Volvo Trucks: snížení spotřeby paliva v reálném testu o 18 %

Nový nezávislý test provedený v Německu na nedávno modernizovaném Volvo FH s funkcí I-Save, ukázal, že spotřebuje téměř o 18 % méně paliva ve srovnání se stejným testem provedeným před čtyřmi lety.

V nedávném testu, který provedl nezávislý německý časopis Trucker, bylo 32tunové Volvo FH 460 s
I-Save podrobeno testu na trase dlouhé 343 km po veřejných komunikacích
, včetně různých dálnic, kopcovitých terénů a užších silnic.

Ve srovnání se stejným testem provedeným v roce 2018 – předtím, než Volvo představilo balíček úspory paliva I-Save – testované Volvo FH 460 s I-Save dosáhlo 18% kombinované snížení spotřeby nafty a AdBlue při průměrné spotřebě pouze 21,48 l/100 km.

SOUVISEJÍCÍ: Volvo uvádí na trh nové konfigurace podvozků elektrických nákladních vozidel

„Efekty balíčku I-Save využívající pokročilá vylepšení turbocompound motoru, chytřejší nový software a vytříbenou aerodynamiku se sčítají a poskytují velmi efektivní spotřebu paliva. Tento nezávislý test je dalším spolehlivým důkazem velkého a pozitivního vlivu I-Save na spotřebu paliva,“ říká Helena Alsiö, viceprezidentka pro produktový management pohonných jednotek ve společnosti Volvo Trucks.

Nízká spotřeba AdBlue je stále důležitější

Historicky byla nákladům na AdBlue věnována malá pozornost. To se dramaticky změnilo, protože ceny tohoto aditiva na mnoha trzích vzrostly o více než 100 %. V novém testu se Volvu podařilo udržet i spotřebu AdBlue na nízkých 6 % spotřeby nafty. „Celková spotřeba paliva, která zahrnuje jak naftu, tak AdBlue, je pro celkové náklady na vlastnictví stále důležitější. Vždy se zaměřujeme na to, abychom udrželi celkové náklady na palivo co nejnižší,“ pokračuje Helena Alsiö.

Efektivní motory – klíč ke snížení emisí CO2

I když je cílem společnosti Volvo Trucks, aby elektrická nákladní vozidla v roce 2030 tvořila polovinu jejího celosvětového prodeje nákladních vozidel, bude dieselový motor i nadále hrát důležitou roli při snižování emisí CO2. Zlepšená účinnost plynoucí z těchto nových pokroků v hnacím ústrojí I-Save je jedním z důležitých způsobů, jak přispět ke snížení emisí CO2. Motor Turbo Compound je také certifikován pro provoz na HVO100, obnovitelný diesel ve formě hydrogenovaných rostlinných olejů, který dramaticky snižuje emise CO2.

Fakta o testu:
Test provedl Jan Burgdorf z časopisů Trucker a VerkehrsRundschau v Německu.
Celková délka testovací trasy: 343 km. Trasa se používá pro testování nákladních vozidel různých výrobců v široké škále podmínek.
Celková hmotnost soupravy: 32 tun.
Nastavená rychlost na tempomatu: 85 km/h.
Testované nákladní vozidlo 2022: Volvo FH 460 s I-Save, 3. generace. Euro 6.
Testované nákladní vozidlo v roce 2018: Volvo FH 460. Euro 6.
Průměrná rychlost: 2022: 79,9 km/h, 2018: 79,8 km/h

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář