Závod Škoda Economy Run opět ovládl model Citigo

auto Škoda Economy Run 2017 start

Při tradiční soutěži o nejnižší spotřebu Škoda Economy Run, dosáhla vítězná posádka kategorie benzinových vozů s modelem Škoda Citigo 1,0 MPI průměrné spotřeby 3,2 l /100 km.

Soutěžní vozy se řadí na startu závodu Škoda Economy Run 2017
foto: Hybrid.cz

Už 36. ročníku závodů na spotřebu Škoda Economy Run se aktivně zúčastnila také posádka Hybrid.cz. V kategorii benzinových vozů jsme se s vozem Škoda Citigo 1.0 MPI s (dost nepříjemnou) automatickou převodovkou umístili na 16. místě z 30.

Vítězem letošního ročníku soutěže se ve skupině vozů s benzínovými motory stali manželé Jitka a Jiří Honzejkovi, kteří s průměrnou spotřebou 3,2 l/100 km o jednu desetinu porazili posádky na druhém a třetím místě a na nejvyšším stupínku vystřídali loňské vítěze, letos druhé, Jana a Pavla Horníčkovi.

Na třetím místě se až díky třetímu rozhodujícímu kritériu – čas potřebný k projetí celé tratě – umístili Michaela Pospíšilová a Viktor Myslil.

Vůz Škoda Citigo posádky magazínu Hybrid.cz. Automatická převodovka mu příliš nesvědčí.

Vůz Škoda Citigo posádky magazínu Hybrid.cz. Automatická převodovka mu příliš nesvědčí.
foto: Hybrid.cz

V této skupině se soutěže účastnilo čtrnáct vozů Citigo a ve výsledkové listině jim patří prvních osm míst. V podstatě všichni účastníci dosáhli spotřeby nižší než 5 l/100km a celá polovina z třicítky zúčastněných dosáhla spotřeby nižší než 4 l/100km.

Ve skupině dieselů se vítězi stali Jaroslav Najman a Michal Ondráček (Octavia 1.6) se spotřebou 3,1 l/100 km. V nové skupině CNG vozů, kde bylo pouze pět účastníků, se vítězil stala posádka Marek Tomíšek a David Kazda, kteří dosáhli spotřeby 2,2 kg/100 km.

vlastní

58 komentářů u “Závod Škoda Economy Run opět ovládl model Citigo”

  1. Moc pěkná bilance: pidiauto citigo 3,2litru/100km – cca
    Moc pěkná bilance: pidiauto citigo 3,2litru/100km – cca 3,2×30=96Kč.
    Diesel oktavie 3,1 – 3,1×29=90Kč.
    CNG: 2,2 x25=50Kč. – nejvýhodnější… 🙂 – ve srovnání s dieselem levnější údržba, levnější provoz, podobná cena, akorát potřeba tankovat každých 400km.

    Mohu z vlastní dvouleté zkušenosti (43tisKM) zcela doporučit oktavii na CNG. V létě mám průměrnou spotřebu 3,1kg (77Kč/km) a v zimě 3,4 (85Kč/km) při 30%městký provoz a 70% trasa Olomouc – Šumperk (půl dálnice, půl okresky). Mohu vřele doporučit těm, co mají ve své blízkosti (do 15 km) nebo na nejčastější trase nějakou CNG stanici (u mě Zábřeh na Moravě/Mohelnice).
    S ohledem na pořizovací náklady a nižší dojezd se mi ani elektromobil v tuto chvíli nevyplatí.

    1. Trasa měla 324 Km 90% po okreskách. Boleslav, Mělník,
      Trasa měla 324 Km 90% po okreskách. Boleslav, Mělník, Doksy,Český Dub,Hodkovice, Jablonec nad Nisou, Kořenov, Rokytnice, Vrchlabí, Trutnov , Paka, Jičín a zpět. Limit byl 6hod a 15 minut
      Takže žádnej med. Podle mě pod 5 hodin se to při dodržení předpisů by se to v tom neustálém dešti dalo stihnout jen těžko.
      A informace pro elektromobilisty celkové stoupání na trase je cca 3200 metrů. čas podle plánovače je 5:41 hod se podívejte:
      mapy.cz/s/24PTy je to přibližná trasa

    1. Bylo by zajímavé to zkusit elektromobilem, bohužel kromě
      Bylo by zajímavé to zkusit elektromobilem, bohužel kromě Tesly by to asi žádnej nedal, možná Ioniq, nebo nový Golf ,ale letos v horách lilo a teplota byla 9 stupňů takže při rozumným komfortu bych měl strach. A přitom ti nejlepší spotřebovali jen 10 litrů benzínu …

          1. To je celkem jednoduché, pneu se snaží vytlačovat vodu ze
            To je celkem jednoduché, pneu se snaží vytlačovat vodu ze silnice a tlačí ji zároveň i částečně před sebou, což klade poměrně velký odpor. Při překročení určité rychlosti to již nedokáže vytlačit a zvedne na vodním polštaři a auto je neovladatelné, což vidíme často u aut, které na dálnici jedou v hustém dešti i 160km/h.

            1. ano!! na každý pneu je v desénu několik hrbolků
              ano!! na každý pneu je v desénu několik hrbolků určujících kam až se guma může sjet a zároven minimální hloubku pro provoz na pozemních komunikacích. Minimální výška dezénu je stanovena zákonem u letních pneumatik činí 1,6 mm, u zimních pneumatik 4mm (zákon 133/2011 Sb.).

              Prakticky je snad každýmu debilovi minimálně s výučákem (blondýny výjma) jasné, že čím víc je guma vojetá tím pomaleji za deště musí jet!!
              8mm vzrorek = 190 kmh
              2mm vzorek = 100 kmh

              a čím víc prší tím ještě pomaleji :))))))))))))))

              1. Poslední zkušenost z orientační soutěže Eko rally mezi
                Poslední zkušenost z orientační soutěže Eko rally mezi zámky Opavska s Peugeotem Ion to 23.9.2017 jednoznačně potvrdila. Venku +11 C, lilo jako z konve, rozbité okresky s asfaltem nevalné kvality, neustále kopečky podhůří Jeseníků za Opavou směr Mladecko. Pneu jsem předem nezkontroloval, podle mne jsme ale měli i podhuštěno. Takže místo příjemných 8-9 km na 1 kWh (dojezd 128 – 144 km / 1 nabití 16 kWh baterie) jsme měli spotřebu okolo 6 km na 1 kWh (96 km) a byli rádi, že jsme po něco málo přes 100 km dojeli do cíle v Hrabyni. Byl na vrcholu proslulého Hrabyňského kopce, kde „umírali“ pravidelně za komančů cyklisté ze Závodu míru.
                Kolega s Nissanem eNV200 dorazil se svítícím symbolem želvy a 0 kWh pod kopec a pro jistotu nabil trochu v blízké vesničce z červeného pětikolíku výkonem 6 kW, aby se vyšplhal do cíle.

                1. Nedivím se. Já na trase, kterou jsem včera bez deště při
                  Nedivím se. Já na trase, kterou jsem včera bez deště při 13 °C dal za 13 KWh/100 km, jel při dešti podobnou rychlostí a s podobnou teplotou za 15,5 kWh/km.

                2. Déšt stejně zvyšuje spotřebu i u spalováků.
                  Déšt stejně zvyšuje spotřebu i u spalováků.

        1. co takhle někde někam vypsat tabulku praktických
          co takhle někde někam vypsat tabulku praktických zkušeností s rychlostmi/spotřebou/dobíjením/teplotou elektromobilu v provozu, což jsou neocenitelný poznatky, který by kdokoli kdekoli na světě a kdykoli mohl snadno najít a použít?? třeba jako odkaz budoucím generacím … předplatit za pár šprdlíků na 100 let a nikdo to na webu už nesmaže 😉

            1. však jo ve vašem případě pro i3 a všechni budoucí
              však jo ve vašem případě pro i3 a všechni budoucí zájemci co si kdy budou chtít koupit i3 z bazáru nebo to někomu ukázat/dokázat hned budou vědět kam jít a kde to najít 😉 A neodradí je složitý neověřený přehrabování se v nepřehledných diskuzích, polopravd a všeho balastu na netu, když se budou v okamžiku rozhodovat o i3jce 😉

              1. Na suchu na rovině při ustálené rychlosti 50 km/h si i3
                Na suchu na rovině při ustálené rychlosti 50 km/h si i3 bere asi 6 kWh/100 km. To samé při 70 km/h dělá asi 8–9 kWh/h. Při 90 km/h je to už asi 11–12 kWh/100 km. Při 130 km/h je to asi 17–18 kWh/100 km. Když prší, je třeba připočíst asi 10 % ke spotřebě, když je zima pod 5 °C, je v případě bez vyhřátí a přípravy baterky na kabelu připočíst asi 15 % ke spotřebě. V tom nejhorším případě, tedy kolem nuly, v dešti a bez vyhřátí spotřeba roste přes 25 kWh/100 km. Všechno jsou to průměry.

                1. 090 km/h = 11–12 kWh/100 km
                  130 km/h = 17–18 kWh/100 km no

                  090 km/h = 11–12 kWh/100 km
                  130 km/h = 17–18 kWh/100 km no tam už to je skok žravosti velký. Tzn opravdu s elektromobilem 2013-2015 i3/leaf dojezd 120km jet po dálnici Praha-HK opravdu do 100kmh jinak nedojedu a za deště ještě -10% nj ok a žádný vylomeniny jinak je nutný přidobití šademo u pana Kubiše kousek za prahou 😉

                  Jednou jsem zkusil s atmosférou bramborou benzin 85kW 1997 upíchnout se za kamion 15m do vzdušnýho vaku a 90tkou do práglu to dalo 5,5/100kmh s 15ctiletou popelnicí 😉 Normovaná je 6,5 😉
                  Ale kamionak to s nervama vydržel jen asi 5 minut pak mě vytroubil.

                  Ale v květnu při 16°C lehce po dešti se správnou vzdušnou vlhkostí a tím pádem i vodíkem ve válci to jezdí dokonce za 5l na 100 ;)) a to na 205tkových gumách Michelin !!!! :)))

                  PS: Každopádně se necpěte moc blízko za prázdný transportní kamiony na osobáky z automobilek. MAJÍ NEUVĚŘITELNĚ KRÁTKOU BRZDNOU DRÁHU !! :)))))

                2. Jo, zkoušel jsem jet chvíli i v pytli za kamionem. Pak je
                  Jo, zkoušel jsem jet chvíli i v pytli za kamionem. Pak je spotřeba asi 7 kWh/100 km i v těch 90 km/h.

                3. Vůbec nejlepší je to v pytli za autobusem Student Agency,
                  Vůbec nejlepší je to v pytli za autobusem Student Agency, který si to sviští stodesítkou po dálnici. I s benzínovou oktávií se pak dostanete hluboko pod 4 litry. Chce to ale pevný nervy a soustředění.:-)

        1. Hlavně si to musíš přepočíst tak, aby ti vyšel
          Hlavně si to musíš přepočíst tak, aby ti vyšel výsledek jaký chceš.
          Co těch tvých 12kWh přepočíst na kilogramy uhlí, potažmo energii v uhlí obsažené. K tomu energii na výrobu baterie přepočtenou dle životnosti na 1km.

            1. Tak to máš smůlu.
              V EU se i díky maximálnímu lpění na

              Tak to máš smůlu.
              V EU se i díky maximálnímu lpění na CO2 už dohodli, že hlavní reklamní termín pro blbečky zůstane 2040 konec spalováků, a do té doby se v Evropě budou u těžších vozů a nové záplavy SUV dále používat dízlové motory snad už konečně skutečně „čisté“ k úrovni benzínů, ve kterých EU už nenávratně utratila pro osobáky globálně drtivě největší investice.

              1. Reagoval jsem na to Leodendulovo srovnávání spotřebované
                Reagoval jsem na to Leodendulovo srovnávání spotřebované energie s energií obsaženého v palivu.
                Srovnávat lze energgi obsaženou v benzínu s energií v uhlí, na které v současné době s ev jezdíš.
                Elektromobilům fandím, ale aby fungovaly racionálně. Ty lži, nesmysly a polopravdy, které elektrofanatici šíří ev akorát shazují

                1. Z velke casti jezdim na elektrinu z FVE. Vy jste take
                  Z velke casti jezdim na elektrinu z FVE. Vy jste take polopravda.

              2. ale houby, keci €jrobláznů v čele s oslabenou germánií
                ale houby, keci €jrobláznů v čele s oslabenou germánií dají za příčinu krizi kdy natažená poctivá sit TESLA v €U a statisíce NISSANů byla jen špička ledovce před tou velkou evropskou fosilní lodí ;))))
                2040 ?? to jen jestli vám rakeťák nezatopí dřív 😀 Hele pamatuj si pravidlo : snadnější je to rozjebat a jde to z obou stran 😉

          1. Správně. A ke každému litru benzínu a nafty nezapomeňte
            Správně. A ke každému litru benzínu a nafty nezapomeňte připočíst přes 1.5kWh elektřiny, která se spotřebuje jenom na jeho rafinaci. Na to už by menší elektromobil ujel 10km, takže tady už veškerá argumentace o uhlí pláče a jde s provazem k lesu. A to jsme ještě ani nezačali započítávat ta šílená kvanta energie spálená tankery, čerpadly ropovodů a při samotné těžbě.

              1. No vidíte a ono ne.
                Mimochodem, myslíte, si, že kdyby se na

                No vidíte a ono ne.
                Mimochodem, myslíte, si, že kdyby se na to využívala část ropy, ať už přímo nebo oklikou přes vlastní, ehm, elektrárnu, tak je to nějaká energie zadarmo, která se do celkové efektivity nezapočítává?

                1. Jak to tedy je?
                  opravdu se to teplo získává s elektřiny?

                  Jak to tedy je?
                  opravdu se to teplo získává s elektřiny? Předpokládám, že teplo je největší energetické zatížení, kromě pohonu čerpadel, ventilátorů apod.
                  Nemyslel jsem energii zadarmo. ale je rozdíl 1,5 kWh elektřiny a 1,5 kWh tepla.

                2. No a když se krekuje, tak se tam naženou báby z Litvínova
                  No a když se krekuje, tak se tam naženou báby z Litvínova a točej klikou jak voživot. Na to vůbec žádná elektrika potřeba není :)))

          2. Zivotni cyklus EV vyprodukuje tretinu CO2 spalovaku. Zadne
            Zivotni cyklus EV vyprodukuje tretinu CO2 spalovaku. Zadne rakovinove saze NOx a jiny fujtajbl. Elektrarny bezi na ucinnosti az 52%. Emise jsou daleko nizsi nez spalovak. Kdyz jsou baterky tak spatne, vyhodte liion z mobilu a dejte si tam generator na benzin. Aspon si muzete kdykoliv dle gusta zatopit. A nebudou vas otravovat mouchy protoze se udusi.

            1. Hnědouhelná elektrárna má účinnost asi 42%, přenosová
              Hnědouhelná elektrárna má účinnost asi 42%, přenosová soustava 80%. Nabíječka 90%. Výsledek 30%
              Na tu třetnu CO₂ je nějaký zdroj? Nedávno tu byl článek, jak někdo spočítal, že má ev emise CO₂ nižší o 20% oproti stalováku. Ovšem veškerá data jsou jen přibližná.
              Psát, že elektromobil má spotřebu 12kWh a spalovák 30 je deagogie.

              1. Celozivotni cyklus 30% CO2 jsem cetl, ale uz nenajdu.
                Pokud ta

                Celozivotni cyklus 30% CO2 jsem cetl, ale uz nenajdu.
                Pokud ta elektrina je tak spatna, doporucuji predelat vse na benzinovy motor. Pracku, mycku, elektrolux a vsechny elektromotory v prumyslu. Jak mohli byt vsichni tak hloupy ze maji vsude elektromotory kdyz jsou tak nehospodarny.
                Z vytezene ropy se na pohon kol dostane mene nez 10% energie. Je pravda, ze si v zime muzete poradne zatopit, coz v EV nejde. Nemaji tolik ztrat. A doporucuji si ty vyfukove plyny zavest do kabiny, pak budete nadosmrti presvedcen o vyhodach spalovacych motoru.

                1. Nikel: Nějaký argument místo štěkání?
                  Jenja: Čau

                  Nikel: Nějaký argument místo štěkání?
                  Jenja: Čau Jenjo, jaxe pořád máš?

  2. Citigo spotřeba mimo město 3,8. Vítěz má 3,2. Pan
    Citigo spotřeba mimo město 3,8. Vítěz má 3,2. Pan Horčík 4.
    V 80tých letech měl vítěz se 120tkou, která má normovanou nějakých 6,2 2,27.
    Tehdy se měřilo férově dle dotankování doplna. Dnes se to určuje podle plováku v nádrži.
    Tehdy to byla opravdu soutěž, dneska je to jen PR šaškárna.

    1. pidisrágora Citigo mimo město 3,8 na 100?? kerýmu se TSI po
      pidisrágora Citigo mimo město 3,8 na 100?? kerýmu se TSI po 100tis provaří monoblok?? Mě 20 let starý 85kW bramborák 1997 LPG jezdí za:

      8L agrofernetu žlutý sajrajt denaturál na 100 = 8*30=240czk
      anebo
      10L kralupskýho vánku LPG na 100 = 10*13=130czk

      NO TO JE TEDA ŠÁDE POKROK ZA 20 LET VÝVOJE !!

      :))))))))))))))))))))))))))))))DDDDDDDDDD už sem pod stolem :)))

        1. no to je mi skoupá informace, to ses teda předal!!! a copak
          no to je mi skoupá informace, to ses teda předal!!! a copak tam teda má pod kapotou to malý pohodlný superbezpečný frchcátko :)) Není to náhodou škoda slov i písma pro tu šádesračku z bratislavy bez baterek že se tady tak obtěžujem ;))

            1. jooo suprr :))) ted nedávno mě kámoš vyprávěl jak za 30
              jooo suprr :))) ted nedávno mě kámoš vyprávěl jak za 30 tisíc opravoval motor origo nový 2006 šáde fóbie 3-válec 1.2 HTP po 10ti letech a 100.000 km = žravost oleje 250% tak že odešel i katalyzátor ;)))

              Český bestseller fabia slaví tři miliony. Ojetou ji berte bez tříválce

              auto.idnes.cz/skoda-auto-v-mlade-boleslavi-vyrobila-trimilionty-model-fabia-p6g-/auto_ojetiny.aspx?c=A120504_113100_auto_ojetiny_fdv

  3. co tady dělá nějaký humáč Šáde Economy Run
    co tady dělá nějaký humáč Šáde Economy Run :(((blééé

    lepší:
    Jak probíhal Tesla sraz v Praze ve Vestci!! foto uvnitř

    fdrive.cz/clanky/jak-probihal-tesla-sraz-v-praze-ve-vestci-1436

    youtube.com/watch?v=ORAm16i1gu0

    youtube.com/watch?v=0aoGoU9WUmI

    paaaaráááádaaaaa :))

Napsat komentář