funguji uplne stejne jako ty predrazene komercni.

      1. Čekal jsem, koho takhle volovina napadne. Takže já si za Vaše daně koupím nabíječku, která by mohla dávat dvojnásobný smysl, a kvůli hajzlům posrancům a byrokradům si budu kupovat další za svoje, abych mohl umožnit nabíjení veřejnosti? Přčstože ta nabíječka už tu je? A pořízená za moje i Vaše peníze? Jste normální, takhle si představujete fungování země? Já tedy ne.

        1. Logiku v tom nehledejte. Statni sprava nepodleha logice, ale vyhlaskam. Vemte to z te dobre strany, drive kdyz vladnul kral, tak byste uz jen za takovy nazor byl o hlavu kratsi. Stat je moloch a nebere ohled na nejaka individua. Bohuzel i pres demokracii neni vse uplne v pohode. Me se to take nelibi, ale co s tim udelam? Nic, tak se pokousim akorat najit jakousi cestu ktera vede do cile.

  2. Kolaps evropské elektromobility v číslech za červen pokračuje. Spalováky rostou, BEV a PHEV klesají a to jak absolutně, tak v tržním podílu. Kumulativní tžní podíl vozidel s nějakou formou elektropohonu za první půlrok klesl na 12%.
    Na hlavních trzích Německo -18%, Francie -10% (a to i přes pokračující dotace).

    Prodejům kraluje elektromobilitě otevřeně nepřátelská Toyota (+15%). Napříč všemi značkami koncernu Volkswagen zachraňují prodeje spalovací auta, programy výroby BEV kumulují doslova obří ztráty a v druhé polovině roku lze očekávat oznámení dalších omezení výroby.

    1. Evropa už nikoho netankuje. Technický socialistický skanzen směřující k muslimskému chálífátu v horším případě, k občanské válce v lepším případě. Když se opět Lejno, přes jasný výrok Evropského soudního dvora jako usvědčený zločinec z dob covid fašismu, dostala opět do vedení EU, tak po EU neštěkne ani pes. Jinak celosvětově prodeje elektroaut v roce 2024 rostou o 22% za první půlrok.

      1. Pro Radovan… Né že bych nesouhlasil s velkou částí napsaného… Jen k tomu evropskému socialistickému skanzenu: Asi je potřeba připomínat, že desindustrializaci Evropy začala M. Tečrová během svého boje proti oprávněným mzdovým a pracovně bezpečnostním požadavkům britských horníků.
        Takže echt kapitalistka a protoneoliberálka…
        Opatrně s tím shazováním viny za současný úpadek na socany….

          1. pro Radovan… Ale vždyť je to stejný princip. Přesuneš výrobu (těžbu) do vzdálených regionů, kde jsou menší životní náklady a proto i levnější pracovní síla (dočasně samozřejmě)..
            A mimochodem, kdo prohlašuje, že mizerná mzda za tvrdou práci je ,,dotace“ je dobytek…. Akorát bankéři, spekulanti a lichváři si prachy zaslouží, viď ty lumpe Radovane, co jsi pasák dělníků…. Nebo to snad nejsi ty s té pracovní agentury???🖕
            Pokud si tě s někým pletu, upřímně se omlouvám.

            1. Hele a) si netykáme, nepásli jsme spolu husy. b) přesun výroby do levnější destinace je krátkodobé řešení s brutálními dopady na domácí zaměstnanost a hlavně soběstačnost a nezávislost, c) mám 34 let poctivou legální agentur práce, která shání studentům brigády, když si je neseženou sami, fakticky samoobsluhu, kde je výběr prací a termínů na 1 místě, d) sprostá hovada, co si pletou vládou podporované nelegály s legálními agenturami práce, svázanými mraky nesmyslných předpisů (naposledy jich vláda k 31.3.2024 zařízla 725, 33% legálního trhu práce, nařízení o zvýšení neúročené kauce z 0,5 na 1 milion Kč a potvrzováním bezdlužnosti, což je samo o sobě protmluv) posílám rovnou do řitě, kam patří, e) do očí by jsj mi to neřekl, co, ty zdejší internetový hrdino?

                1. Stát není dojná kráva aby dotoval horníky v nevýdělečným průmyslu jen proto, protože jich je hodně a chtěj ještě víc peněž. To dělají blbý socialisti a ne rozumnej hospodář. Rozumný hospodář okamžitě ukončí nevýdělečnej byznys, aby předešel ztrátám a pomůže převelet a přeškolit lidi jinam. Socialista dál rozdává prachy jak blbec dokud mu nedojdou. Nejraději je rozdává z cizího a ohání se žvástama o morálním a sociálním nároku. Podnikání a hospodaření ani zbla nerozumí. Myslí si že prachy furt padaj z nebe.

                2. pro Kuk … Tak v tom případě okamžitě zruš dotace do českého (evropského) zemědělské a za pár let si povíme.
                  Ještě k tomu australskému uhlí do Anglie… Tahle akce opravdu začala globalistickou desindustrializaci Evropy. Byla umožněna jen díky nižším životním nákladům v Austrálii a taky že spousta dělníků v dopravě (přístav, námořníci) byli chlapy z bývalých britských kolonií a dělali za drobáky…
                  A kampa že to dotáhli ty ,,rozumný hospodáři“??… Ty fakt nevidíš, že je Evropa v úpadku??… Jasně, řekneš že byli ještě málo tvrdý na lůzu… Tak schválně počkáme na výsledek argentinského ultra neoliberálního experimentu…

          1. Ale Čína není největší trh. Vyrobí a prodají nejvíce kusů vozidel. 99% jsou ale lowcostové srágory, jejichž jména ani nemá smysl hledat.
            Západní automobilky na tomto trhu skutečně omezily prodeje, protože Čína a čínské společnosti používaly dvojí ceny a ekonomické transfery ze zahraničních trhů pro subvencování domácího trhu a vytlačování zahraniční konkurence.

            To teď končí, čínské automobilky budou muset realizovat zisk na domácím trhu a uvidíme, jak se jim bude dařit v situaci, kdy i exportní státní subvence jsou ohroženy.

            1. Pro Runnču… Takhle a podobně se svého času posmívali Američani japonským automobilům…
              Ty si vážně myslíš, že se čínské automobilky nedokážou zlepšovat? A přitom na nových čínských elektromobilech už je to sakra vidět….
              Ty Runnčo díky stupiditě Evropy dost možná vyhraješ sázku o letošním (ne) růstu prodejů EV v EU…. Ale to bude asi ta poslední věc, co tě ohledně elektromobility potěší..
              Poslední vyhraná bitva ve ztracené válce 😘

              1. Čínský automobilový průmysl stojí a padá s výrobou elektromobilů a jejich expanzí na nově redefinované trhy.
                Pokud selže redefinice exportních trhů, a nalijme si čistého vína – západní trhy se od EV odvrací, považuji za vysoce pravděpodobné, že i čínský EV průmysl zkolabuje a to co se mohlo jevit jako chytrá strategie se může lehce překlopit do obrovské ekonomické porážky.

                Předstírejme, jen na chvilku, že pravdu mám já a nikoliv místní elektrobojs. Že západ přestane podporovat EV a začne podporovat syntetická paliva. Etalonem se stane HVO diesel hybrid. Co se stane? Gigantické čínské investice doslova shoří…. Myslíš si, že to není pro západ lákavé?

                1. pro Runnču… Pro západní potentáty je lákavé kdeco. Někdy mám pocit, že si myslí že dokážou vydělat i na konci civilizace a Světa.☹️

      1. Mezi Toyotou a Nokii nevidím žádnou relevanci. Nokii rozhodně nepoložila konkurence dotovaných mobilů.
        Naopak vidím dost korelací mezi elektromobily a Beyond Meat. Jako že ekologické nemaso s obrovskou budoucností…. jakože ekologické neauto s obrovskou budoucností. Jen nějak není zájem trhu, že….

        1. Spalovak ma mohutnou dezinformacni kampan ze strany ropnych mafianu za zady. Bez teto kanonady by EV byl davno mainstream. Vzdy me pobavi pitomci, kteri nadavaji na elektrinu v aute a pritom jezdi v elektricke tramvaji, metru a vlaku uz nekolik desetileti. Tyto dopravni prostredky pouzivaji tu samou elektrinu a maji tudiz take vyfuk v elektrarne. Jenomze o tom nikdo nepolemizuje. Neco je na tom divne, jen debilni fandove smradu a koure nechapou, ze kopou za zajmy ropne mafie ktera je drzi za koule a taha z nich miliardy.

              1. pro Leodendula….V zásadě jsou tři skupiny lidí: 1. Chtěj posouvat technologii dál, vychytávat mouchy, méně škodit – nesrat si do hnízda…
                2. Chtěj brzdit pokrok a upínají se k minulosti (minulé současnosti). Ta je ovšem ironicky výsledek snažení předchozích pokrokářů.😃
                3. Je jim to šumák, nebo neví která bije.
                Jimmy je evidentně dvojka. Je prý finančně zajištěný, bydlí ve vlastním domě, úplný blb taky není.
                Popravdě nechápu motivaci těchto lidí. Snad náboženské dogma, možná nějaké trauma z dětství…😁

Napsat komentář